PDA

View Full Version : Links lullen, rechts vullen Paul Rosenmoller=een zakkenvuller



Guru
16-06-2007, 06:14
Binnenland

Paul Rosenmöller. (Foto Dirk Jan Visser)
Rosenmöller stort honorarium terug
Door onze redacteur Joep Dohmen
Rotterdam, 15 juni. Paul Rosenmöller, de voormalig politiek leider van GroenLinks, heeft een bedrag van 23.144 euro teruggestort op de rekening van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij blijkt geen recht te hebben gehad op het geld.Bij dit artikelachtergrond - Wel een topinkomen, maar niet op de lijst
Archief:overzicht - Meer binnenlands nieuws
print artikel mail artikelHet gaat om de vergoeding die hij in 2004 ontving voor zijn deelname aan een werkgroep die het kabinet adviseerde over de toekomst van de Antillen.

Rosenmöller, sinds 2003 in dienst bij de publieke omroep IKON, betaalde het bedrag vanmorgen terug nadat uit onderzoek van deze krant bleek dat hij zijn vergoeding niet had mogen krijgen. Zijn inkomen uit (semi-) publieke middelen was daarvoor te hoog. Hij had alleen recht op vergadergeld, een lagere vergoeding.

Uit publieke middelen ontving Rosenmöller in 2004 zo’n twee ton: van de IKON, het UWV en twee ministeries. Volgens Binnenlandse Zaken had hij moeten aangeven dat hij meer verdiende dan de limiet: een ministerssalaris (123.113 euro). Door dat niet te doen, overtrad hij het Vergoedingenbesluit adviescolleges.

Rosenmöller, die als politicus een duidelijk tegenstander was van hoge publieke inkomens: „Uiteraard houd ik mij aan de regels van het vergoedingenbesluit. Om elk misverstand te voorkomen, heb ik het hele bedrag van 23.144 euro teruggestort. Met het ministerie zal ik bezien of ik recht heb op het gehele bedrag of een deel ervan.”

In 2005 betaalde Rosenmöller 25.000 euro terug aan het ministerie van Sociale Zaken. Dat gebeurde nadat politieke commotie was ontstaan over de hoogte van de vergoeding voor zijn lidmaatschap van een andere commissie.

15 juni 2007

Shinbone
16-06-2007, 07:21
Kameraad Guru, in uw onderschrift staat 'rascisten' geschreven. Het moet zijn: 'racisten'.

Chico
16-06-2007, 07:43
volgens mij moet er ook nog een komma na de eerste zijn

PigDog
16-06-2007, 10:12
En het woord "Moslims" moet vervangen worden door "PVV'ers".

chief108
16-06-2007, 17:51
geef toe: al delen we niet je opvattingen, behulpzaam zijn we wel hier :p

MB667
16-06-2007, 21:37
leeft die nog die rosemoller, i dont know en i dont give a fuck about politics als er geen verkiezingen zijn, het is allemaal nutteloos tijdverdrijf want hoe jij erover denkt interesseert politiek den haag toch allemaal geen ene klote.

Joris
16-06-2007, 23:23
jij hebt echt weinig te doen..

smike
16-06-2007, 23:40
Guru heeft wel gelijk...

Biiyen
17-06-2007, 00:10
Guru heeft wel gelijk...

Inderdaad, mensen vergeten wel eens dat het hier gaat om publiekelijk geld! Dat iemand bij Philips, Nike of DHL dit verdiend zal mij jeuken, ik heb namelijk de keus of ik een Philips TV koop, Nike schoenen koop, me pakketje verstuur via DHL en aan dat loon wil meebetalen.

Ik kan niet kiezen om niet mee te betalen aan die zorg premie omdat ik niet wil mee betalen aan die tonnen loon. Dan ben ik strafbaar enzo.

Je moet verschil maken! In het commerciele wereldje mag elke baas/manager in zijn zak stoppen wat hij wil. Maar in dit geval gaat het om belasting geld. Dan liggen de kaarten wat mij betreft net ff anders.

Guru
17-06-2007, 01:22
jij hebt echt weinig te doen..

Joep Dohmen heeft dit stuk geschreven, niet ik.
Heel toevallig ben ik het er nog mee eens ook.
Maar dat is slechts een toevalligheid.

ijsbier
17-06-2007, 01:59
Guru heeft gelijk, het is gewoon verachterlijk hoe de linkse publieke omroepen met belastingsgeld omgaan. Wat een walgelijke arrogantie naar niet links nederland heeft men daar.

PigDog
17-06-2007, 07:07
Ik weet niet of jullie het weten maar Rosemuller is dik binnen en zit echt niet te wachten op aalmoezen van de IKON. Die 23 ruggen verdient hij aan rente in de week of zo.
Maar ja, hij heeft ze terug gestort en jullie maken je nog effe (mosterd na de maaltijd) druk.....

Evilman
18-06-2007, 01:45
lulletje rozemuller.
vuil rotkind dat t is

Biiyen
18-06-2007, 02:16
Ik weet niet of jullie het weten maar Rosemuller is dik binnen en zit echt niet te wachten op aalmoezen van de IKON. Die 23 ruggen verdient hij aan rente in de week of zo.


Wat is dit voor een kromme redenatie... Ik zal even samenvatten wat jij hier zegt:

Als mensen dik binnen zijn dan is het niet erg dat ze nog meer graaien uit de bak met gemeenschapsgeld want dat zijn slechst aalmoezen.

Blijkbaar zat hij er wel op te wachten, anders had hij die €25000 immers niet aangenomen en/of het openbaar gemaakt, zoals dat per wet verplicht is... Men noemt het nu een "vergissing".... bij andere mensen heeft de rechter dat ook wel eens "Fraude" genoemd.

Dat terug storten is dus niet meer dan verder "gezichtsverlies" voorkomen. Aan jou reactie te vernemen is hem dat dus gelukt. Succes voor de linkse bolleboos, het volk slikt het blijkbaar voor zoete koek. Ze gaan er zelfs hele kromme conclusies van trekken.

PigDog
18-06-2007, 03:03
Ik merk dat je om zulke onderwerpen nogal van streek raakt. Maar nu heeft deze linkse bolleboos dan 23000 terugbetaald, hij betaald het nog terug. Van die miljarden aan onterechte bonussen die per jaar aan overwegend rechtse zakenmannen en politici met bijbaantjes wordt uitbetaald hoor ik je niet. Dat gaat over echt geld, met tig nullen achter de komma. Maak je je nu druk om die 23 ruggen of het feit dat een linkse politicus ook steelt uit de gemeenschapskas? Laat ik je dan uit de droom helpen. Ze doen het allemaal, de één alleen wat schaamtelozer dan de andere.....

Biiyen
18-06-2007, 03:08
Ik merk dat je om zulke onderwerpen nogal van streek raakt. Maar nu heeft deze linkse bolleboos dan 23000 terugbetaald, hij betaald het nog terug. Van die miljarden aan onterechte bonussen die per jaar aan overwegend rechtse zakenmannen en politici met bijbaantjes wordt uitbetaald hoor ik je niet. Dat gaat over echt geld, met tig nullen achter de komma. Maak je je nu druk om die 23 ruggen of het feit dat een linkse politicus ook steelt uit de gemeenschapskas? Laat ik je dan uit de droom helpen. Ze doen het allemaal, de één alleen wat schaamtelozer dan de andere.....

Zoals ik al eerder zei, die zakkenmannetjes halen geld weg uit het commerciele wereldje. Dat is geen gemeenschaps geld, daar betalen jij en ik geen cent meer belasting om. Dat is geld afkomstig van mensen die producten hebben gekocht van die onderneming.

Als jij het niet eens bent met die 10 Miljoen die Mjoberg opstrijkt dan ga je niet naar meer naar de Alber Heijn.... Als ik het niet eens met de 4 ton die meneer de manger van het ziekenhuis opstrijkt dan kan ik niet beslissen om geen zorg belasting meer te dokken.

Dat is een verschil, dat begrijp je toch wel..... Je begrijpt toch wel het verschil tussen "Commercieël" en "Overheid"?

PigDog
18-06-2007, 04:33
Zoals ik al eerder zei, die zakkenmannetjes halen geld weg uit het commerciele wereldje. Dat is geen gemeenschaps geld, daar betalen jij en ik geen cent meer belasting om. Dat is geld afkomstig van mensen die producten hebben gekocht van die onderneming.


Dat zijn wij toch ook?


Als jij het niet eens bent met die 10 Miljoen die Mjoberg opstrijkt dan ga je niet naar meer naar de Alber Heijn.... Als ik het niet eens met de 4 ton die meneer de manger van het ziekenhuis opstrijkt dan kan ik niet beslissen om geen zorg belasting meer te dokken."?

Aangezien ze het allemaal doen, moet ik maar verhongeren omdat ik nergens boodschappen meer kan doen?


Dat is een verschil, dat begrijp je toch wel..... Je begrijpt toch wel het verschil tussen "Commercieël" en "Overheid"?


Qua graaien is er geen verschil. Of Bolkenstein is voor niks zo rijk geworden. Of de Europarlementariers, de grootste declaratieboefjes van het westen.
En of ik het nu betaal via de belasting of via de supermarkt/ benzinepomp/ enz. IK betaal het.

Ik ben geen SP'er maar daarin vertrouw ik Marijnissen dan weer wel als enige.
Als enige.