PDA

View Full Version : Special: Orono Wor Petchpun (6 mei vs Diender)



payap
26-04-2007, 23:48
Orono Wor Petchpun

http://img90.imageshack.us/img90/7840/orono1iu8.jpg

Op 6 mei organiseerd Slamm!! voor de derde maal Nederland vs Thailand. Deze maal komen er maar liefst 7 Thaise topvechters naar Nederland om acte de presence te geven. Thaise toppers als Buakaw, Kaoklai en Pajonsuk zijn natuurlijk grote namen in ons land, die iedereen kent, maar voor de meeste zijn als Anuwat, Orono en Suriya niet veel meer dan exotische namen. Maar dat waren Buakaw en Kaoklai ook ooit en nu overtreft hun faam die van de meeste van onze eigen vechters.

Een van de vechters die alles in zich heeft om een nieuwe superster bij ons te worden is Orono Wor Petchpun die het 6 meei gaat opnemen tegen William Diender. Nu is Orono in Thailand een veel voorkomende naam en velen van ons kennen natuurlijk nog de vechter Orono Por. Muangubon die in de jaren negentig enkele malen met vechters als Ramon Dekkers. Ook heden ten dage lopen er enkele orono’s in Thailand rond (bv Orono Tawan en Orono Muangsurin) maar dit is de beroemde Orono Majestic Gym die tegenwoordig onder de naam Orono Wor Petchpun vecht.

http://img261.imageshack.us/img261/2289/orono2qw7.jpg

Orono draait al meer dan een decennia mee in de absolute top van Thailand. Hij won er de wereldtitel van de WMC en werd tweemaal kampioen van Thailand. Hij staat bekend als een technische vechter met zeer sterke knietechnieken. Hij bevocht alle grote namane als Saenchai Sor Kingstar, Singdam Kiatmuu9, Buakaw por. Pramuk, Nopparat Kiatkamthon en Yodsaenklai Fairtex. Zo bevocht orono tweemaal tegen Buakaw en wist tweemaal te winnen! Ook bevocht hij tweemaal Yodsaenklai, die hij tweemaal op ko versloeg! Yodsaenklai vertelde dan ook in een interview dat Orono zijn sterkste tegenstander was.


Rob Cox interviewde Orono in het nieuwe Petchpun kamp. Hier het verhaal van een groot kampioen die muaythai wedstrijden ging vechten om zijn studie te bekostigen en zijn arme ouders finacieel te helpen.

http://img143.imageshack.us/img143/6079/orono4fo1.jpg


Hoe oud was je toen je met Muaythai begon ?

Orono: ik was 15 jaar oud.


Dat is voor Thaise muaythai begrippen een late leeftijd. Hoe kwam je er toe om muaythai vechter te worden?

Orono: mijn familie was erg arm en ik wilde goed onderwijs volgen en verder studeren. Wedstrijden vechten was een manier om geld hiervoor te verdienen en mij een tioekomst te bieden.


Heb je nog broers die actief zijn in het muaythai ?

Orono: ja ik had een jongere broer die ook wedstrijden vocht maar die is nu gestopt.


Hoe lang duurde het voor je je eerste wedstrijd in Bangkok had ?

Orono: niet zo lang, op mijn 16e had ik mijn eerste partij in Bangkok.


Je bent nu 28 jaar oud, hoe lang verwacht je nog te vechten?

Orono: zeker nog twee jaar maar als ik dan nog in goede vorm ga ik nog langer door.

http://img409.imageshack.us/img409/272/orono3cy3.jpg


Heb je nog plannen wat je ga doen als gestopt ben met vechten ?

Orono: ik heb een afgeronde studie aan de universiteit waarmee ik dan hoop een goede baan te vinden. Hopelijk kan mijn manager daar dan ook mee helpen.


Tegen wat voor een soort vechter vecht je het liefst?

Orono: ik mag graag vechten tegen vechters die naar voren vechten en hun knieen gebruiken.


Wat voor een soort vechter vindt je lastig te bevechten ?

Orono: ik vecht niet graag tegen technische vechters


Wat beschouw je als je grootste hoogtepunt van je carriere ?

Orono: de 3 titels die ik gewonnen heb, 1 wereldtitel van de WMC en 2 titels van Thailand. En dat ik tegelijkertijd mijn school heb kunnen afmaken en mijn ouders heb kunnen helpen hun leven wat te veraangenamen.

http://img143.imageshack.us/img143/2817/orono5ru7.jpg


Aan welk gevecht heb je de mooiste herrinneringen?

Orono: mijn gevecht tegen Petchek Sor Suwannapakdee toen ik de WMC wereldtitel won.


Buakaw Por. Pramuk heeft een grote internationale carriere opgebouwd. Jij hebt twee keer tegen hem gevochten en beide keren gewonnen. Hoe kijk jij tegen zijn carriere aan en zou je zelf ook internationaal naam willen maken ?

Orono: ik ben erg blij voor Buakaw met wat hij heeft bereikt. Zelf zou ik ook graag de kans krijgen naam te maken in het buitenland.


Wat vondt je van Buakaw toen je tegen hem vocht?

Orono: hij was een sterke tegenstander en elke techniek die hij maakte was hard. Ik moest echt in topvorm zijn en alles geven om hem te verslaan.


Wie was je beste tegenstander die je bevochten heb ?

Orono: dat was Saenchai sor Kingstar, een zeer technische en slimme vechter.


Kun je ons wat vertellen over je overstap naar het Petchpun kamp ?

Orono: bij mijn oude kamp had ik problemen met trainen omdat ik niemand had om te clinchen wanneer ik in training voor een wedstrijd was. Kwaadwillenden die hier van hoorde begonnen roddels onder de gokkers te verspreiden dat ik slecht in vorm was toen ik tegen Kaew Fairtex moest vechten. Alhoewel ik de partij won had ik iedereen in mijn nek hangen over het gerucht dat ik de partij wou verkopen. Hier was ik erg kwaad en verdietig van want ik ben een chte sportman en zou zoiets nooit doen. Mijn nieuwe manager Mr. Waipot Petchpun vondt dit kloe voor me en gaf me de kans om in zijn nieuwe Petchpun kamp te komen trainen. Hier is alles top en kan ik met de besten trainen.

http://img409.imageshack.us/img409/8641/orono7vd8.jpg


Tegen wie zou je nog wel eens willen vechten ?

Orono: ik heb alle grote namen in mijn gewicht al bevochten in Thailand. Het maakt me dus niets uit en ik vecht tegen wie mijn promotor mij match. Wel wil ik graag in het buitenland vechten.


Heb je al eens in het buitenland gevochten ?

Orono: nee nog niet.


Op 6 mei vecht je in Nederland tijdens Slamm’s Nederland vs Thailand. Hoe kijk je hier na uit ?

Orono: ik ben erg blij met de kans om in het buitenland te vechten en kijk er naar uit om de Nederlandse fans te laten zien wat ik kan.


Heb je buiten het muaythai nog hobbie’s ?

Orono: I hou ervan om karaoke te zingen..

http://img155.imageshack.us/img155/8706/orono6ms3.jpg

paspoes
26-04-2007, 23:58
thx man:thup: , nou diender succes.

Justinian
27-04-2007, 00:06
Heel mooi interview, thanks!!

Fr3ddy
27-04-2007, 00:08
Mooi interview.. Yodsenklai tweemaal op KO verslaan.. Buakaw tweemaal verslaan..

Kaoklai
27-04-2007, 00:16
Orono: ik heb een afgeronde studie aan de universiteit waarmee ik dan hoop een goede baan te vinden. Hopelijk kan mijn manager daar dan ook mee helpen.



Netjes hoor..de meeste Thais zijn ongeschoold.
William zal het niet makkelijk krijgen, zijn enige keer dat hij tegen een Thai stond was in Italië tegen Jomhod in 2001 en dat liep ook niet zoals gepland.
De Thai was toen te ervaren voor de beginnende A-klasser William, die imiddels doorgewinterd is en nog nooit KO is gegaan.

payap
28-04-2007, 00:31
is inderdaad wel triest om te zien dat veel Thaise toppers na hun carriere niets meer hebben.

Gelukkig komen er steeds meer vechters die het slimmer aanpakken zoals de bovengenoemde Orono. Ook een Sakadpetch bv die ook een bedrijfje van eht geld is begonnen en Saenchai die als een van de weinigen buiten een kamp woont met een gezin.

KO TKO
28-04-2007, 02:53
Leuk intervew

Wheelie
28-04-2007, 04:04
Vet interview.

Thanx