PDA

View Full Version : CBS verslaggever maakt UFC (MMA) belachelijk



Yamato Damashii
03-05-2007, 19:41
Deze man heeft echt een plaat voor zn harses. Dat een sport je niet bevalt, ok, maar dit gaat echt nergens over.


De La Hoya-Mayweather will separate boxing from thuggish UFC

May 2, 2007
By Mike Freeman
CBS SportsLine.com National Columnist

This is what the Oscar De La Hoya-Floyd Mayweather fight, one of the most important events in recent sports history, really means: It's boxing's last stand.

Boxing is fighting for its life, and in some ways the largest obstacle to its rebirth is its greatest competitor -- the worst league ever invented, the UFC. Which means it is good vs. evil, Halle Berry vs. Courtney Love, true sport against the mosh pit of sweat and bloodied skull fractures known as ultimate fighting.

It's up to Oscar and Floyd to get boxing back on the national landscape. (Getty Images)

De La Hoya and Mayweather can single-handedly save their sport from deteriorating into dust while simultaneously stopping the advance of the UFC barbarians at the gate, trying to destroy boxing by polluting pay-per-view with their brand of low-brow, ghetto-fabulous hooliganism.

This is it. This is when boxing emerges from its great depression riding the shoulders of De La Hoya and finally strikes a blow to the caged ignorance that is mixed martial arts.

It will happen.

In the coming days, you will read foofs who will say boxing can never survive, despite one of the more glorious bouts just several days away. On Thursday, you will attempt to stomach the dopey ramblings of my good friend Gregg Doyel, otherwise known as Captain Persnickety, downplaying this grand moment in history. He's probably another ultimate fighting apologist as well.

Mixed martial arts will never be as good as boxing on its worst day. Many of the ultimates are nothing but thugs and ruffians. All that league has done is take a few former nightclub bouncers, knuckle crackers and parolees, put on some fancy TV graphics and told them, "Kick the other guy in the nuts."

No skill is required to knee someone in the groin (and it happens despite rules stating it is illegal). I'm kneeing Doyel in the groin now. See, was that difficult?

Next on Spike TV: Man eats another man's face. Then some dork will call it a sport.

The UFC has no credibility. UFC equals the Ultimate Farcical Clown league.

And please do not wax poetic about the UFC's popularity. Of course people watch the UFC. It's human cockfighting. It appeals to the lowest common denominator of human existence.

The message boards and my e-mail will be irradiated with balderdash about how the mainstream media is simply a bunch of snobs and we don't "get" the Ultimate Farcical Clown league. I love the NFL. Only Roman gladiators had a more dangerous sporting profession. The NFL is more violent than the UFC, but football at least possesses a veneer of being civilized.

Boxing is almost comically imperfect. It is full of crooks, con artists and ear biters (and that's just a weekend in Atlantic City with Mike Tyson). Despite its faults and notwithstanding the massive greed that has caused boxing to collapse on itself like a dying sun, boxing has more charm in its broken pinky than the Ultimate Farcical Clown league does in its entire crappy organization.

No UFC goon has or ever will possess the grace and natural showmanship of De La Hoya or the true fearsome fighting skills of Mayweather. Advertisement

Notice the word: skills. This match will not resemble a bar-room brawl but meticulous, highly practiced, man-to-man warfare between two skilled, all-time athletes.

It is only a matter of time before the UFC suckers, er, fans realize they have been fooled by a Jedi mind trick.

The UFC should be banned; the De La Hoya-Mayweather bout should be embraced.

The fact a non-heavyweight match is getting so much attention shows that boxing still has appeal (and even I once thought it was dead). The fact boxing has survived despite so many scandals and crooked promoters demonstrate it has resilience.

"This (fight) is important because boxing is at its lowest point and boxing has been at its lowest point for quite a while now," De La Hoya told the New York Post. "Boxing is always taking these low blows left and right from people. This will give it a good shot in the arm."

The fight can do more than that. It can begin a resurgence perhaps not seen before in American sports. If the fight is particularly competitive, casual fans will give boxing another look and the all-important advertisers will again open their wallets instead of turning their backs.

Then maybe we can begin to put the sad joke that is the UFC behind us.

And once again we can get excited about a real sport.


Link:
http://cbs.sportsline.com/columns/story/10162545/1

Christophe
03-05-2007, 19:54
Hahahahaha ... zo belachelijk dat het zielig is! Die kerel weet er overduidelijk helemaal NIKS van, en ik denk dat het beter is dat het zo blijft! Alleen jammer dat hij zichzelf "reporter" mag noemen en over een forum beschikt ... maar ik ga er niet wakker van liggen! MMA is de natuurlijke evolutie van gevechtsport, en dat gaat deze malloot niet afremmen, laat staan stoppen! ;)

Chico
03-05-2007, 19:59
die gast heeft frustraties...

Justinian
03-05-2007, 20:09
Hahahahaha ... zo belachelijk dat het zielig is! Die kerel weet er overduidelijk helemaal NIKS van, en ik denk dat het beter is dat het zo blijft! Alleen jammer dat hij zichzelf "reporter" mag noemen en over een forum beschikt ... maar ik ga er niet wakker van liggen! MMA is de natuurlijke evolutie van gevechtsport, en dat gaat deze malloot niet afremmen, laat staan stoppen! ;)
X2!

Als je tussen de regels doorleest staat er eigenlijk: "De UFC vind ik maar niks, want ik heb er geen kaas van gegeten en vertik het om me er in te verdiepen. Boksen vind ik wel leuk en ik zal er alles aan doen om te voorkomen dat de bokssport wordt verdreven door de UFC."

The_Rock
03-05-2007, 20:13
"Hij is gedumpt. Zijn kinderen willen hem ook niet meer zien.
Zijn leven is een hell - hij heeft wel een baan maar verder heeft ie geen sociale leven. Hij groeide op kijkend naar boxen als een eenzaam jongetje.
Helemaal alleen in da dark world. Als Boxen er niet meer is dan..dan is het einde verhaal voor hem."

Dat is te zien aan zijn post!

MB667
03-05-2007, 20:17
als mma zo veel malen slechter etc. is als boksen, waarom vind mike tyson mma dan zo geweldig?

chief108
03-05-2007, 20:28
wat een prutser...

wel leuk spul bij de talkbacks :p

paspoes
03-05-2007, 20:35
Hahahahaha ... zo belachelijk dat het zielig is! Die kerel weet er overduidelijk helemaal NIKS van, en ik denk dat het beter is dat het zo blijft! Alleen jammer dat hij zichzelf "reporter" mag noemen en over een forum beschikt ... maar ik ga er niet wakker van liggen! MMA is de natuurlijke evolutie van gevechtsport, en dat gaat deze malloot niet afremmen, laat staan stoppen! ;)

x1 :twak:

Vincentino
03-05-2007, 20:44
Wat ontzettend onprofessioneel verwoord. En dat van een reporter. Heeft zeker zelf op boksen gezeten en was de bink van de buurt totdat iemand een flying scissor heel hook bij hem deed en hem om zn moeder liet schreeuwen en m liet blaffen als een hondje.

ambasadeur
03-05-2007, 20:45
Mischien moet iemand maar hem uitleggen dat mma veel gezonder is dan boksen omdat bij het boksen de stoten veelvuldig het lichaam en het hoofd raken dan bij het mma,Bij mma heb je dunnere handschoenen dus vaak bij een goede tik lig je aL .....enz enz ik ben ook een boksfan maar de voordelen van mma zijn gewoon beter.


Maar wie gaat het hem uitleggen.

Paganstars
03-05-2007, 20:49
Wahahaha je zou bijna medelijden krijgen met zo'n iemand! Maar ja ieder zijn 2 cents!

Evilman
03-05-2007, 21:01
Medelijden? Een rear naked choke zul je bedoelen!
hoewel ik graag zn ogen zou zien wanneer boxen nog
verder onder het tapijt is geveegd na een paar maanden,

De tijd dat je geen boxers meer ziet in de amerikaanse media,
maar MMA kampioenen. en hij er niet onderuit kan,
s'ochtends in de krant chuck liddell, tijdens eten op het nieuws
Couture, tijdens het borrelen praat iedereen over Crocop,
zn ex loopt met shirts van Fedor.

Weet je wel.. what comes around.. :whistling:

redjuh
03-05-2007, 22:58
hij heeft gelijk. MMA is voor idioten en boxen voor coole mensen.

RNLMC
03-05-2007, 23:39
wie denkt ie wel niet dat ie is, een beetje zeggen dat MMAers aggresief zijn, zullen we hem ff in elkaar stompen!!

Remco
04-05-2007, 00:37
En dan te bedenken dat in het MMA twee uitsluitend boksende vechters als 'brawlers' bekend staan.

Over smaak valt niet te twisten. Uiteindelijk is boksen ook niet meer dan een test wie van de twee de ander het best en meest op zijn neus kan stompen. Hoe geciviliseerd is dat?

Ik vrees dat deze verslaggever alleen UFC 1 heeft gezien. MMA is inmiddels het neusje van de zalm in de hedendaagse vechtsport.

De dikke nudist
04-05-2007, 02:15
Hij vindt MMA geen sport.

Tja, wat is sport...

wat is kunst...

wat is mooi...

Die discussie valt niet te voeren.

Muay Thai Elite
04-05-2007, 03:01
MMA is inmiddels het neusje van de zalm in de hedendaagse vechtsport.

Nou nou nou niet overdrijven.. Het neusje van de zalm is Muay Thai, MMA is een lekker toetje. En de grote namen in de UFC zijn het kijken zeker waard, maar er zijn zoooveel kooigevechten in Amerika met mensen die helemaal niets in de vechtsport te zoeken hebben; geen techniek, geen stijl, geen niks.. Erg jammer.

Kaun
04-05-2007, 03:11
Nou nou nou niet overdrijven.. Het neusje van de zalm is Muay Thai, MMA is een lekker toetje. En de grote namen in de UFC zijn het kijken zeker waard, maar er zijn zoooveel kooigevechten in Amerika met mensen die helemaal niets in de vechtsport te zoeken hebben; geen techniek, geen stijl, geen niks.. Erg jammer.

laat hem dan daar wat genuanceerder op in gaan: die barbrawls in een kooi,,hij heeft het over de UFC, daar lopen gewoon de toppers rond en zeker geen 'bouncers' of 'knucklecrackers' zonder stijl of techniek!!

Muay Thai Elite
04-05-2007, 03:13
Ja precies, vind ik dus ook stom van die gast.. Het lijkt wel een soort Bill O'Reilly verslaggever: ergens een mening over hebben terwijl je niks weet..

RamonaS
04-05-2007, 03:40
Deze gozer heeft liegen en verdraaien tot kunst verheven:

http://www.studentclearinghouse.org/colleges/dv/pdfs/WashPost_011004.pdf

Biiyen
04-05-2007, 03:40
X2!

Als je tussen de regels doorleest staat er eigenlijk: "De UFC vind ik maar niks, want ik heb er geen kaas van gegeten en vertik het om me er in te verdiepen. Boksen vind ik wel leuk en ik zal er alles aan doen om te voorkomen dat de bokssport wordt verdreven door de UFC."

hamer.. spijker... kop-boven... punt-beneden...
TING! TING! TING! TING! TING! TING! TING! TING!!!!

oftewel... de spijker op zijn kop.

Fasada
04-05-2007, 04:40
Tegen reactie van andere column schrijver op de site

http://cbs.sportsline.com/columns/story/10164182