PDA

View Full Version : Pride 7: Schreiber vs Matsui



Bejito007
11-06-2007, 06:01
Vandaag voor de eerste keer deze partij op dvd bekeken...jezus, wat was me dat voor een spektakel :) Komt Bob hier soms op dit forum posten? Zou graag eens weten hoe hij op die partij terugblikt? Als ik me niet vergis, was dat zijn eerste optreden in Pride. Was hij op dat moment onbekend met het wedstrijdreglement? Waren het gewoon de zenuwen die hem zodanig parten speelden? Ik vraag het me gewoon af, omdat hij gedurende heel de partij erg in de war leek over wat mocht en wat niet. Als ik het zo zie was die axe-kick echt niet gegeven uit kwaadwilligheid, maar puur uit zenuwachtigheid, onbekend met het reglement, etc. Het leek me toch dat hij oprecht spijt had van die trap.

De dikke nudist
11-06-2007, 06:46
Als ie Matsui een beuk geeft wanneer Matsui met de scheids staat te praten is echt hilarisch :lol:.

Extreem vreemd, maar hilarisch.

detje
11-06-2007, 07:23
bob the terrible schreiber, wat een geweldenaar was dat, voor de duvel niet bang, hij wilde het tegen iedereen opnemen en ging nooit knock-out...
zijn wedstrijden tegen gilbert yvel zijn ook legendarisch:twak:
jammer dat bob last van zijn rug kreeg, anders had hij nu nog in de ring gestaan waarschijnlijk

Chico
11-06-2007, 08:38
Als ie Matsui een beuk geeft wanneer Matsui met de scheids staat te praten is echt hilarisch :lol:.

Extreem vreemd, maar hilarisch.
ik vond dat echt schandalig... en dan achteraf excuseren... vond het echt hele slechte reclame voor nederlandse vechters en de sport opzich

Tony
11-06-2007, 09:07
helemaal mee eens chico... maar van de ene kant... een kat maakt rare sprongen in het nauw (lees: als je onder spanning/zenuwen staat)..


achja... all part of the game zullen we maar zeggen... Het is nu eenmaal gebuert.

marcelt
11-06-2007, 15:25
Vandaag voor de eerste keer deze partij op dvd bekeken...jezus, wat was me dat voor een spektakel :) Komt Bob hier soms op dit forum posten? Zou graag eens weten hoe hij op die partij terugblikt?

Bob kijkt een beetje neer op de fora en het geblaat erop, begrijp ik uit zijn uitlatingen.

detje
12-06-2007, 07:16
ik vond dat echt schandalig... en dan achteraf excuseren... vond het echt hele slechte reclame voor nederlandse vechters en de sport opzich hoe durf je je zo uit te laten over deze vechtsportlegende uit nederland? hij heeft de eer van nederland vaak hoog gehouden en was altijd respectvol naar zijn tegenstander, daar kunnen veel vechters een voorbeeld aan nemen

RedDawn
12-06-2007, 18:12
hoe durf je je zo uit te laten over deze vechtsportlegende uit nederland? hij heeft de eer van nederland vaak hoog gehouden en was altijd respectvol naar zijn tegenstander, daar kunnen veel vechters een voorbeeld aan nemen


Altijd respectvol naar de tegenstander? ;) Vertel dat maar eens aan onder andere aan Van Roosmalen, Matsui en Kerselyan....

Italian*Berlusconi*
12-06-2007, 18:19
hoe durf je je zo uit te laten over deze vechtsportlegende uit nederland? hij heeft de eer van nederland vaak hoog gehouden en was altijd respectvol naar zijn tegenstander, daar kunnen veel vechters een voorbeeld aan nemen

Pleasse.... maar Dawn was me voor...


Altijd respectvol naar de tegenstander? ;) Vertel dat maar eens aan onder andere aan Van Roosmalen, Matsui en Kerselyan....

Ik ben zeker fan van hem , maar hij heeft internationaal niet voor niks de bijnaam "dirty" Bob Schreiber...

Wheelie
12-06-2007, 18:29
Bob ging er altijd 100 % voor en dan ga je soms weleens over het randje ;)
Ik heb genoten van zijn partijen

Bejito007
12-06-2007, 20:00
Jammer dat Bob niet op het forum komt posten. Is gewoon altijd leuk om de ervaring te horen van de persoon die er heeft gestaan, i.p.v. er zelf een subjectieve inkleuring aan te geven.
Ik heb het gevecht nog eens bekeken en blijf bij mijn gedacht dat hij op dat moment te weinig bekend was met het reglement en/of te zenuwachtig voor die kamp. Zo zie je op een bepaald moment dat hij wordt terechtgewezen voor een niet toegelaten actie op de grond. Van dan af lijkt het alsof hij niets meer durfde te ondernemen als Matsui op de grond lag. Vond ik heel vreemd voor iemand die wel wat ervaring op de grond heeft. Daarom denk ik ook dat zijn axe-kick op het laatst een combinatie van zenuwen en frustratie was, gewoon effe uit automatisme/instinct ervoor gaan i.p.v. kwaadwillig.

Hendy
12-06-2007, 20:50
Bob kijkt een beetje neer op de fora en het geblaat erop, begrijp ik uit zijn uitlatingen.dan is ie vast nog niet op mixfight geweest ;)

Italian*Berlusconi*
12-06-2007, 21:09
dan is ie vast nog niet op mixfight geweest ;)

jawel hoor... hij had toen een keer in de ring sports gereageerd op oa mixfight.nl en over 1 persoon in het bijzonder hierzo....

paspoes
12-06-2007, 21:10
jawel hoor... hij had toen een keer in de ring sports gereageerd op oa mixfight.nl en over 1 persoon in het bijzonder hierzo....

wat was zijn reactie en op wie?

De dikke nudist
12-06-2007, 21:13
x2

Wie had er beef gezocht met "Dirty" Bob :lol:?

Jeroen
12-06-2007, 21:16
Wangvledder aka de zwanenhals :D

RisingSun
12-06-2007, 21:17
jawel hoor... hij had toen een keer in de ring sports gereageerd op oa mixfight.nl en over 1 persoon in het bijzonder hierzo....

Oja dat hebben we ook nog gehad :D Je maakt wat mee hier op mixfight :)

paspoes
12-06-2007, 21:19
nou ik ben niet nieuwsgierig hoor:whistling:, maar wat was er aan de hand. als je het niet openbaar wil maken stuur een pm dan;)

RedDawn
12-06-2007, 21:20
Jammer dat Bob niet op het forum komt posten. Is gewoon altijd leuk om de ervaring te horen van de persoon die er heeft gestaan, i.p.v. er zelf een subjectieve inkleuring aan te geven.
Ik heb het gevecht nog eens bekeken en blijf bij mijn gedacht dat hij op dat moment te weinig bekend was met het reglement en/of te zenuwachtig voor die kamp. Zo zie je op een bepaald moment dat hij wordt terechtgewezen voor een niet toegelaten actie op de grond. Van dan af lijkt het alsof hij niets meer durfde te ondernemen als Matsui op de grond lag. Vond ik heel vreemd voor iemand die wel wat ervaring op de grond heeft. Daarom denk ik ook dat zijn axe-kick op het laatst een combinatie van zenuwen en frustratie was, gewoon effe uit automatisme/instinct ervoor gaan i.p.v. kwaadwillig.

Als de rollen waren omgedraaid, dus Matsui was een Nederlander geweest en Bob een Japanner, had jij moord en brand staan schreeuwen.

Ik ben ook fan van Bob, maar soms ging hij echt zwaar over de scheef in zijn wedstrijden.......dat moet toch gezegd kunnen worden of niet? En kom dan niet aan met lulsmoesjes als het waren ze zenuewen. De man heeft meer dan 150 keer in de ring gestaan.

Italian*Berlusconi*
12-06-2007, 21:51
nou ik ben niet nieuwsgierig hoor:whistling:, maar wat was er aan de hand. als je het niet openbaar wil maken stuur een pm dan;)

ik wil geen oude koeien uit de sloot trekken, of stoken, maar het ging om vechters uit de schreiber stal die hier besproken werden. En wat commentaar van Hunter hier op mixfight.nl werd niet op prijs gesteld en Bob reageerde wel een beetje te persoonlijk richting Hunter.... Jeroen postte het al "Wangvledder aka de zwanenhals" gebruikte Bob om Hunter te beschrijven, maar volgens mij is dat allemaal uitgesproken ofzo.

Italian*Berlusconi*
12-06-2007, 21:51
Als de rollen waren omgedraaid, dus Matsui was een Nederlander geweest en Bob een Japanner, had jij moord en brand staan schreeuwen.

Ik ben ook fan van Bob, maar soms ging hij echt zwaar over de scheef in zijn wedstrijden.......dat moet toch gezegd kunnen worden of niet? En kom dan niet aan met lulsmoesjes als het waren ze zenuewen. De man heeft meer dan 150 keer in de ring gestaan.

x2!

paspoes
12-06-2007, 22:01
ik wil geen oude koeien uit de sloot trekken, of stoken, maar het ging om vechters uit de schreiber stal die hier besproken werden. En wat commentaar van Hunter hier op mixfight.nl werd niet op prijs gesteld en Bob reageerde wel een beetje te persoonlijk richting Hunter.... Jeroen postte het al "Wangvledder aka de zwanenhals" gebruikte Bob om Hunter te beschrijven, maar volgens mij is dat allemaal uitgesproken ofzo.

Nou, nu begrijp ik bepaalde reactie's wel van Bob maar goed thx EINDE.

Bejito007
12-06-2007, 22:23
Als de rollen waren omgedraaid, dus Matsui was een Nederlander geweest en Bob een Japanner, had jij moord en brand staan schreeuwen.

Ik ben ook fan van Bob, maar soms ging hij echt zwaar over de scheef in zijn wedstrijden.......dat moet toch gezegd kunnen worden of niet? En kom dan niet aan met lulsmoesjes als het waren ze zenuewen. De man heeft meer dan 150 keer in de ring gestaan.

Waar heb ik volgens jou gezegd dat die acties goed waren? Ik heb gewoon gezegd dat het volgens mij niet kwaadwillig was in die partij. En zoals ik in mijn eerste post aangaf, dit was volgens mij Bob zijn eerste wedstrijd in Pride, dus kunnen de door mij aangehaalde redenen wel eens een rol hebben gespeeld. Maar dat is mijn mening = subjectieve appreciatie van wat ik te zien heb gekregen.
Ik denk bijvoorbeeld dat iedereen het er wel over eens is dat toen Tyson eens van het oor van Holyfield wou proeven dat dit ver over de schreef ging. Iedereen die Tyson vroeger de hemel inprees, sabelde hem erna genadeloos neer als de grootste gek die de boksport ooit heeft gekend. Ik bezie het dan weer als een ultieme uiting van frustratie van iemand die ooit alles had, maar opeens alles onder zich zag verdwijnen. Keur ik het daarom goed? Nope. Maar mij interesseert het dan wel weer waarom zo iemand opeens zo'n actie onderneemt.
Al een geluk dat Bob nooit is beginnen bijten:D

steven_v_geel
12-06-2007, 22:56
ik heb net ook de match even zitten kijken. voordat ie em op ze muil slaat hoor je iemand uit ze corner roepen "stomp em op ze bek" :P beetje unlucky denk :P

verder mag hij niet iemand schoppen die met knieën en ellebogen op de grond zit maar matsui mag wel gewoon op ze gezicht springen als schreiber op ze rug is... owke?

jammer van de axekick verder nice match :D

(in de pride aankondiging stond btw "Schrijver" ipv Schreiber...?)

RedDawn
12-06-2007, 22:57
Waar heb ik volgens jou gezegd dat die acties goed waren? Ik heb gewoon gezegd dat het volgens mij niet kwaadwillig was in die partij. En zoals ik in mijn eerste post aangaf, dit was volgens mij Bob zijn eerste wedstrijd in Pride, dus kunnen de door mij aangehaalde redenen wel eens een rol hebben gespeeld. Maar dat is mijn mening = subjectieve appreciatie van wat ik te zien heb gekregen.
Ik denk bijvoorbeeld dat iedereen het er wel over eens is dat toen Tyson eens van het oor van Holyfield wou proeven dat dit ver over de schreef ging. Iedereen die Tyson vroeger de hemel inprees, sabelde hem erna genadeloos neer als de grootste gek die de boksport ooit heeft gekend. Ik bezie het dan weer als een ultieme uiting van frustratie van iemand die ooit alles had, maar opeens alles onder zich zag verdwijnen. Keur ik het daarom goed? Nope. Maar mij interesseert het dan wel weer waarom zo iemand opeens zo'n actie onderneemt.
Al een geluk dat Bob nooit is beginnen bijten:D

Jij studeert psychologie of niet?

Tyson beet trouwens in het oor van Holyfield als vergelding voor zijn kopstoten.

De dikke nudist
12-06-2007, 23:00
Ik denk bijvoorbeeld dat iedereen het er wel over eens is dat toen Tyson eens van het oor van Holyfield wou proeven dat dit ver over de schreef ging. Iedereen die Tyson vroeger de hemel inprees, sabelde hem erna genadeloos neer als de grootste gek die de boksport ooit heeft gekend. Ik bezie het dan weer als een ultieme uiting van frustratie van iemand die ooit alles had, maar opeens alles onder zich zag verdwijnen. Keur ik het daarom goed? Nope.

Ik denk dat jij Tyson een beetje te veel diepgang toedicht.

Chico
12-06-2007, 23:23
hoe durf je je zo uit te laten over deze vechtsportlegende uit nederland? hij heeft de eer van nederland vaak hoog gehouden en was altijd respectvol naar zijn tegenstander, daar kunnen veel vechters een voorbeeld aan nemen
:confused:

alsjeblieft zeg... heb je het gevecht zelf gezien... als dat eer hoog houden noemt heb je wat dingen door elkaar gehaald...

Bejito007
12-06-2007, 23:30
Ik denk dat jij Tyson een beetje te veel diepgang toedicht.

Nope, ik lees gewoon erg veel. Staat trouwens min of meer ook zo beschreven in het recent verschenen boek 'Ismaïl Adboul, Crapuul of Kampioen' door Bart Aerts.

Evilman
13-06-2007, 00:11
hoe durf je je zo uit te laten over deze vechtsportlegende uit nederland? hij heeft de eer van nederland vaak hoog gehouden en was altijd respectvol naar zijn tegenstander, daar kunnen veel vechters een voorbeeld aan nemen

Durven?? hoezo mensen dat durven?
Omdat we hier niet in NoordKorea wonen!

We zeggen op een forum wat we willen zolang dat beschaafd is.
Denk maar niet dat iedereen fan van hem is hoor.

detje
13-06-2007, 02:00
Durven?? hoezo mensen dat durven?
Omdat we hier niet in NoordKorea wonen!

We zeggen op een forum wat we willen zolang dat beschaafd is.
Denk maar niet dat iedereen fan van hem is hoor.
je hebt gelijk, durven was niet geheel de juiste woordkeuze...ik ben zelf wel fan van hem daarom reageerde ik op deze wijze..ik respecteer een ieder zijn mening alleen komt het wat rottig over soms, bepaalde reakties op vechtsporters die al veel hebben bereikt

Arjen
13-06-2007, 02:41
kun je die partij ergens bekijken?

Loekie
13-06-2007, 07:15
Bob was als vechter in het begin van zijn mma cariere best wel een "viezerik", maar in de laatste paar jaar vond ik hem altijd heel sportief.
Ook in de zogenaamde bad blood partij in de Arena tegen Melvin Manhoef.
En als persoon is hij echt een super kerel!
Bij één van mijn eerste partijen deelden wij een kleedkamer met vechters van Schrijber.
Stond Bob te praten met mijn trainer, komt hij naar mij toe lopen (en hij was echt mijn held toen..) geeft mij een hand en zegt dat ik mij niet helemaal in het hoekkie hoef te verstoppen.
Die man heeft toen meteen mijn avond gemaakt :-)

Arie
14-06-2007, 06:38
kun je die partij ergens bekijken?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar (op het net dan he). ;)

Italian*Berlusconi*
14-06-2007, 07:22
Ik vond wel deze http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=419806#post419806

Wheelie
14-06-2007, 07:38
Ik kan Schreiber vs Matsui wel uploaden ;)

Italian*Berlusconi*
14-06-2007, 07:39
doen!! :)

detje
14-06-2007, 08:16
Ik kan Schreiber vs Matsui wel uploaden ;)
gaarne..

Arie
14-06-2007, 10:09
Dat zou vet zijn :thup: