PDA

View Full Version : Metro: UFC in de UK *spoiler*



Dragon Tail
24-04-2007, 19:49
Vandaag in de gratis ochtendkrand Metro:

Stigmatiserend?
http://xs114.xs.to/xs114/07172/UFCnl.JPG

Justinian
24-04-2007, 19:57
Vandaag in de gratis ochtendkrand Metro:

Stigmatiserend?
http://xs114.xs.to/xs114/07172/UFCnl.JPG
Antwoord: ja

Evilman
24-04-2007, 19:59
weer massamail sturen? ik ben er voor in!
laat ze maar s weten dat ze niet kunnen
zeggen wat ze willen zonder daarbij n leger
aan MMA lui tegen de borst te stoten :cool2:

De dikke nudist
24-04-2007, 20:13
Waarom maakt iedereen zich zo druk over wat anderen van MMA vinden?

Zal me aan m'n reet roesten wat anderen er van vinden.
Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan gasten, maar het lukt niet.

In het geval van het staand gevecht is de reactie; "dat is toch geen sport, dat is een matpartij".
En in het geval van een grondgevecht, je raadt het al; "stelletje homo's".

Vechtsport en MMA in het bijzonder staat voor veel mensen gelijk aan agressie, ze snappen niet dat je ook kan vechten zonder agressie, maar met techniek, rust en inzicht.

Je schopt een voetbal toch ook niet omdat je er boos op bent?

Het is hun gebrek dat ze er zo over denken, en niet het onze.

DK
24-04-2007, 23:12
Niet iedereen heeft dezelfde hobby's. Als mensen niet van vechtsport houden is hun goed recht.

Evilman
24-04-2007, 23:19
Je schopt een voetbal toch ook niet omdat je er boos op bent?



vet haha
:thup:

MilfhunterMMA
24-04-2007, 23:33
wat ik altijd een bruikbaar argument vind is dat in de voetbalwereld sportiviteit vaak ver te zoeken is. Zo lag er een paar maanden geleden weer een voetballer met schedelbreuk in het ziekenhuis door een goed geplaatste kopstoot. dit is geen uitzondering, agressie komt veel voor in zowel het amateurvoetbal als profvoetbal. zelf heb ik het idee dat het er in de ring een stuk sportiever aan toe gaat, enkele uitzonderingen daargelaten.

nick
25-04-2007, 00:18
Het probleem is gewoon dat mensen niet snappen dat je je voor de gein in elkaar laat slaan "om maar even hun woorden te gebruiken"

Paganstars
25-04-2007, 02:19
Mijn huisgenoten waren echt fel tegen mma en mt totdat ik hun wat wedstrijden shooto en zo had laten kijken op eurosport *jaja onder dwang* en tegenwoordig zijn ze toch wel enigzins bij gedraaid wat betreft mma... maar mt vinden ze nog steeds kut :D Ze hadden stiekem best veel interesse in het grondvechten *maar ja niet verwonderlijk ze kijken gezellig met zun 4 gtst en meer van die femalecrap!*

Ronald
25-04-2007, 05:58
Niet iedereen heeft dezelfde hobby's. Als mensen niet van vechtsport houden is hun goed recht.
Klopt. Het is alleen vervelend als die mensen die er niet van houden er toch over gaan schrijven, en dan ook nog met de schijn van een zekere objectiviteit.

Overigens vind ik het voorbeeld uit deze topic nog wel meevallen. Gewoon gratis reclame voor de sport :D . En tja... Sinosic had idd gewoon niet echt veel kans ;) .

Justinian
25-04-2007, 06:01
En tja... Sinosic had idd gewoon niet echt veel kans ;) .
Niet veel kans, maar wel een hele grote kans ;) De knie waarop Bisping neerging gaf Sinosic een toppositie, maar hij wist het niet af te maken. Het scheelde echter niet veel!

Chico
25-04-2007, 21:53
zag hem ook staan... vind het best wel stigmatiserend... als ze nou een stukje schreven met de regels e.d en de belang van sportiviteit in de kooi etc etc... vond dit een beetje weinig eigenlijk... staat niet eens de uitslag van de wedstrijd zelf in... behalve dat de ene geslagen word en je ziet bloed

Jochem
25-04-2007, 22:13
MMA is ondertussen groot genoeg om een blijvertje te zijn.

adam
25-04-2007, 23:01
MMA is ondertussen groot genoeg om een blijvertje te zijn.
maar toch zijn er genoeg mensen die er tegen zijn. ik kan het naar mijn mening groot genoeg noemen, wanneer er gewone mensen naar positief gaan kijken

Cave
25-04-2007, 23:31
Zelf merk ik dat ik een beetje op twee gedachten hink, namelijk:

1. MMA is een volwaardige sport en draait om sportiviteit, uitdaging, kunde
en (vecht)intelligentie;

2. Je moedwillig bloot stellen aan de mogelijkheid om behoorlijk zwaar letsel
op te lopen aan bijvoorbeeld ogen, neus, gewrichten, hersenen en andere
lichaamsdelen is niet verstandig te noemen.

Mijn ouders gruwen van MMA, ze zien het als stompzinnig en barbaars en als ik het bekijk vanuit hun standpunt kan ik ze niet helemaal ongelijk geven. Als het enige beeld dat je altijd te zien krijgt dat van twee mannen is die elkaar tot bloedens toe te lijf gaan dan moet je niet verwachten dat mensen het net zo sportief en leuk vinden als bijvoorbeeld voetbal of schaatsen.

Aan de andere kant dragen we als MMA-community ook graag bij aan dit beeld door vechters als Wanderlei Silva (niet echt het toonbeeld van techniek) op een voetstuk te plaatsen. Dergelijke vechters zijn misschien interessant voor de oppervlakkig geïnteresseerde maar bevestigen voor veel mensen ook het beeld dat ze toch al hadden van MMA.

Wat mij betreft is er maar één constructieve manier om MMA geaccepteerd, populair en gereguleerd te krijgen:

Regulerig en controle van MMA door één bond in Nederland die trainers/coaches opleidt, sportscholen begeleidt, toernooien/wedstrijden organiseert, regulering en arbitrage regelt, schorsingen/boetes en andere straffen oplegt en de lobby bij het NOC*NSF en de volksvertegenwoordiging op zich neemt.

Biiyen
26-04-2007, 02:21
Hoe minder mensen het leuk vinden hoe beter. Massa betekent sherdog volk. Laat maar zitten... van die halvegare gastjes die het kijken en dan denken dat ze ook zo sterk zijn omdat ze het op tv/internet gezien hebben en dan denken overal verstand van te hebben. pfff laat maar, underground is beter. Laat ze maar voetballen enzo, ze snappen het toch niet.

Het is echt hopen dat Mixfight.nl gevrijwaard blijft van dat soort halve zolen.

TOON
26-04-2007, 04:31
het zal altijd een strijd blijven om je liefde voor MMA te verdedigen...vooral als ze bijvoorbeeld die ko van crocop zien van afgelopen weekend, kun je ouwehoeren wat je wil over techniek, training, sportiviteit e.d.
ze zien dan vooral dat een gast de ander bijna dood trapt, en op zich is het voor een leek vrij moeilijk om zoiets in perspectief te plaatsen... ik als liefhebber vond dat bijvoorbeeld al erg heftig!

Ronald
26-04-2007, 06:46
het zal altijd een strijd blijven om je liefde voor MMA te verdedigen...vooral als ze bijvoorbeeld die ko van crocop zien van afgelopen weekend, kun je ouwehoeren wat je wil over techniek, training, sportiviteit e.d.
ze zien dan vooral dat een gast de ander bijna dood trapt, en op zich is het voor een leek vrij moeilijk om zoiets in perspectief te plaatsen... ik als liefhebber vond dat bijvoorbeeld al erg heftig!
Vorig jaar viel Erik Dekker (wielrennen) tijdens een wedstrijd: tanden uit de mond, bebloed gezicht, een paar botten gebroken, en als klap op de vuurpijl daardoor ook vervroegd z'n cariere moeten beëindigen. Bij wielrennen totaal niet vreemd dit soort taferelen. In een grote ronde is het aan de orde van de dag. Niemand die zich daar druk over maakt. De beelden hebben bij de gemiddelde kijker zelfs amper nog impact.
Laat één foto zien in de Metro van Bisping vs Sinosic en mensen reageren schijnbaar verontwaardigd? :confused:

Op dit moment heeft een collega van mij z'n kruisband gescheurd (voetbal) en een andere collega haar enkelband gescheurd (volleybal). Wordt algemeen geaccepteerd, niets aan 't handje, maar als ik met een blauwe onderarm (van het blokken van trappen) in overleg zit, wordt me gevraagd of vechtsport nou wel zo gezond is.

De wereld zit soms vreemd in elkaar :rolleyes:

Mike
26-04-2007, 07:01
Vorig jaar viel Erik Dekker (wielrennen) tijdens een wedstrijd: tanden uit de mond, bebloed gezicht, een paar botten gebroken, en als klap op de vuurpijl daardoor ook vervroegd z'n cariere moeten beëindigen. Bij wielrennen totaal niet vreemd dit soort taferelen. In een grote ronde is het aan de orde van de dag. Niemand die zich daar druk over maakt. De beelden hebben bij de gemiddelde kijker zelfs amper nog impact.
Laat één foto zien in de Metro van Bisping vs Sinosic en mensen reageren schijnbaar verontwaardigd? :confused:

Op dit moment heeft een collega van mij z'n kruisband gescheurd (voetbal) en een andere collega haar enkelband gescheurd (volleybal). Wordt algemeen geaccepteerd, niets aan 't handje, maar als ik met een blauwe onderarm (van het blokken van trappen) in overleg zit, wordt me gevraagd of vechtsport nou wel zo gezond is.

De wereld zit soms vreemd in elkaar :rolleyes:


goed voorbeeld

groot verschil is wel dat in MMA twee sporters elkaar bewust proberen uit te schakelen met geweld. Dat is bij wielrennen niet zo. Dat maakt wel wat uit voor de leek. Dat vinden ze dan vaak niet sportief of zgn. barbaars.

De man van 14K
26-04-2007, 07:19
x2
als ik met een blauw oog op kantoor kom, zeg ik dat het door Korfbal komt..

edit: bij nader inzien toch een mindere gay-sport uitkiezen voor er weer wat anders achter gezocht wordt

Evilman
26-04-2007, 07:53
Vorig jaar viel Erik Dekker (wielrennen) tijdens een wedstrijd: tanden uit de mond, bebloed gezicht, een paar botten gebroken, en als klap op de vuurpijl daardoor ook vervroegd z'n cariere moeten beëindigen. Bij wielrennen totaal niet vreemd dit soort taferelen. In een grote ronde is het aan de orde van de dag. Niemand die zich daar druk over maakt. De beelden hebben bij de gemiddelde kijker zelfs amper nog impact.
Laat één foto zien in de Metro van Bisping vs Sinosic en mensen reageren schijnbaar verontwaardigd? :confused:

Op dit moment heeft een collega van mij z'n kruisband gescheurd (voetbal) en een andere collega haar enkelband gescheurd (volleybal). Wordt algemeen geaccepteerd, niets aan 't handje, maar als ik met een blauwe onderarm (van het blokken van trappen) in overleg zit, wordt me gevraagd of vechtsport nou wel zo gezond is.

De wereld zit soms vreemd in elkaar :rolleyes:

Zit wel verschil in ongeluk of 'bewust' iemand anders letsel toebrengen.
dan verandert de perceptie van mensen al heel snel en dat is niet
ongbegrijpelijk. Maar veel mensen doen ook niet de moeite om verder te
kijken dan hun neus lang is.

rudy
26-04-2007, 17:13
Zit wel verschil in ongeluk of 'bewust' iemand anders letsel toebrengen.
dan verandert de perceptie van mensen al heel snel en dat is niet
ongbegrijpelijk. Maar veel mensen doen ook niet de moeite om verder te
kijken dan hun neus lang is.:whistling: