PDA

View Full Version : Interview Lucia Rijker



Mirjam3000
19-03-2007, 02:57
Voor de Arnhemse Koerier heb ik een aantal weken geleden een interview gehouden met Lucia Rijker. Het interview is per e-mail gedaan, omdat zij toen nog in Amerika was. Met de persmedewerker van Lucia Rijker heb ik afgesproken het interview ook op deze website te plaatsen. Door Mirjam van Huet - Waarom organiseert u deze seminar voor vrouwen?“Staat er op de flyer dat het alleen voor vrouwen is? Ik ben zelf vaakgediscrimineerd omdat ik vrouw was of om mijn afkomst of geslacht dus ik wil even duidelijk maken dat iedereen welkom is!”- Op uw website staat te lezen dat vrouwen die deelnemen aan de seminar eenkans maken op een plaats in uw team. Hoe zit dat precies?“Mijn toekomstplannen zijn 'Rijkerstriker Gym' en 'Rijkerstriker Boxing'team. Ik heb contacten om te kunnen promoten in Amerika als er genoeginteresse en talent is in Nederland.Ik zou graag een team willen formeren met mannen en vrouwen die kunnen vechten om de sport op een hoger niveau te brengen. Dit seminar is de eerste stap om te zien of het talent en vastberadenheid van de vechters groot en sterk genoeg is.” - Gaat u deze training in meer landen geven dan in Nederland?“Afhankelijk van het succes van dit seminar gaan we zeker hier in LA en opandere plaatsen in Amerika seminars organiseren en ik sluit anderen landenzeker niet uit.”- Wat vind u van het niveau van vrouwelijke vechters in Nederland?“Ik kan je hier pas een antwoord op geven als ik het talent heb gezien, ikhoop dus zeker dat al het Nederlandse talent zich zal inschrijven voor demogelijkheid om hun talent te laten zien, zodat ik hen door middel van demedia bekendheid kan geven. Talent alleen is niet genoeg, bekendheid is de enige reden waarom Muhammed Ali's dochter nu in de ring geaccepteerd wordt.”- U krijgt in Amerika heel veel aandacht voor uw sportieve prestaties. InNederland zijn de vrouwengevechten vaak een ondergeschoven kindje. Sommigepromotors willen niet eens een partij tussen twee vrouwen in de line-up vaneen gala. Wat vind u van de waardering die (kick)boksende vrouwen inNederland krijgen?“Ik ben zelf woonachtig in Amerika dus ik kan de media in Nederland niet beoordelen. De reden van dit seminar is om door de media bekendheid te geven aan het talent in Nederland, met name aan de vrouwen! Nogmaals PR is belangrijk naast talent en wilskracht.”- Wat kunnen vrouwen doen om meer gewaardeerd te worden als bokser? “Het eerste gedeelte van deze seminar focus ik op het coaching. Het coachenis een bundeling van eigen ervaringen die samengaan met principes vanhet Co-Active life Coaching (CTI). Anders dan de conventionelesportcoaching. Ik zal in deze seminar de mensen op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen en manieren aanreiken, voor het verwezenlijkenvan hun droom of wensen op het gebied van boksen of andere vechtsporten.” - Het boksen van Hilary Swank in 'Million dollar baby' komt heel overtuigend over. De actrice had voor ze met u aan het werk ging geen bokservaring. Kan iedereen leren boksen als ze goede begeleiding krijgen?“Ja en nee!1)Boxen op het witte doek is heel wat anders dan Boxen in de ring.(Showboxing)2)Boxen als fitness is er ook een van.(afvallen)3)Boxen voor de amateursport.(recreatie)4)Boxen voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Ontladen van spanning, hetzelfbewust worden van je lichaam, self empowerment, self respect, respectvoor anderen, grenzen leren te verleggen etc.5)Boxen om kampioen te worden terwijl je het beste in jezelf naar boven wilt brengen als mens zowel als atleet.Ik denk dat je met hard werk heel ver kan komen, waar een wil is, is eenweg. Er zijn heel veel kampioenen in het boksen maar er is maar een hand vol kampioenen, die de kunst van het boksen begrijpen, zowel op het fysieke,mentale als spirituele niveau.”- U wacht nog op een mooie aanbieding om te boksen. Hoe zou uw idealegevecht eruit zien (tegenstander, locatie, etc.)?“Een mooie aanbieding? Mijn leven is mooi zoals het nu is en dit seminar is een creatie en een mogelijkheid voor mijn talenten als coach, mijn jarenlange afzien (ervaring in en om de ring) en al mijn wereldwijde contacten om samen met het talent van de nieuwe generatie vechters iets moois te creëren.”- U trainde met legendes als Mike Tyson en bent genomineerd geweest voor'toughest athlete of America by USA'. Dat u een sterke sporter bent, magduidelijk zijn. Hoe is het mogelijk dat u al tientallen jaren zo fit,energiek en sterk bent?“Passie en liefde voor de noble Art of self defense! Een onverklaarbare drang om het beste in mezelf naar boven te halen en de beste te willen zijn. Hoe groter de uitdaging hoe meer er van mijn talent en kunnen wordt vereist. De enige manier om te weten wat je kan is om jezelf constant uit te dagen.” -Welke rol speelt het boeddhisme in uw bokswedstrijden en in de aanloop naar de wedstrijd toe?“Hoe belangrijk is water voor een vis? Hoe belangrijk is een stok voor een blinde? Hoe belangrijk is licht in het donker? Hoe belangrijk is water voor een mens in de woestijn?”-Op uw zesde begon u met judo. Hoe belangrijk is sport voor de fysiekeontwikkeling van een kind?“Ik zou hetzelfde antwoord willen geven als uw vorige vraag. Voor de ontwikkeling van elk kind is sport nummer een! Discipline, zelfkennis, coördinatie, samen spelen, samen winnen, samen werken, samen verliezen, verbondenheid met anderen, contact maken met je lichaam, ontladen van energie,etc.” -Welke invloed heeft vechtsport op uw geestelijke ontwikkeling?“Het helpt me om een betere boeddhist te zijn.”- U begon met kickboksen bij Johan Vos in Amsterdam. Volgt u nu nog deprestaties van Amsterdamse kickboksers of die van Vos Gym?“Nee.”- Nog enkele vragen over praktische zaken: Is de seminar bedoeld voorboksende vrouwen of voor kickboksende vrouwen of voor beiden?“Iedereen die meer uit zijn vechtsport carričre wil halen.”- Mogen ook mannen meedoen als ze dat willen of is het echt 'women only'?“Iedereen.”- Voor hoeveel deelnemers is er plaats in de seminar?“75”- Hoeveel inschrijvingen hebben jullie tot nu toe?“Mensen vliegen in vanuit Australië, Engeland en Canada en elke dag hebben we nieuwe aanmeldingen van geweldig getalenteerde gemotiveerde vechters en we hebben alleen nog maar de flyer op de website gezet. Jij bent het eersteinterview.”- Op de Nederlandse internetsite www.kickbox.nl (http://www.kickbox.nl/) klagen mensen over de hoge prijs van de seminar. Waarom is de prijs niet laag gehouden, zodat het voor meer vrouwen en meisjes mogelijk is deel te nemen?“Hoog en laag zijn een kwestie van perspectief. Een spijkerbroek kost vandaag de dag meer dan 150 euro. En de meeste jongeren die daar de waarde van inzien, hebben meer dan een zo'n een spijkerbroek. Hoog, laag, duur goedkoop zijn een perspectief van de mensen die nog niet weten wat de waarde van deze seminar is. Klagen is een Nederlandse eigenschap die ik hier, nu al dertien jaar wonend in LA, heb afgeleerd. We creëren onze eigen realiteit van moment tot moment en de mensen die vanuit het buitenland naar deze seminar komen, zullen zeker waar voor hun geld krijgen omdat hun intentie is ‘waar een wil is, is een weg’. Als we bereid zijn te doen whatever it takes to create oppertunities voor onszelf om onze prestaties te verhogen dan, en alleen dan, zal je het ver schoppen. Je hebt eerder in je vragen aan mij gevraagd waarom het vrouwen boxen in Nederland is waar het nu is, nou een van de redenen is de mentaliteit. Klagen maar nietbereid zijn om daadwerkelijk het onmogelijke mogelijk te maken. Ik ben op zoek naar talent, maar talent is niet genoeg. Wilskracht en instelling is het antwoord voor succes. Een oude wijze vrouw vraagt aan een jonge vrouw: ‘Kun jij die tafel even aan de kant zetten’. ‘Ja natuurlijk’, zegt de jonge vrouw. Zij rolt haar mouwen op en zij pakt de tafel met beide handen vast. Met al haar kracht probeert zij de tafel op te tillen. Zij wordt rood in het gezicht, zij stopt, om vervolgens nog twee pogingen te wagen. Buiten adem en gefrustreerd kijkt zij naar de oude wijze vrouw en zegt: ‘Sorry mevrouw, de tafel is te zwaar!’ ‘Nee’ zegt de oude vrouw ‘jij ben te zwak!’ Nou ik hoop dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen in mijn doel vandeze seminar. Bedankt en tot ziens,Lucia Rijker”

54321
19-03-2007, 03:22
als er alinea's waren had ik m wel gelezen...maar dit is vragen om hoofdpijn:)

MJOKKIE
19-03-2007, 07:30
Maakt het aub leesbaar, dan kunnen we er allemaal van genieten. Zo is het wat lastig om doorheen te breien...

j0rg
19-03-2007, 08:02
Voor de Arnhemse Koerier heb ik een aantal weken geleden een interview gehouden met Lucia Rijker. Het interview is per e-mail gedaan, omdat zij toen nog in Amerika was. Met de persmedewerker van Lucia Rijker heb ik afgesproken het interview ook op deze website te plaatsen.

Door Mirjam van Huet-

Waarom organiseert u deze seminar voor vrouwen?
“Staat er op de flyer dat het alleen voor vrouwen is? Ik ben zelf vaakgediscrimineerd omdat ik vrouw was of om mijn afkomst of geslacht dus ik wil even duidelijk maken dat iedereen welkom is!”-

Op uw website staat te lezen dat vrouwen die deelnemen aan de seminar eenkans maken op een plaats in uw team. Hoe zit dat precies?
“Mijn toekomstplannen zijn 'Rijkerstriker Gym' en 'Rijkerstriker Boxing'team. Ik heb contacten om te kunnen promoten in Amerika als er genoeginteresse en talent is in Nederland.Ik zou graag een team willen formeren met mannen en vrouwen die kunnen vechten om de sport op een hoger niveau te brengen. Dit seminar is de eerste stap om te zien of het talent en vastberadenheid van de vechters groot en sterk genoeg is.” -

Gaat u deze training in meer landen geven dan in Nederland?
“Afhankelijk van het succes van dit seminar gaan we zeker hier in LA en opandere plaatsen in Amerika seminars organiseren en ik sluit anderen landenzeker niet uit.”-

Wat vind u van het niveau van vrouwelijke vechters in Nederland?
“Ik kan je hier pas een antwoord op geven als ik het talent heb gezien, ikhoop dus zeker dat al het Nederlandse talent zich zal inschrijven voor demogelijkheid om hun talent te laten zien, zodat ik hen door middel van demedia bekendheid kan geven. Talent alleen is niet genoeg, bekendheid is de enige reden waarom Muhammed Ali's dochter nu in de ring geaccepteerd wordt.”-

U krijgt in Amerika heel veel aandacht voor uw sportieve prestaties. In Nederland zijn de vrouwengevechten vaak een ondergeschoven kindje. Sommige promotors willen niet eens een partij tussen twee vrouwen in de line-up van een gala. Wat vind u van de waardering die (kick)boksende vrouwen in Nederland krijgen?

“Ik ben zelf woonachtig in Amerika dus ik kan de media in Nederland niet beoordelen. De reden van dit seminar is om door de media bekendheid te geven aan het talent in Nederland, met name aan de vrouwen! Nogmaals PR is belangrijk naast talent en wilskracht.”-

Wat kunnen vrouwen doen om meer gewaardeerd te worden als bokser? “Het eerste gedeelte van deze seminar focus ik op het coaching. Het coachenis een bundeling van eigen ervaringen die samengaan met principes vanhet Co-Active life Coaching (CTI). Anders dan de conventionelesportcoaching. Ik zal in deze seminar de mensen op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen en manieren aanreiken, voor het verwezenlijkenvan hun droom of wensen op het gebied van boksen of andere vechtsporten.” -

Het boksen van Hilary Swank in 'Million dollar baby' komt heel overtuigend over. De actrice had voor ze met u aan het werk ging geen bokservaring. Kan iedereen leren boksen als ze goede begeleiding krijgen?
“Ja en nee!1)Boxen op het witte doek is heel wat anders dan Boxen in de ring.(Showboxing)2)Boxen als fitness is er ook een van.(afvallen)3)Boxen voor de amateursport.(recreatie)4)Boxen voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Ontladen van spanning, hetzelfbewust worden van je lichaam, self empowerment, self respect, respectvoor anderen, grenzen leren te verleggen etc.5)Boxen om kampioen te worden terwijl je het beste in jezelf naar boven wilt brengen als mens zowel als atleet.Ik denk dat je met hard werk heel ver kan komen, waar een wil is, is eenweg. Er zijn heel veel kampioenen in het boksen maar er is maar een hand vol kampioenen, die de kunst van het boksen begrijpen, zowel op het fysieke,mentale als spirituele niveau.”-

U wacht nog op een mooie aanbieding om te boksen. Hoe zou uw idealegevecht eruit zien (tegenstander, locatie, etc.)?
“Een mooie aanbieding? Mijn leven is mooi zoals het nu is en dit seminar is een creatie en een mogelijkheid voor mijn talenten als coach, mijn jarenlange afzien (ervaring in en om de ring) en al mijn wereldwijde contacten om samen met het talent van de nieuwe generatie vechters iets moois te creëren.”-

U trainde met legendes als Mike Tyson en bent genomineerd geweest voor'toughest athlete of America by USA'. Dat u een sterke sporter bent, magduidelijk zijn. Hoe is het mogelijk dat u al tientallen jaren zo fit,energiek en sterk bent?
“Passie en liefde voor de noble Art of self defense! Een onverklaarbare drang om het beste in mezelf naar boven te halen en de beste te willen zijn. Hoe groter de uitdaging hoe meer er van mijn talent en kunnen wordt vereist. De enige manier om te weten wat je kan is om jezelf constant uit te dagen.” -Welke rol speelt het boeddhisme in uw bokswedstrijden en in de aanloop naar de wedstrijd toe?“Hoe belangrijk is water voor een vis? Hoe belangrijk is een stok voor een blinde? Hoe belangrijk is licht in het donker? Hoe belangrijk is water voor een mens in de woestijn?”-

Op uw zesde begon u met judo. Hoe belangrijk is sport voor de fysiekeontwikkeling van een kind?
“Ik zou hetzelfde antwoord willen geven als uw vorige vraag. Voor de ontwikkeling van elk kind is sport nummer een! Discipline, zelfkennis, coördinatie, samen spelen, samen winnen, samen werken, samen verliezen, verbondenheid met anderen, contact maken met je lichaam, ontladen van energie,etc.” -

Welke invloed heeft vechtsport op uw geestelijke ontwikkeling?
“Het helpt me om een betere boeddhist te zijn.”-

U begon met kickboksen bij Johan Vos in Amsterdam. Volgt u nu nog de prestaties van Amsterdamse kickboksers of die van Vos Gym?
“Nee.”-

Nog enkele vragen over praktische zaken: Is de seminar bedoeld voorboksende vrouwen of voor kickboksende vrouwen of voor beiden?
“Iedereen die meer uit zijn vechtsport carričre wil halen.”-

Mogen ook mannen meedoen als ze dat willen of is het echt 'women only'?
“Iedereen.”-

Voor hoeveel deelnemers is er plaats in de seminar?
“75”-
Hoeveel inschrijvingen hebben jullie tot nu toe?
“Mensen vliegen in vanuit Australië, Engeland en Canada en elke dag hebben we nieuwe aanmeldingen van geweldig getalenteerde gemotiveerde vechters en we hebben alleen nog maar de flyer op de website gezet. Jij bent het eersteinterview.”-

Op de Nederlandse internetsite www.kickbox.nl (http://www.kickbox.nl/) klagen mensen over de hoge prijs van de seminar. Waarom is de prijs niet laag gehouden, zodat het voor meer vrouwen en meisjes mogelijk is deel te nemen?
“Hoog en laag zijn een kwestie van perspectief. Een spijkerbroek kost vandaag de dag meer dan 150 euro. En de meeste jongeren die daar de waarde van inzien, hebben meer dan een zo'n een spijkerbroek. Hoog, laag, duur goedkoop zijn een perspectief van de mensen die nog niet weten wat de waarde van deze seminar is. Klagen is een Nederlandse eigenschap die ik hier, nu al dertien jaar wonend in LA, heb afgeleerd. We creëren onze eigen realiteit van moment tot moment en de mensen die vanuit het buitenland naar deze seminar komen, zullen zeker waar voor hun geld krijgen omdat hun intentie is ‘waar een wil is, is een weg’. Als we bereid zijn te doen whatever it takes to create oppertunities voor onszelf om onze prestaties te verhogen dan, en alleen dan, zal je het ver schoppen. Je hebt eerder in je vragen aan mij gevraagd waarom het vrouwen boxen in Nederland is waar het nu is, nou een van de redenen is de mentaliteit. Klagen maar nietbereid zijn om daadwerkelijk het onmogelijke mogelijk te maken. Ik ben op zoek naar talent, maar talent is niet genoeg. Wilskracht en instelling is het antwoord voor succes.Een oude wijze vrouw vraagt aan een jonge vrouw:‘Kun jij die tafel even aan de kant zetten’. ‘Ja natuurlijk’, zegt de jonge vrouw. Zij rolt haar mouwen op en zij pakt de tafel met beide handen vast. Met al haar kracht probeert zij de tafel op te tillen. Zij wordt rood in het gezicht, zij stopt, om vervolgens nog twee pogingen te wagen. Buiten adem en gefrustreerd kijkt zij naar de oude wijze vrouw en zegt: ‘Sorry mevrouw, de tafel is te zwaar!’ ‘Nee’ zegt de oude vrouw ‘jij ben te zwak!’Nou ik hoop dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen in mijn doel vandeze seminar.

Bedankt en tot ziens,Lucia Rijker”

Shinbone
19-03-2007, 11:11
Excuseert u mij, maar het rammelt aan alle kanten. U refereert dat het interview voor de Arnhemse Koerier bedoeld is. Het artikel, of beter gezegd een aantal onder elkaar geplaatste zinnen, staat boordevol spelfouten en andere onvolkomendheden.

Ik wil hier niet de neerlandicus uithangen, verre van dat zelfs, maar de vele fouten leiden af, te meer daar het een interview is voor een huis-aan-huiskrant mag men enige professionaliteit wel verwachten. ( of juist niet)

Het treurige is dat de reacties nu over de vorm gaan, in plaats van de inhoud.

Mirjam3000
19-03-2007, 18:25
Wat het Nederlands betreft: het zijn de antwoorden die Lucia Rijker heeft gegeven per e-mail en het is niet de versie die in de Arnhemse Koerier is verschenen.Wat de alinea's betreft: het stond gewoon in alinea's, maar op de een of andere manier verscheen het allemaal achter elkaar toen ik het poste. Vervelend en zeker niet handig om te lezen, maar fijn dat iemand het heeft aangepast. Bedankt daarvoor.

Ronald
19-03-2007, 19:26
Bedankt Mirjam :)

Rubbere Ronald
19-03-2007, 20:12
Excuseert u mij, maar het rammelt aan alle kanten. U refereert dat het interview voor de Arnhemse Koerier bedoeld is. Het artikel, of beter gezegd een aantal onder elkaar geplaatste zinnen, staat boordevol spelfouten en andere onvolkomendheden.

Ik wil hier niet de neerlandicus uithangen, verre van dat zelfs, maar de vele fouten leiden af, te meer daar het een interview is voor een huis-aan-huiskrant mag men enige professionaliteit wel verwachten. ( of juist niet)

Het treurige is dat de reacties nu over de vorm gaan, in plaats van de inhoud.

Haha,

Lees die laatste alinea nog eens.

Had iets te maken met klagende Hollanders

Fr3ddy
19-03-2007, 20:22
Yep, leuk interview Mirjam

paspoes
19-03-2007, 20:29
Leuk stuk en Mirjam jou bedoelingen zijn goed.:thup:

Dragon Tail
19-03-2007, 20:47
Leuk stuk en Mirjam jou bedoelingen zijn goed.:thup:

'jouw' bedoeling is ook goed.
;)

paspoes
19-03-2007, 20:57
'jouw' bedoeling is ook goed.
;)

:lol: thx man

Shinbone
19-03-2007, 22:29
Wat het Nederlands betreft: het zijn de antwoorden die Lucia Rijker heeft gegeven per e-mail en het is niet de versie die in de Arnhemse Koerier is verschenen.Wat de alinea's betreft: het stond gewoon in alinea's, maar op de een of andere manier verscheen het allemaal achter elkaar toen ik het poste. Vervelend en zeker niet handig om te lezen, maar fijn dat iemand het heeft aangepast. Bedankt daarvoor.

Dan bied ik u hierbij mijn excuses aan voor mijn ietwat premature veroordeling.

Mirjam3000
20-03-2007, 18:23
Is wel goed hoor. Groetjes, Mirjam