PDA

View Full Version : Bestolen door een niet toegekende Rope escape



The Bulldog
01-07-2007, 18:02
Ik pak deze topic aan om even mijn frustratie en ongenoegen te uitten over wat gisteren bij mijn partij tegen Antonio MEndes zich heeft afgespeeld.

Voor de partij is er een nog een extra RULES meating geweest gezien de regels niet duidelijk waren bij alle partijen.(goede zaak)

Afspraken Rings partij,
2 x 5 min. ,
op de grond alleen doorslaan op het hoofd en lichaam dus niet knieeen en of trappen naar lichaam en hoofd.
30 sec grondlimiet.
rope escapes.

In de +/- 2e minuut kom ik onder op op de grond te liggen en krijg er een paar.de tikken komen goed door dus kies ik ervoor een rope escape te maken en doe dat ook.

De tegenstanders krijgt de ruimte om nog wat klappen te geven en descheids breekt de partij af als gewoonen door Mendes.

Onstelt over deze actie willen we verhaal halen maar de scheids blijft erbij dat er geen rope escape plaats vond.

Meerdre omstanders aan de ring waarvan ook wat bekende knokkers bevestigen het pakken van de ringtouwen.

Het staat op film dat ik de rope escape maak vanaf mijn camare net te zien, maar gezien de camera`s bij de ring komt er zeker een officiele protest indiening.

Nou dat ben ik even kwijt..........

Justinian
01-07-2007, 18:12
Ik heb de partij gezien en moet zeggen dat je goed begon. Van tevoren wist ik dat je de partij staande wilde houden, maar op het moment dat je je tegenstander viel (of sloeg je hem neer? ik weet het niet meer) ging je meteen voor een beenklem. Ik dacht nog bij mezelf, als hij hem hier op laat kloppen dan is dit de upset van de avond, het was je in ieder geval gegund :thup:Antonio probeerde je vervolgens te reversen, maar slaagde hier niet in. Hij ging vervolgens voor een sankaku (triangle) die hij niet wist aan te zetten... niet in de laatste plaats vanwege de stoten die je uitdeelde vanuit die positie. Hoe dan ook, na een paar minuten kwam je ten val hij Antonio ging door met stoten. Dat deed hij erg goed. Echter, als het inderdaad zo is dat je die rope-escape maakte (vanuit mijn positie kon ik het niet goed zien) en er met rope-escapes werd gewerkt, dan vind ik dat je volledig in je recht staat met je protest! Persoonlijk vind ik dat een scheidsrechter in dergelijke twijfelgevallen gebruik zou moeten maken van de camerabeelden. Een rematch zou ik sowieso niet verkeerd vinden!

The Bulldog
01-07-2007, 18:31
Toen ik voor zijn been ging hoorde ik 3 stemmen uit mijn hoek STAAN!!! :D

Opdracht houden is toch moeilijk...in de hitte van de strijd...:twak:

Justinian
01-07-2007, 18:32
Toen ik voor zijn been ging hoorde ik 3 stemmen uit mijn hoek STAAN!!! :D

Opdracht houden is toch moeilijk...in de hitte van de strijd...:twak:
Ik weet niet of je me vanuit de zaal hoorde, maar ik zei hetzelfde :D Desalniettemin goed geknokt, het was geen kleine jongen.

remco pardoel
01-07-2007, 19:31
We hebben hetzelfde meegemakt in Groningen
en dan de partij nog draw noemen.

remco pardoel
01-07-2007, 19:32
Komt het weer naar boven dat we hele goede scheidsrechters moeten opleiden
we hebben een paar hele goede rondlopen

citygym
01-07-2007, 20:14
Komt het weer naar boven dat we hele goede scheidsrechters moeten opleiden
we hebben een paar hele goede rondlopen

1. goed opleiden
2. elk bondje dezelfde regels, zodat er niet op de avond zelf nog regels verzonnen moeten worden!

Osu Dennis

Chico
01-07-2007, 21:05
dat is kut man... hoop dat je gelijk krijgt bij het protest ..

Kaun
01-07-2007, 21:28
weet iemand de rest van de uitslagen?

Johan H
01-07-2007, 21:32
weet iemand de rest van de uitslagen?

ja die wou ik ook graag wel weten

detje
01-07-2007, 21:54
dan weet je dat weer voor de volgende keer ralf, niet met een braziliaan op de grond knokken...hopelijk komt er een re-match en kun je het gevecht dan staand houden zodat je hem verslaat

Ronald
01-07-2007, 22:02
Ik heb er een foto van. Lijkt me heel duidelijk dat je daar het onderste touw vast pakt. Voor wie twijfelt wil ik de hand eventueel nog wel uitvergroten.

Jammer dat de fout niet ter plekke hersteld werd, alhoewel ik begrijp dat zoiets voor een scheids heel moeilijk is.

http://www.mixfight.nl/Ronald/2007/Oldenzaal/Ropeescape.jpg



weet iemand de rest van de uitslagen?
Die staat vanavond, inclusief foto's, online.

Johan H
01-07-2007, 22:18
is inderdaad moeilijk te zien,altijd kloten maarja....

Solar
01-07-2007, 22:25
ja die wou ik ook graag wel weten


Op kickbox.nl staan de uitslagen met een verslagje:

http://www.kickbox.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17908&highlight=oldenzaal

Ronald
01-07-2007, 22:33
is inderdaad moeilijk te zien....
In de uitvergroting kun je goed zien dat zowel de vingers als de duim van Ralf om het touw heen vastpakken. Kijk ook maar naar het zwarte deel van de handschoen, waar aan goed te zien is waar de vingers en duim naar toe gaan.

http://www.mixfight.nl/Ronald/2007/Oldenzaal/Hand.jpg

CDW
01-07-2007, 23:12
Dit was dat de NKBB heeft gezegd op FT



De wedstrijd werd door de scheidsrechter onderbroken nadat de scheidsrechter het niet meer verantwoordelijk achtte om verder te gaan.

Genoemde beslissing werd genomen nadat the Underdog een aantal voltreffers op het hoofd had moeten incasseren (tijdens het grondgevecht). Hierop greep de scheidsrechter in. The Underdog maakte hierop ook een rope escape. Maar de scheidsrechter had de partij al gestaakt...

De scheidsrechter heeft ten alle tijden de taak om de veiligheid van een vechter te waarborgen.

Er zijn videobeelden gemaakt door verschillende partijen waaronder door de promotor. Wellicht dat er een protest komt van sportschool Akdeniz. Wat dat betreft is het laatst woord over deze wedstrijd nog niet gezegd. Mocht de beslissing van de scheidsrechter ongegrond worden verklaard, dan wordt de uitslag no contest en kan er zeker een rematch komen.

Sowieso worden de beelden gebruikt door de officials als instructiemateriaal. En dan niet eens alleen om te kijken of de beslissing van de scheidsrechter gegrond is. Zeker ook wat voor een effect een beslissing kan hebben op de begeleiders van een vechter.
De vechters reageerde in dit geval sportief & respectvol op de beslissing.

Ronald
01-07-2007, 23:28
Dit was dat de NKBB heeft gezegd op FT:

The Underdog maakte hierop ook een rope escape. Maar de scheidsrechter had de partij al gestaakt...

Op de foto is te zien dat de scheids de partij nog niet gestaakt heeft terwijl Ralf de rope escape maakt.
Overigens werd er idd zeer sportief gereageerd!

Jeru
01-07-2007, 23:33
Duidelijk te zien dat het én een rope escape was én dat de scheids de pot nog niet heeft gestaakt. Klote voor je Underdog!

PigDog
01-07-2007, 23:44
De scheids staat ook niet echt in de positie dat hij de rope-escape had kunnen zien, hij kijkt de andere kant langs de vechters heen. Geeft niet, is ook maar een mens, maar verklaar dan achteraf niet dat Ralph een rope-escape maakte nadat er was ingegrepen. Hij heeft hem gewoon domweg niet gezien, en moet daar ook eerlijk voor uit durven komen.....

Joop Kasteel
02-07-2007, 00:04
In de uitvergroting kun je goed zien dat zowel de vingers als de duim van Ralf om het touw heen vastpakken. Kijk ook maar naar het zwarte deel van de handschoen, waar aan goed te zien is waar de vingers en duim naar toe gaan.

http://www.mixfight.nl/Ronald/2007/Oldenzaal/Hand.jpgIk vind dat onze Ronald dit erg mooi op de gevoelige plaat heeft weten vast te leggen!

Biiyen
02-07-2007, 00:17
Zeer lullig voor je... maar ik heb de wedstrijd niet gezien dus kan er niet over oordelen. De foto's geven je echter wel gelijk.

Ik zeg sowieso afschaffen dat domme rope-escape gedoe. Die regels doen NL meer fout dan goed. Je moet nu in de huidige MMA de internationale MMA regels toepassen, met hier en daar kleine verschillen met knieën en ellebogen enz enz maar die onzinnige regels zoals grondlimieten en rope-escapes moeten overboord. Opzouten met die prutregels.:thup:

Dutch Rebel P.
02-07-2007, 02:42
welkom bij rings...

The Bulldog
02-07-2007, 03:51
Een paar reacties.

RONALD...

HELD....Dank voor de foto...hij geeft precies de situatie weer zoals ik hen beschreef en waarvan werd gezegd dat ik niet de waarheid sprak.

Hoop dat het snel recht gezet gaat worden door de bond.
Ik vind persoonlijk niet alleen de scheids verantwoordelijk maar ook de jury tafels..dit gebeurde voor de tafel van de hoofdjury die dit als ze de partij hadden gevolgd zeker ook hadden kunnen zien.

Betreft de reactie in de ring...mijn hoek reageerde vurig(wat een steun voor me was) , ...omdat we allemaal van mening zijn dat je dit niet verder in de ring bekvechtend hoort op te lossen...geen reclame voor onze mooie sport.mijn felicitaties naar Mendes waren terecht de man was uitgeroepen als winnaar en hij deed zijn job...niet meer niet minder..

BIIYN... ben met je eens over de regels..maar als ze er zijn wil ik ze gebruiken... ik wilde geen onnodige energie verliezen of schade lijden in zo`n positie...

Nogmaals RONALD super dat je deze foto hebt geplaatst...het heeft me weer druk van de borst gehaald gezien ik er niet tegen kan ten onrechte als leugenaar te worden neergezet...

Tony
02-07-2007, 03:57
Ralph, ontzettend balen voor je.. Hoop dat de foto's je gelijk gaan geven.

anyhows.. reps voor je om het leed te verwerken.

HUNTER
02-07-2007, 04:11
ik moet me inderdaad bij biiyen aansluiten.... rope escapes zijn echt niet meer van deze tijd. Maja. Als ze er dan toch zijn dan moet een ref ze ook herkennen! Wat een amateuristisch gepruts weer. Erg jammer

heintz
02-07-2007, 06:47
Jammer Ralf, het zit je momenteel niet echt mee. Maar de aanhouder wint.

danial
02-07-2007, 07:04
jammer, ralf. denk dat scheids je handen niet in de gaten had en daarom tussen kwam. jammer, op weg naar volgende partij
osu

Ronald
02-07-2007, 07:22
Dank voor de foto...hij geeft precies de situatie weer zoals ik hen beschreef en waarvan werd gezegd dat ik niet de waarheid sprak.
Graag gedaan. Ik heb trouwens ook nog een foto van 2 seconden later waarop te zien is dat je het touw nog steeds vast hebt (en de scheids ook nog steeds kijkt en dus de partij niet gestaakt heeft). Als je beide originelen wilt moet je me even je e-mailadres PM'en. Op de originelen is ook nog de Exif-info te lezen, waarop de tijden staan waarop de foto's zijn gemaakt.

n.k.b.b.
02-07-2007, 10:19
Bij de buren is al het een en ander geplaatst mbt deze partij, ook namens de bond. Dit is gedaan omdat als je als bond ook al je eigen (goede) nieuws berichten etc op de verschillende fora plaatst, je als bond ook moet laten horen als het minder goed is...

De wedstrijd in deze is die van de Underdog. In de loop van de eerste ronde krijgt de Underdog een stoot en gaat onderuit. Zijn tegenstander zet vervolgens gelijk een ground 'n pound actie in. De stoten zijn voltreffers.

De scheidsrechter besloot na het ground 'n pound offensief in te grijpen. Het ingrijpen van de scheidsrechter gebeurde verbaal met het commando "break" & "stop" alsmede door de vechters fysiek uit elkaar te halen.

Nu is het zo dat de scheidsrechter niet tijdig heeft gezien, tenminste zoals het er nu naar uitziet (afgaande op de foto), dat de Underdog een rope escape had gemaakt. Geen van de andere officials had hem hierop geattendeerd. En zo eindigt de partij...

Juist voor dit soort situaties is het mogelijk om een protest in te dienen (bezwaar/ beroep). Dit is dan ook opgenomen in het reglement.

De hier geplaatste foto geeft aan dat het heel goed zo kan zijn dat de beslissing van de scheidsrechter ongegrond is. De video-/ dvd -beelden kunnen hierover (hopelijk) de gewenste duidelijk geven. De uitslag zal in dit geval omgezet worden naar een "no-contest". En er kan een rematch plaats vinden.

Sommige van jullie hebben al gepost dat een scheidsrechter ook maar een mens is. Dat klopt. Ook hij/ zij moet in het heetst van de strijd en in een splitsecond een beslissing maken. De scheidsrechters van onze bond hebben als belangrijkste taak het zorgen voor de veiligheid van de vechters. Dat er nu, naar het nu lijkt, een ongegronde beslissing is genomen heeft echter aan het vorenstaande geen afbreuk gedaan. Neemt niet weg dat wij heel goed begrijpen, dat als je benadeeld wordt dit zeer frustrerend is!

STAY TUNED!

joost
02-07-2007, 12:16
heel mooi!
verslag is klaar en zal morgenvroeg door één van de moderators worden omgezet hier naartoe!

chief108
02-07-2007, 17:31
zo zie je maar weer eens hoe nuttig een internet forum kan zijn :p

The Bulldog
02-07-2007, 18:04
We kwamen op de grond na een knie van Mendes die ingesprogen was waardoor we door de vaart op de grond kwamen.

Ik lees van NKBB (scheids) de reactie en denk...aub....we zeggen niet dat jij als scheids expres mij benadeeld hebt..maar dat er een foute beslissing is genomen.

Deze wil ik graag recht gezet hebben...ik weet het is geen titelpartij of iets dergelijks.Maar het betreft wel mijn gevoel van eer en recht als vechter, die zich in het zweet heeft gewerkt tijden zijn voorbereiding.

net als op het andere forum zeg ik...

Ik zet nog 1 reactie hierover en dan weer positieve verhalen die ik liever plaats en lees...
Milco Lambrecht heeft me in een PM aangegeven hoe dit wordt behandeld dus ik wacht het allemaal af.

Ik ga lekker 2weken training vakantie houden en dan weer op naar het volgende seizoen.



OSU..

Tony
02-07-2007, 18:26
neem het ervan zou ik zeggen....
ondertussen blijven hopen op een goeie rectificatie :)

en na je vakantie nog beter dan ooit terugkomen!

paspoes
02-07-2007, 20:11
Jammer Ralf, wanneer komen de beelden op youtube?

Duncan
03-07-2007, 01:20
Oldenzaal en rope-escapes, dit gaat blijkbaar niet samen!
Vorig jaar kreeg ik er een terwijl dit achteraf(na protest) onterecht werd bevonden en nu krijgt Ralf er geen een terwijl deze er juist wel een had gewild.

Twee woorden:

Scheidsrechters opleiden!

@ Ralf, succes met het aanvechten van de uitslag!

Marc