PDA

View Full Version : Promotie Lucien Carbin en anderen!



Justinian
07-07-2007, 07:27
Thaiboksgoeroe Lucien Carbin is vanavond van 6e naar 7e dan Budokai gepromoveerd. Lucien, die ooit bij Bluming begon met Kyokushin en daar zelfs Europees kampioen werd, was enorm verrast met de uitreiking van Kancho Henk Kuipers (Chairman IBK). Kancho Kuipers roemde de prestaties van Lucien als vechter en trainer in zowel het Thaiboksen als Kyokushin. Tevens werden Tyrone Spong, Rodney Faverus en Eric Zowa bevorderd tot 1e dan Budokai. Tyrone en Rodney zullen beide aantreden in november tijdens de 1e wereldkampioenschappen Kokushin georganiseerd door de IBK (www.ibk.nl (http://www.ibk.nl)).

Justinian
07-07-2007, 07:31
Vanavond was een delegatie van FFC in Klazienaveen. Onder andere Lucien Carbin, Tyrone Spong, Rodney Faverus en Eric Zowa trainden mee. Normaal gesproken wordt er op de vrijdagavond alleen een gezamenlijke Kickbokstraining verzorgd door Lucien, maar deze avond was het Henk Kuipers die na de Kickbokstraining een aanvullende training verzorgde... en wel een Kyokushin karate-training!

Het was een vrij pittige training. Danial Sharifi was ook van de partij. Danial: "Na de kickbokstraining deden de FFC-vechters mee met Kyokushin en dat was zwaar!! De vechters waren onder de indruk van de harde stoten van Henk." Lucien, Tyrone, Rodney en Eric, bij deze van harte gefeliciteerd met de promotie!

detje
07-07-2007, 07:31
Mooi werk...van harte mannen het is jullie gegund, op naar de volgende dan-graad(wat in het geval van lucien nog wel een aardig tijdje zal duren)...

The Bulldog
07-07-2007, 07:37
gefeliciteerd

chief108
07-07-2007, 07:57
LOL
werd al gebeld dat ik wat gemist had...

gefeliciteerd allemaal mannen!!!

HUNEBED
07-07-2007, 08:52
ze mogen vaker mee doen, super om met deze mannen te mogen trainen en dat zeiden zij van ons... mooi hé dat wederzijds respect ?!

Missy
07-07-2007, 16:08
leuk joh gefeliciteerd allemaal
en een dikke kus voor ty ghehehehe

Missy
07-07-2007, 16:09
ze mogen vaker mee doen, super om met deze mannen te mogen trainen en dat zeiden zij van ons... mooi hé dat wederzijds respect ?!



k wil ook wel een x meedoen

Jeru
07-07-2007, 16:09
Tsja...

remco pardoel
07-07-2007, 18:57
Gefeliciteerd!
Meer dan verdiende promotie aan allen.

Ik denk dat het een goede zaak is om van het Budo perspectief mensen te eren die de sport goed doen!

the boxer
07-07-2007, 19:18
Proficiat!!!

Charger 69
07-07-2007, 20:12
Tevens werden Tyrone Spong, Rodney Faverus en Eric Zowa bevorderd tot 1e dan Budokai. (www.ibk.nl (http://www.ibk.nl)).

En terecht! Deze heren zijn al jarenlang actief in het karate en kennen de kata's als geen ander...

henk kuipers
08-07-2007, 18:30
Charger binnen onze budokai kennen we verschillende stromingen van kyokushin, Judo en all round.

Kata is niet vereist binnen het all round.

Volgens mij stond er ook nergens dat ze een karate graad kregen.

harryg
08-07-2007, 20:06
Allemaal van harte gefeliciteerd!!

Ik vraag mij af wanneer Koen Scharrenberg eens gepromoveerd gaat worden.

Osu,

Harry

Ben
09-07-2007, 04:14
ffc proficiat met de promoties

mntldr
09-07-2007, 04:33
grappig elkaar titeltjes geven in het zelfde team, al je zo vriend van elkaar moet blijven wat een farse

danial
09-07-2007, 05:04
ik ben en blijf een mma liefhebber,
maar wat is kyokushin een zware sport zeg. voordat ik in aanraking kwam met kyokushin, had ik een andere mening over kyokushin.
je hoort weleens dat het geen harde sport is en dat ze niet op het hoofd mogen slaan enz..... maar geloof mij nog zwaardere/hardere sport bestaat niet.
en als je ook nog met kancho henk kuipers moet trainen wordt het dan nog zwaarder, laat sparren met hem nou nog aan de kant.

mooiste wat ik mee heb gemaakt tijdens training met kancho is discipline, die tijdens training heerst.

ps. tip voor mensen die met kancho kuipers ooit gaan sparren. BLIJF BIJ HEM UIT DE BUURT;)

Paganstars
09-07-2007, 05:37
gratzzz heren

Dragon Tail
09-07-2007, 16:48
ik ben en blijf een mma liefhebber,
maar wat is kyokushin een zware sport zeg. voordat ik in aanraking kwam met kyokushin, had ik een andere mening over kyokushin.
je hoort weleens dat het geen harde sport is en dat ze niet op het hoofd mogen slaan enz..... maar geloof mij nog zwaardere/hardere sport bestaat niet.
en als je ook nog met kancho henk kuipers moet trainen wordt het dan nog zwaarder, laat sparren met hem nou nog aan de kant.

mooiste wat ik mee heb gemaakt tijdens training met kancho is discipline, die tijdens training heerst.

ps. tip voor mensen die met kancho kuipers ooit gaan sparren. BLIJF BIJ HEM UIT DE BUURT;)

Ik zou me ook vereerd voelen om zo'n Budokai dangraad te ontvangen, maar blijkbaar kom ik daarvoor niet in aanmerking omdat mijn inbreng in de vechtsport niet wereldschokkend is geweest. ;)
Maar ik zou donderdag wel effe met Danial willen sparren om zijn ervaringen met de harde vechtsport met mij uit te wisselen. Kan ik daar ook nog wat van leren. :)

chief108
09-07-2007, 18:10
LOL @ Danial....

paspoes
10-07-2007, 03:59
knap heren, mooi prestatie

harryg
10-07-2007, 04:17
Ik blijf het krom vinden dat Koen Scharrenberg nog steeds met een 4e dan rondloopt.

smatti
10-07-2007, 05:05
Osu sensei Gorter,

Ik denk dat het verschil zit in het feit dat Koen Scharrenberg, één van Nederlands meest gewaardeerde Kyokushin karateka's, tegenwoordig aangesloten is bij een andere organisatie als die van Kaicho Bluming, namelijk het Shin Kyokushin.
Het zou daarom ongepast zijn om hem een promotie te geven van een andere organisatie, mede vanwege het respect voor de Shin Kyokushin budokai's.

Het staat natuurlijk zonder twijfel dat Koen Scharrenberg voor zowel het Team Hardcore, als alle full contact karateka's van onschatbare waarde is, en bovendien wordt hij door een ieder ook gerespecteerd om zijn karate vaardigheden en wijsheden.

Osu en respect,
Martin van Emmen

harryg
10-07-2007, 05:46
Osu Martin Sensei,

Bedankt voor je uitleg. Ik snap het punt. Ik dacht/denk echter omdat Koen redelijk 'zwaar involved' is in Team Hardcore en in de IBK plus een enorme toegevoegde waarde heeft, een hogere Budokai graad wel toepasbaar zou zijn. Zoals Henk kancho aangeeft eerder in deze topic, geen karate maar een budokai (allround) graad zou dan toch moeten kunnen. Dit schaadt het respect richting Shin-Kyokushin m.i. niet.

Maar goed dat is mijn mening.

Osu,

Harry

smatti
10-07-2007, 07:47
Helemaal eens, maar ja.....

jan sensei kyokushin
10-07-2007, 15:29
Osu Shihan Harry en Sensei Martin ik kan Sensei Koen ook al jaren en kan zijn standpunten en principes wel en beetje, het licht niet aan de IBK enz .Sensei Koen houd het zelf tegen denk ik om gepromofeerd te worden door de IBK kancho Henk Kuipers . mij niet verkeerd begrijpen heren maar wij van de oude stempel weten wie Sensei Koen is en bikkel en fijn persoon die RESPECT verdient in het hele Martial -art- budo en BIG OSU. de hoogste graad in het Shin Kyokushin is die Jap 6e dan . waar Sensei Koen bij aangesloten is met zijn organisatie.

ik ben het helemaal met jullie eens .
en alle anderen die gepromoveert zijn door Kancho Henk van harte gefeliciteerd ,
en BIG OSU
sportgroeten jan .

Osu