PDA

View Full Version : Studentjes ... let op! IBG tuig graaiers



Biiyen
08-06-2007, 02:41
Ik was een goed studentje die vleitig werkte naast zijn studie, en aangezien dit Nederland is en werken niet wordt gewaardeerd zit er een karig limiet aan bijverdienen...

Ik wist dat er een grens was maar ik had dat bewust niet stopgezet toendertijd omdat die 480 euro p/m me eigenlijk wel goed uit kwam. Dus ik wist dat ik naderhand 2 maanden van 2003 en 3 maanden van 2004 terug zou moeten betalen aan IBG.

Wat ik niet wist is dat ALS je de OV jaarkaart niet afhaalt je dat dus schijnbaar moet melden aan de IBG. Ze sturen je ongevraagd zo'n ding toe maar als je het kaartje dan niet afhaalt op het postkantoor dan doen ze net alsof je die wel hebt afgehaald.... de ratten. Gevolg 5x 72,68 euro = 363,40 euro boete + 2005 maar dat komt volgend jaar erbij... nog eens 3 maanden aan de fiets hangen. Voor iets dat ik helemaal nooit niet heb gehad.. RATTEN
:boos:... :guru: IBG :guru:

Dus als je de OV jaarkaart niet hebt afgehaald meldt dat dan even aan die klojo's. Niet doorgeven kan duur zijn

joost
08-06-2007, 02:55
boww.. fucked up man!.. is toch wel weg te schelden lijkt me?
anyways bedankt voor het melden.. ook al haal ik hem elk jaar wel op

Bud S
08-06-2007, 04:18
Ik was een goed studentje die vleitig werkte naast zijn studie, en aangezien dit Nederland is en werken niet wordt gewaardeerd zit er een karig limiet aan bijverdienen...

Ik wist dat er een grens was maar ik had dat bewust niet stopgezet toendertijd omdat die 480 euro p/m me eigenlijk wel goed uit kwam. Dus ik wist dat ik naderhand 2 maanden van 2003 en 3 maanden van 2004 terug zou moeten betalen aan IBG.

Wat ik niet wist is dat ALS je de OV jaarkaart niet afhaalt je dat dus schijnbaar moet melden aan de IBG. Ze sturen je ongevraagd zo'n ding toe maar als je het kaartje dan niet afhaalt op het postkantoor dan doen ze net alsof je die wel hebt afgehaald.... de ratten. Gevolg 5x 72,68 euro = 363,40 euro boete + 2005 maar dat komt volgend jaar erbij... nog eens 3 maanden aan de fiets hangen. Voor iets dat ik helemaal nooit niet heb gehad.. RATTEN
:boos:... :guru: IBG :guru:

Dus als je de OV jaarkaart niet hebt afgehaald meldt dat dan even aan die klojo's. Niet doorgeven kan duur zijn

postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren

Biiyen
08-06-2007, 04:34
postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren

Op hun site staat ook nergens dat je het moet melden, maar die doos aan de telefoon zei van wel... Ik ga in ieder geval een bezwaarschrift schrijven.

Ik vind het een zeer vreemde zaak dat ze het wel in rekening brengen. Maar ik kan het niet bewijzen want je krijgt immers geen bewijs als je niets afhaalt. Maar ik betaal het gewoon niet... punt uit.

Evilman
09-06-2007, 09:46
postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren

ik mis ff wat je hier nou aan hebt. verhelder eens ajb?
dat je dan vanaf juli tot dec door kunt gaan ofso?

Jeru
09-06-2007, 16:45
postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren


ik mis ff wat je hier nou aan hebt. verhelder eens ajb?
dat je dan vanaf juli tot dec door kunt gaan ofso?

Gratis reizen he... dat is op zich wel goedkoop ;)

A-team
09-06-2007, 17:35
Ik was een goed studentje die vleitig werkte naast zijn studie, en aangezien dit Nederland is en werken niet wordt gewaardeerd zit er een karig limiet aan bijverdienen...

Ik wist dat er een grens was maar ik had dat bewust niet stopgezet toendertijd omdat die 480 euro p/m me eigenlijk wel goed uit kwam. Dus ik wist dat ik naderhand 2 maanden van 2003 en 3 maanden van 2004 terug zou moeten betalen aan IBG.

Wat ik niet wist is dat ALS je de OV jaarkaart niet afhaalt je dat dus schijnbaar moet melden aan de IBG. Ze sturen je ongevraagd zo'n ding toe maar als je het kaartje dan niet afhaalt op het postkantoor dan doen ze net alsof je die wel hebt afgehaald.... de ratten. Gevolg 5x 72,68 euro = 363,40 euro boete + 2005 maar dat komt volgend jaar erbij... nog eens 3 maanden aan de fiets hangen. Voor iets dat ik helemaal nooit niet heb gehad.. RATTEN
:boos:... :guru: IBG :guru:

Dus als je de OV jaarkaart niet hebt afgehaald meldt dat dan even aan die klojo's. Niet doorgeven kan duur zijn

Dus jij denkt , als je hem gewoon op het postkantoor laat liggen dan komt alles wel goed? Dat meldt je toch even.

Biiyen
09-06-2007, 21:00
Dus jij denkt , als je hem gewoon op het postkantoor laat liggen dan komt alles wel goed? Dat meldt je toch even.

JA dat denk ik

Nee dat meld ik niet

Waarom? Ik heb er niet om gevraagd

Waarom2? De kaarten die niet worden afgehaald gaan retour afzender. Het IBG is zelf prima in staat een administratie bij te houden.

mossad
09-06-2007, 23:32
JA dat denk ik

Nee dat meld ik niet

Waarom? Ik heb er niet om gevraagd

Waarom2? De kaarten die niet worden afgehaald gaan retour afzender. Het IBG is zelf prima in staat een administratie bij te houden.

Wat mij betreft is jouw redenering de enig juiste. Lecturama flikt dit soort dingen ook, dat ze je ongevraagd een partij video's toesturen en als je ze niet terugstuurt moet je betalen. Het schijnt dat rechters die debielen vaak in het gelijk stellen ook.

Als je nergens om vraagt of niks ophaalt zou je geen enkele verantwoordelijkheid toegeschoven moeten krijgen.

}|^-_-^|{
10-06-2007, 06:52
Jouw verhaal is een uitzondering op de regel, ik ben zelf in september 2005 afgestudeerd, heb netjes m'n stufi opgezegd en m'n OV evengoed toegestuurd gekregen. Wellicht heeft iemand van het postkantoor maandenlang heerlijk gereisd op jouw OV ;)

Evilman
10-06-2007, 09:37
Gratis reizen he... dat is op zich wel goedkoop ;)

Niet helder.. met OV reis je sowieso goedkoop.
nogmaals lol. Waarom opgeven als kwijt?
kun je dan gewoon doorgaan met OVen tot dec??
Krijg je geen boete omdat je m kwijt bent dan..
normaal is dat 10 geloof k.

Volgens mij begin k m te snappen haha :p
maar khad wel verwacht dat ze daar iets voor zouden hebben.

Bud S
11-06-2007, 00:09
Niet helder.. met OV reis je sowieso goedkoop.
nogmaals lol. Waarom opgeven als kwijt?
kun je dan gewoon doorgaan met OVen tot dec??
Krijg je geen boete omdat je m kwijt bent dan..
normaal is dat 10 geloof k.

Volgens mij begin k m te snappen haha :p
maar khad wel verwacht dat ze daar iets voor zouden hebben.

die boete heb je er er zo weer uit

Paganstars
13-06-2007, 00:45
JA dat denk ik

Nee dat meld ik niet

Waarom? Ik heb er niet om gevraagd

Waarom2? De kaarten die niet worden afgehaald gaan retour afzender. Het IBG is zelf prima in staat een administratie bij te houden.


x2... maar ja tis allang bekend dat het ibg domme hufters zijn die ongeveer gezamenlijk het iq hebben van een zwakbegaafde stoeptegel.... Mij hebben ze dus ook genaaid met zoiets.... netjes aangegeven dat ik gestopt was met me studie geen ov jaarkaart heb... kreeg gewoon iedere maand stufi... nog 10 keer aan de foon gehangen en gemailed etc... einde van het liedje na 2 jaar steggelen kreeg ik te horen dat ik een studieschuld heb van 12000!!

Lee Hottie # 1 fan
13-06-2007, 21:59
Lekker slim om het allemaal weer op te maken. Het was te verwachten dat je een schuld zou opbouwen.

Het beste kan je naar een kantoor of steunpunt van de ib groep gaan hier krijg je geregeld in 5 minuten waar je 34 uur aan de telefoon voor nodig hebt.

paspoes
13-06-2007, 22:14
vroegahhh hadden we dit gezeik niet, effe ibg groep bellen kaart gestolen of verloren na je studie jaar gewoon gratis met de trein verder :thup:

Bud S
14-06-2007, 04:31
vroegahhh hadden we dit gezeik niet, effe ibg groep bellen kaart gestolen of verloren na je studie jaar gewoon gratis met de trein verder :thup:

heb jij ooit een conducteur ontmoet die het lef had jou om je plaatsbewijs te vragen dan ???
man jij kan sowieso gratis, als je je zwemdiploma laat zien is 't ook goed

paspoes
14-06-2007, 04:46
heb jij ooit een conducteur ontmoet die het lef had jou om je plaatsbewijs te vragen dan ???
man jij kan sowieso gratis, als je je zwemdiploma laat zien is 't ook goed

:lol::lol:nou tot nu toe niemand, ik kijk altijd kwaad :boos:

Kim
14-06-2007, 19:48
en btw, dit staat ook vermeld in het afhaalbericht voor je OV, dus misschien voortaan beter lezen?

MB667
14-06-2007, 19:55
er was eens een tijd dat ik blij was met mijn ov en 500 gulden studiefinanciering. gelukkig is dat heel lang geleden.