PDA

View Full Version : Zaterdag 12 mei 2007 : 2e Grapplingdag te Ede



Yoseikan Ede
04-04-2007, 04:52
UITNODIGING

Hierbij nodigen wij julli uit voor de 2e competitiedag van het open Nederlands grappling kampioenschap op zaterdag 12 mei 2007.

Er zal in totaal op 3 dagen worden gestreden en er zullen na die drie dagen de uiteindelijke winnaars bekend worden gemaakt .

Per dag zijn er dagprijzen te verdienen, ook worden de behaalde punten opgeteld en kan men T-shirts verdienen oplopend in de kleuren geel, oranje, groen, blauw, bruin en zwart.

Er wordt gewerkt met een poulesysteem zodat iedereen gegarandeerd is van meerdere wedstrijden. Ook zal er gestreden worden in een beginners-en gevorderdenklasse.

De weging zal in 2 groepen plaats vinden.
De 1e weging is van 10:00 tot 11:00 uur aanvang wedstrijden aansluitend zodra de pouleindeling klaar is.
De 2e weging is van 12:00 tot 13:00 uur aanvang wedstrijden aansluitend zodra de pouleindeling klaar is.

Gewichtklasse 1e weging:
-65kg Dames en Heren beginners en gevorderden.
-70kg beginners en gevorderden
-76kg beginners en gevorderden

Gewichtklasse 2e weging:
-83kg beginners en gevorderden
-91kg beginners en gevorderden
-100kg beginnners en gevorderden
+100kg beginners en gevorderden.

Als een vechter is opgegeven in de gevorderde klasse zal hij/zij niet worden teruggezet naar de beginners klasse.
Let hier goed op tijdens de inschrijving!!
Het inschrijfgeld is € 10,- per persoon, te voldoen op de wedstrijddag. Bij inschrijving op de wedstrijddag zelf bedraagt het inschrijfgeld € 15,00

Geef in het inschrijfformulier de juiste gegevens op, niet de gewichtsklasse maar het juiste gewicht van de deelnemer.
Gevorderde deelnemers zijn;
Judoka's vanaf de bruine band
NL Jiu Jitsu : vanaf Bruine band
BJJ : vanaf blauwe band
MMA Amateur : 5 partijen ongeacht winst of verlies
MMA Prof : Allemaal gevorderd
Groen in t-shirt klassement
Worstelaars met minimaal één jaar training en/of wedstrijdervaring
De nummers 1 en 2 van het beginners eindklassement gaat het seizoen erna automatisch over naar de gevorderden klasse

Het is tijdens de Open Nederlandse Kampioenschappen Grappling niet toegestaan om in 2 gewichtsklasses deel te nemen.
Geef a.u.b een werkend e-mailadres op, want je krijgt na jouw inschrijving automatisch een bevestiging dat je bent ingeschreven.


Locatie:
Budo Academy Physical
Vening Meineszstraat 7
6717 AJ Ede

Inschrijven kan via http://www.yoseikan.nl/?action=inschrijf (http://www.yoseikan.nl/?action=inschrijf)

Met vriendelijke groet,

M.M.A. Team Budo Academy Physical
Edgar Kruyning
www.yoseikan.nl (http://javascript<b></b>:ol('http://www.yoseikan.nl/');)
http://grappling.yoseikan.nl

rene1970
04-04-2007, 04:57
Ik ben er bij:thup:

HUNTER
04-04-2007, 08:07
Oef! Ochtendweging, altijd leuk als je de dag ervoor 30 bent geworden :wacko:

Maar anyways, ik ben er ook weer, en als al mn blessures een beetje over zijn is t wel weer de bedoeling om te gaan knallen!!

Zanshin
04-04-2007, 08:31
Nog even een paar kilo's eraf proberen te krijgen, hopelijk lukt het me voor 12 mei -83 te wegen. Hoe dan ook, ik kan niet wachten totdat het weer zover is. Altijd zin om in Ede mee te doen, top sfeer en goede vechters

Glen
04-04-2007, 17:43
Ik zal nieuwe sokken kopen voor die dag......

Impulse
04-04-2007, 18:52
Ik zal nieuwe sokken kopen voor die dag......

ahahah nieuwe dikke sokken:p voor de kou

Tsuki
04-04-2007, 18:54
zal eens kijken wat ik weeg van de week, lijkt me wel weer een keer leuk om mee te doen

Impulse
12-04-2007, 07:35
Vergeten jullie je niet in te schrijven? :thup:

J_roen
12-04-2007, 07:53
zal dr zeker weer bij proberen te zijn!!! hoop dat ik kan :)

Impulse
27-04-2007, 04:40
don't forget

mama
27-04-2007, 04:43
nee nee ben er al zeker 1 jaar niet geweest
heb er zin in
altijd gezellig in ede

MilfhunterMMA
27-04-2007, 04:58
hmmm als mn enkelblessure voorbij is ben ik ook van de partij.

MilfhunterMMA
27-04-2007, 05:11
oh en even een vraagje: ik heb 3 jaar normaal jijitsu ervaring (groene band, geen moeite genomen om de kata's te leren) en nu een half jaar mma ervaring, dan moet je deelnemen in de beginnerspoule?

Yoseikan Ede
01-05-2007, 05:31
het is volgende week al, dus schrijf je in! als je op de dag zelf inschrijft kost het je 5 euro extra ( dus 15 euro ipv 10 euro )

Maupie
01-05-2007, 09:10
kan er helaas niet bij zijn deze keer ivm vakantieverplichtingen in Brazilie :)

Veel succes allemaal !!

The Bulldog
01-05-2007, 17:54
yep inschrijving voor een teamlid is de deur uit...

Leuk heb er zin in..

Zelf kan ik niet draaien , maar super om er eindelijk eens bij te zijn..

Impulse
02-05-2007, 06:22
yep inschrijving voor een teamlid is de deur uit...

Leuk heb er zin in..

Zelf kan ik niet draaien , maar super om er eindelijk eens bij te zijn..

tof dat je er ook bent

HUNTER
02-05-2007, 06:23
we zullen van de week denk ik wel even inschrijven....

uiteraard komt Team Purmerend de nieuwe shirts ff showen :D

Yoseikan Ede
04-05-2007, 03:26
we zullen van de week denk ik wel even inschrijven....

Denken ??? gewoon doen!!:thup:

Yoseikan Ede
04-05-2007, 07:02
oh en even een vraagje: ik heb 3 jaar normaal jijitsu ervaring (groene band, geen moeite genomen om de kata's te leren) en nu een half jaar mma ervaring, dan moet je deelnemen in de beginnerspoule?

Je doet geen BJJ maar gewoon JJ en groene band, dus je schrijft je in als beginner. Of je wel of geen kata's doet heeft geen invloed op beginner of gevorderd

Marco (scheids)
04-05-2007, 17:56
Ik zal nieuwe sokken kopen voor die dag......

Ik zal mn voeten wassen ...;)

MilfhunterMMA
04-05-2007, 19:31
Je doet geen BJJ maar gewoon JJ en groene band, dus je schrijft je in als beginner. Of je wel of geen kata's doet heeft geen invloed op beginner of gevorderd

ok prima, maar ik bedoelde te zeggen dat ik eigenlijk al richting bruin had moeten zitten maar dat ik geen trek had om de protocollen te leren. Maar ik begin wel als beginner.

Impulse
06-05-2007, 07:32
Reminder

Christophe
11-05-2007, 00:25
De inschrijvingen voor Team Exit zijn inmiddels opgestuurd, maar ik heb nog geen bevestiging gehad. Zal ik ze nog eens opsturen?!

Gaat deze editie weer zo'n drukke bedoening worden?! Ben benieuwd wat die opsplitsing van gewichten voor praktisch gevolg zal hebben. Heb er zin in! ;)

Yoseikan Ede
11-05-2007, 01:52
Er kan nog tot vrijdagavond 21:00 uur worden ingeschreven.

Yoseikan Ede
11-05-2007, 02:10
Het blijkt maar weer dat er nog regelmatig niet werkende emailadressen worden opgegeven tijdens het inschrijven. De inzender zal dan ook nooit een bevestiging krijgen. Een veel voorkomende fout is @... ocm i.p.v. com.
LET aub op het juist invullen van het emailadres (een typefoutje is snel gemaakt):wacko:

The Bulldog
11-05-2007, 02:14
heb al een lijst met namen om een beetje een beeld te krijgen over het aantal per klasse?
ben benieuwd namelijk...heb er erg zin in...Vinc3nzo weer op de mat..te gek

Il Capo
11-05-2007, 04:27
heb al een lijst met namen om een beetje een beeld te krijgen over het aantal per klasse?
ben benieuwd namelijk...heb er erg zin in...Vinc3nzo weer op de mat..te gek

Ralf..
Ik ben ook benieuwd...

Saluti

MilfhunterMMA
11-05-2007, 04:40
Ik ben er zaterdag ook bij. Kom als enige van mn organisatie :P. zijn er ook nog andere regels voor beginners dan gevorden of zijn die hetzelfde? en een potje duurt 4 minuten?

Yoseikan Ede
11-05-2007, 04:42
De regels voor Beginners en Gevorderde zijn hetzelfde

Yoseikan Ede
11-05-2007, 05:24
LET OP!!!

De weging zal in 2 groepen plaats vinden.

De 1e weging is van 10:00 tot 11:00 uur aanvang wedstrijden aansluitend zodra de pouleindeling klaar is.
Gewichtklasse 1e weging:
-65kg Dames en Heren beginners en gevorderden.
-70kg beginners en gevorderden
-76kg beginners en gevorderden


De 2e weging is van 12:00 tot 13:00 uur aanvang wedstrijden aansluitend zodra de pouleindeling klaar is.
Gewichtklasse 2e weging:
-83kg beginners en gevorderden
-91kg beginners en gevorderden
-100kg beginnners en gevorderden
+100kg beginners en gevorderden.

Het inschrijfgeld is € 10,- per persoon, te voldoen op de wedstrijddag. Bij inschrijving op de wedstrijddag zelf bedraagt het inschrijfgeld € 15,00

The Bulldog
11-05-2007, 06:52
Ralf..
Ik ben ook benieuwd...

Saluti

Is je GVD geraden ja...heb niet voor niks het broekje zo op de persoon laten aanpassen...

wordt een leuke dag

Jochem
11-05-2007, 09:16
Mag ik wel al meewegen sochtend? - anders trek ik de -91 echt niet als ik zo laat pas kan vreten. :D

Impulse
11-05-2007, 15:51
Mag ik wel al meewegen sochtend? - anders trek ik de -91 echt niet als ik zo laat pas kan vreten. :D

helaas niet jochem

Christophe
12-05-2007, 00:35
Mag ik wel al meewegen sochtend? - anders trek ik de -91 echt niet als ik zo laat pas kan vreten. :D

Anders doe je toch gewoon mee in de -100 klasse Jochem?! ;)


-91 kilo klasse Gevorderden
Plaats Naam Punten
1 Jochem Branderhorst 10
2 Natan Schouten 7
3 Amir Sadoll 5
4 Sandro Farricelli 3
5 Saigan Moeradov 1

-100 kilo klasse Gevorderde
Plaats Naam Punten
1 Hans Stringer 10
2 Dion Starring 7
3 Claude Hermann 5

The Bulldog
12-05-2007, 01:36
Anders doe je toch gewoon mee in de -100 klasse Jochem?! ;)


-91 kilo klasse Gevorderden
Plaats Naam Punten
1 Jochem Branderhorst 10
2 Natan Schouten 7
3 Amir Sadoll 5
4 Sandro Farricelli 3
5 Saigan Moeradov 1

-100 kilo klasse Gevorderde
Plaats Naam Punten
1 Hans Stringer 10
2 Dion Starring 7
3 Claude Hermann 5

Vincenzo Valenti draait ook mee in de gevorderden - 100 .

MilfhunterMMA
12-05-2007, 05:12
hoe laat moet je aanwezig zijn als je 90 kg weegt? gewoon 12.00 u ?

Impulse
12-05-2007, 05:46
hoe laat moet je aanwezig zijn als je 90 kg weegt? gewoon 12.00 u ?

antwoord geef je zelf al!

joost
12-05-2007, 08:36
tot morgen allemaal! heb er zin in...

Justinian
12-05-2007, 22:13
Ik sprak Joost net. De vorige keer is hij eerste geworden en er was hem dus alles aan gelegen dit keer weer eerste te worden met het oog op het eindklassement. Hij moet nu nog een wedstrijd, tegen PJ van Physical. Al zijn partijen zijn goed verlopen, met maar &#233;&#233;n verliespartij op punten tegen Marc Duncan! Goeie score als je het mij vraagt. Ook dit keer mocht Joost het trouwens opnemen tegen forumbroeder Hunter en dit keer wist hij met een guillotinechoke te winnen. Succes met de volgende wedstrijd Joostooooo!!! Hunter heeft het verder ook goed gedaan en heeft zijn partij tegen Duncan op punten gewonnen heb ik begrepen.

Jeru
12-05-2007, 22:59
Dat klinkt alsof we weer een leuk toernooitje missen...

mama
13-05-2007, 00:50
Yeps Joost is weer 1ste geworden (gefeliciteerd trouwens Joost)
Sebas 2de en PJ is 3de geworden.
Yeps idd Jeroen. Het was een gezellige ochtend
Helaas moesten we al weer snel weg omdat de mannen vanavond nog mogen judoen.
Timjudo deed ut ook top. Die werd 1ste in de -76 bij de beginners. Dus een lekkere ochtend voor team purmerend

HUNTER
13-05-2007, 01:18
Was een heel vet toernooi vanmorgen!

Maar liefst 8 man in de gevorderden -70, dus gewoon 7 partijen draaien :eek: En dat als je net 30 bent geworden......

Maar het was super, ik begon tegen een jongen van Physical. Een erg sterke vechter, ik kreeg hem niet neer dus ik heb maar even guard gesprongen. Soms is dat wel handig, want ik kon bijna meteen doorbewegen naar een triangle. Dit had ik aardig zitten, maar die kerel stond gewoon op en liep weg. Aaaargh. Toch zat mn triangle wel, en toen de scheids de meoilijke taak had om het gevecht in het middel voort te laten zetten had ik dus twee opties; of de triangle loslaten en m'n hele voordeel positie teniet doen, of vasthouden. Maar het is nogal moeilijk om een triangle niet aan te zetten als je op anderhalve meter van de grond hangt met alleen je benen om je tegenstander heen. Ik hield dus vast, waardoor hij boos werd en me een slam gaf. Toen heb ik het gelukkig kunnen afmaken met een armbar.

Hierna moest ik tegen PJ (ook van Physical), ik kwam vrij snel mount en ik kon hem met een arm triangle laten kloppen.
Hierna wachtte de volgende vechter van Physical, Lam Ho, die deze keer -70 meedeed ipv -65. Nikolai had hem wel eens laten kloppen op een gesprongen armbar, maar dit lukt emij helaas niet. ik kwam 1 puntje achter voor een halfguard, maar die kon ik gelukkig nog terughalen. Lam wist mijn posities iedere keer vroeg te ondermijnen, dus we eindigden in zijn guard met een gelijkspel. Verlengen dus. Ik probeerde meteen een triangle, maar Lam hield deze mooi tegen. Ik kon nog bijna een kneebar maken, maar ook deze lukte niet. Hoewel Lam m'n guard nog bijna passeerde, eindigde de partij na verlenging ook onbeslist, waarna ik op beslissing won.

Ik begon al aardig moe te worden, mn conditie is nog niet super, maar hier hadden we allemaal last van. Ik moest nu tegen Joost, waar ik de vorige keer van verloor. Ik wilde echt heel graag winnen, maar ik was veel te gretig. Staand keerde hij zijn rug naar me toe, en toen maakte ik de fout om hem te gooien ipv een staande backmount te pakken. Judo he.... Hoewel de worp best okee was, en ik even de cross side kon pakken, had Joost mn nek al vast en zette hij een goeie guillotine aan. Hoewel ik dacht nog even weg te kunnen draaien moest ik uiteindelijk toch kloppen. Top gedaan Joost!

Hierna moest ik tegen Eddy van team Duncan, en ik had grote moeite met hem! Damn ik kon hem niet controleren, en ik moest alle zeilen bijzetten om niet in een nadelige positie uit te komen. De partij was volgens mij wel erg leuk om te zien, veel positiewisselingen, veel pogingen tot submissions, maar steeds geen scores. Vlak voor tijd kon ik vanuit de guard een sweep maken, waardoor ik mount kwam en dit besliste de partij.

Ik was nu toch wel erg leeg, maar ik moest er nog twee! Pfffffff

Ik moest nu tegen Marc Duncan, gewoon een topvechter! Ik wist dat ik vanaf het begin scherp moest zijn, en dit lukte heel aardig. Ik kon hem met een ko uchi gari werpen, maar ik kwam in zijn guard. ik probeerde een anklelock, maar deze counterde Marc erg goed, en hij kwam in een halfguard uit. Ik kon hem gelukkig weer terugbrengen in mn guard, waar ik zijn arm voorlangs kon sturen en een arm triangle aan kon zetten. Marc blokte deze uitstekend, dus ik probeerde naar een mount te gaan en hem hier te proberen te submitten. Ook dit lukte niet, en ik hem geloof ik twee minuten aan zijn nek liggen trekken en me helemaal verzuurd, maar hij klopte niet. Ik voelde de krachten uit me stromen en ik was onwijs blij dat iemand in de verte tegen me zei dat er nog een halve minuut te gaan was. Marc kon nog terugbewegen naar een halfguard, maar hierna was het tijd en had ik gewonnen omdat ik een mount had gehad. Maar wat is die kerel sterk! Mn onderarmen zijn nu nog helemaal hard van het vasthouden.

Hoewel ik behoorlijk aan het eind van mn krachten was, moest ik nog 1 partij, tegen Yannis (ook team Duncan). Ik gooide ook hem met een ko uchi gari, waarna ik snel ik een cross side belandde. Van hieruit wilde ik weer een arm triangle doen, maar Yannis verdedigde goed. Ik ben naar de mount gegaan, maar hier werd ik vrij snel vanaf gegooid. Ik kon hem echter weer sweepen en weer mount pakken. Dit herhaalde zich nog een aantal keren, waardoor ik een behoorlijke puntenvoorsprong had, maar ik kon hem maar niet submitten. Omdat PJ en Marc van Joost hadden gewonnen, had ik nog wel een submission nodig om Joost op punten voorbij te gaan. Helaas lukte dit niet, waardoor ik tweede werd en Joost terecht kampioen werd.

Bij de bgeinners -76 werd mijn judo leerling en forummember TimJudo overigens knap eerste door al zijn partijen met submission te winnen. Een goede prestatie, aangezien hij pas voor de tweede keer meedeed!

Het was echt een super toernooi dit keer. Enorm gezellig, super sfeer en ik hoop dat het de volgende ronde weer zo gaat!

Grote props aan de crew van Physical voor de goede organisatie:thup:

The Bulldog
13-05-2007, 02:52
sfeer was super weer veel bekenden gezien en even bij gebabbeld met boem boem en anderen.

Vincenzo gefeliciteerd met je resultaat van vandaag..

1e keer meedoen en alles winnen 2 op sub en 1 op punten...niks mis mee...osu

MilfhunterMMA
13-05-2007, 02:54
ja het was top, ik bakte er alleen geen zak van. ik heb wel iemand een submission binnen 5 seconden gegeven :). maar die andere gasten waren gewoon te goed voor mij. volgende keer maar weer eens proberen

joost
13-05-2007, 03:37
was een top dag.. thnnx justi hunter en marieke! :thup:
een hele andere poule dan de vorige keer.. 8man in totaal!!
zeer goede jongens zaten er tussen, allemaal top gedaan mannen!
tot de volgende keer
hunter ook nog gefeliciteerd volgende keer pak je me misschien wel terug ;)

Iggy
13-05-2007, 03:50
joost gefeliciteerd man gaat super zo.

niekdegrijze
13-05-2007, 04:45
Het was weer een top dag! De nieuwe dag indeling van licht en zwaar werkt heel goed. Het was veel rustiger en er zaten geen lange rustpauzes tussen de gevechten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Het is misschien ook een goed idee om ook naar iemands leeftijd te vragen op het inschrijf formulier. Een leerling van mij is 14 jaar en doet gewoon mee voor de lol. Maar nu hoorde ik dat er in de andere poule van zijn gewichtsklasse nog twee jonge gasten zaten. De vorige keer was dit ook het geval. Het zou in het vervolg leuk zijn als die gasten dan bij elkaar gezet zouden worden. Niet een aparte klasse maar wel bij elkaar in de poule.

Tot de volgende keer

Justinian
13-05-2007, 04:46
Thanks voor het verslag Sebas, klinkt als een zwaar bezette poule!
Joost gefeliciteerd met je eerste plaats en Chris (Boem Boem) ook gefeliciteerd met je derde plaats!! Danny heeft het volgens mij ook goed gedaan (voor zover mijn informatie correct is ;)), dus top!

Floris
13-05-2007, 05:04
Was idd leuk vandaag.

Props voor de organisatie, en ook voor mijn mede-grapplers uiteraard; heb weer een aantal leuke partijen gedraaid en gezien.

sootje
13-05-2007, 05:09
heeey

leuk dat jullie er weer waren !!
von het erg gezellig..
zelf zat ik bij de mannen ingedeeld bij -65 beginners.

was een hele ervaring, wel alles verloren maar dat maakt niet uit.

groetjes soraya

Triker
13-05-2007, 06:40
Fotoooookes???

chief108
13-05-2007, 06:51
klinkt wel reuze leuk allemaal....
misschien ook maar eens een keer komen kijken :p

Yoseikan Ede
13-05-2007, 06:57
De uitslagen zijn bijna verwerkt, komen zo op het forum te staan.

Boem Boem
13-05-2007, 22:09
Was een leuke dag: moet zeggen dat de nieuwe manier van deze wedstrijddag echt goed uitpakt. verder weer mooie partijen gezien en een aantal forumbroeders gesproken. Organisatie was ook weer strak neergezet.

Thanks!!

Osu

Chris

Christophe
15-05-2007, 01:55
Was inderdaad een leuke dag, kijk al uit naar de volgende! In september ergens?!



PS: Nogmaals m'n excuses aan de organisatie omdat ik steeds vergat die rode lintjes terug te geven. Met dank aan team Rickson om als doorgeefluik te fungeren! ;)

Marco (scheids)
15-05-2007, 02:09
PS: Nogmaals m'n excuses aan de organisatie omdat ik steeds vergat die rode lintjes terug te geven. Met dank aan team Rickson om als doorgeefluik te fungeren! ;)

ooohhhh...was jij dat .....;)

Yoseikan Ede
15-05-2007, 04:17
PS: Nogmaals m'n excuses aan de organisatie omdat ik steeds vergat die rode lintjes terug te geven.

Aldoende leert men;)

Christophe
15-05-2007, 19:05
Aldoende leert men;)

Ik dacht dat ik er vast eentje zou krijgen nu dat ik m'n zwart T-shirt behaald heb, maar nee hoor ... ze moesten allemaal terug, en snel ook! :p

Wat zijn eigenlijk de extra faciliteiten voor zwarte T-shirts?! Aparte kleedkamer? Korting op de inschrijvingsprijs? Extra 500 gram toegelaten bij de weging? Uitnodiging voor één of ander ridderlijk banket? :D

Jochem
15-05-2007, 22:30
Ik dacht dat ik er vast eentje zou krijgen nu dat ik m'n zwart T-shirt behaald heb, maar nee hoor ... ze moesten allemaal terug, en snel ook! :p

Wat zijn eigenlijk de extra faciliteiten voor zwarte T-shirts?! Aparte kleedkamer? Korting op de inschrijvingsprijs? Extra 500 gram toegelaten bij de weging? Uitnodiging voor één of ander ridderlijk banket? :D

je moet een gewichtsklasse hoger vechten.

Christophe
15-05-2007, 22:56
je moet een gewichtsklasse hoger vechten.

Het is dat ik nog steeds wat uitdagingen te gaan heb in m'n eigen klasse, maar het idee had inderdaad al eens door m'n hoofd gespookt! ;)

Team_CBC
16-05-2007, 19:48
Voor de geinteresseerden;
Er staan wat foto's van de Grapplingdag (12Mei) op mijn webspace:
http://team-cbc.spaces.live.com/

Groeten,

Charly

paspoes
16-05-2007, 19:54
leuke foto's thx:thup:

mama
16-05-2007, 20:53
leuke foto's
JanWillem heeft dus tegen Tim gestaan. Daar heb ik ook wat foto's van.
Morgen heb ik misschien wel ff wat tijd om die foto's online te zetten.

Ritchie Vink
16-05-2007, 20:54
Dank je:) toch nog een paar foto's!! niemand -83? :rolleyes: