PDA

View Full Version : Faldir vs Buakaw gaat niet door



Ronald
27-04-2007, 05:23
Ik hoor net dat Faldir Chahbari vs Buakaw Por Pramuk niet door gaat (Slamm Events, Nederland vs Thailand 3) :( . De reden waarom is me nog niet helemaal duidelijk. Het heeft in ieder geval niet met een blessure o.i.d. te maken maar het lijkt om "vechtsport politiek" te gaan.

Ik heb begrepen dat het verder ook nog niet zeker is of Faldir uberhaupt nog vecht die dag. Naar verluid is men nog wel op zoek naar een tegenstander, maar dat moet er dan wel één van niveau en naam zijn.

Echt heel erg jammer. Ik keek er erg naar uit. Ik hoop in ieder geval dat er nog een waardige vervanger (uit de K-1 Max?) gevonden wordt.

paspoes
27-04-2007, 05:28
godsomme :thown: wel jammer dit zeg

mama
27-04-2007, 05:29
dat is idd jammer
zonde als het idd een politiek spelletje is

Jeru
27-04-2007, 05:41
Stond toch al een tijdje op de site van Buakaw dat hij niet in Nederland zou vechten?

CDW
27-04-2007, 05:45
Er blijven in ieder geval nog genoeg mooie partijen over!!!!!

paspoes
27-04-2007, 05:51
Er blijven in ieder geval nog genoeg mooie partijen over!!!!!

je was goed bezig op ft :thup:. wat een respectloze discussie daar zeg.
En die F3ddy :lol: "bloed dood" wie is die gozer dan ben wel benieuwd, ik bedoel fr3ddy niet;)

paspoes
27-04-2007, 06:16
ok Slamm komt vanavond nog met een persbericht.

Ronald
27-04-2007, 06:16
Stond toch al een tijdje op de site van Buakaw dat hij niet in Nederland zou vechten?
Daar kom ik niet zo vaak ;) . Maar er waren idd al wel een tijdje geruchten. Echter, tot nog toe nog nooit iets officieels. Vanavond hoorde ik het echter uit eerste hand dat de partij niet doorgaat. Geen gerucht dus maar definitief.

mama
27-04-2007, 06:19
balen voor Faldir
hoop dat ze nog iemand kunnen vinden voor hem

FOCUS
27-04-2007, 06:20
jammer

F@dur
27-04-2007, 06:21
Murat Direkci zou toch een waardige tegenstander zijn of niet?

paspoes
27-04-2007, 06:25
Daar kom ik niet zo vaak ;) . Maar er waren idd al wel een tijdje geruchten. Echter, tot nog toe nog nooit iets officieels. Vanavond hoorde ik het echter uit eerste hand dat de partij niet doorgaat. Geen gerucht dus maar definitief.

Ja die geruchten heb ik ook gehoord maar vorig jaar waren ook geruchten en die thai's waren wel.
Heb net Faldir gesproken, wel balen voor Faldir.
Faldir wil wel maar wel iemand van K1 max.

Jeru
27-04-2007, 06:27
Daar kom ik niet zo vaak ;) . Maar er waren idd al wel een tijdje geruchten. Echter, tot nog toe nog nooit iets officieels. Vanavond hoorde ik het echter uit eerste hand dat de partij niet doorgaat. Geen gerucht dus maar definitief.

Ach ja je weet het natuurlijk nooit en zo'n site is niet altijd up-to-date, maar dit staat er op de site.

http://www.muaythaiporpramuk.com/index.php?action=home&laung=en

On year 2007 :: Buakaw has no fight in Netherland


Jan, 2007 : Buakaw will participate in boxing fight at Lumpinee stadium, Thailand
5 Feb 2007 : Buakaw has fight in Japan and win Shinobu.
17 March 2007 : Buakaw has fight in Lithuania, Buakaw won.
4 April 2007 : Buakaw has fight in Japan, Buakaw won Andy Ologun.
19 May 2007 : Buakaw has fight in Sweden
28 June 2007 : Buakaw has fight in Japan
During september. I'm not sure
3 October 2007: Buakaw has fight in Japan
31 December 2007 Japan

paspoes
27-04-2007, 06:32
ja las ik ook:(

Karsten
27-04-2007, 06:51
Knap klote voor Faldir..

hoorde het verhaal ook, jammer, heel jammer

Highline
27-04-2007, 06:55
Murat Direkci zou toch een waardige tegenstander zijn of niet?

partij is al geweest in eind 2005 of begin 2006 meen ik? faldir gewonnen

lopez86
27-04-2007, 06:58
Ik hoor net dat Faldir Chahbari vs Buakaw Por Pramuk niet door gaat (Slamm Events, Nederland vs Thailand 3) :( . De reden waarom is me nog niet helemaal duidelijk. Het heeft in ieder geval niet met een blessure o.i.d. te maken maar het lijkt om "vechtsport politiek" te gaan.

Ik heb begrepen dat het verder ook nog niet zeker is of Faldir uberhaupt nog vecht die dag. Naar verluid is men nog wel op zoek naar een tegenstander, maar dat moet er dan wel één van niveau en naam zijn.

Echt heel erg jammer. Ik keek er erg naar uit. Ik hoop in ieder geval dat er nog een waardige vervanger (uit de K-1 Max?) gevonden wordt.


Dan blijven er maar een paar namen over die verder niet toegelicht hoeven te worden...

Yodsaenklai Fairtex - Lumpini kampioen 70kg, WBC kampioen 70kg, Kampioen van Thailand. vocht ook een superfight in K-1 Max tegen Kamal el Amrani en domineerde deze compleet.

Lamsomkram Choowattana

Rajadamnern kampioen 70kg, WMC titelhouder 70kg (vs Steve Wakeling), Noord Thailand kampioen geloof ik ook nog, en nog een bult andere "mindere" thaise titels net als Yodsaenklai.

payap
27-04-2007, 07:50
Ja die geruchten heb ik ook gehoord maar vorig jaar waren ook geruchten en die thai's waren wel.
Heb net Faldir gesproken, wel balen voor Faldir.
Faldir wil wel maar wel iemand van K1 max.

Waarom van de K-1 Max? Hij zou toch tegen Buakaw een muaythai partij draaien (no elbows)?

Biiyen
27-04-2007, 07:56
Misschien Ole Laursen iets? Die gozer is altijd fit en staat altijd garant voor spektakel is min of meer ook een Thai en is K1.

ICON
27-04-2007, 15:20
Waarom van de K-1 Max? Hij zou toch tegen Buakaw een muaythai partij draaien (no elbows)?

ja faldir wil zich denk ik in the picture vechten he. als hij van een grote k-1 max naam wint. is dat meteen gelukt

MB667
27-04-2007, 15:22
Persbericht Slamm 3 Nl Vs Thai

Hierbij vanuit SLAMM Events een reactie en verklaring van het gaande gerucht dat de top Thaise vechter Buakaw por Pramuk niet aanwezig zal zijn op Nederland VS Thailand III.

Helaas moeten we nu na een periode van onzekerheid en het heen en weer reizen tussen Thailand en Japan, bovenstaand gerucht bevestigen aangezien dit vandaag, 26 april ’07, definitief besloten is.

Na meerdere bezoeken aan Thailand, was alles rond, de visa lagen al klaar en de goedkeuring vanuit Thailand en Japan was binnen.
Helaas is de komst van Buakaw door een extreme vorm van tegenwerking verhinderd en wel op een manier die ronduit triest te noemen is.

Ik heb het dan over uitlatingen als “.. ik ga nu naar Japan om ervoor te zorgen dat Buakaw an Andy Souwer 6 mei niet vechten” en “… ik zal er alles aan doen om Buakaw niet te laten komen”, ambassades die benaderd zijn met de vraag waarom er visa voor de Thaise vechters worden vrijgegeven, de bedragen die er geboden worden om vechters om te kopen, en zo zouden wij nog even door kunnen gaan!!

Het lijkt te gek voor woorden en uit de lucht gegrepen, maar voor al het hierboven genoemde hebben wij bewijzen. Wij willen ons echter niet verlagen tot het niveau van het in het geheim opnemen en daarna ook afspelen van “bewijs” materiaal!

Het is ronduit triest dat wij als organisatie op deze manier worden tegengewerkt en bieden jullie als fans dan ook onze oprechte excuses hiervoor aan, want uiteindelijk zijn ook jullie hier de dupe van!
Er is een machtstrijd gaande in dit wereldje, waar wij als SLAMM Events totaal niet aan mee willen werken. Ons doel is om telkens een succesvol evenement met topvechters neer te zetten, zonder vieze trucjes en spelletjes.

De mensen die het hardst roepen het beste met de sport voor te hebben, blijken hun eigen belang toch voorop te zetten als het erop aankomt!

Wij zijn er juist trots op dat het kickboksen in een steeds positiever daglicht komt te staan, maar als er dit soort praktijken gaan plaats vinden zien wij het somber in.

De tegenstander van Buakaw por Pramuk Faldir Chahbari hebben wij uiteraard al ingelicht en onze excuses voor het wegvallen van deze partij aangeboden. Na maanden van voorbereiding is hij, zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen begrijpen, zwaar teleurgesteld.

We hebben voorgesteld hem tegen een ander Thais top talent neer te zetten, maar hij heeft hiervoor bedankt. Faldir zal dan ook helaas niet vechten op SLAMM III. Hierbij nogmaals aan hem onze oprechte excuses hiervoor!

We hebben overwogen de partij van Andy Souwer ( die we ondanks alle tegenwerking hebben kunnen behouden) tegen Joerie Mes vanwege bovenstaande feiten van het programma te halen, maar hebben hiervan afgezien puur omdat wij niet willen dat jullie als publiek nog meer de dupe worden.

Op SLAMM I en II hebben we bewezen waar te maken wat wij beloven.
We zijn nu verslagen, maar gaan zeker niet ten onder!!

Slamm Events hoopt dan ook zeker op jullie komst 6 mei a.s..
Wij zijn ervan overtuigd dat de matchmaking ronduit spectaculair te noemen is.

I.p.v. jullie op de dag zelf over de wijzigingen in te lichten, zoals o.a vaak genoeg gebeurt op grote gala’s hebben wij ervoor gekozen dit nu via dit persbericht te doen, als blijk van respect naar jullie toe.

De matchmaking Nederland VS Thailand III ziet er nu als volgt uit:

Tyrone Spong VS Suriya Sor Ploenchit (world title; full muay thai rules!)
Vincent Vielvoye VS Kaoklai Kaennorsing
Ray Staring VS Samranchai 96Penang
William Diender VS Orono Wor Petchpun
Hassan Ait Bassoun VS Anuwat Kawsamrit
Jimmy Eimers VS Hansuk Wor Petchpun
Andy Souwer VS Joerie Mes
Warren Stevelmans VS Jan van Denderen
Guinty Vrede VS Sharlimar Zimmerman
Germaine de Randamie VS Thaise vechtster (full muay thai rules)
Christa Flemming VS Chajmaa Bellakhal
Adil Ait Ali VS Mo

MMA
Dave Daglesh VS Goran Reljic
Brian Lo-a-Njoe VS Mystery man ??????
Romano de los Reyes VS Reza Madadi

Voor ons voorprogamma check onze website!
--------------------------

nog een top line up!

Karsten
27-04-2007, 15:57
Faldir is nog volop in training?

Nu onderweg naar een trainingskamp... maar vecht defenitief niet...(vreemd verhaal)

Jammer dat de vechtsportliefhebbers deze partij word onthouden door onzinnige machtspelletjes... een goed verstaander heeft voldoende aan een half woord...

Nog veel erger vind ik het dat de vechters na maanden voorbereiding geen partij kunnen draaien omdat er mensen lijken te zijn die hun ego belangrijker vinden dat de vechtsport..

ICON
27-04-2007, 16:00
Ik heb het dan over uitlatingen als “.. ik ga nu naar Japan om ervoor te zorgen dat Buakaw an Andy Souwer 6 mei niet vechten” en “… ik zal er alles aan doen om Buakaw niet te laten komen”, ambassades die benaderd zijn met de vraag waarom er visa voor de Thaise vechters worden vrijgegeven, de bedragen die er geboden worden om vechters om te kopen, en zo zouden wij nog even door kunnen gaan!!




kan je er dan van uitgaan dat een nederlander dit gezegd heeft???

remco pardoel
27-04-2007, 16:08
IK ga zo wie zo kijken
meer dan een super gala!

jammer dat er zo'n mensen rond lopen die dat proberen uit te halen
het wordt en knaller!

Karsten
27-04-2007, 16:11
Ik heb het dan over uitlatingen als “.. ik ga nu naar Japan om ervoor te zorgen dat Buakaw an Andy Souwer 6 mei niet vechten” en “… ik zal er alles aan doen om Buakaw niet te laten komen”, ambassades die benaderd zijn met de vraag waarom er visa voor de Thaise vechters worden vrijgegeven, de bedragen die er geboden worden om vechters om te kopen, en zo zouden wij nog even door kunnen gaan!!




kan je er dan van uitgaan dat een nederlander dit gezegd heeft???


Een japanner hoieft niet meer naar Japan.. die zit er namelijk al..

Fight Master
27-04-2007, 16:15
Ik heb het dan over uitlatingen als “.. ik ga nu naar Japan om ervoor te zorgen dat Buakaw an Andy Souwer 6 mei niet vechten” en “… ik zal er alles aan doen om Buakaw niet te laten komen”, ambassades die benaderd zijn met de vraag waarom er visa voor de Thaise vechters worden vrijgegeven, de bedragen die er geboden worden om vechters om te kopen, en zo zouden wij nog even door kunnen gaan!!


We hebben overwogen de partij van Andy Souwer ( die we ondanks alle tegenwerking hebben kunnen behouden) tegen Joerie Mes vanwege bovenstaande feiten van het programma te halen, maar hebben hiervan afgezien puur omdat wij niet willen dat jullie als publiek nog meer de dupe worden.
Zoals ik het lees is Slamm tegengewerkt door het management van Joerie Mes
Ik kan het mis hebben maar zo komt het wel over

Strange Cutbean
27-04-2007, 16:31
Triest, diep triest.

ICON
27-04-2007, 16:39
Zoals ik het lees is Slamm tegengewerkt door het management van Joerie Mes
Ik kan het mis hebben maar zo komt het wel over

zo komt t bij jou over, maar dat slaat natuurlijk nergens op

ICON
27-04-2007, 16:39
Een japanner hoieft niet meer naar Japan.. die zit er namelijk al..

tering man. goed gezien.

of.. zou ik dat misschien wel bedoelen?

Karsten
27-04-2007, 16:44
Als ik het zo bekijk zijn er 2 vechters waar discussie omtrent is, deze vechten beide in de K-1 Max......

Lijkt mij dus niet dat het management van Mes erachter zit...

A-team
27-04-2007, 17:47
Bla bla bla, maar ik heb wel mooi weer een kaartje gekocht! De partij die ik wilde zien gaat niet door. Bedankt!

Karsten
27-04-2007, 18:13
ach, er staan nog zoveel andere goede partijen op het programma... die 50 euro lijkt me niet teveel voor dit gala..

A-team
27-04-2007, 18:41
Jawel, want voor een maand terug is er al over gesproken en toen kwam slamm met een persbericht dat hun altijd alles waar maakte en dat er niks aan de hand was. Dat wisten ze toen toch ook al . Of tekenen vechters altijd pas 2 weken voor een gala pas een contract?

Wheelie
27-04-2007, 18:44
Heel erg jammer dat Buakaw niet vecht :(

paspoes
27-04-2007, 18:46
@A-Team: Wel goed lezen de persbericht,stond dat iemand heeft voor verzorgd dat deze partij niet doorging wie weet ik niet en boeit mij niet.
Toen die tijd was er niks aan de hand volgens mij dit is iets van de laatste week of zo denk ik maar ik kan het mis hebben.;)

payap
27-04-2007, 18:59
Erg jammer van Buakaw. En lekker dat de fans en organisatie worden genaaid door een derde!

Maar Slamm 1 en 2 waren helemaal top en de line up op 6 mei is, zelfs nu Buakaw wegvalt, nog sensationeler en uitgebreider dan die 2!

Dat gaat helemaal goedkomen.

En geloof me ! Anuwat Kaewsamrit is minimaal net zo goed als Buakaw (in mijn ogen zelfs beter!)

Octavius
27-04-2007, 19:24
Anuwat Kaewsamrit is zeker de moeite waard om te komen kijken. Hij wordt gezien als een van de beste op het moment.

FOCUS
27-04-2007, 19:36
Tyrone Spong VS Suriya Sor Ploenchit (world title; full muay thai rules!)

Ray Staring VS Samranchai 96Penang

Andy Souwer VS Joerie Mes

Germaine de Randamie VS Thaise vechtster (full muay thai rules)


zijn ook zeker de moeite waard.

Zou GdeR eindelijk eens een waardige tegenstandster krijgen?

paspoes
27-04-2007, 19:47
Tyrone Spong VS Suriya Sor Ploenchit (world title; full muay thai rules!)

Ray Staring VS Samranchai 96Penang

Andy Souwer VS Joerie Mes

Germaine de Randamie VS Thaise vechtster (full muay thai rules)


zijn ook zeker de moeite waard.

Zou GdeR eindelijk eens een waardige tegenstandster krijgen?

ja ben ook benieuwd naar de partij germain vs thaise chickie:thup:

Fr3ddy
27-04-2007, 20:24
De line-up is nog steeds ontzettend goed!

ICON
27-04-2007, 20:25
op sherdog staat de tegenstander van brian lo a njoe.

Hendy
27-04-2007, 20:29
erg jammer ! shit happens..

Justinian
27-04-2007, 20:31
op sherdog staat de tegenstander van brian lo a njoe.


Cengiz "Mosquito" Dana
NameCengiz DanaNick NameMosquitoRecord 8 - 9 - 0 (Win - Loss - Draw) Wins4 (T)KOs (50.00%)
4 Submissions (50.00%)
Losses1 (T)KOs (11.11%)
5 Submissions (55.56%)
3 Decisions (33.33%)
AssociationGerman Best Team (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&Association=German+Best+Team)Height6'0 (183cm)Weight165lbs (75kg)StyleVale TudoBirth Date12-4-1980CityDusseldorfCountryGermany

MMA Davy
27-04-2007, 21:14
Komt allemaal goed met zo een fight-card!

mama
27-04-2007, 21:46
Reactie European Fighting Network betreffende Buakaw Por Promuk.

Wij willen op deze manier even het een en ander in een ander perspectief stellen betreffende het persbericht wat slamm events naar buiten heeft gebracht.

U moet weten dat ons bedrijf de rechten heeft van de K-1 en hiervoor vele miljoenen heeft geïnvesteerd. Deze rechten houden in dat vechters welke een contract hebben met de K-1 niet zo maar bij andere organisaties in Nederland kunnen vechten.

Wij hebben Slamm events al vele vele maanden geleden persoonlijk op de hoogte gebracht dat wij niet akkoord gaan dat de kampioen van de K-1 max bij slamm zou vechten omdat onze rechten anders niks zouden voorstellen. Zij zeiden dit te volledig te begrijpen en zeiden dat ze toch wilden proberen om hem naar Slamm events te halen. Slamm vroeg ons om zo sportief te zijn om niks tegen niemand over dit gesprek te zeggen.

Aangezien wij de afgelopen jaren al met vele mensen te maken hebben gehad die bij ons op kantoor anderen dingen zeggen dan buiten ons kantoor hebben wij het desbetreffende gesprek ook weer op band opgenomen, dus wij durven deze confrontatie wel aan. Tevens waren er bij dit gesprek 5 getuigen!

Wij als European Fighting Network gunnen iedere andere promotor in Nederland een mooi gala en werken met vele promotors mee aan mooie partijen op hun gala. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar Joerie Mes tegen Tyrong Spong op 2h2h en Dimitri Shakuta tegen Tyrong Spong van Gentleman Promotions 2 juni as. en dit zijn slechts paar van de honderden partijen op andere evenementen. Wij vinden het als bedrijf zijnde alleen maar een positieve ontwikkeling dat er steeds meer goede evenementen in Nederland worden georganisseerd waarop steeds meer mensen afkomen. Ook management technisch is dit goed voor ons want wij kunnen op steeds meer gala`s onze vechters laten vechten.

Kijk alleen al naar onze vechters welke bij ons onder ontract staan; 0.a. Joerie Mes, Melvin Manhoef, Badr Hari, Bjorn Bregy, Kaas, Drago, Hutnick Speble, Jiri Zak, Dimitri Shakuta, Gregory Choplin, Murat Direkci, Jan de Keizer, Pislik, Hakim Gouram en Pajonsuk (net erbij gekomen) dan kunt u aan andere evenementen zien dat wij altijd willen samenwerken met andere promotors.

Slamm Events zet de laatste jaren een hele mooie matchmaking neer en als je echt van vechtsport houd zou ik als liefhebber daar ook naar toe gaan, maar recht is recht en krom is krom.

Het beschermen van onze k-1 rechten is doodnormaal en gebeurd in ieder bedrijfstak overal te wereld. Wij hebben als bedrijf enkele jaren geleden de investeringen gedaan die het nu mogelijk hebben gemaakt dat vele internationale K-1 toppers in Nederland te bewonderen zijn en dit was enkele jaren geleden ondenkbaar.

Wij willen voor de rest niet met modder gooien want de sport is hier niet bij gebaat. Ik hoop dat vele mensen 6 mei naar Slamm events gaan want ze hebben nog steeds een hele mooie matchmaking.

European Fighting Network,

Wim Ruts
Remon Daalder
Edwin van Os
Simon Rutz

redjuh
27-04-2007, 21:50
wel triest dat je dus bij zo goed als alle gala's en promotors ziet, dat ze kaarten verkopen voor het optreden van toppers, en dat die bijna nooit echt knokken

Ton
27-04-2007, 21:56
Heel sneu en zielig allemaal....

Maar wat ik mij nu af vraag; als Rutz de rechten van de K1 heeft, betekent dit dat contractueel geen enkele vechter, die bij de K1 onder contract staat, op een ander Nederlands gala mag vechten? Zo nee, dan heeft het 'European Fighting Network' toch geen poot om op te staan m.b.t. het wel of niet vechten van Buakaw op het Slamm event!!!!?

Karsten
27-04-2007, 21:57
Politiek spelletje dus....

jammer dat op deze manier een prachtpartij om zeep is geholpen..

paspoes
27-04-2007, 21:57
Ze hebben een nieuwe thai dus nu op zoek naar een waardige tegenstander:thup:

paspoes
27-04-2007, 22:02
Heel sneu en zielig allemaal....

Maar wat ik mij nu af vraag; als Rutz de rechten van de K1 heeft, betekent dit dat contractueel geen enkele vechter, die bij de K1 onder contract staat, op een ander Nederlands gala mag vechten? Zo nee, dan heeft het 'European Fighting Network' toch geen poot om op te staan m.b.t. het wel of niet vechten van Buakaw op het Slamm event!!!!?

ja blijkt dat ze wel 1 en ander mag beslissen in Nederland en Baukaw moet volgens mij 19 mei vechten

Italian*Berlusconi*
27-04-2007, 22:18
dacht al op na lezen van de eerste pagina dat Rutz er iets mee te maken zou hebben (gewoon een voorgevoel), beetje jammer, ondanks dat de 'rechten' gekocht zijn en in hun handen zijn, dat ze zo de sport willen monopoliseren in NL, andere gaan tegenwerken etc. Echt triest dit, en niet bevordelijk voor de sport.

Italian*Berlusconi*
27-04-2007, 22:24
en gesprekken opnemen met bandjes, stiekem.... De tering, wat moet men wel niet denken als het 'mainstream' publiek dit hoort / leest.

Influcted
27-04-2007, 22:33
Erg jammer..

Justinian
27-04-2007, 22:34
dacht al op na lezen van de eerste pagina dat Rutz er iets mee te maken zou hebben (gewoon een voorgevoel), beetje jammer, ondanks dat de 'rechten' gekocht zijn en in hun handen zijn, dat ze zo de sport willen monopoliseren in NL, andere gaan tegenwerken etc. Echt triest dit, en niet bevordelijk voor de sport.
Als het verhaal van Rutz klopt dan denk ik er als volgt over. Wanneer je de rechten niet koopt dan loop je volgens mij een groot risico dat de K-1 je tegenwerkt wanneer je de betreffende vechter toch probeert over te laten komen. Een promotor als Rutz gaat mijns inziens voor zeker, voor zover mogelijk, en regelt het strak.

Ik vind deze actie daarom niet meer dan normaal. Als jij ergens heel veel geld in investeert, dan wil je toch ook niet dat een ander dit voor nop binnenhaalt? Daarmee creëer je een ongelijk speelveld. Wanneer de ander ook dergelijke toppers binnen wil halen, dan zal hij dezelfde investeringen moeten doen.

Een vergelijking met het merkenrecht gaat hier wat dat betreft trouwens heel goed op: als ik enorm investeer in de naamsbekendheid van mijn produkt en het wordt op een gegeven moment zo groot dat ik de vruchten ga plukken, dan wil ik niet hebben dan een ander de parasiet uithangt.

Wat betreft het opnemen van gesprekken: het is misschien niet fraai, maar mijns inziens wel verstandig om misverstanden achteraf te voorkomen!

Italian*Berlusconi*
27-04-2007, 22:49
Dat is dan 'jouw' product en dat geld hier niet. Ik vind niet dat dit zou mogen, is toch monopolie positie naar jezelf toetrekken en geld dus het recht voor de mensen met het meeste geld, en dat klopt toch niet dan?
En tuurlijk als ik ergens in investeer wil ik dat terug verdienen, maar er is nu toch geen conflict of interest? Er is toch geen EFN / Showtime gala die dat zou kunnen gaan dwarsbomen? Dan zou het anders zijn imo, nu is het gewoon een ander bewust tegenwerken. Je concurrentie wegwerken om het maar zo te noemen met vieze spelletjes. Jammer dat dat zo moet gaan nu in NL, en jammer dat nu het juist meer populairder word zo moet gaan (gesprekken geheim opnemen etc)

Justinian
27-04-2007, 23:00
Dat is dan 'jouw' product en dat geld hier niet. Ik vind niet dat dit zou mogen, is toch monopolie positie naar jezelf toetrekken en geld dus het recht voor de mensen met het meeste geld, en dat klopt toch niet dan?
En tuurlijk als ik ergens in investeer wil ik dat terug verdienen, maar er is nu toch geen conflict of interest? Er is toch geen EFN / Showtime gala die dat zou kunnen gaan dwarsbomen? Dan zou het anders zijn imo, nu is het gewoon een ander bewust tegenwerken. Je concurrentie wegwerken om het maar zo te noemen met vieze spelletjes. Jammer dat dat zo moet gaan nu in NL, en jammer dat nu het juist meer populairder word zo moet gaan (gesprekken geheim opnemen etc)

Produkt is een ruim begrip, maar in dit geval geldt simpelweg dat er overeenkomsten zijn gesloten. Als ik iets met iemand afspreek dan spreek ik dat niet voor niets af, zeker als me ook nog eens veel geld kost. Dan verwacht ik er iets voor terug.

Een monopolie positie is maar relatief. Het is niet zo dat niemand meer een gala kan organiseren, zeker niet, want dat kan nog steeds. Alleen voor wat betreft de vechters waarmee een contract is gesloten geldt dat dat niet zomaar kan. Rutz wil de K-1 vechters kennelijk graag exclusief op zijn evenement laten vechten. Als hij daarin slaagt dan is dat mijns inziens zijn goed recht, zeker aangezien het ruim voor de tijd is aangekondigd. Blijft natuurlijk wel jammer dat het niet anders kon worden opgelost en dan denk ik bijvoorbeeld aan een vergoeding richting Rutz. Dat zou mijns inziens eerlijk zijn en om nog maar even de vergelijking met de intellectuele eigendomsrechten (IE-rechten) te gebruiken: IE-rechten worden heel vaak in licentie gegeven, waarbij de rechthebbende een bepaalde vergoeding ontvangt als tegenprestatie.

Dat Slam events vervolgens op ‘goed geluk’ haar gala met Buakaw gaat promoten, dat vind ik een kwalijke zaak! Dat kun je niet maken tegenover de fans, want je weet dat de ‘rechthebbende’ niet akkoord gaat.

Je zegt het trouwens heel goed, jammer dat het zo MOET gaan, voor wat betreft het in het geheim opnemen van gesprekken. Kennelijk kan het niet anders, want 'woord tegen woord' is nu eenmaal niet zo sterk.

Dragon Tail
27-04-2007, 23:08
Produkt is een ruim begrip, maar in dit geval geldt simpelweg dat er overeenkomsten zijn gesloten. Als ik iets met iemand afspreek dan spreek ik dat niet voor niets af, zeker als me ook nog eens veel geld kost. Dan verwacht ik er iets voor terug.

Een monopolie positie is maar relatief. Het is niet zo dat niemand meer een gala kan organiseren, zeker niet, want dat kan nog steeds. Alleen voor wat betreft de vechters waarmee een contract is gesloten geldt dat dat niet zomaar kan. Rutz wil de K-1 vechters kennelijk graag exclusief op zijn evenement laten vechten. Als hij daarin slaagt dan is dat mijns inziens zijn goed recht, zeker aangezien het ruim voor de tijd is aangekondigd. Blijft natuurlijk wel jammer dat het niet anders kon worden opgelost en dan denk ik bijvoorbeeld aan een vergoeding richting Rutz. Dat zou mijns inziens eerlijk zijn en om nog maar even de vergelijking met de intellectuele eigendomsrechten (IE-rechten) te gebruiken: IE-rechten worden heel vaak in licentie gegeven, waarbij de rechthebbende een bepaalde vergoeding ontvangt als tegenprestatie.

Dat Slam events vervolgens op ‘goed geluk’ haar gala met Buakaw gaat promoten, dat vind ik een kwalijke zaak! Dat kun je niet maken tegenover de fans, want je weet dat de ‘rechthebbende’ niet akkoord gaat.

Je zegt het trouwens heel goed, jammer dat het zo MOET gaan, voor wat betreft het in het geheim opnemen van gesprekken. Kennelijk kan het niet anders, want 'woord tegen woord' is nu eenmaal niet zo sterk.

Ik had al een voorzichtige reactie/mening gegeven bij de buren, omdat ik toch een beetje bang was om als intrigant te worden beschouwd, maar tot mijn blijde verrassing vond ik hier een eensgezinde bondgenoot, in de persoon van Justinian. Wellicht zullen wij één van de weinigen zijn met deze mening. De overigen laten de onderbouwing van hun 'mening' leiden door emoties. ;)

Italian*Berlusconi*
27-04-2007, 23:11
Even een kort stom voorbeeldje, als ik in Japan rechten 'koop', wie zorgt er dan voor dat ze in NL geldig zijn zeg maar? wie houd daar dan de toezicht op? Wie zou SLAM dan kunnen aanspreken op fouten mbt bovenstaande?
of is het zo dat dat via de rechter moet gaan en dat die dan bepaald hoe en wat? ik snap hem niet helemaal qua die rechten, wie houd daar de toezicht op in NL dan? Staat dat ergens wettelijk vast? Ik ben geen jurist dus zal waarschijnlijk een stomme vraag zijn.

FOCUS
27-04-2007, 23:16
ik zou zelf graag zien, dat vechters -naast hun al contractuele verplichtingen- af en toe een ander gala kunnen draaien.
Het komt de vechtsport iha ten goede.
Dat promotors/organisaties daar onderling niet uit kunnen komen, vind ik heel erg jammer.
Achteraf is het weer elkaar de zwarte piet toespelen, de fan is de dupe.

Justinian
27-04-2007, 23:18
Even een kort stom voorbeeldje, als ik in Japan rechten 'koop', wie zorgt er dan voor dat ze in NL geldig zijn zeg maar? wie houd daar dan de toezicht op? Wie zou SLAM dan kunnen aanspreken op fouten mbt bovenstaande?
of is het zo dat dat via de rechter moet gaan en dat die dan bepaald hoe en wat? ik snap hem niet helemaal qua die rechten, wie houd daar de toezicht op in NL dan? Staat dat ergens wettelijk vast? Ik ben geen jurist dus zal waarschijnlijk een stomme vraag zijn.
Absoluut geen stomme vraag! Ik ken uiteraard niet alle ins en outs maar ik neem aan dat het volgende aan de hand is:

De K-1 heeft contracten gesloten met haar vechters. Er zal vast iets in staan als:"vechter x mag alleen dan vechten voor een andere organisatie indien vooraf toestemming is verkregen van de K-1". Er zou ook iets in kunnen staan als:"vechter x mag alleen dan vechten voor een andere organisatie indien vooraf toestemming is verkregen van de aangewezen vertegenwoordiger van de K-1 in het betreffende land". De bepaling in het contract zal er vast anders uit zien (misschien een derdenbeding), maar ik denk dat het iets van deze strekking zal zijn.

Op het moment dat een vechter besluit zonder toestemming voor een andere organisatie te vechten dan pleegt hij contractbreuk en kan de wederpartij (de K-1 of de in het contract genoemde derde) de vechter aanspreken. In het contract is vast een forumkeuze bepaald (dus toepasselijk recht en welke rechter bevoegd is). Aan de hand daarvan bepaal je bij welke rechter je uiteindelijk terecht komt. Is dat niet geregeld, wat ik me niet kan voorstellen, dan kom je uit op de algemene regels.

Italian*Berlusconi*
28-04-2007, 01:54
Van de buren geleend, reactie SLAM!! op EFN.



Hierbij een reactie op het door het European Fighting Network vrijgegeven persbericht.
Ten eerste willen wij van SLAMM Events duidelijk maken dat dit een laatste reactie van onze kant zal zijn. Wij zijn namelijk niet van plan deze discussie nog verder te voeren en zeer zeker niet publiekelijk!

Ten tweede zijn wij ons bewust van het feit dat de vechters onder contract staan bij K1 en dat daar bepaalde regels voor gelden, maar gaan ervanuit dat wanneer wij de rechtstreekse goedkeuring vanuit Japan en Thailand hebben dat de vechters dan ook daadwerkelijk kunnen komen! Zoals ook is gebleken bij SLAMM I en II .

Het European Fighting Network geeft aan dat wij in het met hun gevoerde gesprek hebben gevraagd dit gesprek niet naar buiten te brengen. Dit is helaas verdraaid, wij hebben aangegeven dat als zou blijken dat de partij tussen Buakaw en Chahbari daadwerkelijk niet door zou gaan wij Chahbari daarvan zelf op de hoogte zouden willen stellen, aangezien wij hem gevraagd hebben op ons evenement te vechten! Dat kunnen de overige getuigen die aanwezig waren zeer zeker beamen. Wij hebben er dan ook geen problemen mee als het European Fighting Network de desbetreffende tape en public zou willen afspelen.

SLAMM Events is inderdaad nog een groeiende organisatie en staan zoals gebleken open voor samenwerking met andere promoters. We hebben onlangs bijvoorbeeld samen gewerkt met de promoters van Balans Fight Night, die geen ervaring hadden met het over laten komen van Thaise vechters. Wij hebben hen dat hele process uit handen genomen en ervoor gezorgd dat de Thaise vechters aanwezig waren op hun evenement.

Het steekt ons dat het enerzijds bij het European Fighting Network erop aankomt dat ze “ hart” hebben voor de sport en dat zij vinden dat het een positieve ontwikkeling is dat er steeds meer goede evenementen in Nederland worden georganiseerd, maar anderzijds tegenwerken als een andere promoter erin slaagt bepaalde vechters te plaatsen. Wij willen zeker niet perse om hen heen.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening in dit verhaal, wij hopen dat onze mening hierin duidelijk is en willen het nu dan ook hierbij laten!

Sportieve groeten,

SLAMM Events

Cave
28-04-2007, 02:08
Ik ben een leek als het op het recht aankomt maar als SLAMM daadwerkelijk toestemming zou hebben verkregen uit Japan en Thailand voor de partij (bij de betreffende rechthebbenden) en de partij gaat toch niet door dan kan ik maar één ding concluderen: iemand heeft er zitten slapen want:

1. óf bij K-1 zijn ze vergeten dat ze een licentie hebben verkocht aan EFN en dat EFN in NL/Europa dus de partij is waarmee onderhandeld moet worden...

2. Óf iemand bij SLAMM heeft zitten maffen en vergeten dat de toestemming bij EFN nog even geregeld moest worden.


Hoe dan ook is het heel ergerlijk voor de fans, voor Faldir Chahbari en voor de mensen die al een kaartje hebben gekocht met als belangrijkste reden de komst van Buakow.

Maar zoals ik al zei, ik ben een leek... en een beetje teleurgesteld. Niet boos. Teleurgesteld....

Ronald
28-04-2007, 04:34
De kern van het verhaal lijkt simpel: Slamm Events heeft gegokt... en verloren.

Echt heel erg zuur dat een topper als Faldir hier de rekening voor betaalt.

Justinian
28-04-2007, 04:45
De kern van het verhaal lijkt simpel: Slamm Events heeft gegokt... en verloren.

Echt heel erg zuur dat een topper als Faldir hier de rekening voor betaalt.
Mee eens!

Cave
28-04-2007, 04:48
De kern van het verhaal lijkt simpel: Slamm Events heeft gegokt... en verloren.

Echt heel erg zuur dat een topper als Faldir hier de rekening voor betaalt.


Dat vind ik, aangezien ik zelf een kaartje heb gekocht - mede om Buakow vs Faldir te kunnen zien, een nogal luchthartige manier van samenvatten.
Als een organisatie reclame maakt met een top-sporter dan vind ik het nogal zwak als die sporter uiteindelijk niet blijkt te komen vanwege contractuele problemen. Een blessure is begrijpelijk maar een rechtenkwestie vind ik gewoon amateuristisch overkomen.

Illest
28-04-2007, 04:53
De kern van het verhaal lijkt simpel: Slamm Events heeft gegokt... en verloren.

Echt heel erg zuur dat een topper als Faldir hier de rekening voor betaalt.

Ronald,

Hier ben ik het niet mee eens. Hoe kan het dat K1-max vechter Andy Souwer wel mag uitkomen tegen Joerie Mes?

Die partij is natuurlijk wel in het belang van It's Showtime omdat Mes daar onder contract staat.

It's Showtime vechter vs K1-max finalist staat niet verkeerd toch?;)

Ze zijn dus niet consequent en dat roept vraagtekens op.

TOON
28-04-2007, 05:07
ze zijn in die zin wel consequent dat ze meewerken als het hun en hun vechter goed uitkomt, en daar kan ik ze alleen maar gelijk in geven.

Als ze de rechten gekocht hebben, hebben ze het recht om hun poot stijf te houden, ze hebben gewoon een machtspositie en maken daar gebruik van maar daar hebben ze voor moeten betalen. Zo gaat het in het bedrijfsleven en zo gaat het ook in de sport.

Het is zuur dat zo'n partij maanden gepland staat en kort voor het toernooi afgeblazen wordt, maar hoe ik het lees heeft EFN nooit toestemming gegeven. Zoals eerder in deze topic vermeld
Slamm heeft gegokt en verloren.. Jammer maar helaas

Maar het blijft een top matchmaking!!

Justinian
28-04-2007, 05:11
Ronald,

Hier ben ik het niet mee eens. Hoe kan het dat K1-max vechter Andy Souwer wel mag uitkomen tegen Joerie Mes?
Tja, als men daar toestemming voor geeft dan geeft men daar toestemming voor heeft. Als jij de rechten hebt dan kun je zelf bepalen wie je het toestemming geeft en wie niet. Als men inderdaad al maanden van tevoren heeft aangegeven geen toestemming te geven voor Buakaw, maar wel voor Souwer, dan kun je twee dingen doen:
1. hiermee akkoord gaan;
2. gokken dat men alsnog toestemming geeft, met als risico dat misgaat.

Men heeft zoals ik het leest gekozen voor de tweede optie, met alle gevolgen van dien.

Ronald
28-04-2007, 07:05
Dat vind ik, aangezien ik zelf een kaartje heb gekocht - mede om Buakow vs Faldir te kunnen zien, een nogal luchthartige manier van samenvatten.
Als een organisatie reclame maakt met een top-sporter dan vind ik het nogal zwak als die sporter uiteindelijk niet blijkt te komen vanwege contractuele problemen. Een blessure is begrijpelijk maar een rechtenkwestie vind ik gewoon amateuristisch overkomen.
In dat geval kom ik verkeerd over. Ik bedoel het zeker niet zo "luchthartig" als jij het opvat. Maar over wat ik van vind zo'n "gokje wagen" vind heb ik me maar niet al te expliciet uitgelaten...

Cave
28-04-2007, 07:14
In dat geval kom ik verkeerd over. Ik bedoel het zeker niet zo "luchthartig" als jij het opvat. Maar over wat ik van vind zo'n "gokje wagen" vind heb ik me maar niet al te expliciet uitgelaten...

Dan denk ik dat we elkaar helemaal begrijpen :wink:

Ik zelf vind het gewoon amateuristisch als dergelijke dingen gebeuren.

lopez86
28-04-2007, 08:27
ze zijn in die zin wel consequent dat ze meewerken als het hun en hun vechter goed uitkomt, en daar kan ik ze alleen maar gelijk in geven.

Als ze de rechten gekocht hebben, hebben ze het recht om hun poot stijf te houden, ze hebben gewoon een machtspositie en maken daar gebruik van maar daar hebben ze voor moeten betalen. Zo gaat het in het bedrijfsleven en zo gaat het ook in de sport.

Het is zuur dat zo'n partij maanden gepland staat en kort voor het toernooi afgeblazen wordt, maar hoe ik het lees heeft EFN nooit toestemming gegeven. Zoals eerder in deze topic vermeld
Slamm heeft gegokt en verloren.. Jammer maar helaas

Maar het blijft een top matchmaking!!

Kijk en volgens mij klopt dat rechten verhaal niet, want volgens mij staat BPP niet onder contract bij EFN, maar bij FEG (fighting entertainment group) in Japan.
EFN heeft dan wel K-1 rechten maar niet expliciet over elke vechter die voor hun vecht, dat zijn alleen de vechters die onder hun It's Showtime management vallen toch?
Slamm hoeft dus helemaal geen verantwoording af te leggen of toestemming te vragen aan EFN, maar wel aan FEG in Japan wat ze volgens hun verklaring gedaan hebben.
EFN heeft dus helemaal geen zeggenschap over BPP, maar kon het gewoon niet hebben dat DÉ K-1 Max koning, een absolute publiekstrekker, onder een andere organisatie zou vechten.
Dat zou hun monopoly positie in gevaar brengen en bovendien de duurgekochte K-1 rechten ontkrachten.
Dus hebben zij zich op basis van die rechten beklaagd in Japan en zo de partij weten te blokkeren.

Volgens mij is dit hoe de vork in de steel zit, als ik t mis heb graag reactie.

Dragon Tail
28-04-2007, 09:15
Kijk en volgens mij klopt dat rechten verhaal niet, want volgens mij staat BPP niet onder contract bij EFN, maar bij FEG (fighting entertainment group) in Japan.
EFN heeft dan wel K-1 rechten maar niet expliciet over elke vechter die voor hun vecht, dat zijn alleen de vechters die onder hun It's Showtime management vallen toch?
Slamm hoeft dus helemaal geen verantwoording af te leggen of toestemming te vragen aan EFN, maar wel aan FEG in Japan wat ze volgens hun verklaring gedaan hebben.
EFN heeft dus helemaal geen zeggenschap over BPP, maar kon het gewoon niet hebben dat DÉ K-1 Max koning, een absolute publiekstrekker, onder een andere organisatie zou vechten.
Dat zou hun monopoly positie in gevaar brengen en bovendien de duurgekochte K-1 rechten ontkrachten.
Dus hebben zij zich op basis van die rechten beklaagd in Japan en zo de partij weten te blokkeren.

Volgens mij is dit hoe de vork in de steel zit, als ik t mis heb graag reactie.

Als je het niet mis hebt, heb je gelijk.
Deze vraag stel je dus aan de forumleden die niet ingewijd zijn in de contracten en in de organisatie van Rutz?
Verwacht je dan van hen echt de waarheid te horen?

Justinian
28-04-2007, 17:07
Als je het niet mis hebt, heb je gelijk.
Deze vraag stel je dus aan de forumleden die niet ingewijd zijn in de contracten en in de organisatie van Rutz?
Verwacht je dan van hen echt de waarheid te horen?
Hahaha X2!

the boxer
28-04-2007, 18:27
Ik vind het niet meer dan normaal dat EFN zijn "rechten" beschermt.
Wanneer er miljoenen geïnvesteerd zijn in een organisatie,dan verwacht
je inderdaad dat die rechten nageleefd worden.
Inderdaad spijtig voor de mensen wat een kaartje gekocht hebben speciaal voor Buakaw maar als je de rest van de line-up bekijkt is 50 euro peanuts!

ik ben er alleszins zeker bij !!!

Illest
28-04-2007, 19:19
Als je het niet mis hebt, heb je gelijk.
Deze vraag stel je dus aan de forumleden die niet ingewijd zijn in de contracten en in de organisatie van Rutz?
Verwacht je dan van hen echt de waarheid te horen?

En diezelfde forumleden geven Rutz gelijk en nemen dus bij voorbaat al aan dat zijn manier van handelen in deze kwestie helemaal correct is.
Diezelfde forumleden beschuldigen een organisatie die Buakaw (maar ook Kaoklai) al eerder heeft laten vechten op een event van 'gokken'. Ik lees ook termen als amateuristisch?

Men geeft Rutz bij voorbaat al gelijk en Felter en Polanen hebben dus een gokje genomen en hun event gepromoot met de komst van Buakaw?
Misschien dat jullie die contracten WEL hebben ingezien want jullie weten anders verdomd goed hoe de vork in de steel zit.

Ik blijf het dubieus vinden dat Souwer wel 'mag' vechten en Buakaw niet.

Ronald
28-04-2007, 22:33
Men geeft Rutz bij voorbaat al gelijk en Felter en Polanen hebben dus een gokje genomen en hun event gepromoot met de komst van Buakaw?
Misschien dat jullie die contracten WEL hebben ingezien want jullie weten anders verdomd goed hoe de vork in de steel zit.
Bottom line is dat Buakaw er niets is, terwijl hij wel was aangekondigd... wat er ook in welk contract staat. Daarvoor hoef je geen insider te zijn.

Overigens is het ook niet "bij voorbaat". Dit is ná reacties van beide organisaties zelf. Die reacties worden gegeven zodat iedereen daar z'n eigen conclusies uit kan trekken toch? Dat doet iedereen dan ook (alhoewel dat uiteraard niet dezelfde conclusies hoeven te zijn ;) ).

Cave
28-04-2007, 22:33
Dat 'amateuristisch' komt van mij en daar sta ik nog steeds achter. Het promoten en organiseren van deze gala's is professioneel werk waar veel geld mee verdient kán worden. Voor mondelinge afspraken, iemand vertrouwen op zijn blauwe ogen en uitgaan van eer en dergelijke is gewoon niet realistisch. Het is niet voor niks dat vrijwel alles in de maatschappij gebaseerd is op een juridische constructie.
Als Felter/Polanen echt een sterke positie hebben dan lijkt het mij vrij simpel: dan span je een kort geding aan tegen de partij die, in jouw ogen, onterecht aanspraak maakt op bepaalde rechten. Doe je dit niet dan kun je, naar mijn bescheiden mening, daar twee redenen voor hebben. Het kan zijn dat je geen rechten hebt op een bepaalde vechter óf je kiest uit tactische redenen ervoor om er geen zaak van te maken. In beide gevallen vind ik het geen sterke uitkomst van de hele situatie.

54321
28-04-2007, 23:38
Ronald,

Hier ben ik het niet mee eens. Hoe kan het dat K1-max vechter Andy Souwer wel mag uitkomen tegen Joerie Mes?

Die partij is natuurlijk wel in het belang van It's Showtime omdat Mes daar onder contract staat.

It's Showtime vechter vs K1-max finalist staat niet verkeerd toch?;)

Ze zijn dus niet consequent en dat roept vraagtekens op.

ondanks jouw over het algemeen zinloze en lege posts...moet ik het hier mee eens zijn. waarom souwer wel(idd k-1 max winnaar, finalist en absolute k-1 max topvechter) wel, en buakaw niet. heel vreemd hoor.

lopez86
29-04-2007, 04:32
Als je het niet mis hebt, heb je gelijk.
Deze vraag stel je dus aan de forumleden die niet ingewijd zijn in de contracten en in de organisatie van Rutz?
Verwacht je dan van hen echt de waarheid te horen?


Iedereen op de aardbol kan dit forum lezen, ik probeer gewoon duidelijkheid omtrent de situatie te krijgen, daar is een forum toch voor of niet???
En als ik geen gelijk heb hoor ik dat graag.


Wat ik op een nette manier probeer te zeggen, en waarover ik een discussie over probeer uit te lokken, is dat Rutz gewoon zielig heeft lopen klagen in Japan dat Buakaw hier zou vechten, en dat hij dat gewoon niet wil hebben.
Dat heeft niks met rechten over Buakaw specifiek te maken want die heeft hij niet, FEG. wel! dit is gewoon vriendjespolitiek geweest en niks anders.
Als EFN inderdaad rechten zou hebben over Buakaw zouden zij en niet FEG beslissen waar, hoe, wanneer en tegen wie Buakaw vecht toch?
Dan zou hij niet in Zweden zijn WMC titelgevecht houden tegen Petrosyan, maar 23 juni in de Arena.

Dit verzin ik trouwens niet zelf, maar haal ik uit de verklaringen gepost op div. fora van beide organisaties!


Slamm:

Helaas moeten we nu na een periode van onzekerheid en het heen en weer reizen tussen Thailand en Japan, bovenstaand gerucht bevestigen aangezien dit vandaag, 26 april ’07, definitief besloten is.

Na meerdere bezoeken aan Thailand, was alles rond, de visa lagen al klaar en de goedkeuring vanuit Thailand en Japan was binnen.
Helaas is de komst van Buakaw door een extreme vorm van tegenwerking verhinderd en ....

Afgaand op de verklaring van Slamm hebben zij dus toestemming gevraagd aan FEG. in Japan om Buakaw te laten vechten.
Joerie mes, onder contract bij Rutz vecht wel trouwens en bijna niemand die dit vreemd vind???

Vervolgens, haal ik dit uit de reactie van Rutz.


EFN:

U moet weten dat ons bedrijf de rechten heeft van de K-1 en hiervoor vele miljoenen heeft geïnvesteerd. Deze rechten houden in dat vechters welke een contract hebben met de K-1 niet zo maar bij andere organisaties in Nederland kunnen vechten...

Wij hebben Slamm events al vele vele maanden geleden persoonlijk op de hoogte gebracht dat wij niet akkoord gaan dat de kampioen van de K-1 max bij slamm zou vechten omdat onze rechten anders niks zouden voorstellen...

Rutz geeft hiermee in feite gewoon toe dat ze de partij geblokkeerd hebben toch ofniet soms???


Slamm:

Ten tweede zijn wij ons bewust van het feit dat de vechters onder contract staan bij K1 en dat daar bepaalde regels voor gelden, maar gaan ervanuit dat wanneer wij de rechtstreekse goedkeuring vanuit Japan en Thailand hebben dat de vechters dan ook daadwerkelijk kunnen komen! Zoals ook is gebleken bij SLAMM I en II .

Hiermee geeft slamm weer te kennen dat ze toestemming hebben uit Japan.
Het komt er dus gewoon op neer wat ik eerder zei, en dat is dat Rutz als K-1 Promoter in Nederland zijn misgunnen in Japan te blijken gegeven heeft over de partij Buakaw vs Faldir.
Waarom dan niet eerder bij Slamm 1 en 2?

Omdat Slamm razendsnel uit ze voegen aan het groeien is en het lang niet meer het knusse galatje is dat in Almere gehouden werd in een te kleine zaal, concurrentie!
En dan ben ik het absoluut eens met iedereen die hier zegt dat dat zakendoen is, maar dat doet niets af aan de achterbaksheid die hier plaatsgevonden heeft!

Illest
29-04-2007, 10:51
Bottom line is dat Buakaw er niets is, terwijl hij wel was aangekondigd... wat er ook in welk contract staat. Daarvoor hoef je geen insider te zijn.

Overigens is het ook niet "bij voorbaat". Dit is ná reacties van beide organisaties zelf. Die reacties worden gegeven zodat iedereen daar z'n eigen conclusies uit kan trekken toch? Dat doet iedereen dan ook (alhoewel dat uiteraard niet dezelfde conclusies hoeven te zijn ;) ).

Het laatste woord in deze kwestie is volgens mij nog niet gesproken. Er zijn reacties geplaatst van beide organisaties, maar volgens mij krijgt dit verhaal nog een staartje. ( vandaar dat ik zei 'bij voorbaat') Het lijkt erop dat men er pro Rutz is hier en hem meteen gelijk geeft.

Zijn motief (de rechten beschermen) verwerpt hij zelf door Souwer wel te laten vechten. Het gaat dus puur om geld en dat is logisch want het is een zakenman. Ik denk dat hij gewoon wil dwarsliggen omdat hij Buakaw in de toekomst op 1 van zijn evenementen wil laten vechten.

En Lopez86,

Met SLAMM gaat het idd goed. Almere wordt Kennemer sportcentrum in Haarlem (oude locatie van Rutz) dus what's next?? Who knows..

Maar Rutz staat in z'n recht en niemand die hem iets kan maken. Het feit dat hij dit doet geeft aan dat hij wel degelijk rekening houdt met het succes van SLAMM. Rutz onderscheidt zich met K1 vechters (Japan) en de locatie (Arena) maar gelukkig houden veel fans nog steeds van 5x3 met thaise muziek ;) En persoonlijk zie ik een Thai als Buakaw liever 5x3 ipv 3x3 vechten.

Voor ieder wat wils!


ps: Jammer dat Peter Aerts zijn evenement nog wel heeft gered toen Bob Sapp niet meer wilde. (denk ik dan bij mezelf)

Fight Master
29-04-2007, 18:14
Zoals ik het lees is Slamm tegengewerkt door het management van Joerie Mes

Ik kan het mis hebben maar zo komt het wel over




zo komt t bij jou over, maar dat slaat natuurlijk nergens op

slaat dus wel ergens op

Justinian
30-04-2007, 03:57
Geld,sport,en rechten.

Ik zie dat Rutz wordt verweten een geldwolf te zijn die niks om de sport geeft.
Ik vind, dat als iemand zwaar !!!! investeert in de sport, en risicos durft te nemen, er dan daarna zwaar op afgerekend wordt.
Denken jullie dat de contacten met de K-1 hun geen geld kosten???
Dat de Japanners alles waar zij aan gewerkt hebben zomaar weggeven, gratis en voor niks???
Denk het niet.
En ik vermoed ook niet dat het zomaar eventjes op msn geregeld is.
Dan is het niet meer dan normaal dat hij zijn rechten opvraagd ook.
En de organisaties voordien meedeeld wat zijn rechten inhouden.
allemaal hypokriet gedoe over dat geld.
Zonder geld ....geen sport, zo simpel is het.
Degene die dat tegenspreekt, liegt tegen zichzelf.
Als amateur-promotor, daar bedoel ik degenen mee die een full time job hebben naast het promoten, kan je nooit doen voor de sport wat Rutz, en de showtime groep doen.
Dus we hebben proffesionals nodig als Simon.
De man staat enkel op zijn recht, zou ik ook doen in zijn plaats.

payap
30-04-2007, 08:21
http://www.reviewjournal.com/lvrj_home/1999/Nov-21-Sun-1999/photos/king.jpg

I'D SHOWED YOU THE WAY MY CHILDREN !

Octavius
30-04-2007, 08:26
He makes you r breaks you.

Tja dit soort dingen krijg je als je 1001 bonden hebt.

FOCUS
01-05-2007, 00:56
http://www.reviewjournal.com/lvrj_home/1999/Nov-21-Sun-1999/photos/king.jpg

I'D SHOWED YOU THE WAY MY CHILDREN !

spijker op zn kop