PDA

View Full Version : Verzoek vanuit de bond



Thaigod Hanuman
05-06-2007, 06:30
Beste sportscholen en promotors,

Als jurylid zie ik veel situaties welke ik graag wil voorleggen aan jullie allen. Het betreft de opgegeven gewichten en leeftijden.

Ik maak mee dat sportscholen bij het opstellen van een matchmaking in een gala om de haverklap komen vragen of de matchmaking al klaar is. Daarnaast zijn er ook mensen die graag voor de pauze willen vechten omdat zij een bruiloft hebben of gewoon vroeg thuis willen zijn. Ook merk ik dat iemand zegt; "Als ik als laatste partij moet vechten ga ik naar huis." Tja... wat moet je eigenlijk daar nou van zeggen. Dit alles helpt de bond niet om snel een matchmaking te maken.

Ook de opgegeven gewichten zijn om te huilen. Stel: twee vechters van verschillende sportscholen geven op dat zij 60 kg zijn. Op de weging bij een gala blijkt dat één vechter 58kg en de ander 61,5kg. Dit is een verschil van 3,5kg. Dat is teveel en dan zou die partij niet doorgaan. Bijna de helft van de hele matchmaking die van tevoren is opgemaakt moet door gewichtsverschillen omgegooid worden.

Komt bij dat er promotors en sportscholen zijn die graag een gevecht zien tussen een 16 jarige en een 31 jarige. Of wat ik ook heb gezien dat een promotor herrie schopt bij ons (lees: bond) omdat hij een meisje van 12 tegenover een 21 jarige vrouw wil zetten, alleen omdat zij dezelfde lengte hebben. Als bond keuren wij dat niet goed, er is ook een mentaal verschil waar wij rekening mee houden.

Kortom, heren en dames sportscholen en promotors; graag het bovengenoemde in acht nemen. Geef de bond bij het opstellen van de uiteindelijke matchmaking de ruimte.

Shailin - Ush

Jeru
05-06-2007, 06:44
Dé bond?

fighter81
05-06-2007, 06:48
Hoe dan ook en welke bond het ook mag zijn. IK vind ze wel gelijk hebben!

Biiyen
05-06-2007, 06:50
Same old same old ...

Thaigod Hanuman
05-06-2007, 06:56
Ikzelf ben van de WFCA, maar ik heb bewust geen bondnaam genoemd, omdat ik weet dat alle bonden hiermee te maken hebben.

Biiyen
05-06-2007, 07:02
Ikzelf ben van de WFCA, maar ik heb bewust geen bondnaam genoemd, omdat ik weet dat alle bonden hiermee te maken hebben.

Misschien een intern ranking systeem opstellen in een database, bonden kunnen dat dmv een simpele oplossing als Access heel easy zelf bijhouden. Wie zich aan de regels houdt krijgt pluspunten en wie altijd ziekt en zeurt krijgt minpunten.

Sportscholen met pluspunten worden beloond zoals voorrang of eerste pick bij eventuele "verzettingen" en sportscholen die zich minder goed aan de regels houden worden daar negatief voor beloond.

Wheelie
05-06-2007, 07:13
Stel je hebt weken lang kei hard getrained en dan kom je bij de weging is je tegenstander te zwaar en gaat de partij niet door.
Dat gebeurd heel vaak en lijkt me echt KLOTE
Hoop dat dit ooit gaat veranderen maar denk van niet of de bond moet met strafpunten of boetes gaan werken (contractueel vast leggen) ;)