PDA

View Full Version : inhoud van een vechtsportblad; wat wel/niet?



FOCUS
26-05-2007, 02:29
Wat zouden jullie graag in een vechtsportblad willen lezen?

Ik vraag dit nav een andere draad waar kritiek wordt geuit ten aanzien van het grote aantal collumnisten.
Ik vind ook twee collumns meer dan genoeg.

Zelf zie ik graag een paar mooie (foto) verslagen, maar ik hoef niet het hele blad vol te hebben met deze verslagen, soms is het wat overkill. Ook leuk: de laatste nieuwtjes (vaak idd geen nieuws meer door internet ed), trainingsleer van experts, trainingsaanpak -en schema's van coaches, trainers, vechters ed. Deze laatste onderwerpen komen vind ik nog veel te weinig aan de orde, alhoewel het lijkt te veranderen.
Ook interviews met opkomende, regerende en oud-vechters vind ik erg interessant om te lezen. Of een stukje over een bepaalde school, hoe er wordt getraind, wat ze wel/niet doen, enz.
Interviews mogen ze wat mij betreft beperken tot de dingen die gaan over de sport en alles wat erbij komt kijken.

Wat is jullie mening? Ik heb trouwens geen aandeel in die bladen, maar wellicht lezen de heren uitgevers dit wel en gaan ze aan onze wensen tegemoetkomen:)

remco pardoel
26-05-2007, 02:52
4 collums
2 van vaste mensen en twee telkens wisselend

4 grote verslagen van 4 pagina's met veel foto materiaal

1 a 2 techniek series / combo's

een pagina op he einde met wat leuke foto's zoals poespas ze had gemaakt bij de laatste training van slamm b.v.

The Bulldog
26-05-2007, 03:18
4 collums
2 van vaste mensen en twee telkens wisselend

4 grote verslagen van 4 pagina's met veel foto materiaal

1 a 2 techniek series / combo's

een pagina op he einde met wat leuke foto's zoals poespas ze had gemaakt bij de laatste training van slamm b.v.


zeker wel

met een diepte intervieuw van een in NL opvallende vechter van de laatste tijd...

Niet alleen techniek behandeling maar ook conditioning/kracht en voeding

Wheelie
26-05-2007, 03:42
maar wellicht lezen de heren uitgevers dit wel en gaan ze aan onze wensen tegemoetkomen:)

Zowel de mensen van RingSports als Royal Rumble lezen het ;)

Ronald
26-05-2007, 04:35
Er is in ieder geval 1 ding waarin ik niet geïnteresseerd in ben, en dat is wedstrijdverslagen. Meestal is het gewoon oud nieuws. Het wordt anders als een wedstrijdverslag wordt geschreven waarbij er achtergrondinfo wordt gegeven, of bijv. een analyse van de vechters zelf. Dat vind ik juist weer erg leuk om te lezen.

Dat is sowieso wat ik graag in een blad zie: achergrondinfo en de mening van een deskundige. Dat kan in de vorm zijn van interviews, columns, analyses, voorbeschouwingen, enz.

Voorheen las je een blad vooral vanwege de nieuwswaarde. Tegenwoordig, met de komst van het Internet, is dat gewoon totaal veranderd. Nieuws is tegenwoordig al heel snel "oud nieuws", en daar koop je uiteraard geen bladen voor.

viCo
26-05-2007, 04:57
idd, liever voorbeschouwingen dan verslagen. en natuurlijk veel specials en interviews. niet teveel columns. en bovendien de stijl en spelling verbeteren!

payap
26-05-2007, 05:02
Een echt wedstrijdverslag is idd achterhaald maar vindt een terugblik met foto's en wat reactie's wel leuk.

Colums zijn wel leuk maar dan niet teveel hetzelfde soort columnisten.

De Ramon Dekkers column is veruit de beste. Hij legt ook de vinger af en toe pijnlijk op de zere plek.

Alle nieuws kun je op internet vinden maar een blad is gewoon een heerlijk naslag werk. pak ook vaak nog eens paar jaar oud blad om nog eens te lezen wat er toen speelde. En dat is bij internet lastig.

Italian*Berlusconi*
26-05-2007, 05:11
Je moet niet vergeten dat niet iedereen continu op internet / vechtsport fora's zit om alle uitstlagen te bekijken en altijd maar op de hoogte willen zijn dus verslagen zijn naar mijn idee wel welkom.
Zoveel columnisten zijn idd wel erg veel....