PDA

View Full Version : ENRICHING SURINAME: SPORT UNITES



paspoes
20-06-2007, 17:42
http://img502.imageshack.us/img502/888/voorkantflyercopykleinxm1.jpg

http://img252.imageshack.us/img252/7627/achterkantflyerkleinxp1.jpg



PERSBERICHT MARTIAL ARTS EVENT 2007



“ENRICHING SURINAME: SPORT UNITES”


Paramaribo,

Sport neemt in de Surinaamse samenleving een steeds belangrijkere plaats in. Behalve het aspect van een gezonde leefstijl is het beoefenen van een sport een zeer plezierige alsook nuttige manier van vrijetijdsbesteding. Echter, dit voorrecht is niet voor een ieder weggelegd. Het ontbreken van financiële middelen binnen het gezin, goede (sport)begeleiding en goede accommodaties spelen hierbij een essentiële rol.

Tegelijkertijd wordt er een enorme ‘peer pressure’ op de jeugd uitgeoefend om de negatieve richting op te gaan (criminaliteit, drank, drugs, etc). Om dit zo veel als mogelijk te voorkomen en de jeugd een alternatief te bieden, is sporten een uitstekende optie.

Suriname heeft de afgelopen jaren heel wat internationaal bekende topsporters voortgebracht.
Op voetbalgebied zijn Clarence Seedorf, Frank Rijkaard en Ruud Gullit namen van bekende spelers. Op zwemgebied Anthony Nesty en bij atletiek Leatitia Vriesde. Maar er zijn meerdere sporten waar Suriname talenten over beschikt en die het verdienen om beter belicht te worden.

Op vechtsportgebied beschikt Suriname over meerdere wereldkampioenen zoals viervoudig K1 kampioen Ernesto Hoost, tweevoudig K1 kampioen Remy Bonjasky, meervoudig thaibokskampioen Rayen Simson en wereldkampioen thaiboksen Tyrone Spong. Zo heeft Suriname ook op het gebied van dames thaiboksenzevenvoudig wereldkampioene Ilonka Elmont voortgebracht.

De realiteit is echter dat onze internationale topsporters allen de gelegenheid hebben gehad zich in het buitenland te bekwamen. Volgens Ilonka Elmont, de oprichter van de Be Innovative Foundation, beschikt Suriname over voldoende kwaliteiten en potentie om haar nieuwe talenten te behouden en in eigen land te begeleiden tot een internationaal niveau.

Het doel van Be Innovative Foundation is om jongeren via sport een kans op een betere toekomst te bieden. Door het opzetten van een Community Development Project krijgt het doel een duurzaam karakter. Het project leidt niet alleen jongeren op tot succesvolle burgers maar richt zich daarnaast ook op de volgende drie gebieden: Sport en Educatie, Sport en Sociale Zekerheid en Sport en Veiligheid.



Sinds 2000 heeft Ilonka Elmont positieve ervaringen opgedaan in het opzetten en uitvoeren van soortgelijke projecten in Nederland. Ze heeft met kansarme en ook gedetineerde jongeren mogen werken, watgeresulteerd heeft in een positieve verbeterslag bij deze jongeren. Op basis van deze ervaringen is het Community Development Project geboren.



http://img520.imageshack.us/img520/6538/60014869ty3.jpg
Ilonka Elmont geeft les in gedetineerde inrichting





Het project heeft als slogan: “Enriching Suriname: Sport Unites”.



http://img214.imageshack.us/img214/1637/76498509xs7.jpg


Om Suriname “sportief te belichten” en bekendheid te doen genieten op internationaal niveau zal de Be Innovative Foundation een Internationaal Martial Arts Event organiseren op 21 juli 2007 in de Anthony Nesty Sporthal. Dit Martial Arts Event zal het startschot zijn voor het Community Development Project “Enriching Suriname” en heeft een jaarlijks terugkerend karakter.

Het deelnemersveld beslaat naast Surinaamse sporters, vele internationale grootheden uit de vechtsportwereld. Ter ondersteuning van dit project zullen alle deelnemers kosteloos vechten op 21 juli.

Be Innovative Foundation

Ilonka Elmont
Managing Director

chief108
20-06-2007, 18:11
als de reiskosten vergoed worden wil ik ook wel kosteloos een verslag hiervan maken hoor...

paspoes
20-06-2007, 18:17
nou ik was je voor :Den het wordt niet vergoed

chief108
20-06-2007, 18:35
bummer... :(

Wheelie
20-06-2007, 18:41
Ilonka is goed bezig, succes !!!

MB667
20-06-2007, 18:57
Idd goed bezig, keep up the good work.

paspoes
20-06-2007, 19:01
Ilonka is echt goed bezig

MJOKKIE
20-06-2007, 19:03
Kijk eens naar de sponsors die op de poster staan. Daar kan het dus wel! Ik zie het hier al voor me. Koninklijke Shell en de KLM die een freefightgala sponsoren. When hell freezes over.

paspoes
20-06-2007, 19:20
Kijk eens naar de sponsors die op de poster staan. Daar kan het dus wel! Ik zie het hier al voor me. Koninklijke Shell en de KLM die een freefightgala sponsoren. When hell freezes over.

Ilonka Elmont is een Icoon daar;)
Nederland hebben we elke weekend minimaal 2 gala's en Suriname niet ;)
Overal zijn er Billboard's daar met Ilonka Elmont

http://img502.imageshack.us/img502/2484/picturesbillboards017io8.jpg

chief108
20-06-2007, 20:20
gaaf man!!

Ralph
20-06-2007, 20:27
Zeer goed initiatief! Ik had er idd al het één en ander over gelezen in het interview in de Royal Rumble.
En dat Staatsolie sponsor is, heeft er denk ik ook mee te maken dat Ilonka daar familie heeft werken. Een oud-huisgenootje van mij is een nichtje van Ilonka en haar vader was geloof ik een vrij hoge pief bij Staatsolie. Zal ook wel geholpen hebben ;)

paspoes
20-06-2007, 21:15
ja natuurlijk zal wel geholpen worden, eerlijk gezegd zie ik liever zulke sponsoren dan al die growshops in Nederland.
Als je kijkt op de poster van Next Generation Warriors staat ook een advokaten kantoor:thup:

Over Growshops gesproken wil ik niemand beledigen of zo dus niet boos gaan reageren;)

remco pardoel
20-06-2007, 23:03
super initiatief!
Goede sponsors.. een mooi gevarieerd programma met van alles wat
Respect voor the killer queen!