PDA

View Full Version : Big Nog 80% blind aan één oog?



Chico
26-03-2007, 19:04
http://www.bloodyelbow.com/story/2007/3/15/111511/826

artikeltje over het eventueel pensionering van hedendaagse mma vechters... maar wat mij opviel was dat er gezegd wordt dat nog 80% blind is aan één oog... hoe kan je dan op zo'n toplevel vechten?

http://www.prideofficial.com/free/result/img/photo_fb/1146832777.jpg

ICON
26-03-2007, 19:05
chabari(spelling) ziet toch ook maar met 1 oog?

Italian*Berlusconi*
26-03-2007, 19:11
chabari(spelling) ziet toch ook maar met 1 oog?

yepz

Iceman#1
26-03-2007, 19:15
Dat rechteroog (links voor ons op het plaatje) ziet er idd wel een beetje levenloos uit nu je het zo zegt...

Chico
26-03-2007, 19:20
chabari(spelling) ziet toch ook maar met 1 oog?
Wie?

Weet wel dat nakai blind is aan één oog geraakt door dat gevecht met gerard gordeau in vale tudo japan 2 geloof ik... en die is daarna gestopt met vechten...

The Bulldog
26-03-2007, 19:22
Wie?

Weet wel dat nakai blind is aan één oog geraakt door dat gevecht met gerard gordeau in vale tudo japan 2 geloof ik... en die is daarna gestopt met vechten...

Faldir Chabari MT vechter...:rolleyes:

Chico
26-03-2007, 19:27
oh ok... hou het mt niet zo goed bij :D

Yamato Damashii
26-03-2007, 23:09
Interessant artikel! Ook die post eronder over hersentrauma's bij NFL football spelers. Ik ken de sport niet echt, maar had niet verwacht dat die sport ook zoveel schade aanricht.

Dat Nog bijna blind is aan één oog had ik al eens ergens gelezen. Ik geloof dat daar bij stond dat hij dat heeft overgehouden aan één van zijn partijen tegen Fedor.

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe de huidige generatie MMA vechters er over 10 jaar bij loopt. Iedere vorm van topsport eist een tol van je lichaam, maar vechtsporten toch zeker meer dan de meeste andere sporten.

Fasada
26-03-2007, 23:23
Het is trouwens een verschil dat Chahbari blind werd op hele jonge leeftijd waardoor de functie van het andere oog wordt versterkt.

Dus als Nog blind wordt aan één oog zal dat zeker effect hebben op zijn wedstrijden en weet ik niet of het verstandig is om door te gaan...

Paganstars
27-03-2007, 00:13
daarbij, iedereen zeikt altijd over de gevaren van mma voor de gezondheid... maar kijk eens naar voetbal, tennis zelfs tafeltennis... voetbalknieen, gebroken benen, tennisellebogen en overbelasting, sccheuringen en ontstekingen van spieren etc! Nee dat zal geen effect hebben op latere leeftijd!

De man van 14K
27-03-2007, 00:30
oh ok... hou het mt niet zo goed bij :D

Voor straf 50 push ups!!

Chico
27-03-2007, 00:32
zegt de oud judoka die bang is voor de grond ;)

De man van 14K
27-03-2007, 00:38
ik heb het licht gezien! ;)

nicolas the red
27-03-2007, 01:45
ik blijf erbij dat MMA veiliger is dan andere topsporten. bij boksen krijg je veel meer (en zwaardere) stoten naar je hoofd, en vrijwel ALLE beoefenaars van balsporten hebben later last van rug, knieën, enkels, etc. om nog te zwijgen van de wielrenners, athleten en voetballers die gewoon dood neervallen tijdens wedstrijden.

Jochem
27-03-2007, 02:10
ik blijf erbij dat MMA veiliger is dan andere topsporten. bij boksen krijg je veel meer (en zwaardere) stoten naar je hoofd, en vrijwel ALLE beoefenaars van balsporten hebben later last van rug, knieën, enkels, etc. om nog te zwijgen van de wielrenners, athleten en voetballers die gewoon dood neervallen tijdens wedstrijden.

misschien achter veiligheid een sterretje zetten.

"ik blijf erbij dat MMA veiliger* is dan andere topsporten. bij boksen krijg je veel meer (en zwaardere) stoten naar je hoofd, en vrijwel ALLE beoefenaars van balsporten hebben later last van rug, knieën, enkels, etc. om nog te zwijgen van de wielrenners, athleten en voetballers die gewoon dood neervallen tijdens wedstrijden."

*Fedor as opponent not included

marster
27-03-2007, 05:36
HA Ha Als je Fedor niet als tegenstander heb

Mack
27-03-2007, 05:36
ik blijf erbij dat MMA veiliger is dan andere topsporten. bij boksen krijg je veel meer (en zwaardere) stoten naar je hoofd, en vrijwel ALLE beoefenaars van balsporten hebben later last van rug, knieën, enkels, etc. om nog te zwijgen van de wielrenners, athleten en voetballers die gewoon dood neervallen tijdens wedstrijden.

Ik weet niet of je dat nu al met zekerheid kan zeggen. MMA zoals wij die kennen is nog niet zo heel erg oud. Pas over 10-20 jaar hebben we hier meer data over. Over andere sporten is er veel meer bekend.