PDA

View Full Version : Line-up UPCOMING NOTG III 21 april BRAKEL



yaware
12-04-2007, 00:39
Kick-off: 19h00

1. Niels Gosseye (Yaware, 43 kg) - Donny Blommaert (Free Fight Denderleeuw, 41 kg) - MF JEUGD

2. Sidy De Bruyn (Yaware, 75 kg) - Ozcan Akkiran (Team Mixfighter, -75 kg) - MF C

3. Yuri (Team Duncan NL, -70 kg) - Arthur Gregorian (Team Perfect, 65 kg) - MF C

4. Pieter Bauwens (Yaware, 66 kg) - Tim Callebaut (Musashi, -70 kg) - MF C

5. Yves Van De Casteele (VJJL, 85-90 kg) - Ken Mercken (Team Mixfighter, -90 kg) - MF C

6. David Geirnaert (Capitol, 78 kg) - Marco Barberio (Team Duncan NL, -76 kg) - MF C

7. El Allali Amine (Shihaishinkai, 66 kg) - Rudi Lange (Team Perfect, 64 kg) - MF C

8. Michaël Van Neste (Yaware, 80-85 kg) - Tom De Baerdemaeker (Musashi, 80 kg) - MF C

9. Roberto van de Sanden (Sportvision NL, 70 kg) - Eddy ter Veen (Team Duncan NL, -70 kg) - MF C

10. Griet Eeckhout (Yaware, 54 kg) - Anneke Vanlingen (Deathrow, 55 kg) - KB JEUGD

BREAK

11. Rob Smits (Sportvision NL, 89 kg) - Saigan Moeradov (G-Force NL, 86 kg) - MF C

12. Niels Lensing (Team Duncan NL, -76 kg) - Campani Raphael (Vitor Shaolin Team, 78 kg) - MF C

13. Tom Tercken (Jnana Fight Club, 80-85 kg) - Jody Stock (MMA Staredown NL, 81 kg) - MF C

14. Jannis Arvanitidus (Team Duncan NL, -70 kg) - Houhanisian Gevor (Team Perfect, 65 kg) - MF C

15. Patrick Beeckman (Musashi, 85-90 kg) - Wilkosz Dariuzz (Jnana Fight Club, 85-90 kg) - MF C

16. Gilmar Eugenia (G-Force, 85 kg) - Djordy de Graaf (Team Duncan NL, -83 kg) - MF C

17. Miguel Vallée (Yaware, 84 kg) - Filippo Procaccianti (Team Mixfighter, -84 kg) - MF C

18. Bob Ruijg (Sportvision NL, 75 kg) - Manderlier Nicolas (Vitor Shaolin Team, 78 kg) - MF C

19. Eric Paulo (Team Perfect, 95 kg) - Kaminski Zbigniew (Jnana Fight Club, 90-95 kg) - MF C

20. John Soekhradj (Sportvision NL, 77 kg) - Tommy Depret (Team Perfect, 76 kg) - MF B

21. Kamil 'the Scorpion' Uygun (Siam Gym NL, -80 kg) - Tarec 'the Sponge' Saffiedine (Shihaishinkai Belgium, -80 kg) - MF A

TICKETS & INFO: www.yaware.be

niels
12-04-2007, 02:21
Het gewicht van mijn tegenstander is opeens toegenomen met 2 kilo, ik neem aan dat ik ook op -78 mag inwegen?

De man van 14K
12-04-2007, 02:32
van mij wel hoor

niels
12-04-2007, 02:35
van mij wel hoor

dank je! dan doe ik het gewoon

Ben
13-04-2007, 05:45
team duncan is goed aanwezig

nick
13-04-2007, 05:48
Team perfect is nieuw voor mij.
waar komt deze school vandaan?

ducfan
13-04-2007, 05:51
Dacht dat het de gym van Ben Dandois is...

Solar
13-04-2007, 05:52
Het gewicht van mijn tegenstander is opeens toegenomen met 2 kilo, ik neem aan dat ik ook op -78 mag inwegen?
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou.
Met m'n 75 kg tegen een 78 kg.
Kan wel aankomen, maar twee weken later moet ik weer 75 zijn...

De man van 14K
13-04-2007, 06:34
Tarec 'the Sponge' Saffiedine (Shihaishinkai Belgium, -80 kg) - MF A

bijnaam: De Spons? of de nieuwe Spong?

niels
13-04-2007, 07:49
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou.
Met m'n 75 kg tegen een 78 kg.
Kan wel aankomen, maar twee weken later moet ik weer 75 zijn...

ja dat is helemaal kut, dar heb ik gelukkig geen last van.

MMArco
19-04-2007, 20:54
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou.
Met m'n 75 kg tegen een 78 kg.
Kan wel aankomen, maar twee weken later moet ik weer 75 zijn...


Sabotage zeg ik je! Ik ook al.
;)

dtgerald
19-04-2007, 21:04
O Brakel in Belgie.Ik woon vlak bij Brakel.Ik dacht al lijkt me sterk dat daar een gala is.Zou wel mooi zijn.

Ben
22-04-2007, 19:19
was een leuk gala, marc zal vast met een verslag komen
1ding wil ik zegge djordij echt goed gevochten en een mooie worp.klasse pik.verder heeft team duncan weer goed gevochten.

Mastino
22-04-2007, 21:46
Was er gisteren ook en vond team Duncan, gisteren althans, niet goed vechten...

En idd, Team Perfect is het team uit Merksem van Ben Dandois. Hou vooral B klasser Tommy Depret in de gaten, opkomend talent als je het mij vraagt

Duncan
23-04-2007, 02:15
Nou klein en snel verslagje dan maar...
Met zes vechters vier verzorgers en negen man publiek waren wij afgereisd naar Brakel.

Eerste die mocht aantreden voor zijn 1e MMA-partij was Yuri Tam.
Hij nam het op tegen een sterk worstelende tegenstander maar wist in de eerste, ronde staand meer te scoren
en op de grond veelal vanuit zijn guard geprobeerd submissions te zoeken.
In de tweede ronde wilde zijn tegenstander niets meer van het staande gevecht weten en bracht het gevecht direkt naar de grond waar hij mooi naar een armbar toe werkte.
Yuri's elleboogholte lag op de buik van zijn opponent waardoor deze hem niet kon submitten, echter toen Yuri dacht te kunnen ontsnappen draaide hij zijn arm weer precies goed(lees fout!) voor de armbar en kon niets anders dan afkloppen of een ropeescape maken...het werd het eerste.
Toch goed gevochten door Yuri in zijn 1e partij!

Marco Barberio mocht als tweede aantreden tegen een enorme spierbundel.
Barberio stuurde het gevecht tijdens het staande gedeelte, zijn opponent vocht goed vanuit de counter, Door vaak het midden te houden kon Marco de momenten beter kiezen voor de takedowns/judoworpen.
Tijdens het gevecht had Marco zijn opponent in een triangle, opponent wilde slammen om er uit te komen, dit mocht niet volgens de regels dus wat doet de scheids....hij laat het gevecht staand hervatten!?
Na in totaal drie takedowns, 2x fullbackmount, 2x mount en die triangle te hebben gehad de uitslag.
Verlies voor Marco.
Buiten de scheidsrechterlijke blunder bij de triangle vond ik de uitslag schandalig!
Bij het verhaal halen over de uitslag kwam de hoofdofficial met o.a. de volgende uitleg: Opponent scoorde staand ietsjes meer(hierin kon ik me enigzins vinden) en over het grond gevecht ging hij niet in discussie(wat moet je hier dan mee?)


Eddy ter Veen vocht zijn vierde partij in drie weken en won deze vrij snel met een mooie trianglechoke.

Niels Lensing vocht z'n tweede mma-partij en was vanaf meet af aan de betere vechter, hij scoorde beter tijdens het staande gevecht (schitterende highkick!) en de clinch en hij had op de grond ook geen probleem en wist zijn opponent in de 1e ronde zelfs bijna te verassen met een hele mooie armbar.
In de tweede ronde wilde Niels hier een schepje bovenop doen wat hem fataal werd. Na een combinatie haalt Niels erorm uit, echter deze stoot mist zijn doel en Niels draait 180 graden om zijn as waardoor zijn opponent staand zijn rug pakt en een verwurging aan zet waardoor Niels moet tikken.
Niels jongen....goed geknokt!

Jannis Arvanitidis vocht tegen een erg goede opponent. Deze jongen liet hele fraaie worstel technieken zien tijdens het gevecht.
Jannis worstelde enorm goed mee en wist tot tweemaal toe een reversal met een reversal te beantwoorden om zo bovenop te blijven.
Uiteindelijk zag zijn opponent kans om voor een armbar te gaan. Na een seconde of veertig moet Jannis hier op tikken. Jannis draaide trouwens netjes met zijn voeten richting touwen om zo een rope-escape te maken maar dit mocht alleen met je handen.

Als Laatste mocht Djordy de Graaff aantreden tegen een jongen van G-force.
Djordy was m.i. duidelijk de betere vechter en scoorde op alle vlakken meer dan zijn oppenent.
Hij begon met een enorme takedown(frontbodylock/suplex) en domineerde het hele grondgevecht veelal met stoten en posities.
2e ronde zelfde beeld echter weet Djordy hier een triangle aan te zetten waar zijn tegenstander via de tweede touw een rope-escape probeert te maken(mag alleen op de onderste;-)) hierna volgt het afkloppen...
Echter de scheids ziet dat de jongen de touwen vast heeft en verbreekt het gevecht(?) om te zeggen dat je daar geen rope-escape kan maken, dat moet op de onderste.....ze moeten staand weer verder...hahahaha, niet normaal!
In de laatste minuut gebeurd er weinig meer en heeft Djordy waarschijnlijk gewonnen (waarschijnlijk ja, heb de partij van Marco in gedachten en hou mijn hart vast)
Split decision(?) 2-1 voor Djordy....

Kortom organisatorisch een geslaagd gala!
Over de belgische bond kan ik zeggen dat zij het met een dopingcontrole enzo het echt goed doen MAAR dat de bond gisteren schandalige beslissingen en enorme blunders heeft gemaakt tijdens het gala te Brakel!

MMArco
23-04-2007, 03:35
Arbitrage was wáárdeloos. Heb weinig partijen gezien waar geen blunders gemaakt werden.
Triangles moesten losgelaten worden, afkloppen werd vergeven om vervolgens staand weer verder te vechten, sommige rope escapes leverden geen punt in mindering op. Eén jongen probeerde een rear naked choke tegen te houden door aan de arm van de ander te trekken en werd gediskwalificeerd. In de ene C partij mocht wél op de grond geknied worden, in de andere niet, enz enz..

Heel fijn dat alles onder één bond zit maar nog snapt niemand de regels daar.

Solar
23-04-2007, 05:59
Mijn verslag van Sportvison dan:

Met vier vechters en zo'n 35 man publiek!!! reisden we de 200 km naar Brakel af:

Roberto van de Sande vs Eddy ter Veen

Roberto moest het van zijn sterke stoten en trappen hebben tegen Eddy. Ik had Eddy twee weken geleden al zien winnen van Kenneth, dus we waren gewaarschuwd. Roberto begon goed, stootte hard, snel en raak, maar hield toen even in. Eddy sprong in, trok Roberto naar de grond en vanuit Eddy's guard werkte hij handig naar de triangle waar we zo bedacht op waren en liet Roberto aftikken.

Rob Smits vs Saigan Moeradov

Saigan werkt Rob handig naar de grond en heeft het initiatief. Op het eind van de eerste ronde trekt Rob Saigan in een triangle. Terwijl Rob de triangle aantrekt, breakt de scheidsrechter en zegt dat Rob een escape heeft gemaakt??? Dit was echt te belachelijk voor woorden, want juist Rob was de techniek aan het uitvoeren. In de tweede ronde weer een handige takedown van Saigan, maar op de grond zijn de vechters aan elkaar gelijk. Saigan wint op beslissing.

Bob Ruijg vs Manderlier Nicolas

Bob incassert een paar low kicks en techniekloos verplaatst het gevecht zich naar de grond. Vanuit de half guard is Manderlier lang bezig om een armklem aan te zetten, die maar niet wilt lukken. Bob laat Manderlier zijn kracht opverbruiken en neemt na een minuut het initiatief over. Uit een armklem weet Manderlier maar net weg te draaien.
De tweede ronde gaat weer snel naar de grond. Nu zet Bob dezelfde armklem goed aan en Manderlier tikt af.

John Soehkradj vs Tommy Depret

John's eerste B partij. Beide vechters gaan hevig stotend van start. Tommy komt een keer goed door en John wankelt, maar het gevechtt gaat snel door op de grond, waar John het initiatief neemt. Als de partij zich weer staand hervat, krijgt John een hoek die hem tegen het canvas stuurt. Na acht tellen staat hij enigszins groggy maar mag toch verder (had misschien uitgeteld moeten worden m.i.) In de wteede ronde is John nog steeds aangeslagen en na een paar hoeken en knieën van zijn zijde, komt Tommy ineens terug met harde stoten; John gaat weer neer en wordt nu met zijn hevig gebroken neus wel uitgeteld.

d0d0
23-04-2007, 20:58
Arbitrage was wáárdeloos. Heb weinig partijen gezien waar geen blunders gemaakt werden.
Triangles moesten losgelaten worden, afkloppen werd vergeven om vervolgens staand weer verder te vechten, sommige rope escapes leverden geen punt in mindering op. Eén jongen probeerde een rear naked choke tegen te houden door aan de arm van de ander te trekken en werd gediskwalificeerd. In de ene C partij mocht wél op de grond geknied worden, in de andere niet, enz enz..

Heel fijn dat alles onder één bond zit maar nog snapt niemand de regels daar.


X2! echt schandalig!

Zijn er trouwens nog wel foto's gemaakt?

topfighter
23-04-2007, 22:23
X2! echt schandalig!

Zijn er trouwens nog wel foto's gemaakt?

Het MMA gebeuren staat nog in kinderschoenen in België ,Het is niet gemakkelijk om scheidsrechters te vormen en we zijn er hard mee bezig met cursussen te geven.
Het grondwerk arbiteren is niet gemakkelijk voor iemand die dit nooit gedaan heeft en omdat het hoofdzakelijk allemaal thaiboksscheidsrechters zijn , maakt dit het nog moeilijker .
De arbiters moeten nog veel leren , maar geef ze ook een beetje krediet...Het is natuurlijk kut als je door een verkeerde beslissing verliest maar in Nederland hebben ze het ook moeten leren met vallen en opstaan.

Voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft is het niet simpel...

Solar
23-04-2007, 22:27
Het MMA gebeuren staat nog in kinderschoenen in België ,Het is niet gemakkelijk om scheidsrechters te vormen en we zijn er hard mee bezig met cursussen te geven.
Het grondwerk arbiteren is niet gemakkelijk voor iemand die dit nooit gedaan heeft en omdat het hoofdzakelijk allemaal thaiboksscheidsrechters zijn , maakt dit het nog moeilijker .
De arbiters moeten nog veel leren , maar geef ze ook een beetje krediet...Het is natuurlijk kut als je door een verkeerde beslissing verliest maar in Nederland hebben ze het ook moeten leren met vallen en opstaan.

Voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft is het niet simpel...

Ok, Benny, keep up the good work.
Ik vecht altijd graag in België, goede sfeer en zo...

topfighter
24-04-2007, 00:13
Ok, Benny, keep up the good work.
Ik vecht altijd graag in België, goede sfeer en zo...

mooi gewonnen heb ik gehoord,hebt misschien met iemand " speciaal " getraind???

Solar
24-04-2007, 00:20
mooi gewonnen heb ik gehoord,hebt misschien met iemand " speciaal " getraind???

Haha, inderdaad.

yaware
24-04-2007, 03:48
Resultaten op www.yaware.be

Christophe
24-04-2007, 08:07
Arbitrage was wáárdeloos. Heb weinig partijen gezien waar geen blunders gemaakt werden.
Triangles moesten losgelaten worden, afkloppen werd vergeven om vervolgens staand weer verder te vechten, sommige rope escapes leverden geen punt in mindering op. Eén jongen probeerde een rear naked choke tegen te houden door aan de arm van de ander te trekken en werd gediskwalificeerd. In de ene C partij mocht wél op de grond geknied worden, in de andere niet, enz enz..

Heel fijn dat alles onder één bond zit maar nog snapt niemand de regels daar.

Had ik je al verteld ... remember?!?

Als ik me niet vergis zitten er genoeg mensen met "echte" kennis van zaken (Ken, Wim, ...) in die bond, maar die worden blijkbaar genegeerd! Zelfs ik zou nog beter scheidsen, maar ik hou me er ver van af, omdat ik vind dat ik te weinig kennis/ervaring heb. Dus dat die anderen er geen probleem mee hebben te doen alsof ze een MMA-scheids zijn, vind ik heel bijzonder! Getuigd van weinig respect voor de vechters, en gaat de evolutie van MMA in België alleen maar afremmen i.p.v. vooruithelpen (wel mooie verhaaltjes over "kinderschoenen")!

Misschien kunnen Marco, Niels, ... eens een scheidsencursus komen geven in België ... maar neem voor alle veiligheid ook een examen af voordat ze denken dat ze goed genoeg zijn na 1 cursus om in Pride te scheidsen! ;)

d0d0
24-04-2007, 08:51
Christophe waar was jij dan? ik had je daar wel verwacht....;)

Christophe
24-04-2007, 09:02
Christophe waar was jij dan? ik had je daar wel verwacht....;)

Ik was aanvankelijk wel van plan te komen omdat Niek moest vechten tegen Ludo Boulvin, en er ook een paar mensen van Exit op de fightcard stonden. Maar al deze partijen werden afgelast, dus ik vond het belangrijker op tijd in bed te liggen voor het Spartakiade BJJ-tornooi in Brussel de dag erna!

Gefeliciteerd trouwens met je "split decision"! ;) Goed gevochten amigo!!! Ik zie je snel!

Justinian
24-04-2007, 09:03
Thanks voor de verslagen Marc en Solar!

Mephisto
24-04-2007, 17:36
Het MMA gebeuren staat nog in kinderschoenen in België ,Het is niet gemakkelijk om scheidsrechters te vormen en we zijn er hard mee bezig met cursussen te geven.
Het grondwerk arbiteren is niet gemakkelijk voor iemand die dit nooit gedaan heeft en omdat het hoofdzakelijk allemaal thaiboksscheidsrechters zijn , maakt dit het nog moeilijker .
De arbiters moeten nog veel leren , maar geef ze ook een beetje krediet...Het is natuurlijk kut als je door een verkeerde beslissing verliest maar in Nederland hebben ze het ook moeten leren met vallen en opstaan.

Voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft is het niet simpel...

Ik was erbij en chapeau voor het publiek en de organisatie rondom het gala, er werd voor iedere winnaar geklapt en en er was voldoende waardering voor mooie acties (ook op de grond). Sfeer was erg goed, in mijn ogen te vergelijken met de (amateur) Shootogala's.

Ik kan me voorstellen dat men in de C-partijen de vechters in bescherming wil nemen, toch vindt ik het jammer van de foute scheidsrechterbeslissingen. Met name het laten opstaan uit een triangel omdat degene die hem ondergaat dreigt te slammen en hem staande een waarschuwing te geven. Helaas was het in beide gevallen zo dat de vechter die de waarschuwing kreeg de partij won. Dit gebeurde één van de jongens van Duncan, de partij erop wist zijn vechter het opstaan te voorkomen. Aldoende leert men zeg maar.

Wat me wel opviel is dat zowel vechters en trainers als de scheidsrechters niet goed wisten om te gaan met rope-escapes. Er hebben vechters afgeklopt die letterlijk onder de touwen lagen en er zijn mensen weggekomen met een rope-escape waarop de tegenpartij zowat ontplofte. Wat ik me dan afvraag is of er een rules-meeting is geweest want dat kan vooraf een hoop ongemakken voorkomen.

Leuk om op te merken is dat er een dames junioren partij kickboksen was met twee 14-jarige dames die werkelijk de hele tent op zijn kop kregen.

Marco (scheids)
24-04-2007, 17:52
I
toch vindt ik het jammer van de foute scheidsrechterbeslissingen. Met name het laten opstaan uit een triangel omdat degene die hem ondergaat dreigt te slammen en hem staande een waarschuwing te geven.

Wat me wel opviel is dat zowel vechters en trainers als de scheidsrechters niet goed wisten om te gaan met rope-escapes. Er hebben vechters afgeklopt die letterlijk onder de touwen lagen en er zijn mensen weggekomen met een rope-escape waarop de tegenpartij zowat ontplofte. Wat ik me dan afvraag is of er een rules-meeting is geweest want dat kan vooraf een hoop ongemakken voorkomen


Misschien tijd voor een scheidsrechters seminar in Belgie ... ;)

Marco (scheids)
24-04-2007, 18:02
Het MMA gebeuren staat nog in kinderschoenen in België ,Het is niet gemakkelijk om scheidsrechters te vormen en we zijn er hard mee bezig met cursussen te geven.
Het grondwerk arbiteren is niet gemakkelijk voor iemand die dit nooit gedaan heeft en omdat het hoofdzakelijk allemaal thaiboksscheidsrechters zijn , maakt dit het nog moeilijker .
De arbiters moeten nog veel leren , maar geef ze ook een beetje krediet...Het is natuurlijk kut als je door een verkeerde beslissing verliest maar in Nederland hebben ze het ook moeten leren met vallen en opstaan.

Voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft is het niet simpel...

Dank je voor je eerlijke reactie, maar waarom nodigen jullie geen scheidsrechters uit uit Nederland om jullie te komen ondersteunen/trainen?

Kan me de frustraties van vechters heel goed voorstellen, wij hebben dat in Nederland ook gehad toen het hier nog in de kinderschoenen stond, maar de scheidsrechters komen vanzelf op een hoger/beter niveau als ze meer partijen gaan draaien, en zeker als ze daar een goede begeleiding daarbij krijgen.

Ben
25-04-2007, 03:13
tijd voor jou om daar curses te gaan geven

Mephisto
25-04-2007, 03:23
In Nederland is het ook niet altijd je van het, maar zelfs een blinde kan het niet ontgaan dat er duidelijk vooruitgang is geboekt.

Het zou zonde zijn als men in België het wiel opnieuw moet gaan uitvinden. Is het daarnaast ook niet zo Marco (scheids) dat jullie (de scheidsrechters in Nederland) trainingen hebben bijgewoond bij sportscholen waar het grondwerk wordt onderricht? De kennis van het grondwerk vergroten maakt vast een hoop duidelijk...

Marco (scheids)
25-04-2007, 15:34
Klopt wij/ik hebben "vroeger" nog nog wel eens wat grondwerk en trainingen gedaan bij oa FFC met Gilbert Yvel, Tatsujin met Martijn de Jong en Rafles la Rose, Team Red Devil met oa Remco Pardoel.

Dit zijn wel mannen waar je een hoop van leert !!!

Mephisto
26-04-2007, 18:08
Bedankt voor het antwoord Marco,

Nou, nu die Belgen nog, scheidsrechters de dojo in, zaak geregeld...

yaware
27-04-2007, 18:52
De DVD van NOTGIII is beschikbaar aan 20 EUR/stuk.
Na overschrijving op rekeningnummer 293-0051610-61 met vermelding van naam én adres wordt deze opgestuurd.

IBAN: BE62 2930 0516 1061
BIC Fortis Bank België : GEBABEBB

www.yaware.be

Solar
27-04-2007, 19:06
De DVD van NOTGIII is beschikbaar aan 20 EUR/stuk.
Na overschrijving op rekeningnummer 293-0051610-61 met vermelding van naam én adres wordt deze opgestuurd.

IBAN: BE62 2930 0516 1061
BIC Fortis Bank België : GEBABEBB

www.yaware.be (http://www.yaware.be)

Ik maak het vanavond meteen over.
Is wel een heel professionele DVD neem ik aan voor dat geld!

yaware
28-04-2007, 00:16
Tevens volledig fotoverslag van het gala op www.yaware.be