PDA

View Full Version : Interview met Jimmy Eimers



payap
25-04-2007, 08:27
Jimmy Eimers is op mixfight.nl een goede bekende. Niet alleen kennen we hem als kickbokser en als Nederlands kampioen Thaiboksen weltergewicht van de WFCA maar ook als forumlid en als reporter.

Op 6 mei a.s. vecht Jimmy Eimers in Haarlem tegen de Thai Hansuk Wor Petchpun op het Nederland vs Thailand gala van Slamm!!

Jose Stephens had een uitgebreid interview met Jimmy Eimers.

http://www.kbzutphen.nl/images/Jimmy_Eimers.jpg

Jim jij bent begonnen bij Kb Zutphen maar je komt nu uit voor Kb Arnhem vanwaar deze overstap ?

Om alle fabeltjes de wereld uit te helpen, ben ik daar zeker niet weggegaan vanwege onenigheid. Wat ik tot nu toe heb bereikt heb ik mede te danken aan mijn voormalige trainers Jan Henneken, Wim Scharrenberg, Robert Dijkhof en Ruud de Brouwer. Maar op een gegeven moment kom je op een niveau waar je net dat beetje extra aandacht nodig hebt, om het maximale uit de kast te kunnen halen. Daarbij heb ik sinds november 2006 een andere baan gekregen, waarvoor ik ook een avond moet werken. Ik zou 1 trainingsavond in Zutphen overhouden en dit is op dit niveau gewoon echt te weinig. Ik trainde op een gegeven moment al meer in Arnhem dan in Zutphen. De stap van Zutphen naar Arnhem was dus ook niet zo groot en nieuw voor mij. Er is nog goed contact met alle trainers en kom als het uit komt nog regelmatig trainen bij KB Zutphen.


Wat doe jij in het dagelijks leven ?

Naast mijn dagelijkse baan als sportdocent bij een jeugdzorg instelling, hou je natuurlijk weinig tijd over om nog andere dingen te doen behalve trainen.


Jij beschikt over een mooie traptechniek heb jij een taekwondo of karate achtergrond ?

KB Zutphen heeft natuurlijk wel een karate achtergrond met Wim en Koen Scharrenberg. Daar heb ik wel veel traptechnieken geleerd. Het trapwerk, vond ik altijd wel het mooiste van het kickboksen, ik ben vanaf jongs af aan natuurlijk ook wel erg geïnspireerd door al die vechtfilms van vroeger, met al die mooie karate trappen erin, Zoals Bruce Lee en Jean Claude van Damme. Dan probeer je deze ook wel even uit.


Wat zijn jou hobby’s ?

Buiten het kickboksen wat eigenlijk een uit de hand gelopen hobby is, vind ik het erg leuk om in de keuken te staan en uiteraard mijn vrije tijd te spenderen met mijn lieve vriendin Marigeth, waarmee ik nu al een aantal jaren mee samenwoon.


Heb jij een sponsor ?

Edwin en Romi van BOLK.TV uit Doetinchem sponsoren mij niet alleen persoonlijk, maar zijn ook hoofdsponsor van het jaarlijkse thaiboks gala FIGHT SENSATION (www.fightsensation.nl) welke ik samen met mijn broer Tommy 19 mei 2007 weer organiseer in Doetinchem. BOLK sponsoord o.a. ook Germaine de Randamie en Marco Pique van Team Slamm.


Rayen Simson is een van je favoriete vechters waarom spreekt deze vechter jou zo aan ?

Toen Rayen Simson op zijn top zat, was het een hele complete vechter. Technisch, hard, snel en een perfect uithoudingsvermogen. Zijn partijen waren gewoon een lust voor het oog. Denk maar aan Simson vs Ivan H.


Zie jij jezelf als een technicus of meer een karaktervechter ?

Misschien wel beide? In het begin van een wedstrijd misschien meer de technicus en het eind van de strijd, misschien meer de karaktervechter.


Welke vechter heeft jou echt diep laten gaan tijdens een partij ?

Mijn eerste A partij welke ik tegen Peter Hoes vocht met gekneusde ribben, welke ik een week ervoor opliep door mijn bokstrainer. Was de eerste keer dat ik mijn ribben gekneusd had, dus ik dacht dat valt wel mee, ik ga gewoon vechten. Totdat ik vanaf de eerste ronde al een paar tikken erop kreeg. Ik was toen meer met mijzelf aan het vechten dan met Peter. Dan nog ging de partij zeer goed in mijn voordeel totdat de partij gestopt moest worden door medische interventie, ik had een snee boven mijn oog.


Op 6 mei sta jij tegen Hansuk W. Wor Petchpun op Slamm wat weet jij van deze tegenstander ?

Het is een Thai en hij heeft een lange moeilijke naam. Heb hem vorig jaar alleen tegen Hoessein zien vechten die hem vloerde voordat de Thai op gang kwam. Weet dus eigenlijk niet wat hij precies kan, op het moment dat hij blijft staan. Weet alleen dat hij een beste start lijst heeft en dat ik wel aan de bak moet.

Is de wedstrijd tegen Hansuk op Thaise regels met ellebogen ?

Voor zover ik weet wel.


Heb jij al eens eerder tegen een Thai gevochten ?

Nee, ik vind het dus ook een hele eer om eindelijk eens tegen een Thai te mogen vechten.


Wat is jouw mening over de Thaise stijl ?

Het kan effectief zijn, maar ook voorspelbaar. Ze trappen erg snel en hard, maar hebben over het algemeen niet zulk goed bokswerk. Te veel clinch werk vind ik overigens niet erg mooi om naar te kijken.


Hoe ziet jou voorbereiding eruit voor deze partij ?

6 dagen per week keihard trainen. Ben op dit moment ook veel individueel bezig met mijn trainer Fred Royers, om alles nog meer aan te scherpen.

http://www.tabonon.com/Images/news/davevsjimmy1.jpg

Worden er bepaalde aspect zoals clinchen nu extra belicht tijdens je voorbereiding?

Je weet wat zijn vechtstijl is, dus daarbij zoek je de middelen om hem te kunnen bestrijden en onderbreken om hem uit zijn spel te houden. Het trapwerk en clinchen word inderdaad extra belicht om zo specifieker te kunnen trainen.


Wat vind jij van Slamm als organisatie , heb jij de vorige edities van Nederland Thailand bezocht ?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ben bij de vorige edities niet geweest. Heb de partijen op eurosport gevolgd en vond het echt een spektakel. Ik hoor alleen maar goede geluiden over slamm, van de mensen die er wel waren geweest.


Welke partij heeft jou toen op het puntje van je stoel laten zitten ?

B. Porkamuk vs M. Pique vond ik een mooie pot en de laatste keer heeft Spong mij enorm verrast.


Wat is jou mening over seksuele onthouding in de laatste week voor de partij ?

Als het niet ten koste gaat van je nachtrust, maakt het echt niets uit hoor?!? Gewoon even wat eerder naar bed. Heb ooit een keer een artikel gelezen dat je juist door sex agressief kan worden. Dit komt toch goed uit!


Is het een voordeel dat jouw team genoot Ray Starring ook in de line up staat van het gala ?

Ben erg blij met Ray als mijn training partner, we houden elkaar lekker scherp. Je leeft er natuurlijk allebei naar toe. Maar als ik 6 mei even in de problemen kom, springt Ray echt niet even voor mij de ring in of anders om. Dan moet je het toch zelf doen.


Zal de Nederlandse delegatie met de winst naar huis gaan ?

Jazeker


Elke keer als jij moet vechten krijg je heel veel steun van je familie, komt er op 6 mei as een bus met fans om jou te steunen ?

Een bus niet, maar wel een hoop auto’s, er komen er inderdaad aardig wat.


Hoe belangrijk is die steun voor jou ?

Mentaal steunt het mij enorm. Hierdoor kan ik mij motiveren en geeft het mij toch extra kracht in de ring.


Moet jij veel laten voor de sport ?

Je houd weinig tijd over voor andere leuke dingen, als je er ook nog normaal bij moet werken. Sport is mijn passie en heb het er wel voor over.


Loop jij ook hard in de ochtend en hoeveel kilometer ren jij dan ?

’s ochtends zit ik in de auto, onder weg naar mijn werk. Maar op het werk sport ik wel de hele dag met de jongeren, Denk wel dat ik op mijn werk meer in beweging ben dan alleen ‘s ochtends een aantal kilometers lopen. Het is dus goed te combineren.


Heb jij een bepaald ritueel voor de wedstrijd ?

Ik ben heel erg bijgelovig. Ik doe mijn cd altijd in het zelfde hoesje, douche met shampoo welke ik alleen gebruik voor wedstrijden, eet de laatste 2 dagen altijd het zelfde, ga altijd naar de kapper, word altijd gemasseerd enz. enz. enz. Het is eigenlijk te erg met mij.


Sommige vechters vinden de Ram Muay van de Thaise vechters storend omdat het lang duurt en soms de concentratie verstoord wat is jou visie hierover ?

Maakt mij niets uit, ik heb er wel respect voor. Het is hun traditie, maar als het inderdaad maar niet te lang duurt, je koelt dan wel helemaal af. Dat respect moeten ze dan ook wel weer naar ons hebben.

Ronald
25-04-2007, 15:43
Top :)

Justinian
25-04-2007, 16:35
Thanks Payap, leuk om te lezen!

Wheelie
25-04-2007, 17:01
Goed en leuk interview, bedankt

nick
25-04-2007, 17:16
leuk intervieuw.....thnx

moeten meer van dit soort intervieuws komen. Altijd leuk om te lezen

Fr3ddy
25-04-2007, 17:32
Leuk interview.. welk forumlid is hij dan?

payap
25-04-2007, 17:35
zal de komende dagen nog wat interviews plaatsen.

Heb nog een interview met Hassan Ait BAssou van Jose toegestuurd gekregen en van Rob Cox interviews met Kaoklai Kaennorsing en Orono Wor Petchpun.

paspoes
25-04-2007, 20:18
Payap thx man :thup:

Hendy
25-04-2007, 20:49
leuk interview !
mooie actie pic tegen v/d ploeg.... alleen liep deze partij (helaas voor jimmy) niet zo goed af voor hem.. en dat was voor mij zeer onverwacht !! volgens mij ook de eerste keer dat jimmy ko ging.
maar ik ben er van overtuigd dat hij in haarlem met de winst naar huis gaat !

paspoes
25-04-2007, 20:52
leuk interview !
mooie actie pic tegen v/d ploeg.... alleen liep deze partij (helaas voor jimmy) niet zo goed af voor hem.. en dat was voor mij zeer onverwacht !! volgens mij ook de eerste keer dat jimmy ko ging.
maar ik ben er van overtuigd dat hij in haarlem met de winst naar huis gaat !

die dave zeg:lol: en waar blijft mijn bier :whistling:

Hendy
25-04-2007, 21:10
die dave zeg:lol: en waar blijft mijn bier :whistling:
heb al weken een metertje bier voor je staan, vond het ook zo lullig om tijdens het gala van balans gym met een zak vol bier naar binnen te lopen.. hahaha..

Ronald
26-04-2007, 02:48
Leuk interview.. welk forumlid is hij dan?
Jimmy post gewoon onder de naam "Jimmy". Soms ook onder de account van "Mixfight reporter" omdat Jimmy ook verslagen voor Mixfight schrijft :) .