PDA

View Full Version : Tienerterreur in Utrechtse wijk



knilles
27-06-2007, 16:43
UTRECHT - In de Utrechtse probleemwijk Overvecht speelt zich onder de ogen van gemeente en politie een drama af tussen kinderen van overwegend Marokkaanse afkomst. Tientallen jongens en meisjes worden al bijna een jaar lang stelselmatig mishandeld, geïntimideerd en aangerand door een groepje iets oudere jongens.

Burgemeester Brouwer-Korf zit met de handen in het haar omdat de ouders weigeren aangifte te doen. Volgens PvdA-gemeenteraadslid Bouchra Dibi, zelf van Marokkaanse afkomst, weten de hulpverleners, de politie en de gemeente niet hoe ze de ouders moeten bereiken. "Binnen de Marokkaanse gemeenschap zijn dit soort dingen heel erg taboe."

Dibi heeft de afgelopen tijd onderzoek gedaan naar de wantoestanden op de speelplek bij de Neckardreef in Overvecht. Daaruit komt een ontluisterend beeld naar voren van kinderen van 8, 9, 10 jaar die de bosjes in worden getrokken om seksuele handelingen te verrichten bij jongens die maar een paar jaar ouder zijn. Verder wordt er geschopt en geslagen en worden kleine kinderen geïntimideerd.


IJsberg

Het PvdA-raadslid luidt de noodklok omdat volgens haar niemand wat doet. "Dit is nu al bijna een jaar aan de gang. Men praat en praat en praat. Ondertussen gebeurt er niets." Dibi vermoedt dat dit nog maar het topje van de ijsberg is. "Vooral op seksueel gebied is er meer", zegt ze. "Ouders laten het achterste van hun tong niet zien omdat ze bang zijn voor de daders. Er is heel veel angst. Daarom doen ze ook niet altijd aangifte." Dit leidt tot spanningen binnenshuis en soms ook daarbuiten, weet Dibi. Onlangs nog zou een vader een van de daders op school hebben opgezocht en hem finaal in elkaar hebben geslagen, onder de ogen van klasgenoten en leraren. Zowel de slachtoffertjes als de daders zijn overwegend van Marokkaanse afkomst zegt Dibi. "Ik vind dat wel een signaal. Ik vind dat er ook wat moet veranderen in de Marokkaanse gemeenschap. Er is niemand die zich met die kinderen bemoeit."

Burgemeester Brouwer-Korf, die zowel namens gemeente als politie reageert, geeft toe dat er sinds eind vorig jaar problemen zijn tussen kinderen. " Intimidatie, bedreigingen en vechtpartijen, en vanaf begin dit jaar krijgen we ook signalen over seksuele misdragingen. Een aangifte van een seksueel vergrijp tussen kinderen ligt nu bij het OM."

Strafrecht
Volgens Brouwer is het lastig om het probleem in kaart te brengen. ,,We zitten er bovenop, maar we snakken naar concrete informatie over verdachten, slachtoffers en exacte locaties. We moeten het vertrouwen van ouders winnen, zodat ze aangifte doen. Al kan de politie in geval van seksueel misbruik ook actie ondernemen na een concreet signaal. Jongeren onder de twaalf jaar vallen weliswaar niet onder het strafrecht, maar kunnen wel gestraft worden, door ze bijvoorbeeld uit huis te plaatsen."

De man van 14K
27-06-2007, 17:04
het zou jou kind maar overkomen.. ik zou niet meer mezelf in de hand hebben en daardoor uiteindelijk in de bak belanden

paspoes
27-06-2007, 17:29
ik hoef alleen maar naar hem te kijken :boos:;)

Paganstars
27-06-2007, 17:42
ik zou lijp worden als het mijn kids zouden zijn... ik denk dat ik toch wel de bak in zou draaien voor wat ik die miscreaturen der maatschappij zou aan doen!

Biiyen
28-06-2007, 02:20
Die vader geeft groot gelijk! Ik had precies hetzelfde gedaan. Volledig onherstelbaar kapotslaan, ongecht leeftijd. Maar ik ging nog een stap verder en sloeg ook zijn vader compleet in puin. Kutoverheid

Guru
28-06-2007, 06:25
Een PVDA-er (medeveroorzaker) luidt de noodklok?
B
Die noodklok luidt al sinds Drs. Janmaat.
Maar niemand die hem begreep en de goede dingen eruit filterde.
Zie hier het resultaat.

Biiyen
28-06-2007, 06:42
Een PVDA-er (medeveroorzaker) luidt de noodklok?
B
Die noodklok luidt al sinds Drs. Janmaat.
Maar niemand die hem begreep en de goede dingen eruit filterde.
Zie hier het resultaat.

Janmaat is door de rechter veroordeeld en bestraft voor het vertellen van de waarheid... Janmaat was destijds een van de weinige die Maar dat is altijd zo geweest in de geschiedenis van de mensheid. Achteraf blijkt meestal dat de slechterik eigenlijk de goede was en de goede slechts een zakkenvuller met mooie praatjes voor de schaapjes. Sla de historie er maar op na...

Mickey
28-06-2007, 16:42
Biiyen = Correct helaas.
Meeste Genieen werden ook eerst voor gek versleten.

Anyway.. Mixfight knokploeg klinkt zo cliche, dus.. Mixfight Sniper Team iemand?

knilles
28-06-2007, 17:44
Sniper Team ben ik wel voor te porren, preventief ruimen dan maar?