PDA

View Full Version : Michael Knaap vs Martin Zawada: gevecht van de avond!!



Indiaan
06-05-2007, 21:29
Gisteravond op het gala van Team Hardcore in Emmen is de hoofdpartij uitgelopen op een ouderwets harde hakpartij.
De populaire thuisvechter Michael Knaap had nog een rekening te vereffenen met Martin Zawada. Zawada won het eerste onderonsje vorig jaar juni in Amsterdam.

De bikkelharde partij wist het publiek 20 minuten lang op de banken te houden. Beide vechters waren niet bang een stootje te nemen om er zo 2 te kunnen geven. Zo waren er diverse mooie knock-downs, take-downs en pogingen tot submissions.

De uiteindelijke juryuitslag was in het voordeel van Michael, hier had een onbeslist ook niet misstaan. Het publiek was de echte winnaar!!

Houd deze jongens in de gaten!

Dennuz
06-05-2007, 21:34
Niks aan toe te voegen..

Wat een bikkel partij!!
Als ik dit zie motiveert het me echt enorm om nog harder te gaan trainen, en ben er echt trots op dat ik de kans heb om met toppers als Knaap te trainen!

The Bulldog
06-05-2007, 22:06
Knaap heeft zijn naam weer eer aan gedaan met weer een toppartij lees ik?
heel goed.gefeliciteerd michael.

Evilman
06-05-2007, 22:17
Klinkt goed, is dit gefilmd?

barbara
06-05-2007, 22:18
zoo wat een partij was dit michael weet het wel spannend te maken....

nick
06-05-2007, 23:01
Hey Knaap van harte gefeliciteerd man.
Had ook niet anders verwacht.
Baal er enorm van dat ik net na de pauze al weg moest :(

HUNEBED
06-05-2007, 23:32
spetterende knalpartij, respect naar beide heren, toch vond 'k de uitslag niet terecht, 'vond Zawada wederom sterker vanavond, maar wat 'n beukpartij !!!!!

welke promotor wou de twee - ongeacht de uitslag - ook al weer op z'n gala hebben volgend jaar ergens ?

Bud S
07-05-2007, 00:03
knaap vs zaweda was een ware thriller

anthony en bami maakten er ook weer een spektakel van trouwens

al met al weer een superavond !

p.s. ook ik dacht dat zawada gewonnen had

pisou
07-05-2007, 00:29
knaap vs zaweda was een ware thriller

anthony en bami maakten er ook weer een spektakel van trouwens

al met al weer een superavond !

p.s. ook ik dacht dat zawada gewonnen had


Jammer ........want dat is juist een misvatting in judgement, Knaap domineert, heeft misschien een scheur onder zijn oog , maar al met al is de dominante in de partij met zijn groundposition over de ronden.
Dat hij tegen een scheur aanloopt is voor het publiek schokkend, maar hoe hij het met zijn positie bovenaf omgaat is slim. doordacht en puntenopleverend. Dat zijn de regels en niet anders, hij heeft 4 ronden laten zien de aggresievere te zijn in de partij, dook op zijn tegenstander, probeerde stompkicks en hield hem bezig. Diegene die allen maar consolideert is de verdedigdende en verliest door in-activiteit. Hier zo, in de UFC, in Pride en elders, dus Knaap is een heuse winnaar.

Ben
07-05-2007, 01:22
klasse knaap

HUNEBED
07-05-2007, 02:14
had dan wel 'n paar biertjes op maar vond absoluut niet dat Knaap de partij domineerde, staand was Zawada beter en kwam 'n paar keer goed door (dacht 2-3 knockdowns, hoe zwaar scoren deze ?) op de grond waren ze goed aan elkaar gewaagd, 'dacht dat Zawada de betere takedowns had (?!) en wist Knaap 'n paar keer goed uit guard te komen (hoe zwaar scoort dat?) zoals ook tegen Chunkaev vorig jaar november
die footstomps van Knaap waren super (hoe zwaar scoren deze?)
het publiek vond na het horen van de uitslag deze ook vreemd, maar goed, het was 'n brute partij waarbij het publiek zoals eerder al gezegd de terechte winnaar was...

als iemand de partij heeft gefilmd post hem dan ff hier dan kan de rest ook beoordelen

Justinian
07-05-2007, 02:35
Knaap scoorde absoluut meer takedowns, zoveel is duidelijk. Sterker nog, Zawada had helemaal geen trek in het grondgevecht met Knaap. Op de grond wist Knaap veel te scoren vanuit de (half)guard en volgens mij ook een paar keer vanuit sidemount, terwijl Zawada onderop vrijwel niets deed. Zawada heeft een een paar keer sidemount gehad, maar kwam niet echt goed door, doordat Knaap goed verdedigde en slim terugdraaide naar de guard. Al met al scoorde Knaap mijns inziens meer.

Iggy
07-05-2007, 02:54
dan had je toch een paar biertjes teveel op want bijna allle takedowns waren voor knaap. En over de hele wedstrijd had hij op de grond de betere posities.

nick
07-05-2007, 03:37
Ben zeer benieuwd naar de beelden

smatti
07-05-2007, 03:41
Take downs voor Knaap, absoluut, vind het staande werk ook steeds beter worden, gaat steeds meer combineren ipv het zoeken naar die ene klap...

Heb respect voor beide heren, want een gruwelijke partij... Weet dat Michael nog wel een paar dagen aan Zewada blijft terugdenken, zowiezo hebben de heren 20 minuten alles gegeven en dat zal hen wel niet in de koude kleren gaan zitten. Een korte blik in de spiegel is genoeg, gelukkig was de scheur bij Michael niet dusdanig dat de partij door de arts gestopt zou worden...

Super Knaapie, wederom een dijk van een partij, en in tegenstelling tot de partij met Chunkaev, nu wel de verdiende uitslag!

jan sensei kyokushin
07-05-2007, 04:11
Take downs voor Knaap, absoluut, vind het staande werk ook steeds beter worden, gaat steeds meer combineren ipv het zoeken naar die ene klap...

Heb respect voor beide heren, want een gruwelijke partij... Weet dat Michael nog wel een paar dagen aan Zewada blijft terugdenken, zowiezo hebben de heren 20 minuten alles gegeven en dat zal hen wel niet in de koude kleren gaan zitten. Een korte blik in de spiegel is genoeg, gelukkig was de scheur bij Michael niet dusdanig dat de partij door de arts gestopt zou worden...

Super Knaapie, wederom een dijk van een partij, en in tegenstelling tot de partij met Chunkaev, nu wel de verdiende uitslag!x2 en wat justinian zegt zawada had helemaal geen trek meer in en grond gevecht daar werd hij gebeukt en gesloopt door de Hammer !!!helemaal eens met justinian en smatti knaap is de terechte winnaar:thup:
veel respect voor bijde vechters voor de matsh van 20minuten sloopwerk .
osu jan

Boem Boem
07-05-2007, 04:41
Wat een avond en wat een vette partijen...heb echt genoten van deze partij!! En wat kan die Knaap incasseren zeg.......

Osu

Chris

Bud S
07-05-2007, 04:43
Diegene die allen maar consolideert is de verdedigdende en verliest door in-activiteit. Hier zo, in de UFC, in Pride en elders, dus Knaap is een heuse winnaar.

ik vond m nou niet bepaald inactief...
als bokser kan ik het grondwerk niet beoordelen, staand vond ik zawada beter. vandaar dat ik dacht dat hij gewonnen had. maar als ik jullie commentaren met vakinhoudelijk jargon lees, moet ik bekennen dat ik er de ballen verstand van heb...

ashi-waza
07-05-2007, 07:53
Ben het eens met Hunebed, diep respect voor beide vechters maar vond de uitslag niet terecht (en was niet de enigste in het publiek die zich hierover verbaasde). Zawada was staand de meerdere over Knaap, beide hadden goede takedowns en op de grond bleef Zawada controle houden (beide scoorden vanuit verschillende posities op de grond).
Nogmaals diep respect voor beide vechters en deze knalpartij en kijk al uit naar de volgende ontmoeting.

Robbie!
07-05-2007, 18:06
Man wat een knalpartij! Echt 20 minuten lang genoten. En die opkomst van Michael, fantastisch. Wat een man. En wat een incasseringsvermogen idd. Stond toch een paar keer te wankelen en toch de partij nog zich toe trekken. Nu nog meer respect voor hem. Gefeliciteerd Michael!

Khanom Thom
07-05-2007, 18:18
Al met al... Michael, gefeliciteerd met je overwinning!! ;)

chief108
07-05-2007, 18:28
grmble.... :swear:

hoop dat er wel een dvd hiervan uitkomt, want heb dus echt een heul leuke matpartij gemist blijkbaar....

paspoes
07-05-2007, 19:37
spetterende knalpartij, respect naar beide heren, toch vond 'k de uitslag niet terecht, 'vond Zawada wederom sterker vanavond, maar wat 'n beukpartij !!!!!

welke promotor wou de twee - ongeacht de uitslag - ook al weer op z'n gala hebben volgend jaar ergens ?

Halit Kurt van Balans Fight Night en volgens mij ergens in maart 2008 of zo:thup:

paspoes
07-05-2007, 19:41
Wat een avond en wat een vette partijen...heb echt genoten van deze partij!! En wat kan die Knaap incasseren zeg.......

Osu

Chris

x10, knaap kan echt incasseren, staand was de duits beter mag op de grond was knaap beter. ik zag beide vechters gisteren op slamm 3 en beide nog gesproken, Knaap hield wel een lelijke blauw oog over.

Ze hadden ook nog een vechter de tegenstaander van Brian Damn zeg die gast is ook MTF goed zeg :D

@Chief, waar was je nou man :( wel jammer Brother;)

madmax
07-05-2007, 19:59
Nu zie je maar hoe moeilijk het is voor de jury om het altijd bij het rechte eind te hebben.
Michel gefeliciteerd jongen!!!

jan sensei kyokushin
07-05-2007, 22:03
Nu zie je maar hoe moeilijk het is voor de jury om het altijd bij het rechte eind te hebben.
Michel gefeliciteerd jongen!!!x2 OSUUUUUUUUUU

detje
08-05-2007, 08:29
michael heeft toch ook leren incasseren bij /van Bob Schreiber, die gaf ook alleen op wanneer hij verplicht moest stoppen, bijvoorbeeld in zijn laatste partij tegen Yvel, toen zijn beide ogen dichtgeslagen waren en hij in feite niets meer zag...