PDA

View Full Version : Bonden Problematiek



Nolimit
18-06-2007, 23:51
Afgelopen Zaterdag heb ik weer een supersterk optreden van de IRO gezien met een Freefight scheidsrechter die na 15x aftikken in de gaten had dat hij aan het aftikken was, een freefight scheidrechter die niet weet wat een rope escape is een regel die trouwens tegen de regels van de IRO in opeens in een wedstrijd word toegepast.

Dan ga je denken nou misschien is freefight toch niet voor hun weg gelegd maar bij het kickboksen was het optreden even triest een scheidsrechter die de verkeerde als winnares laat zien, een hoofd jury die het drukker heeft met meisjes in het publiek te bekijken dan in de ring te bekijken, ook klopte in sommige partijen de ronde tijden ook niet.

enz kan ik nog wel meer dingen opnoemen die echt belachelijk voor woorden waren. Voor dat iemand een bond begint, (wat dus zomaar kan) hou er dan rekening mee dat je met de gezondheid van mensen bezig bent!

Ik vond het optreden van de bond gewoon rondom een schandalige vertoning!
IRO

Ralph
19-06-2007, 00:09
hmmm... Klinkt niet best. Op de gala's waar ik de laatste tijd ben geweest vind ik juist dat het niveau van de scheidsrechters en jury's steeds beter wordt. Blijkbaar is dit een uitzondering.

Chico
19-06-2007, 00:21
dat klinkt echt slecht... ik moet er toch vanuit kunnen gaan dat als ik aftik dat de scheids er meteen bij is... straks blessures omdat zo'n aap niet oplet..

Glen
19-06-2007, 00:38
dat klinkt echt slecht... ik moet er toch vanuit kunnen gaan dat als ik aftik dat de scheids er meteen bij is... straks blessures omdat zo'n aap niet oplet..

Dus een scheids is een aap ?? Thanx man...

phranq
19-06-2007, 00:39
straks blessures omdat zo'n aap niet oplet..

:eek:

Marco (scheids)
19-06-2007, 00:43
Ik mag er natuurlijk weinig van zeggen, want dan zou ik mezelf wel ophemelen, maar wat ik de laatste tijd in "freefight" land hoor is echt ongelovelijk .... tis dan ook wachten op ongelukken !!! iets wat ik natuurlijk niet hoop.

Een scheidsrechter die een FF/MF zou willen scheidsen zou eerst eens mee moeten draaien met bv grappling partijen en/of amateur shooto partijen, als ie daar ervaring mee heeft (en als dat goed gaat) dan pas FF/MF partijen moeten mogen leiden!!

Marco (scheids)
19-06-2007, 00:45
straks blessures omdat zo'n aap niet oplet..

Hier krijg je je derde :eek:

Maar deze "aap" komt je nog wel eens tegen ;)

HUNTER
19-06-2007, 00:47
Sowieso moeten we af van het voor 'freefight' want dat is een begrip dat net zo verouderd is als de rope escape regel. Laten we het nu alsjeblieft eens over MMA of mixfight gaan hebben, in plaats van een woord dat bij 80% van de Nederlanders nogal barbaarse associaties te weeg brengt.

Het is inderdaad waar dat deze bond geen MMA scheids had deze avond, wat voor nogal wat vreemde vertoningen leidde. Wat ik van de jury begreep is dat er wel een MMA reglement bij de IRO was, maar dat de promoter per se met rope escapes wilde werken. Dit is echter blijkbaar niet naar de betreffende scheidsrechter gecommuniceerd, want deze ging dus uit van het IRO reglement.

Ik vond de jury en scheidsen tijdens de thaiboks partijen trouwens niet eens slecht, op de ene vrouwelijke scheids na. Maar goed, volgens mij stond die voor het eerst in de ring, en iedereen moet het een keer leren. Er zijn in mijn ogen geen verkeerde winnaars uit de ring gestapt en geen fouten gemaakt die tot enorme blessures hebben geleid.

Echter; zo lang er vanuit de overheid geen druk wordt uitgeoefend kan iedereen nog steeds een bond beginnen. Er is in Den Haag niemand die zegt dat dit niet kan. Jammer maar helaas. Ik merk dagelijks dat het gedoe met al die bondjes niet werkt, en dat het kickboksen en MMA op bestuurlijk vlak al lang al heel veel verder had kunnen zijn.

Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van veel overheidsbemoeienis, maar in dit geval zou er gewoon een regel moeten komen dat er geen vergunningen meer worden verstrekt wanneer er niet aan bepaalde voorwaarden kan worden voldaan. Bondslidmaatschap kan hier een zeer sterke voorwaarde in zijn. Wanneer je 1 erkende bond hebt, zet je via deze weg alle andere initiatieven meteen buitenspel en dwing je de mensen tot samenwerking. Maar goed, zo ver is het helaas nog niet....

The Bulldog
19-06-2007, 01:42
als het onproffesionaliteit,onduidelijkheid, fouten ,schade en blessures voorkomt..zeg ik....maximale bemoeienis...

Chico
19-06-2007, 01:46
Hier krijg je je derde :eek:

Maar deze "aap" komt je nog wel eens tegen ;)
jij bent geen aap :D je doet je werk goed ;)

Chico
19-06-2007, 01:46
Dus een scheids is een aap ?? Thanx man...
*zucht*

dat staat er niet...

ik heb alleen marco aan het werk gezien (zover ik weet)... wat ik bedoel met aap is een onkundige scheidsrechter... niet een scheidsrechter opzich...

beetje lange tenen, mannen... zonder scheids geen wedstrijd.. maar ze moeten we goed zijn ;)

Tony
19-06-2007, 02:05
als het onproffesionaliteit,onduidelijkheid, fouten ,schade en blessures voorkomt..zeg ik....maximale bemoeienis...

x2...

ik moet er niet aan denken als ik in een armbar (of nog erger, een kneebar) lig en de scheids ziet niet dat ik afklop... brr het koude zweet loopt me al over de rug als ik eraan denk.


tap or snap

Italian*Berlusconi*
19-06-2007, 02:15
daarom zou er (wat ook al geschreeuwd word in oa ringsports etc) 1 bond moeten zijn, 1 pak regels voor zowel MMA als MuayThai, 1 start boekje, etc etc etc. Er zijn idd gala's waar ik kom en waarvan je denkt wat is dit voor amateuristische zooi. Er is ook niks of niemand die het eea controleerd etc en dat missen wij hier in NL. In de US heb je bijv de NSAC die toezicht houd op alles. Het is moeilijk, mensen zijn koppig, gunnen elkaar niks etc en dan krijg je dit. Wat Marco Scheids al postte, en Ramon Dekkers in zn collumn in de RINGSPORTS al schreef, het is wachten op ongelukken helaas... (dit geld natuurlijk niet voor de grote 'jongens' zoals UFN/Showtime, 2h2h, RINGS, alhoewel daar af en toe ook nog dingen gebeuren waar je om kan lachen maar eigenlijk om moet janken)

Nolimit
19-06-2007, 02:21
Waarom beginnen we niet via het forum een organisatie die daar toezicht op houd! Ik weet zeker dat de bonden daaraan mee willen werken ook zal Fighting Doctors mee moeten gaan, met als doel geen dokters te leveren aan bonden die niet voldoende aan de kwalificaties. Ook promotors zullen zich er voor in moeten zetten!

Het is alleen maar beter voor de sport!

Chico
19-06-2007, 03:20
*zucht*

dat staat er niet...

ik heb alleen marco aan het werk gezien (zover ik weet)... wat ik bedoel met aap is een onkundige scheidsrechter... niet een scheidsrechter opzich...

beetje lange tenen, mannen... zonder scheids geen wedstrijd.. maar ze moeten we goed zijn ;)
nu zijn ze ineens niet zo snel :rolleyes:

maar..


met als doel geen dokters te leveren aan bonden die niet voldoende aan de kwalificaties
denk niet dat dat goed is voor de vechters zelf die op zo'n gala staat...

denk dat de manier om zoiets te regelen is of wettelijk of geen vechters sturen naar gala's georganiseerd door vage bondjes... maar heb er een hard hoofd in..

paspoes
19-06-2007, 04:30
*zucht*

dat staat er niet...

ik heb alleen marco aan het werk gezien (zover ik weet)... wat ik bedoel met aap is een onkundige scheidsrechter... niet een scheidsrechter opzich...

beetje lange tenen, mannen... zonder scheids geen wedstrijd.. maar ze moeten we goed zijn ;)

Afgezien van Glen zijn buik heeft hij ook lange tenen:whistling:

Glen
19-06-2007, 04:38
Jij hebt je laatste stel tieten gefotografeerd Rodje !!

paspoes
19-06-2007, 05:04
Jij hebt je laatste stel tieten gefotografeerd Rodje !!

@Glen, Gappie hoe is ie nou :lol:

Ontopic, wel vervelend daaro

payap
19-06-2007, 18:18
Maar is dit nu een probleem die alleen de IRO (of MON) betreft of alle bonden? Welke bond is dan wel helemaal goed?

sportfan
19-06-2007, 18:47
Waarom beginnen we niet via het forum een organisatie die daar toezicht op houd! Ik weet zeker dat de bonden daaraan mee willen werken ook zal Fighting Doctors mee moeten gaan, met als doel geen dokters te leveren aan bonden die niet voldoende aan de kwalificaties. Ook promotors zullen zich er voor in moeten zetten!

Het is alleen maar beter voor de sport!

Hoe weet je dat zo zeker dan? Heb je alle bonden gesproken? Of minimaal meer dan 1 tegelijk hierover?

Bonden in Nederland zijn niets anders dan 'handelaren' die zo veel mogelijk geld willen binnenhalen middels de verkoop van startboekjes en verkoop van hun diensten bij de promotors. De doelstelling van deze bonden heeft niets te maken met het welzijn van de vechters.

Geen enkele bond in Nederland vereist bijvoorbeeld een gezondheidsverklaring van een huis/sportarts van de vechter (twee keer diep ademhalen en de vechter is gezond verklaard). Trainers/coaches staan NIET geregistreerd, vechters staan niet eens geregistreerd...

Op het fighttalk.nl forum zag ik ook een dergelijke topic staan over deze bond en zag een andere bond hierop reageren... krankzinnige situatie is het.

Laten we anders stellen; als je 10 on-officiele thai/kickboksbonden hebt die er ook wat MMA of 'freefight' bijdoen hoeveel officials heb je dan nodig, 10 x X? Het is gewoon wachten op een verschrikkelijk omgeluk helaas.

Nolimit
20-06-2007, 01:02
Klopt heb al meerdere bonden gesproken, en een bond die niks te verbergen heeft heeft ook geen reden om niet mee te doen!

Marco (scheids)
20-06-2007, 01:11
Ik ken eigenlijk maar 4 bonden die MMA ref´s met ervaring hebben: RINGS/WFCA/IMA/SHOOTO

Als die andere bonden (of promotor) nou gewoon één van die bonden inhuurd voor een MMA scheids / official dan zou het probleem ook opgelost moeten zijn! maar een overkoepelend orgaan voor officials lijkt mij een utopie !!

n.k.b.b.
20-06-2007, 01:39
Ik ken eigenlijk maar 4 bonden die MMA ref´s met ervaring hebben: RINGS/WFCA/IMA/SHOOTO

Als die andere bonden (of promotor) nou gewoon één van die bonden inhuurd voor een MMA scheids / official dan zou het probleem ook opgelost moeten zijn! maar een overkoepelend orgaan voor officials lijkt mij een utopie !!

Komt omdat er binnen het MMA weer verschillende stijlen zijn. En het beleid verschilt per bond. Rings zit samen met de Budo Bond & NKBB in een overkoepelend orgaan: NOVER (check www.nover.nl (http://www.nover.nl))

WFCA was lid maar is medio 2006 uit de NOVER gestapt en zelfstandig verder gegaan.

De organisatie structuur van de NOVER biedt overigens alle mogelijkheden voor een gezamelijk beleid (in ieder geval op het gebied van: officials & wedstrijdpaspoorten).

STAY TUNED!

daddyyankee
20-06-2007, 02:00
Komt omdat er binnen het MMA weer verschillende stijlen zijn. En het beleid verschilt per bond. Rings zit samen met de Budo Bond & NKBB in een overkoepelend orgaan: NOVER (check www.nover.nl (http://www.nover.nl))

WFCA was lid maar is medio 2006 uit de NOVER gestapt en zelfstandig verder gegaan.

De organisatie structuur van de NOVER biedt overigens alle mogelijkheden voor een gezamelijk beleid (in ieder geval op het gebied van: officials & wedstrijdpaspoorten).

STAY TUNED!

Weer zo'n Bullshit verhaal van NKBB, waarom is WFCA weggegaan bij jullie? omdat jullie hun niet kunnen vertellen en bewijzen wie jullie verzekingmaatschappij is en als er iets gebeurd met een vechter kunnen jullie het niet verandwoorden.

Loop zo'n figuur bij jullie, schreeuw alleen naar geld "HE JULLIE MOETEN NOG BETALEN, IK KRIJG NOG GELD" waar iedereen bij is. zo ga je niet om met sportscholen en dit is gebeurd laatst in Hilversum waar ik zelf bij stond in de wegingkamer. vindt je gek dat weinig sportscholen met jullie zaken willen doen.

Vindt je gek dat de meeste promotors voor WFCA kiezen, het is toch belachelijk dat kinderen €25 moeten betalen en ze vechten toevallig 1 keer bij jullie triest en dan weer volgend jaar €25 vragen. :thown:



Ondergetekend

Sjaak
20-06-2007, 02:05
Hoe weet je dat zo zeker dan? Heb je alle bonden gesproken? Of minimaal meer dan 1 tegelijk hierover?

Bonden in Nederland zijn niets anders dan 'handelaren' die zo veel mogelijk geld willen binnenhalen middels de verkoop van startboekjes en verkoop van hun diensten bij de promotors. De doelstelling van deze bonden heeft niets te maken met het welzijn van de vechters.

Geen enkele bond in Nederland vereist bijvoorbeeld een gezondheidsverklaring van een huis/sportarts van de vechter (twee keer diep ademhalen en de vechter is gezond verklaard). Trainers/coaches staan NIET geregistreerd, vechters staan niet eens geregistreerd...

Op het fighttalk.nl forum zag ik ook een dergelijke topic staan over deze bond en zag een andere bond hierop reageren... krankzinnige situatie is het.

Laten we anders stellen; als je 10 on-officiele thai/kickboksbonden hebt die er ook wat MMA of 'freefight' bijdoen hoeveel officials heb je dan nodig, 10 x X? Het is gewoon wachten op een verschrikkelijk omgeluk helaas.

Ben het geheel met je eens '"O", je legt de vinger precies op de pijnlijke plek, het is gewoon wachten op ongelukken en 1 ding staat vast ..... die gaan er komen vroeg of laat !!!

Zolang er nog steeds mensen vechten onder bv een valse naam in een foutieve klasse en mensen die een startverbod hebben bv vanwege een knock out is het totale chaos. Ook het niveau van sommige scheidsen is om het zomaar te zeggen : "bedenkelijk".

De oplossing is een "overkoepelende" organisatie waar iedereen bij is aangesloten maar die zal en NEVER NOOIT komen !!!

osu

Marco (scheids)
20-06-2007, 02:08
Komt omdat er binnen het MMA weer verschillende stijlen zijn. En het beleid verschilt per bond. Rings zit samen met de Budo Bond & NKBB in een overkoepelend orgaan: NOVER (check www.nover.nl (http://www.nover.nl))

WFCA was lid maar is medio 2006 uit de NOVER gestapt en zelfstandig verder gegaan.

De organisatie structuur van de NOVER biedt overigens alle mogelijkheden voor een gezamelijk beleid (in ieder gwwEval op het gebied van: officials & wedstrijdpaspoorten).

STAY TUNED!

Goed dat de NOVER ook een gezamelijk beleid voert op oa het gebied van officials ... dan wordt het voor een bond die geen MMA officials heeft alleen maar makkelijker om te kiezen .... ik weet zeker dat de WFCA/IMA en Shooto hier uiteraard ook voor te bereiken zijn !

Bv in een beginnende (amateur) MMA match:
- willen ze met een grondlimiet, gaan ze naar de NOVER,
- willen ze met rope escapes met stoten, gaan ze naar de WFCA/IMA,
- willen ze zonder stoten op de grond (evt met hoofdkap), gaan ze naar Shooto.

Hoop dat andere bonden/promotors hier over zullen nadenken voordat ze door een ondeskundige MMA scheidsrechter in de problemen komen doordat er een ongeluk op hun gala is gebeurt.

n.k.b.b.
20-06-2007, 02:52
Weer zo'n Bullshit verhaal van NKBB, waarom is WFCA weggegaan bij jullie? omdat jullie hun niet kunnen vertellen en bewijzen wie jullie verzekingmaatschappij is en als er iets gebeurd met een vechter kunnen jullie het niet verandwoorden.

Loop zo'n figuur bij jullie, schreeuw alleen naar geld "HE JULLIE MOETEN NOG BETALEN, IK KRIJG NOG GELD" waar iedereen bij is. zo ga je niet om met sportscholen en dit is gebeurd laatst in Hilversum waar ik zelf bij stond in de wegingkamer. vindt je gek dat weinig sportscholen met jullie zaken willen doen.

Vindt je gek dat de meeste promotors voor WFCA kiezen, het is toch belachelijk dat kinderen €25 moeten betalen en ze vechten toevallig 1 keer bij jullie triest en dan weer volgend jaar €25 vragen. :thown:
Sorry maar dan ben je toch niet helemaal goed op de hoogte. De vechters betalen 10 euro per jaar.
Het eerste jaar krijgen zij hiervoor het (wedstrijd)paspoort van de NOVER en inderdaad deelname aan de collectieve ongevallen verzekering. Het laatste wordt ieder jaar per lid verlengt.

En zoals jij het stelt "over het weggaan van de WFCA", kunnen wij wederom zeggen dat je niet goed op de hoogte op bent. En de NOVER en de WFCA zijn helemaal niet op een negatieve manier uit elkaar gegaan, dit even terzijde.

Promotors c.q. sportscholen zijn vrij om te kiezen met welke bond zij in zee gaan. Iedereen zal zo zijn eigen motieven hebben om met welke bond dan ook zaken te doen.

Dat de NOVER niet kan aantonen wie de verzekeringsmaatschappij is, is om in jou woorden te spreken "bullshit".

Bij de NOVER staat veiligheid van de sporters juist heel hoog in het vaandel. In het verlengde van de collectieve ongevallen verzekering ligt dat altijd een erkende ringsarts (via fightingdoctors), en degelijke officials bij een gala aanwezig hebben.

Als je stelt dat er bij de NOVER nog genoeg werk aan de winkel is voor verbetering of verandering dan heb je helemaal gelijk! In ieder geval zijn wij ons daar heel goed bewust van. Wij staan dan ook altijd open voor (opbouwende) kritiek.
In jouw post vermeldt je dat het gaat om: "om weer zo een bullshit verhaal". Wij nodigen je uit om jouw (opbouwende) kritiek en/ of frustraties mbt NOVER danwel NKBB aan ons te emailen naar: [email protected] Wij respecteren jouw mening en wie weet kunnen wij er lering uit trekken.

Wij werken prima samen met heel veel sportscholen in Nederland. De beste referentie hiervoor zijn de gala's die eraan komen!

STAY TUNED!

remco pardoel
20-06-2007, 03:36
een bond wordt onmogelijk..
het lijkt me niet onverstandig als er een cursus komt die bv ik, Marco, Erik Hein en een paar andere mensen aanreiken
Dat wij de scheidsrechters opleiden en up to date houden
Dat hoeven helemaal geen tien daagse cursussen te zijn..
maar wel een regulerende organisitie die ook een stuk dichter bij de overheid staat en zo ook dichter bij de erkenning van MMA als sport staat.

Sjaak
20-06-2007, 04:21
een bond wordt onmogelijk..
het lijkt me niet onverstandig als er een cursus komt die bv ik, Marco, Erik Hein en een paar andere mensen aanreiken
Dat wij de scheidsrechters opleiden en up to date houden
Dat hoeven helemaal geen tien daagse cursussen te zijn..
maar wel een regulerende organisitie die ook een stuk dichter bij de overheid staat en zo ook dichter bij de erkenning van MMA als sport staat.

Goed idee, het is een MUST dat er gekwalificeerde en kundige scheidsen in de ring of op de mat staan.

En goeie ringartsen die tot het einde blijven ;)

Zoniet dan is het onverantwoordelijk.

Osu

remco pardoel
20-06-2007, 04:26
de bonden / promoters "huren" dan de scheidsrechters in
- sporters gaan op den duur niet aan een gala meedoen als ze weten dat ze niet in goede handen zijn.
- voordeel is dat je meerdere scheidsrechter krijgt en niet altijd dezelfde overal moeten opdraven.

Glen
20-06-2007, 04:32
de bonden / promoters "huren" dan de scheidsrechters in
- sporters gaan op den duur niet aan een gala meedoen als ze weten dat ze niet in goede handen zijn.
- voordeel is dat je meerdere scheidsrechter krijgt en niet altijd dezelfde overal moeten opdraven.

Dat denk ik niet Remco, die ene 'goede' scheidsrechter krijgt het veel te druk...
Want iedereen wil hem.
Veel scheidsrechters in spé zullen juist niet de kans krijgen om zich te verbeteren.
De opleiding, 'een certificaat van echtheid' juich ik natuurlijk wel toe.

Marco (scheids)
20-06-2007, 17:43
Ik vind het een super idee wat Remco hier voorsteld .... denk dat het voor een bond/promotor wel een goed iets is dat er goed getrainde scheidsrechters zijn.
Remco kan best een neutrale cursus opzetten voor MMA scheidsrechters en die dan certificeren en publiceren, en jaarlijks gewoon een opfriscursus voor iedereen.
Remco make it happen !!

Kan me trouwens ook goed de reactie van Glenn voorstellen ... dat als je een overkoepeld orgaan gaat opzetten voor MMA refs. dat elke promotor de beste zal vragen en dat juist de beginnende refs die partijen moeten draaien.
Maar een "zekerheid" van een onafhankelijk gecertificeerde MMA scheids juig ik 100% toe !!!

Ik kan me er trouwens echt super pissig om maken als ik zie hoe er af en toe MMA partijen worden gescheidst (en nee ik ga geen voorbeelden noemen).

remco pardoel
20-06-2007, 20:16
Beste Glen,
Het doel moet zijn om de mindere scheidsrechters bij te schaven dat we een korps krijgen van alleen maar goede scheidsrechters.
De potentie is er ... we hebben, gelukkig, genoeg mensen die het graag willen doen, alleen soms nog niet goed kunnen doen.

Glen
20-06-2007, 20:27
En je ziet, enthousiasme genoeg uit de arbitrage hoek !!
Als ik op één of andere manier kan bijdragen, graag.

n.k.b.b.
20-06-2007, 20:39
Super idee natuurlijk!!

Hoewel doordat de erkenning vooralsnog uitblijft een promotor altijd een "escape" heeft door toch met een andere organisatie in zee te gaan. Of zelfs zijn eigen "bond" opricht.

Dat er 1 bond moet komen daar is iedereen wel van doordrongen. Maar wil iedereen het ook echt? De overheid bij monde van het NOC NSF cq FOG eist ook een aantal zaken van zo een bond:

- geen of in ieder geval beperking van sposoring van drugs en/ of seks gerelateerde bedrijven;
- individuele leden administratie warvan per lid een bepaald bedrag afgedragen moet worden aan het FOG;
-deelname aan de collectieve ongevallen verzekering;
-niet alleen voor de wedstrijdsport maar ook voor de breedte sport wat te bieden hebben;
-opzet amateur league
- bij mma geen traptechnieken of stoottechnieken tijdens het grondgevecht;
- goede bondstructuur;
- internationale aansluiting bij erkende sport organisatie;
- certificering van officials/ trainers/ coach (en dus daarmee samenhangende opleidingen)
- certificering van de promotors
etc etc

En zelfs al voldoe je aan alle eisen. Dan nog heb je geen zekerheid voor de aansluiting bij het FOG en de daarmee samenhangende erkenning!! Rings Holland was al een tijd aspirant lid, betaalde wel de heffingen aan het FOG maar werd niet erkend.

Nu is het niet zo dat wij (wij = wij allemaal) dan maar niks moeten gaan doen. Want wij kunnen natuurlijk wel een hoop doen. En opgeven past nou ook weer niet bij onze sport. Daarom zeker een heel goed initiatief van Remco Pardoel.

Scholing, bijscholing en opfrissen van de kennis van de officials is een van de basisvoorwaarden voor de veiligheid tijdens de wedstrijden.

Een officials organisatie in de lijn van de fighting doctors zou een volgende stap kunnen zijn. Dan wodt er in ieder geval gewerkt met dezelfde richtlijnen (en hopelijk reglementen).

Iwan
20-06-2007, 22:08
Misschien maai ik het gras nu voor Martijn's voeten weg maar volgens mij bestaat dit concept al hoor. We noemen het dan SHOOTO.

Amateurleague bestaat al super lang, scheidsrechters beginnen met amateur wedstrijden voor ze pro mogen doen, en er zijn regelmatig cursussen om nieuwe officials op te leiden.

Maar zoals ik al zeg, eigenlijk zou Martijn even moeten reageren...

Iwan
20-06-2007, 22:41
Misschien heb ik nog wel wat bij te dragen aan deze supertopic.

Shooto Europa is een officiele afdeling van Shooto-Japan. Verder is Shooto-Europe 1 van de weinige organisaties die al jarenlang een ranking bij houden.
Die ranking word maandelijks bijgewerkt en inmiddels is er via ISC (International Shooto Commission Japan) toestemming om Europese titelgevechten te organiseren.

In de gauwigheid heb ik even van een site de huidge ranking gehaald zodat jullie deze eens kunnen bekijken.

http://asgardmma.com/2007/06/17/top10-shooto-europe/#more-299

Oh ja, misschien gelijk even voorstellen. Ik ben de chairman van Shooto-Commission Europe, een orgaan op Europees niveau speciaal gericht op alle zaken mbt tot de veiligheid van de vechters. Dit varieert van regelgeving (aangestuurd vanuit Japan) tot en met opleiden officials tot en met het bijhouden van een database met alle gevechten, Europese ranking en nog veel en veel meer.

Jaren geleden ben ik door Martijn benaderd met het verzoek voorzitter te worden van Shooto-Commissie Holland, en toen dat eenmaal goed liep ben ik me op Europees niveau gaan bezighouden met het Shooto.

Inmiddels zijn er in heel veel landen in Europa (maar ook wereldwijd!) Shooto-Commissies opgericht die worden aangestuurd door Martijn en mij.

Pff wat een verhaal zeg...:thup:

lunatic
20-06-2007, 23:21
mmm, interesant iwan.
wist niet eens dat deze ranking er was.
lijkt me interesant om deze steeds op het forum t eplaatsen bij elke update.

is er ook een NL ranking?

Iwan
20-06-2007, 23:25
mmm, interesant iwan.
wist niet eens dat deze ranking er was.
lijkt me interesant om deze steeds op het forum t eplaatsen bij elke update.

Tja, die ranking word vooral in Japan gebruikt, vandaar.
Maar hij gaat maandelijks de hele wereld rond, en als daar interesse voor is dan wil ik hem hier gerust maandelijks posten hoor.

Iwan
20-06-2007, 23:30
mmm, interesant iwan.
wist niet eens dat deze ranking er was.
lijkt me interesant om deze steeds op het forum t eplaatsen bij elke update.

is er ook een NL ranking?

Volgens mij heb je die vraag over de NL ranking er net bij ge-edit of niet?

Er is geen Nederlandse ranking omdat maar alle Nederlandse vechters die ooit in een Shooto evenement hebben gevochten op Europese bodem staan wel in de ranking.
De ranking die je hierboven ziet is namelijk de top 10 ranking in de A-klasse. Daaronder zit een enorme ranking met alle B-klassers. Hoe meer je vecht en wint, hoe dichter je naar de A-ranking zult stijgen.
Door een A-ranker te verslaan kun je in de top 10 komen. Als er plaatsen vacant zijn en de top 10 niet gevuld is dan kan een B-klasser met een goede record in de A-klasse ingeschaald worden.

lunatic
20-06-2007, 23:36
haha kopt, heb het idd net ge-edit.
Ik zelf vind het altijd wel interesant om die rankings te zien.
lees ook altijd de EU ranking op groundandpuund.de
http://www.groundandpound.de/news/europa/european-top-ten-juni-2007.html

die gasten doen hun huiswerk goed en vind het wel interesant om te lezen.

Iwan
20-06-2007, 23:40
haha kopt, heb het idd net ge-edit.
Ik zelf vind het altijd wel interesant om die rankings te zien.
lees ook altijd de EU ranking op groundandpuund.de
http://www.groundandpound.de/news/europa/european-top-ten-juni-2007.html

die gasten doen hun huiswerk goed en vind het wel interesant om te lezen.


Hmm, zal eens kijken, bedankt!

remco pardoel
20-06-2007, 23:55
Ik denk dat als we op een nivo scheidsrechters aanbieden dat de kwaliteit van de sport en het aanzien van de sport omhoog gaat.

verschillende bonden houdt je toch en daar kan je helaas weinig aan veranderen, dat is ook de reden dat ik een bond voor BJJ niet zo zie zitten doordat met sommige mensen het niet goed samenwerken is en die een beetje positie / machtsgeil zijn.

Ik denk dat we de koppen samen steken dat we met scheidsrechters voor mma heel goed uit de bus kunnen komen. Ik heb Erik Hein een mail gestuurd met het voorstel om zo een andere, neutrale invalshoek te krijgen

Marco (scheids)
21-06-2007, 00:08
Als je ergens hulp bij nodig hebt heb je me gegevens Remco.

remco pardoel
21-06-2007, 00:16
Ik ga je er aan houden!
:-)

Dragon Tail
21-06-2007, 08:06
Sorry maar dan ben je toch niet helemaal goed op de hoogte. De vechters betalen 10 euro per jaar.
Het eerste jaar krijgen zij hiervoor het (wedstrijd)paspoort van de NOVER en inderdaad deelname aan de collectieve ongevallen verzekering. Het laatste wordt ieder jaar per lid verlengt.


Zou handig zijn als er bij de inschrijving de verzekeringsvoorwaarden ter inzage liggen (ik heb ze althans nooit gezien of ik moet afgeleid zijn door het geschreeuw van Santing..haha)
of gewoon op de website aan te bieden als download in PDF-formaat.

n.k.b.b.
21-06-2007, 09:52
Op aanvraag zijn ze bij het bestuur van de NOVER vast wel in te lezen. Maar goede tip is inderdaad om het op de website te plaatsen. Moet we even mee aan de slag, want volgens mij is het (nog) niet digitaal voor handen.

In gewoon Nederlands is de strekking van de collectieve ongevallen verzekering:
Als er tijdens de wedstrijden onder de auspicien van de NOVER een sportongeluk plaats vind, dan kan men (= de individueel geristreerde sporter) aanspraak maken op de collectieve ongevallen verzekering.

STAY TUNED!

Dragon Tail
21-06-2007, 18:10
Op aanvraag zijn ze bij het bestuur van de NOVER vast wel in te lezen. Maar goede tip is inderdaad om het op de website te plaatsen. Moet we even mee aan de slag, want volgens mij is het (nog) niet digitaal voor handen.

In gewoon Nederlands is de strekking van de collectieve ongevallen verzekering:
Als er tijdens de wedstrijden onder de auspicien van de NOVER een sportongeluk plaats vind, dan kan men (= de individueel geristreerde sporter) aanspraak maken op de collectieve ongevallen verzekering.

STAY TUNED!

In ieder geval goed dat de tips van lezers op waarde worden geschat.
Maar gewoon inscannen kan ook. en dan opslaan als PDF (Print, kies pdf, etc). en vervolgens uploaden.


Maar waar ik met name naar benieuwd bent, of deze collectieve ongevallen verzekering niet overlapt met je eigen ongevallen verzekering, want die dekt sportongevallen ook.
Met andere woorden, betaal ik nu voor iets dat ik al heb???

Of is dit een aanvullende verzekering waarbij bijv. blijvende invaliditeit is gedekt ...... bij welk niveau van invaliditeit.... voor welk percentage....???

Vragen en nog eens vragen.
Daarom is het zo belangrijk om die verzekeringsvoorwaarden openbaar te maken!

n.k.b.b.
21-06-2007, 22:22
In ieder geval goed dat de tips van lezers op waarde worden geschat.
Maar gewoon inscannen kan ook. en dan opslaan als PDF (Print, kies pdf, etc). en vervolgens uploaden.


Maar waar ik met name naar benieuwd bent, of deze collectieve ongevallen verzekering niet overlapt met je eigen ongevallen verzekering, want die dekt sportongevallen ook.
Met andere woorden, betaal ik nu voor iets dat ik al heb???

Of is dit een aanvullende verzekering waarbij bijv. blijvende invaliditeit is gedekt ...... bij welk niveau van invaliditeit.... voor welk percentage....???

Vragen en nog eens vragen.
Daarom is het zo belangrijk om die verzekeringsvoorwaarden openbaar te maken!

Gaan we mee aan de slag. Zal bericht plaatsen als het op nover.nl staat.

Chico
22-06-2007, 10:32
- geen of in ieder geval beperking van sposoring van drugs en/ of seks gerelateerde bedrijven;
- individuele leden administratie warvan per lid een bepaald bedrag afgedragen moet worden aan het FOG;
-deelname aan de collectieve ongevallen verzekering;
-niet alleen voor de wedstrijdsport maar ook voor de breedte sport wat te bieden hebben;
-opzet amateur league
- bij mma geen traptechnieken of stoottechnieken tijdens het grondgevecht;
- goede bondstructuur;
- internationale aansluiting bij erkende sport organisatie;
- certificering van officials/ trainers/ coach (en dus daarmee samenhangende opleidingen)
- certificering van de promotors
ik kan me hier best wel in vinden... het zijn redelijke organisatorische voorwaardes voor een goede bond en het stimuleren van breedtesport binnen mma/kickboksen

maar snap niet waarom ze dan weer G&P willen afschaffen.. dat heeft niets met organisatie te maken.
Het is dan net alsof ze koppen bij het voetballen gaan verbieden :boos:


oh.. shooto rulez.. :thup:

Iwan
22-06-2007, 17:41
x2

n.k.b.b.
22-06-2007, 18:21
ik kan me hier best wel in vinden... het zijn redelijke organisatorische voorwaardes voor een goede bond en het stimuleren van breedtesport binnen mma/kickboksen

maar snap niet waarom ze dan weer G&P willen afschaffen.. dat heeft niets met organisatie te maken.
Het is dan net alsof ze koppen bij het voetballen gaan verbieden :boos:


oh.. shooto rulez.. :thup:

Het MMA, maar eigenlijk alle full contact ringsporten zijn voor hen onbekend en not done. En geef toe op het eerste gezicht ziet het er ook eng uit, niet dan? Verplaats je in de gemiddelde Nederlander.

Vanuit onze organisatie vinden wij dat de footstamps, knie technieken tijdens het grondgevecht (nog) iets te ver gaan. Het is zeker wel spectaculair, maar het gaat misschien weer net even te ver.

Shooto is idd een MMA-stijl die aan heel veel genoemde voorwaarden voldoet!

Chico
22-06-2007, 18:25
ik kan begrijpen dat ze dat te ver vinden gaan... het hele niet slaan als iemand op de grond ligt opvoeding (die ik ook heb gehad :D)..
me vader geeft me zo nu en dan nog steeds een preek erover... (alsof ik luister :P)

maar het is toch onze sport.. en denk dat als ze dat soort eisen gaan stellen dat je dan net zo goed kan stoppen met mma... en zeker met nederlandse ambities op internationaal niveau..

ik heb een paar amateur partijen shooto gedraaid en ik vind het echt een goed systeem om te beginnen.. maar ik mis het g&p wel dan.. zeker omdat je het tijdens de training wel doet..

Justinian
22-06-2007, 18:26
Het MMA, maar eigenlijk alle full contact ringsporten zijn voor hen onbekend en not done. En geef toe op het eerste gezicht ziet het er ook eng uit, niet dan? Verplaats je in de gemiddelde Nederlander.
Een knie naar het hoofd tijdens het staande gevecht ziet er op het eerste gezicht ook eng uit, indien je je verplaatst in de gemiddelde Nederlander.


Vanuit onze organisatie vinden wij dat de footstamps, knie technieken tijdens het grondgevecht (nog) iets te ver gaan. Het is zeker wel spectaculair, maar het gaat misschien weer net even te ver.
Technieken als footstomps en knietechnieken naar het hoofd, tijdens het grondgevecht, gaan inderdaad ver en waarschijnlijk zelfs te ver. Neemt niet weg dat ik het prachtige technieken vind ;)

Iwan
22-06-2007, 18:39
Ik denk eerlijk gezeg dat we het hier ook niet over de footstomps etc. hebben maar meer over het niet mogen slaan tijdens het grondgevecht.
Als je dat er uit haalt dan bliift er ites over wat in ieder geval geen enkele gelijkenis toont met MMA...

Justinian
22-06-2007, 18:44
Ik denk eerlijk gezeg dat we het hier ook niet over de footstomps etc. hebben maar meer over het niet mogen slaan tijdens het grondgevecht.
Als je dat er uit haalt dan bliift er ites over wat in ieder geval geen enkele gelijkenis toont met MMA...
Mee eens, stoten naar het hoofd tijdens het grondgevecht hoort er mijns inziens ook gewoon bij.

Chico
22-06-2007, 18:49
x2

zie mijn koppen bij voetbal vergelijking :p

n.k.b.b.
22-06-2007, 18:54
Een knie naar het hoofd tijdens het staande gevecht ziet er op het eerste gezicht ook eng uit, indien je je verplaatst in de gemiddelde Nederlander.


Technieken als footstomps en knietechnieken naar het hoofd, tijdens het grondgevecht, gaan inderdaad ver en waarschijnlijk zelfs te ver. Neemt niet weg dat ik het prachtige technieken vind ;)


Voor de knietechnieken bij het staande geldt hetzelfde. Net zoals de elleboogtechnieken.

Voor elke bond is het dan ook lastig. Iedereen vanuit onze sporten denken er hetzelfde over als jullie. En als wij het met zijn allen het voor zeggen hebben dan was er ook helemaal geen enkele probleem

Justinian
22-06-2007, 18:57
Voor de knietechnieken bij het staande geldt hetzelfde. Net zoals de elleboogtechnieken.

Voor elke bond is het dan ook lastig. Iedereen vanuit onze sporten denken er hetzelfde over als jullie. En als wij het met zijn allen het voor zeggen hebben dan was er ook helemaal geen enkele probleem
Helemaal mee eens ;)