PDA

View Full Version : George Foreman over MMA



KO TKO
17-06-2007, 21:56
Van Sherdog gehaald.


I wrote to Big George via his web page Q&A and he sent me back this reply when I asked him about MMA and how some boxers looked down upon it.. Here is his response.

" The MMA;

Too bad it did not come along when I was just starting out; it would have been just the sport for me, as I wanted full contact.

Most of the fights I lost, were because the guys could run.

I think as the Fan base grow, other boxers will learn to except it more as an art. It really is a Art.

Thanks,
George Foreman "


George Foreman was atletisch, sterk en had KO power. Dus jammer dat er toen geen MMA was, want hij zou waarschijnlijk een goede vechter zijn geweest.

Ronald
17-06-2007, 22:00
George Foreman is één van m'n favorieten. Mooi dat hij er zo over denkt en er niet zo laatdunkend op regeert als bijvoorbeeld Floyd Meaweather jr.

PigDog
17-06-2007, 23:42
Goed antwoord van een goeie boxer.....

Illest
18-06-2007, 08:28
:cool2:

Leuk om te lezen maar het is allemaal zo geforceerd. Men houdt zich veels te veel bezig met wat de bokswereld van MMA vindt.

Wat kan het ons nou schelen wat boksers van MMA vinden?

Het publiek vindt het geweldig en waardeert de sport steeds meer en dat is wat telt.

Ronald
18-06-2007, 09:02
Wat kan het ons nou schelen wat boksers van MMA vinden?
Boksen is heel lang de nr. 1 vechtsport in de wereld geweest. Tenminste... als je dat afmeet aan het geld wat er in omgaat. Tot voor kort hoorde je boksers/commentators voor,tijdens of na een bokswedstrijd amper over andere vechtsporten praten, tenzij per ongeluk. Tegenwoordig is het aan de orde van de dag. Daar is een hele simpele uitleg voor: de bokswereld ziet mma als een bedreiging voor hun nr. 1 positie... en terecht! In die zin is het in eerste instantie niet zo belangrijk wát ze over mma zeggen maar dát ze iets over mma zeggen.

Nou is het heel makkelijk te bepalen welke boksers mma zien als de vechtsport die het is en welke boksers mma als een bedreiging zien. De eerste groep durft namelijk, onafhankelijk van het boksen en zonder hun eigen sport te kort te doen, waardering uit te spreken voor het mma. De tweede groep vervalt als snel in allerlei domme uitspraken, zoals bijvoorbeeld dat mma'ers allemaal vechters zijn die het in het boksen niet konden maken. Tja, ondanks dat het in eerste instantie niet uitmaakt wát ze zeggen is het aan de andere kant ook niet helemaal lekker als er zoveel onzin verkocht wordt.

Maar goed, binnen de vechtsport zijn dat soort geschillen eigenlijk makkelijk op te lossen... Din Thomas heeft Floyd Meaweather jr. al uitgedaagd. Ik weet wel op wie ik m'n geld zet :lol: