PDA

View Full Version : Interview met Luc Jansen



mama
17-03-2007, 20:06
‘De grote man achter de schermen’

Tekst Sebastiaan Munter, foto’s Marieke van Horssen

Als er één man is die het Belgische kickboksen op een hoger plan heeft weten te brengen is het Luc Janssen. Toch is er weinig bekend over de sympathieke West-Vlaming, die er steevast voor kiest om niet in de publiciteit te geraken. Voor Gloves maakte hij een uitzondering.

http://img72.imageshack.us/img72/3553/luc3nf9.jpg

Wat is momenteel je rol in het Belgische kickboksen?
Momenteel ben ik internationaal matchmaker voor de Belgische kickboksbond, ik ben supervisor van de WFCA, ik ben promoter van de Test of Talent gala’s en dat doe ik allemaal in mijn vrije tijd, want ik werk gewoon fulltime als zelfstandige parketlegger.


Hoe ben je bij het kickboksen betrokken geraakt?
Een kleine elf jaar geleden zag ik Noël vd Heuvel op Eurosport vechten. Ik was meteen verkocht! Hoewel het trainen niets voor mij was, zijn mijn beide zoons bij hem gaan trainen, want hij bleek een gym te hebben in Maldegem. Mijn zoon Justin heeft het nog redelijk ver geschopt, hij heeft zo’n 60 jeugdpartijen gedraaid. Ik heb nooit een enkele training gemist van mijn zoon, zodoende zat ik 8 jaar lang 6 uur per week in de sportschool. Ik ken de technieken, de frustraties, de inzet voor een wedstrijd, de denkwijze van de trainer , en vooral heb ik enorm respect gekregen voor iedereen die deze sport beoefent. Zo ben ik er een beetje ingerold en al snel was ik ieder weekend op een gala in België of Nederland te vinden.


Uiteindelijk ben je jurylid geworden. Hoe is dat gegaan?