PDA

View Full Version : Shaolin Monnik



Rijt
13-04-2007, 20:52
Geachte lezers en vechtsport lief hebbers,

Zoals iedereen ben ik ook vechtsporter in hart en nieren en heb dus diverse films gezien, natuurlijk heeft iedereen wel eens een film gezien van of over de shaolin monniken of eventueeel een demonstratie van deze kunstenaars mogen aanschouwen.

Daarom vind ik het des te leuker dat er met ingang van september 2007 een echte shaolin monnik bij ons op het sportcentrum in helmond zal komen les geven.

Op www.youtube.com (http://www.youtube.com) kun je hem al aan het werk zien zijn naam is Shi Yan Li als je dit in tikt zie je wat beelden van hem.

Het is vrij uniek aangezien er maar 2 echte shaolin monniken in europa zijn waarvan er een in frankrijk leeft en inmiddels getrouwd is.

Hij zal midden september 2007 starten met lessen op donderdagen bij sportcentrum van Rijt in Helmond.

Meer informatie volgt later nog.

met vriendelijke groet,

Michel van RIjt

Justinian
13-04-2007, 20:55
Niet verkeerd, misschien kan Mixfight.nl langskomen en er een keer verslag van doen!

Welkom op het forum trouwens.

stiffler
13-04-2007, 20:58
ik ben dit jaar naar een voorstelling van de shaolin monniken geweest.
Dit was echt supergaaf om te zien ! jammer dat Helmond zo ver weg is.
Lijkt me echt leuk om les te volgen van zo'n monnink.

Evilman
13-04-2007, 21:01
wat een eer dat hij naar nederland komt daarvoor :thup:
In welke taal zijn die lessen?
En wat kun je leren dan? kungfu? of ook met wapens?

chief108
13-04-2007, 21:07
Niet verkeerd, misschien kan Mixfight.nl langskomen en er een keer verslag van doen!

goed plan :thup:

kung fu rulezzzz

nick
13-04-2007, 21:08
Zou mooi zijn om een x zo'n les bij te wonen.
Alleen voordat je er iets mee kan ben je duizenden trainings uren verder.

chief108
13-04-2007, 21:19
Zou mooi zijn om een x zo'n les bij te wonen.
Alleen voordat je er iets mee kan ben je duizenden trainings uren verder.
just check my avatar...
duurt jaaaaaaaaren voordat je zover bent, maar dan heb je ook wat... :lol:

nick
13-04-2007, 21:34
Dan zou ik er maar is wat meer gewicht aan hangen als ik jou was, schiet niet echt op :p

Thaigod Hanuman
13-04-2007, 23:11
check www.shaolinonline.nl

Rijt
14-04-2007, 04:50
De monnik spreekt alleen chinees maar er is altijd een vertaler bij die een en ander omzet in het engels. Hij gaat kungfu geven met alles er op en er aan. De wapens die je ziet op youtube.com zullen zeker ook aan bod gaan komen. zie boven in mijn eerste mailtje zijn naam.

Het is maar een klein monnikje maar wel super snel.

michel van Rijt

Tony
15-04-2007, 02:55
Ik vraag me 1 ding heeel erg af.

We kennen allemaal die documentaires van die monniken. Ik heb er allemaal heel veel respect voor. Sommige dingen die ze doen zijn bijna onmenselijk.

Maaar......

Hoe houdt een grootmeester monnik zich staande in een echt gevecht... (bv een straatgevecht versus iemand met een mma achtergrond?

niet om een monnik in twijfel te trekken, ben slechts nieuwsgierig.

groet

Thaigod Hanuman
15-04-2007, 03:56
MMA is gericht op het gevecht, terwijl Shaolin Kung Fu een manier van leven is met een bijna yoga-achtige houdingen om het lichaam soepel en gezond te houden. De Shaolinmonnik beoefent naast het gevecht ook vele andere dingen, zoals wapens, meditatie, Chi Kung, etc. Wat jij vraagt is niet vreemd, maar wat jij wilt zien is niet terecht. Wat doet die MMA`er wanneer de monnik tegenover hem staat met een zwaard of een speer?? Naar mijn mening kun je Shaolin Kung Fu niet vergelijken met MMA. Ik zit in beide werelden (Shaolin Kung Fu 22 jaar), en ik geef je bij deze alleen mijn visie en mening.

chief108
15-04-2007, 04:00
precies...
appelen en peren...

Rijt
15-04-2007, 20:54
Het is niet altijd te zeggen welke stijl en of sport het beste is. Is ook niet het belangrijkste. Degene die het verschil maakt is de vechter zelf. Het gaat om de persoon die de technieken moet uitvoeren, de mentaliteit, het incasseringsvermogen etc.

Het is allemaal heel erg relatief.

Michel

paspoes
15-04-2007, 21:29
goed plan :thup:

kung fu rulezzzz

Wil wel fotoverslag maken, ben gek op kung fu:D