PDA

View Full Version : Who's Next Voor Tyrons Spong ?



Wheelie
05-06-2007, 21:49
Tyrons Spong heeft volgens mij al bijna iedere topper verslagen in deze klasse.
Who's next, tegen wie willen jullie Spong nog zien vechten ?

redjuh
05-06-2007, 21:56
amir nog maar een x?

paspoes
05-06-2007, 21:56
tyrone vs Faldir, zitten die 2 op dezelfde gewicht klasse ?

paspoes
05-06-2007, 21:57
amir nog maar een x?

nee zo blijven we doorgaan, hij heeft al 2x verloren waarom elke keer een kans geven ;)

Wheelie
05-06-2007, 22:00
tyrone vs Faldir, zitten die 2 op dezelfde gewicht klasse ?

Nee die zitten niet in dezelfde gewichtsklasse

Hoop dat Tyrone wat zwaarder word en dan kan vechten in de - 100 kg klasse tegen o.a. Badr Hari of Ruslan Karaev

Hendy
05-06-2007, 22:06
vielvoye zou als hij een goeie dag heeft.. wel een kansje maken.

Justinian
05-06-2007, 22:07
tyrone vs Faldir, zitten die 2 op dezelfde gewicht klasse ?
Tyrone weegt zo rond de 80 kg en Faldir als ik het goed heb rond de 70kg.

Overigens Tyrone vs Zeyada lijkt me niet verkeerd, maar niet nu meteen. Als je strikt naar de uitslagen kijkt dan zou je je af kunnen vragen waarom Spong nog een kans geven, maar als je kijkt naar het verloop van de wedstrijd dan lijkt het me zeker top wanneer deze partij nog een keer plaats vindt.

Tony
05-06-2007, 22:08
Nee die zitten niet in dezelfde gewichtsklasse

Hoop dat Tyrone wat zwaarder word en dan kan vechten in de - 100 kg klasse tegen o.a. Badr Hari of Ruslan Karaev


dat tweede was ik ook al aan het denken... maar man man, dan moet ie toch flink gaan bulken hoor... Dat zal wel de nodige tijd gaan kosten. Spong is gewoon geen natuurlijk (licht)zwaargewicht. Ik dacht dat spong nu rond de 75 kilo zit.. hij zal nog zeker moeten groeien tot een kilo of 85 om echt goed mee te kunnen tegen mensen als Hari en Karaev..

wat denken jullie?

en hoe zit het met spong en mma? Heeft hij er ooit serieus over nagedacht? Ik weet dat hij wel eens sparred met Fedor.. zou het geen reeele optie zijn? (mma, maar dan op zijn eigen gewicht)

Justinian
05-06-2007, 22:10
dat tweede was ik ook al aan het denken... maar man man, dan moet ie toch flink gaan bulken hoor... Dat zal wel de nodige tijd gaan kosten. Spong is gewoon geen natuurlijk (licht)zwaargewicht. Ik dacht dat spong nu rond de 75 kilo zit.. hij zal nog zeker moeten groeien tot een kilo of 85 om echt goed mee te kunnen tegen mensen als Hari en Karaev..

wat denken jullie?

en hoe zit het met spong en mma? Heeft hij er ooit serieus over nagedacht? Ik weet dat hij wel eens sparred met Fedor.. zou het geen reeele optie zijn? (mma, maar dan op zijn eigen gewicht)
Spong weegt ongeveer 80 kg.

A-team
05-06-2007, 22:13
en 10 kilo erbij is wel te doen voor Spong, die is zo verschrikkelijk droog!

Tony
05-06-2007, 22:15
ow ok... ik las net op wikipedia dat spong 75 weegt...

als ie inderdaad nu al op 80 zit, terwijl hij zo droog is, dan kan er zo "makkelijk" 10 kilo bij inderdaad.

ben benieuwd.

De man van 14K
05-06-2007, 22:16
Doe mij eerst weer Mes tegen Vielvoye voordat Vielvoye tegen tegen Spong zou staan.
Maar inderdaad, als VV een goede dag heeft én zich goed kan voorbereiden lijkt het me iemand die het Spong in ieder geval moeilijk kan maken

KO TKO
05-06-2007, 22:17
Ik zou Spong wel in MMA willen zien. Daarna zou ik wel Spong tegen Zeyada en Manhoef in het Kickboksen willen zien.

Wheelie
05-06-2007, 22:18
Ik zou ook wel Spong vs Zeyada 3 willen zien maar nu nog niet.
Er blijft weinig over voor hem ;)

Wheelie
05-06-2007, 22:19
Ik zou Spong wel in MMA willen zien en daarna nog een kickboks partijen tegen Zeyada en Manhoef.

hmm Manhoef kan ook wel -85 kg vechten inderdaad :D

De man van 14K
05-06-2007, 22:29
doe maar tegen VV dan..

Razo
05-06-2007, 23:30
spong - najim
spong - kaas.

Tony
05-06-2007, 23:35
spong tegen chahbari (als chahbari het gewicht kan maken en spong ietwat gaat cutten)..

denk dat chahbari hem verslaat dan. (of krijg ik nu heel veel mensen tegen mij ;) )

payap
05-06-2007, 23:38
Eerst maar eens tegen Spejbl en Najim en daarna nog een keer een rematch met Zeyada.

Als Spong zwaarder wordt dan zou ik hem rond de 85 kg graag tegen de nr.1 van dat gewicht Nathan "carnage" Corbett en dan op full muaythai regels. Wellicht nu eens tegen Basam Charour de WBC wereldkampioen muaythai.

payap
05-06-2007, 23:40
Denk dat Spong vs Chabari het gewichtsverschil te groot is. Spong lijkt me absoluut niet lager dan 75 kunnen. Denk ook dat Chabari geen schijn van kans heeft tegen Spong rond dit gewicht.

A-team
05-06-2007, 23:41
Ik vond Chahbari zijn optreden bij Gentelmen gewoon bedroevend geen een van zijn flitsende combo's gezien. Spong is beter.

Hendy
05-06-2007, 23:41
spong tegen chahbari (als chahbari het gewicht kan maken en spong ietwat gaat cutten)..

denk dat chahbari hem verslaat dan. (of krijg ik nu heel veel mensen tegen mij ;) ) hahaha tja.. spong haalt nooit de 70kg helaas en chabari moet zeker niet boven de 70kg gaan knokken, daar is zijn bouw niet naar.
dus deze partij zal er helaas nooit komen;)

Justinian
05-06-2007, 23:42
Ik vond Chahbari zijn optreden bij Gentelmen gewoon bedroevend geen een van zijn flitsende combo's gezien. Ik hoop voor hem dat hij niet net zoals de rest die bij hun eerste school gaan langzaam wegzakt.
Ik vond het juist prachtig om te zien hoe hij zijn tegenstander uitdaagde in de hoek en vervolgens goed doorkwam met combi's. Smaken verschillen zullen we maar zeggen ;)

redjuh
05-06-2007, 23:42
spong is zo kurkdroog als ie op 75-76 knokt, dat ie minimaal op 80-1-2 rondloopt. minimaal. hij is binnen een jaar een droge 90. dan issie imo echtwel klaar om na een paar partijen de K1 tot 93 bijnnen te stappen. maar ja dat weten ze zelf ook wel, en het is zeer waarschijnlijk allang en breed, en zorgvuldg gepland. we moeten gewoon ff afw88

Justinian
05-06-2007, 23:44
spong is zo kurkdroog als ie op 75-76 knokt, dat ie minimaal op 80-1-2 rondloopt. minimaal. hij is binnen een jaar een droge 90. dan issie imo echtwel klaar om na een paar partijen de K1 tot 93 bijnnen te stappen. maar ja dat weten ze zelf ook wel, en het is zeer waarschijnlijk allang en breed, en zorgvuldg gepland. we moeten gewoon ff afw88
De vraag is alleen of het verstandig is zo snel die stap naar het zwaargewicht te maken. Het is toch anders vechten lijkt me.

paspoes
05-06-2007, 23:44
denk dat chahbari hem verslaat dan. (of krijg ik nu heel veel mensen tegen mij ;) )

dan zit je op de verkeerde forum en wb chabari vs spong ga ik voor onbeslist die 2 zijn toffe gappies :thup:

Wheelie
05-06-2007, 23:46
Spong vs Chahbari gaat nooit gebeuren ivm met het gewichtsverschil.
Spong moest voor de partij tegen Mes al flink aftrainen om het gewicht te halen

De man van 14K
05-06-2007, 23:49
Eerst maar eens tegen Spejbl en Najim en daarna nog een keer een rematch met Zeyada.

Als Spong zwaarder wordt dan zou ik hem rond de 85 kg graag tegen de nr.1 van dat gewicht Nathan "carnage" Corbett en dan op full muaythai regels. Wellicht nu eens tegen Basam Charour de WBC wereldkampioen muaythai.


beide ken ik niet, hebben ze wel eens tegen NL-ers gestaan en zo ja, tegen wie?

paspoes
05-06-2007, 23:49
wel jammer dan wil ik spong vs najim.

payap
05-06-2007, 23:51
Lijkt me toch beter om per gewichtsklasse omhoog te gaan en in ieder geval in elke klasse proberen tegen een van de toppers daar te vechten.

Vondt het van Chabari ff leuk in die hoek en met de uitnodiging erna om te komen maar daarna had hij moeten gaan knokken en niet bijna een hele ronde daar zo gaan staan en een keer of tig die uitnodiging te maken. Als hij zo superieur was als hij wou voor doen had hij Jan er moeten proberen uit te slaan.

Door deze actie was Jan nu zo'n beetje de morele winaar na afloop.

payap
05-06-2007, 23:54
Niet zo ver ik weet. Charour zit op 79 en Corbett op 86. Zouden mooie stops zijn als spong zwaarder ging.

Dit zijn hier relatief onbekende vechters maar buiten ons land grote namen in de muaythai wereld.

doom
06-06-2007, 00:20
Graag de beste partij wordt Spong vs Amir.zeker een van de twee K.O.
toptriller!!!!!!!!!!!!!!!

payap
06-06-2007, 00:25
Nathan Corbett

http://www.rising.net.au/welcome/images/e-card_xplosion_16.jpg

A-team
06-06-2007, 01:23
Vondt het van Chabari ff leuk in die hoek en met de uitnodiging erna om te komen maar daarna had hij moeten gaan knokken en niet bijna een hele ronde daar zo gaan staan en een keer of tig die uitnodiging te maken. Als hij zo superieur was als hij wou voor doen had hij Jan er moeten proberen uit te slaan.

Door deze actie was Jan nu zo'n beetje de morele winaar na afloop.

Dat had ik nou ook! Jammer!

rafi
06-06-2007, 01:28
spong v.s magemedof super partij heeft ook op k.o gewonnen van kaoklai en gewonnen van stefan leko.

Nathan
06-06-2007, 01:30
Spong tegen Lima

Highline
06-06-2007, 01:32
VV heeft zijn shot al gehad en verloren

ik zat zelf te denken aan spejbl maar er zijn nog zoveel topers die tegen spong kunnen

denk bijvoorbeeld aan alviar lima, najim, kaas simson, dennis de rus (mocht hij terugkomen), fidan, gunyar misschien, mocht hij dan toch zwaargewicht willen gaan vechten dan kan hij beter eerst de lichtere zwaargewichten pakken idd als faverus, balrak etc..

Biiyen
06-06-2007, 03:33
Ik denk

1 Laatste 76 tegen Lima

2 Eerste 86 Jantje Siersema

3 Tweede 86 Mutlu

4 Derde 86 Bas v/d Muysbergen

5 -95 ???? daar zitten zat goeie
4

Highline
06-06-2007, 03:46
Ik denk

1 Laatste 76 tegen Lima

2 Eerste 86 Jantje Siersema

3 Tweede 86 Mutlu

4 Derde 86 Bas v/d Muysbergen

5 -95 ???? daar zitten zat goeie
4


jantje weegt inmiddels +95. in de -95 zijn er zat goede vechters te vinden iig

Biiyen
06-06-2007, 03:48
jantje weegt inmiddels +95. in de -95 zijn er zat goede vechters te vinden iig

Jan al +95 tegenwoordig..... Dat heeft hij snel gedaan dan :)

Biiyen
06-06-2007, 03:50
Zeg het zelf maar, dit is het beste wat NL te bieden heeft volgens kb.nl

-79
1 Tyrone Spong FF Carbin
2 Henry 'Superpiele' Akdeniz Europese titel WFCA
3 Donald Berner Everybody Gym
4 Vincent Vielvoye Gym International
5 Melvin v Leeuwarden FF Carbin
6 Tarik Charkaoui Mike's Gym
7 Samir Boukidous Club Fit
8 Maikel Mirck Bulls Gym
9 Dennis de Rus Gym Alkmaar



-82.5
1 Vincent Vielvoye Gym International
2 Nathan van 't Hoft Pattaya Ned titel WPKL
3 Donald Berner Everybody Gym
4 Gijs Brat Vos Gym
4 Anouar Belkayed Fight Plaza
4 Tarik Charkaoui Mike's Gym
5 Lex Wybinga KB Arnhem
5 Said kadraij Budokai Tilburg
5 Khalid Lemhadi Maeng Ho

-86
1 Bas vd Muysenberg La Sala Benelux en Europese titel WFCA
2 Jan Lomulder Lomulder MT
3 Mutlu Karabulut Team Aerts
4 Dennis Strijbis Gym Alkmaar
5 Karim Mrabet Mrabet Gym ?
6 Jantje Siertsema Kyoto Gym
7 Alphons Muller Kangal
8 Theo Douma Survivor
9 Rody Troost Mike's Gym
10 Tony Masseroni FC Gorichem
11 Nestor Zimmermann Ling Ho
11 Ercument Saka Siam Gym
11 Anouar Belkayed Fight Plaza



-95
1 Mourad Bouzidi Kamakura
2 Aziz Jahjah Team Dekkers Europese titel WFCA
3 Bob van Boxmeer Siam Gym
4 Mounier Zekhnini Maeng Ho
5 Bas vd Muysenberg La Sala
6 Melvin Manhoef Mike's Gym
7 Gokhan Saki Team Dekkers
8 Ashwin Balrak Gym International
9 Henriqes Zowa FF Carbin
10 Errol Zimmermann Team Dekkers
10 Rodney Faverus FF Carbin
10 Jan Siertsema Kyoto Gym Ned titel WFCA
10 Quinty Vrede Bear Paw
10 Mutlu Karabulut Team Aerts
11 Paul Hooplot Gym International
12 Barry Hofland Pattaya
12 Jeroen de Groot Garuda
12 Rodger Pinas vd Vathorst
12 Michiel Gerlach Siam Gym
12 Errol Turgut Siam Gym
12 Hesdy Gerges Pancration

Illest
06-06-2007, 04:08
:cool2:

Hoost woog ongeveer 90 kg toen hij voor het eerst in de K1 vocht. Ik zie Tyrone op dat gewicht wel furore maken. Want wat hij aan gewicht tekort komt, maakt hij goed met techniek en inzicht.

De partij tegen Zeyada is om de verkeerde redenen gevochten. Iedereen die een beetje verstand heeft van thaiboksen, weet dat Tyrone als vechter veel verder is dan Amir. Spong had de partij allang kunnen beslissen maar verzuimde het af te maken. Sportief gezien vind ik Zeyada geen uitdaging voor Spong, maar Hutnik en Najim wel.

Ik hoop niet dat Tyrone MMA-partijen gaat draaien. Zo'n grote ster kom je niet zo vaak tegen in het thaiboksen.

Langzaam zwaarder worden en dan tegen Hari.

Ik weet zeker dat Spong Hari owned....

pwie
06-06-2007, 06:06
Mooie tegenstanders voor Spong vind ik nog
-Vincent Vielvoye
-Najim
-Kaas
-Rayen simson maar dat zal niet snel gebeuren want zijn goeie vrienden van elkaar.
-Spejbl
- Remacht van Hendri Akdeniz mischien want die is laatste tijd echt heel goed bezig en zie ik ook wel een kleine kans maken.
Badr Hari en Melvin Manhoef vind ik nog te hoog gegrepen voor hem/

Illest
06-06-2007, 07:46
:cool2:

misschien iets te hoog qua gewicht...

meer ook echt niet..

Illest
06-06-2007, 08:54
De partij waar ik op wacht is: Spong - Youness II

Die Youness is zo onberekenbaar en gevaarlijk dat hij zelfs voor Tyrone gevaarlijk kan zijn. Zoals ie tegen Pajonsuk vocht...pfoe...RESPECT!

Dat zie ik Joerie Mes niet 1,2,3 doen tegen een thai (ook niet 4,5,6 :D)

ps:

Fans van Mes niet te zwaar happen ok? :lol:

takuma
06-06-2007, 14:41
Mischien Tegen Yucel Fidan had die partij graag gezien tijdens het balans gala maar helaas ging die toen niet door omdat spong K.O was gegaan tegen Zeyada.

Nu Yucel Fidan gewonnen heeft op K.O van Zeyada lijkt het me logisch dat er nu een partij komt tussen Spong en Fidan.

oscar1122
06-06-2007, 16:17
Wat dachten jullen van spong VS Dennis de Rus van gym Alkmaar?

Jofeljoh!
06-06-2007, 16:29
Gregory Choplin anyone? Of Cesar Cordoba, alhoewel die niet meer vecht tegenwoordig geloof ik (en misschien ook wat overschat is)

Ik wil hem wel graag tegen Nathan Corbett zien als Spong ietsjes zwaarder wordt...

De man van 14K
06-06-2007, 17:30
ik zie hier tegenstanders voorbij komen varierend van 72 kilo tot 95 kilo. Dat is nogal een verschil.
Er vanuit gaande dat spong zwaarder wil worden denk ik dat jongens als Kaas ed af zullen vallen.
Akdeniz is inderdaad goed bezig, maar ik vrees dat Spong er niet veel moeite mee heeft...

FOCUS
06-06-2007, 20:03
.
Badr Hari en Melvin Manhoef vind ik nog te hoog gegrepen voor hem/


x2

Fight Master
06-06-2007, 20:07
heeft spong al eens tegen younnes gevochten ? younns vond ik niet echt sportief maar misschien wel een leuke partij

Trismegistos
06-06-2007, 22:10
Ik zie hem liever het boks circuit ifn gaan in US, zou het ver kunnen schoppen, en er ligt toch nog steeds meer geld.

bryan
06-06-2007, 22:17
heeft spong al eens tegen younnes gevochten ? younns vond ik niet echt sportief maar misschien wel een leuke partij

yep heeft hij gewonnen op punten...

en younnes is ook verre van mij favoriete vechter... irritant ventje

Illest
07-06-2007, 00:48
yep heeft hij gewonnen op punten...

en younnes is ook verre van mij favoriete vechter... irritant ventje

Onberekenbaar en een on-orthodoxe stijl van vechten...

Youness staat garant voor actie...dat zeker.

Pajonsuk en Youness moeten elkaar gewoon niet...bad blood

maar dat zag je ook..

Ik heb verder nog nooit onsportief gedrag gezien bij Youness

lopez86
07-06-2007, 04:24
Omdat er voor Spong geen thaise vechters zijn (die toch het hoogst aangeschreven staan), is een Cambodiaanse Khmer boxer het beste alternatief op dit moment omdat die van nature wél boven de 80kg wegen.
Kun Khmer (of Pradal Serey of hoe je t ook noemen wil) is minstens net zo oud als MT en vrijwel hetzelfde op wat stijl verschillen.
Ze vechten wat minder statisch en gebruiken meer ellebogen geloof ik.
In Frankrijk zijn ze hier ook achter en hebben ze de primeur met 2 Khmer boxers op hun MT event.
Deze jongens doen écht niet onder voor Thai kwa skills btw.
Is al een eeuwenlange strijd wie er nou het beste is, maar de Thai hebben het commerciëel gewoon beter uitgebuit en hun labeltje erop geplakt (Muay Thai).

Zet Spong tegenover een Cambodiaanse kampioen!!!

http://img501.imageshack.us/img501/2420/caufyjittd4.jpg

Fonz
07-06-2007, 05:19
Spong tegen Manhoef zou nog steeds een topper zijn. Tot 85kg het nieuwe K-1 gewicht. Gaat Spong echt winnen.

Wheelie
07-06-2007, 05:23
Spong tegen Manhoef zou nog steeds een topper zijn. Tot 85kg het nieuwe K-1 gewicht. Gaat Spong echt winnen.

Ik zou mijn geld er niet op zetten ;)

lopez86
07-06-2007, 05:27
Woog manhoef laatst geen 93 kg in dat MMA event van K-1?

(over die khmer, ik bedoelde tót 80 kg)

Wheelie
07-06-2007, 05:29
Manhoef heeft in de GP tot 83 kg gevochten maar hij kan ook LHW vechten

Illest
07-06-2007, 06:38
Ik zou mijn geld er niet op zetten ;)


Waarom niet eigenlijk? Manhoef is een sloper, maar tactisch is ie niet zo heel sterk. Spong daarintegen juist wel. En daarbij komt ook nog dat hij veel spard met jongens die veel zwaarder dan hem zijn.

Bovendien maakt lengte verschil veel uit op dat niveau. De knieen van Tyrone zouden de doorslag geven.

Ik vind Tyrone Spong momenteel trouwens de best boksende thaibokser op dit moment (Souwer als 2e)

Dit is wel de partij voor de (nabije) toekomst

54321
07-06-2007, 07:25
Waarom niet eigenlijk? Manhoef is een sloper, maar tactisch is ie niet zo heel sterk. Spong daarintegen juist wel. En daarbij komt ook nog dat hij veel spard met jongens die veel zwaarder dan hem zijn.

Bovendien maakt lengte verschil veel uit op dat niveau. De knieen van Tyrone zouden de doorslag geven.

Ik vind Tyrone Spong momenteel trouwens de best boksende thaibokser op dit moment (Souwer als 2e)

Dit is wel de partij voor de (nabije) toekomst


why don't you get of the guys nuts already man!!

Illest
07-06-2007, 07:54
at least I'm not a Knife-fan! :cool2:

Missy
16-06-2007, 16:52
Waarom niet eigenlijk? Manhoef is een sloper, maar tactisch is ie niet zo heel sterk. Spong daarintegen juist wel. En daarbij komt ook nog dat hij veel spard met jongens die veel zwaarder dan hem zijn.

Bovendien maakt lengte verschil veel uit op dat niveau. De knieen van Tyrone zouden de doorslag geven.

Ik vind Tyrone Spong momenteel trouwens de best boksende thaibokser op dit moment (Souwer als 2e)

Dit is wel de partij voor de (nabije) toekomst



x2