PDA

View Full Version : Is er nu helemaal geen Pride meer?



Biiyen
05-06-2007, 02:38
Wat het topic al zegt... Komt er niks meer in de nabije toekomst van Pride? Alles leuk en aardig met de UFC maar dat is te weinig. Ik wil Shogun, Aleksander, de Nogueira' s, Barnett, Belfort, Arona en Fedor enz enz enz enz wel weer eens zien vechten. MMA zit nu al een half jaar zonder Shogun... dat kan toch niet. :( We zitten nu al 6 maanden in 2007 en Fedor heeft pas 1 wedstrijd geknokt. :crying:

Jeru
05-06-2007, 02:42
Ziet er niet goed uit, maar geef de hoop nog niet helemaal op!!
http://www.pridefc.com/pride2005/schedule.htm

The Bulldog
05-06-2007, 02:57
Fedor heeft geen contract meer bij PRide....Dus dat wordt in ieder geval twijfel achtig

shogun heeft ook getekend bij UFC dus mogelijk ook weinig tot geen PRide gebeuren meer....

Iceman
05-06-2007, 02:58
Die GP's van Pride zijn echt altijd goed, maar ik ben benieuwd wie er dit jaar nog mee doen? De één na de ander tekent bij de UFC...

Evilman
05-06-2007, 03:24
Gasten.. wat n onzin met dat tekenen bij UFC.
Ze kunnen heen & weer dus dat boeit helemaal niet.

Ik las laatst dat de deal nog maar net rond is met het overnemen
van Pride. dus nu kunnen ze ook pas gaan werken aan een nieuwe
Pride evenement. En als die er komt.. tegen die tijd hebben ze nog
genoeg tijd om mensen weer te strikken enzo.

Helaas heb ik ook gezien van die klote dana white zei dat hij iedereen
in de UFC wilde, en dat wanneer men wilde weten wie de Echte kampioen
is, dat in de UFC beslist zou worden. Die nicht heeft zn eigen agenda.

Ik weet niet in hoeverre hij invloed heeft op Zuffa gasten..
maar ik hoop dat die beter nadenken en zsm werken aan nieuwe
Pride shows.

Ook raar eigenlijk dat niemand in Japan pride wou overkopen,
en dat ze eengeweldig product gewoon laten wegglippen in usa
handen.

Joris
05-06-2007, 18:03
ik vind de ufc maar zo zo

Evilman
05-06-2007, 22:37
Dat blijft t voor mij ook idd.
Per event is er wellicht 1, met geluk 2 matches die leuk zijn.

redjuh
05-06-2007, 23:23
elk jaar in amsterdam toch...

dtgerald
06-06-2007, 08:31
Alleen nog maar in de octagon dan?

remco pardoel
06-06-2007, 17:40
Pride zal blijven bestaan naast de UFC.
UFC heeft voor Pride de uitzendcontracten terug gewonnen.
Dat is de grootste bron van inkomsten voor Pride.

Het voordeel van de UFC is dat ze twee shows kunnen aanbieden in Japan. Dat betekend straks dubbele inkomsten.

Pride zal zich zelf wel weer terugvinden maar zal genoegen moeten nemen met niet alleen maar top vechters, die zullen op den duur allemaal naar UFC gaan.

The Bulldog
06-06-2007, 17:54
Dat zou in principe helemaal geen verkeerde opzet zijn in mijn ogen...

een soort eerste en ere divisie van het knokken..

chief108
06-06-2007, 18:31
maar dat niet echt recht aan Pride... :wink:

TheSkindo
06-06-2007, 18:34
nee het zou eigenlijk andersom moeten zijn

chief108
06-06-2007, 18:36
nee het zou eigenlijk andersom moeten zijn
:stupid:

bryan
06-06-2007, 18:42
hmm heb zelf ook wel meer met de pride regels...

geen shogun meer op soccerkicks of stomps....

stiffler
06-06-2007, 19:22
en wat gebeurd er nu met Fedor ?? Gaat hij nu nog voor Pride uitkomen of zal ook hij naar de UFC toe gaan....

Evilman
06-06-2007, 21:17
nee het zou eigenlijk andersom moeten zijn

MEe eens.
Waart heb je dit vandaan Remco?
Wat het valt me op dat je zegt UFC, terwijl ze onafhankelijk zouden zijn.
Ik denk niet dat dana zegt dat er met Pride gebeurt, tenzij die zuffa broers
wellicht genoeg vertrouwen in hem hebben en hem zn gang laten gaan.

Ik hoop van niet! :twak: Als ze via pride naar ufc gaan is het ook
geen concurrentie. Je kunt beter zeggen wanneer ze in de ufc een
keer kwaliteitsvechters hebben mogen die het in pride proberen.

zucht

sportfan
07-06-2007, 00:38
Het spel wat nu gespeeld gaat worden gaat volgens mij tussen UFC, K1 en Bodog...

bryan
07-06-2007, 00:51
Echt zo zonde... ik ga die pride cards missen... Daar je had je 10 top partijen..
Op 1 card, hunt, fedor, mino, crocop, silva noem maar op

In de UFC doen ze niet meer dan 2 partijen met echt A+ vechters..
doen ze gewoon om die payroll zo laag mogelijk te houden...

CDW
07-06-2007, 01:20
De opzet van de UFC is zoveel mogelijk gala's per jaar om zo zoveel mogelijk geld te verdienen met PPV. De opzet van Pride was om een paar keer paar jaar een top gala neer te zetten en dat beviel mij beter!

Evilman
07-06-2007, 01:56
Dus lekker op dailymotion wachten en geen ppv

Biiyen
07-06-2007, 02:20
Dat blijft t voor mij ook idd.
Per event is er wellicht 1, met geluk 2 matches die leuk zijn.

Dat is nu precies waar ik ook mee zit! de spijker op zijn kop.

UFC draait altijd om 1 "knaller" en met een beetje mazzel nog 1 of 2 sterke undercard gevechten. Vaak niet eens trouwens, vaak bestaat UFC uit precies 1 main event en dat vullen ze met aan met niet al te veel bijzonders. Pride is elk gala weer dikke pret, die vulde hun show gewoon met 3 of 4 knallers en daarnaast een behoorlijke undercard. En dan nog de niet te vergeten "tournaments" van Pride die van voor tot achter bol stonden met brute gevechten.

Het is gewoon jammer, Pride is zoveel beter qua opzet dan UFC. Die Japanners waren hun tijd vooruit.

remco pardoel
07-06-2007, 02:34
heel veel wedstrijden die ik bij Pride gezien heb waren veel te veel lay en pray.
dus zou goed was het allemaal ook weer niet

Fedor zal waarschijnlijk bij de UFC gaan tekenen ...

CDW
07-06-2007, 03:18
Ja en waarschijnlijk dat vanaf 2007 ook het tournament weer terug komt in de UFC! En UFC 73 heeft nu al een best behoorlijke fightcard. Met oa Heath Herring vs Big Nog, Anderson Silva vs Nate Marquat (titelgevecht) en Tito vs Rashad Evans dus ook dat ziet er niet heel erg verkeerd uit!

Iceman
07-06-2007, 03:19
heel veel wedstrijden die ik bij Pride gezien heb waren veel te veel lay en pray.
dus zou goed was het allemaal ook weer niet


Mee eens, maar dan keek je vaak wel naar bekende topvechters, en heb je vaak een favoriet waardoor het toch spannend blijft omdat je wilt weten wie er gaat winnen.

Maar goed veel van deze vechters komen nu dus in de UFC, het is misschien gewoon even wennen. Al blijf ik erbij dat ik footstamps en knieen naar een liggende vechter veel spectaculairder vind dan ellebogen. Maar dat is persoonlijk.

Jochem
07-06-2007, 05:13
Bij de ufc willen ze ook graag de knie naar het hoofd (op de grond) toestaan. De nevada state athletic commission staat er vlgs dana tegenwoordig ook open voor. ergens in een interview gehoord of gelezen.

dreamone
07-06-2007, 06:30
Bij de ufc willen ze ook graag de knie naar het hoofd (op de grond) toestaan. De nevada state athletic commission staat er vlgs dana tegenwoordig ook open voor. ergens in een interview gehoord of gelezen.

Ik vind dat een goede beslissing.. Die 'Rampage'-sideknee's uit de sidemount vind ik toch wel gruwelijk! En kvind het ook mooi als iemand sprawlt en dan controle heeft over het bovenlichaam van de tegenstander en dan kniet.

chief108
07-06-2007, 18:32
Bij de ufc willen ze ook graag de knie naar het hoofd (op de grond) toestaan. De nevada state athletic commission staat er vlgs dana tegenwoordig ook open voor. ergens in een interview gehoord of gelezen.
vond zo snel twee dingen:

On another note, the NJSAC, the commission that wrote the original unified rules, is petitioning to get knees to the head of a downed opponent reinstated. If this goes through then it will probably bleed over to all the other commissions in the US meaning that the UFC and Pride will start allowing them once again.


Jersey is actually petitioning to get knees to the head of a downed opponent reinstated...


aan de andere kant gaat het voor de amateurs (in georgia at least) een stuk achteruit.....
zie PDF file met nieuwe amateur MMA regels... (http://www.sos.state.ga.us/GAEC/pdf/Rule%20Amendments/Posting%20Amateur%20MMA%20Rules.pdf)

regels zijn opgezet door mensen die uit boks en worstel wereld komen
en da's te zien ook :twak:

EQUIPMENT
· Mouth guard
· Open finger gloves (minimum 7 oz.)
· Groin protection (male and female)
· Shin pads :wacko:
· Instep pads :wacko:
· Breast protection (female)

en dan moet je voor de gein ook ff die lijst met illegal techniques bekijken... :twak:

Evilman
08-06-2007, 05:48
heel veel wedstrijden die ik bij Pride gezien heb waren veel te veel lay en pray.
dus zou goed was het allemaal ook weer niet

Fedor zal waarschijnlijk bij de UFC gaan tekenen ...

De laatste tijd ging dat ook beter met op laten staan en
kaarten uitdelen bij onvoldoende actie.
Er valt niet te ontkennen dat Pride shows 10x beter in elkaar
zaten en de actie beter was.
Zon werdum/arlovski in de ufc en dan voor de rest gare partijen
behalve Karo.. dat kwam je daar niet tegen.
Was de een wat minder, had je zeker nog 4 anderen om het
dik mee goed te maken. En hun talentenpoel was gewoon
super. Overal vandaag, allerlei stijlen en echt toppers.

Idd hun tijd ver vooruit.. of blijft de UFC steken?? -> $$

F@dur
08-06-2007, 06:28
heel veel wedstrijden die ik bij Pride gezien heb waren veel te veel lay en pray.
dus zou goed was het allemaal ook weer niet

Fedor zal waarschijnlijk bij de UFC gaan tekenen ...
Veel lay en pray????En het was allemaal toch niet zo goed gelijk we dachten?????Ik geef toe dat er idd wat partijen waren waar ge bijna bij in slaap viel maar de meerderheid van de partijen was toch om er de vingers bij te likken man!!!!!Hoeveel toppartijen er soms waren op 1 avond!!!!En zeker de GP's!!!!!!!!Ik vind de UFC maar serieus zwakjes en nog niet s echt de moeite waard om er voor wakker te blijven bij de live shows.T is gewoon een feit dat er niks of niemand kan tippen aan PRIDE die nog onder de DREAM STAGE ENTERTAINMENT stond!!!!!!!!!!MMA zonder PRIDE is voetbal zonder de Champions League of nog beter,de Wereldbeker voetbal!!!!!!!!!!!Pride was de ultieme wereldbeker van het MMA!!!!!!!!!!No doubt!!!!! :((((((((

Biiyen
08-06-2007, 06:47
heel veel wedstrijden die ik bij Pride gezien heb waren veel te veel lay en pray.
dus zou goed was het allemaal ook weer niet


Wiens brood men eet diens woord men spreekt :whistling: haha

Kom op nou Remco, je moet toch zeker wel gezien hebben dat Pride veel beter in elkaar steekt dan de UFC. En ja natuurlijk is er bij Pride ook Lay en Pray, maar dat is bij UFC net zo. Maar ik vind nu eenmaal de pride regels veel leuker. Knieen naar gezicht op de grond, footstomps, de charme van een ring en daarnaast de show die Japanners er omheen neerzetten is briljant.... + .... het publiek, Japanners zijn het beste vechtsport publiek ter wereld.

Niet dat ik de UFC wil bashen ofzo ;) verre van zelfs. Is denk ik kwestie van smaak... en over smaak ,,,,

danielsan
09-06-2007, 04:45
http://www.upshizzle.com/pfiles/5206/Sak_revenge_PRIDE.gif

The Bulldog
09-06-2007, 07:34
Kaarten systeem was een omschakeling vond ik..

Ik persoonlijk vond de voet stomps niet zo tof..
Wel bruut om te zien , maar niet bij de sport horend...(pers. mening)

Chico
09-06-2007, 07:56
aan de andere kant gaat het voor de amateurs (in georgia at least) een stuk achteruit.....
zie PDF file met nieuwe amateur MMA regels... (http://www.sos.state.ga.us/GAEC/pdf/Rule%20Amendments/Posting%20Amateur%20MMA%20Rules.pdf)

regels zijn opgezet door mensen die uit boks en worstel wereld komen
en da's te zien ook :twak:

EQUIPMENT
· Mouth guard
· Open finger gloves (minimum 7 oz.)
· Groin protection (male and female)
· Shin pads :wacko:
· Instep pads :wacko:
· Breast protection (female)

en dan moet je voor de gein ook ff die lijst met illegal techniques bekijken... :twak:
:eek: jezus.. daar valt toch niet mee te vechten :boos:

Evilman
09-06-2007, 09:27
was het eerst niet 4oz?
en met kickboxen wat hebben ze dan?
8/10/12 ?

Menno
09-06-2007, 09:35
Pride met Bas Rutten als commentator en interviewer, die hysterische aankondiging van de vechters, gevechten als Fedor vs Crocop, dat zijn voor mij de mooiste shows die ik tot nu toe gezien heb. En UFC heeft trouwens ook geen ref cam!!

dreamone
09-06-2007, 11:34
Pride met Bas Rutten als commentator en interviewer, die hysterische aankondiging van de vechters, gevechten als Fedor vs Crocop, dat zijn voor mij de mooiste shows die ik tot nu toe gezien heb. En UFC heeft trouwens ook geen ref cam!!

Idd, die refcam is echt gruwelijk goed..

Chico
09-06-2007, 11:40
:eek: jezus.. daar valt toch niet mee te vechten :boos:
ik doelde trouwens op de lijst illegale technieken, niet op de equipment lijst (hoewel die ook zuigt)

Tony
09-06-2007, 18:25
:eek: jezus.. daar valt toch niet mee te vechten :boos:

zeg dat maar tegen een pancrase vechter van de oude garde ;)