PDA

View Full Version : Joe Rogan on UFC vs Boxing



chief108
28-05-2007, 02:10
http://www.dailymotion.com/video/x22vcz_joe-rogan-on-sportscenter

The Bulldog
28-05-2007, 02:23
heel goed

Ralph
28-05-2007, 02:32
Rogan is echt een goede hiervoor.

raijmond41
28-05-2007, 02:34
rogan rules

Biiyen
28-05-2007, 02:43
Wat je hier ziet is een man die vecht voor zijn brood dus die zal alles zeggen en doen om MMA in een kwaad daglicht te zetten.

raijmond41
28-05-2007, 03:57
wat die man niet begrijpt is dat welke fan dan waarvan niet exlusief naar 1 bepaalde sport kijkt, boksen ligt(relatief) op z`n kont door de bokswereld zelf en daar zou hij het in de eerste plaats moeten zoeken
ik vond dat hij zich redelijk in zijn voet schoot met zijn opmerkingen ,rogan maakte daar korte metten mee
there are lessons to be learned zoals ze dat zo mooi zeggen dit kan evengoed de mma wereld gebeuren ,ik hoop van niet

Emilio
28-05-2007, 18:44
Geinig interview.

Alleen erg kortzichtig van die knakker. Boksen kan zeker heel mooi zijn. Maar hoe vaak hangen ze niet 10 rondes op mekaar te kleunen.

En anno 2007 weer met ' human cockfighting' aankomen vind ik wel zielig. :D

Tsuki
28-05-2007, 19:13
waar het om gaat is wat mensen willen zien en dat is actie en dat is MMA ..................

de la hoya vs mayweather keek ik echt naar uit. Had als een tijd geen boksen gezien ................... the bottom line, ik zat me na 3 rondes kapot te vervelen en ik kijk vorlopig geen boksen meer.

ps laat mayweather aub tekenen bij de UFC al is het maar voor 1 partij ;-)

Chico
28-05-2007, 23:00
ik kan opzich de conclusie mma = human cockfighting nog wel begrijpen vanuit een bepaalde visie (die van me vader bv).. maar waarom boksen dan niet onder human cockfighting valt begrijp ik dan niet (me vader vind boksen dus ook niets)

Het zijn alletwee sporten waar je de ander ko wil slaan.. (mma nog andere mogelijkheden maar ja)

Tsuki
28-05-2007, 23:03
precies het doel van beide is hetzelfde ...............

of je nu in de formule 1 rijd of in de ibiza cup je wil in beide gevallen zo snel mogelijk over de finishlijn

Tsuki
28-05-2007, 23:06
bokser doen nu gewoon zielig omdat ze weten dat hun dagen als DE WARRIORS geteld zijn ...........................

Ik zie boksers een beetje als internetten via 56 kpbs lijntje ................ yep je komt op internet maar niemand zit er meer op te wachten

The Bulldog
28-05-2007, 23:21
Boksen is een beetje " the classical way"

MMA is zeker" the new and improved way"

zoals Rutten het zei " boksen is boksen, worstelen is worstelen, maar MMA is vechten."

thrillseekah
28-05-2007, 23:39
ik haat die houding houding van boksers, en vooral boksFANS, vooral als t over grondvechten gaat

Evilman
29-05-2007, 00:23
Zeikers zijn het. MMA is humaner vind ik.
Tenminste.. je kunt met een beetje geluk
en goede wil zonder ook maar 1 stoot te
hebben gehad/uitgedeeld winnen/verliezen.

10 rondes lang beuken op je smoel en bovenlijf,
of een aantal trappen/stoten en een klem afkloppen.
Nou ik weet t wel. :cool2:

Daarnaast is het idd VEEL dynamischer en meer onvoorspelbaar,
speelser en interessanter.

Als boksen een frikandel is, is MMA een 10 gangendiner! :thup:
En de serveerster is ook nog eens lekker! :p

blazin.arr0w::::
29-05-2007, 02:14
Joe Rogan is de man.

Bud S
29-05-2007, 18:27
bijzonder irritant ventje die rogan, hij laat devalle nauwelijks aan het woord terwijl ze het in grote lijnen eigenlijk gewoon
eens zijn met elkaar: boksen en mma zijn 2 compleet verschillende sporten.
dat zeggen ze allebei. maar dan meteen d'r achteraan eenbeetje moddergooien
rogan:"boxing is a limited sport..."
zo vindt een zwaardvechter mma ook erg gelimiteerd...
> alle sporten zijn aan regels gebonden, om ethische en esthetische redenen. boksen heeft zich in de afgelopen 100 jaar ontwikkeld tot zijn huidige vorm. dit is wat de boxingfans willen zien en wat men ethisch verantwoord acht. het is m.i. denigrerend om dit af te doen als een "limited sport" juist door niet alles toe te staan wordt er naar gestreefd (let wel gestreefd !) de sport voor het publiek aantrekkelijk te laten zijn en de actie te laten zien die men wil zien.
net als k1 een gedestilleerde vorm van muay thai/kickboxing is


devalle: "mma is human cockfighting"
> over denigreren gesproken...hetzelfde argument wordt door tegenstanders ook wel gebruikt om de bokssport in diskrediet te brengen.
toch oogt mma allemaal wat minder subtiel dan boksen en daar wringt m.i. de schoen>mma is gericht op effectiviteit, ongeacht hoe mooi het is om naar te kijken. de kenners zien wel degelijk prachtige technieken, maar het vergt veel meer kijkervaring en kennis van zaken om dat te kunnen waarderen. Ik zelf heb die kennis duidelijk niet en vind het grondwerk ronduit slaapverwekkend. toegeven 10 rondes hang en kleunwerk in het boksen, zelfde probleem.

persoonlijk denk ik niet dat mma het boksen qua populariteit ooit gaat overschaduwen.
de belangrijkste factor voor een goed gevecht is namelijk niet de regels waaronder gevochten wordt (mma of boxing) maar de matchmaking.
een goed gevecht wordt geleverd door de vechters, niet door de regels.

chief108
29-05-2007, 18:51
nice rant Willem... :p

TheSkindo
29-05-2007, 20:56
mma IS het boksen qua populariteit aan het overschaduwen

Evilman
29-05-2007, 20:59
mma IS het boksen qua populariteit aan het overschaduwen

Idd.. en het gaat niet alleen om de matchmaking.
In MMA is het meer onvoorspelbaar en je krijgt
meer actie te zien. Interessanter voor de kijker dus.
en dat gaat nu zn vruchten afwerpen.
Alleen moet die UFC maar ff kappen en Pride weer
een show wegzetten want die blijven toch beter!

Bud S
29-05-2007, 21:19
mma IS het boksen qua populariteit aan het overschaduwen


in nederland ja..., de rest van de wereld echt NIET

Tsuki
29-05-2007, 21:50
bij de pay per view ratings stond UFC op 1 WWE op 2 en boksen op 3 als het gaat om dollars ................ zegt toch ook wel wat denk ik

chief108
29-05-2007, 21:52
:stupid:

Tsuki
29-05-2007, 21:56
dank u chef ...........

Biiyen
29-05-2007, 22:18
bij de pay per view ratings stond UFC op 1 WWE op 2 en boksen op 3 als het gaat om dollars ................ zegt toch ook wel wat denk ik

En dit jaar was nog wel het tweeds beste jaar ooit... Door Hoya vs Mayweather. De la Hoya Vs Mayweather is trouwens wel de best verkochte ppv.

En als al die mensen ook zo goed gevoel hadden na die match... ojee bye bye zwaai zwaai

De dikke nudist
29-05-2007, 22:22
Who signs Rogan's paycheck?

Exactemundo.

Bud S
29-05-2007, 23:35
THE MYTH OF BOXING AS A "DYING SPORT"

Much like Jim Lampley's thoughts on the subject of mixed martial arts, the whole notion of boxing as a "dead sport" or a "sport that needs to be saved" is based largely on ignorance of the facts. The facts are that last year was the second-biggest year in boxing history at the pay-per-view box office, with $177 million in gross PPV revenue for HBO.

It would also be inaccurate to say that boxing can't draw decent PPV buyrates without Oscar de la Hoya. While De la Hoya vs. Mayorga was boxing's biggest event in 2006, it only generated $42 million out of the $177 million in HBO's gross PPV revenue last year. The remaining $132 million in gross PPV revenue was drawn by fights that did not feature De la Hoya.

One of the reasons for the existence of this false perception about boxing's fortunes is the dramatic rise of the UFC on the PPV landscape in 2006. Even with boxing having its second-biggest year ever in 2006, the UFC surpassed boxing for the first time ever in 2006, with gross PPV revenue of $222,766,000 generated by UFC PPVs in 2006.

The drastic increase in the UFC's pay-per-view buyrates did not appear to negatively affect boxing's PPV buyrates. In fact, a major boxing PPV and a major UFC PPV aired at the same time on PPV last November, and neither event suffered any significant ill effects as a result of the head-to-head competition. There is some crossover between the two sports' fans, but nowhere near as much as one might assume.

hmmm...lijkt erop dat jullie gelijk hebben...:mad:

toch lijkt het met boksen op zich niet slecht te gaan

Biiyen
29-05-2007, 23:57
THE MYTH OF BOXING AS A "DYING SPORT"

Much like Jim Lampley's thoughts on the subject of mixed martial arts, the whole notion of boxing as a "dead sport" or a "sport that needs to be saved" is based largely on ignorance of the facts. The facts are that last year was the second-biggest year in boxing history at the pay-per-view box office, with $177 million in gross PPV revenue for HBO.

It would also be inaccurate to say that boxing can't draw decent PPV buyrates without Oscar de la Hoya. While De la Hoya vs. Mayorga was boxing's biggest event in 2006, it only generated $42 million out of the $177 million in HBO's gross PPV revenue last year. The remaining $132 million in gross PPV revenue was drawn by fights that did not feature De la Hoya.

One of the reasons for the existence of this false perception about boxing's fortunes is the dramatic rise of the UFC on the PPV landscape in 2006. Even with boxing having its second-biggest year ever in 2006, the UFC surpassed boxing for the first time ever in 2006, with gross PPV revenue of $222,766,000 generated by UFC PPVs in 2006.

The drastic increase in the UFC's pay-per-view buyrates did not appear to negatively affect boxing's PPV buyrates. In fact, a major boxing PPV and a major UFC PPV aired at the same time on PPV last November, and neither event suffered any significant ill effects as a result of the head-to-head competition. There is some crossover between the two sports' fans, but nowhere near as much as one might assume.

hmmm...lijkt erop dat jullie gelijk hebben...:mad:

toch lijkt het met boksen op zich niet slecht te gaan

Het is een vooral oudere generatie die bij boksen blijft. Mijn vader vind boksen ook leuk om naar te kijken, toen ik nog klein was maakte hij me midden in de nacht wakker en dan keken we samen boksen uit de USA. Hij kijkt nu ook wel op SBS het K1 gebeuren en daar kan hij zich in vinden en hij weet wie Peter Aerts, Ernesto, Semmy Schilt en Remy Bonjasky zijn. Maar toen ik een keertje voor de gein een Pride opzette zag ik hem toch enigzins geschokt naar de tv kijken, hij vond het helemaaaaaaaal niks, en dat is nog mild uitgedrukt. Dus ik ben bang dat als de generatie van mijn vader er niet meer is dat het dan heel erg snel afgelopen is..

Tsuki
30-05-2007, 00:04
hmmm...lijkt erop dat jullie gelijk hebben...:mad:



i hate to say i told you so ................. but ............... :whistling:

Bud S
30-05-2007, 00:11
i hate to say i told you so ................. but ............... :whistling:

ik behoor ook tot die ouwe lullen generatie
zucht, waar gaat het heen met de jeugd...

Tsuki
30-05-2007, 02:00
de jeugd gaat naar de donder en we gaan er met zijn allen achteraan ..............

TheSkindo
30-05-2007, 02:32
En ik loop voorop....:-)