PDA

View Full Version : Stuk over Henry Akdeniz



Fight Master
20-04-2007, 19:11
Bron: De Stentor
http://www.destentor.nl/sport/regiogrootdeventer/regiosport/article1328104.ece

Profcontract voor kickbokser Akdeniz

DEVENTER - Henry Akdeniz heeft een profcontract getekend dat hem voor drie jaar bindt aan Team Hardcore uit Klazienaveen.

De 20-jarige kickbokser uit Deventer zet daarmee een grote stap in zijn nog prille carrière.

De profploeg behartigt vanaf nu alle belangen van Akdeniz, die zich ondertussen verzekerde van een vast salaris. ,,Ik heb altijd gezegd dat ik professional wilde worden. Dat het nu al zo ver is, is fantastisch natuurlijk.''

Akdeniz, een trainingsbeest, is zeven dagen per week in de sportschool te vinden. ,,Twee keer per dag.'' Nu komt er minimaal vier keer per week de trip naar Klazienaveen bij. ,,Ik moet vanaf nu heel veel opgeven voor de sport. Vrienden, m'n sociale leven, het komt allemaal op een laag pitje. Maar het is een keuze. Ik wil de beste kickbokser ter wereld worden en daarvoor moet alles wijken. Dit is een prachtkans. Het team behartigt mijn belangen en regelt veel meer buitenlandse wedstrijden voor mij. Ik hoef me nergens meer druk om te maken en kan me volledig op de sport richten.'' Want Akdeniz is tevens verzekerd van een vast inkomen. ,,Waarvan ik goed kan leven. Tot voor kort was ik afhankelijk van winstpremies en dat soort zaken. Nu niet meer. Dat is een flinke zorg minder.''

Zoals de zon de laatste weken toch weer wat meer ging schijnen voor Akdeniz, die de laatste maanden begon te twijfelen aan eigen kunnen. De kickbokser werd eind vorig jaar geopereerd aan een gebroken sleutelbeen. Serene rust voor het overbelaste lichaam van Akdeniz was geboden, maar de wijze raad van de artsen om een paar maanden niet te vechten, verdween met de wind. ,,Ik kan niet stil zitten en ben doorgegaan'', vertelt Akdeniz

Fysiek bleek de belasting geen probleem. Psychisch wel. Akdeniz verloor vier partijen op rij. ,,En dat is me in m'n hele carrière nog nooit gebeurd. Ik snapte er niets van. Tijdens trainingen ging het prima, maar in wedstrijden ging het mis. Ik dacht teveel na over die schouder.'' Twee weken geleden - op de dag dat zijn handtekening op het profcontract verscheen - doorbrak Akdeniz eigenhandig de negatieve reeks. In een revanchepartij hielp de Deventenaar Ginio Gonzalez tegen het canvas. ,,Eerder dit jaar verloor ik nog van hem. Ik wilde de verhoudingen even herstellen...''

De man van 14K
20-04-2007, 19:30
Ginio = junior.
Die niet bepaald ongemotiveerd was op dat moment.
Ik zou wel een rematch willen zien..

nick
20-04-2007, 20:01
Leuk stuk.
Super als je zo'n kans krijgt :thup: