PDA

View Full Version : PRIDE GAAT NIET WEG????



The Maniac
26-03-2007, 05:25
Bij pride's site(blogs) wordt er ingegaan op de geruchten wat ronddeed dat pride opgekocht zou zijn. Sakikaraba geeft aan dat Pride nooit weg zal gaan Pride bestaat nu 10 jaar en zal dan ook naar de 20 jaar toestreven. Er gaan ook geruchten rond dat Fedor een contract bij Bodog getekend zou hebben wat haast onmogelijk is aangezien dat Fedor nog twee gevechten over heeft op zijn huidige contract bij Pride. Shogun heeft pas nog een 5 fight contract deal afgesloten bij Pride.

Dus de dat UFC en Pride een worden is vollopig niet waar.

Chico
26-03-2007, 05:36
Er gaan ook geruchten rond dat Fedor een contract bij Bodog getekend zou hebben

dat zei ik dus ook... kreeg ik op me kop :(

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=70777

maar aan de andere kant... het contract met mirko werd ook lang door de ufc (iedereen eigenlijk) ontkent geloof ik

tap-out
26-03-2007, 06:01
Fedors contract was met DSE (moederbedrijf Pride) niet PRIDE zelf.
Dit lijkt hetzelfde maar is het contractueel niet.

Als het contract namelijk met Pride was zou dit bij een eventuele overname van Pride door UFC waarschijnlijk betekenen dat zijn contract meegenomen werd in de overname en hij dus voor UFC moest vechten. Zeg maar net zoals het met Jackson ging toen UFC de WFA kocht.

Omdat zijn contract met DSE is, wordt het niet meegenomen in de overname (Pride wordt verkocht maar DSE niet) en kan hij dus naar Bodog als hij dat wilt.

De Fertitas hebben al aangegeven dat als zij Pride zouden kopen dat deze zou blijven bestaan als een aparte org. Zeg maar net zoals de WEC deal.

Het enige probleem is dat ze de regels waarschijnlijk zullen veranderen naar de "unified rules" dwz wel ellebogen naar het hoofd op de grond maar geen knietjes, footstomps en soccerkicks (lullig voor chuteboxe).

De superfights tussen UFC en Pride champs zouden dan in amerika (UFC) in de kooi plaats vinden. :(

Fedor heeft trouwens al meerdere malen in interviews te kennen te geven voor MMA de ring beter geschikt te vinden dan de kooi.