PDA

View Full Version : Mourad en Gibbs



Sjaak
07-07-2007, 23:38
Waarom zie ik deze jongens zo weinig vechten :(

Vooral Mourad Bouzidivind ik wereldtop en ook zijn laatste partij in de Arena vond ik hem beter hoewel de jury daar anders over dacht.

Jesse Gibbs is mijn inziens ook ondergewaardeerd en die zou ik wel is tegen de echte kopstukken willen zien knokken want die kan veel meer dan die laat zien

osu

cholitzu
08-07-2007, 00:11
Helemaal mee eens Sjaak.

Denk dat het toch met "politiek" te maken heeft....


Jammer maar het is niet anders.

Denk dat we heel snel wel iets van Gibbs zullen horen trouwens.

Wheelie
08-07-2007, 00:18
Dit postte Jessie Gibbs hier op mixfight



Maar goed, ik persoonlijk zou het dolgraag tegen Yvel willen opnemen een x.
Zijn stijl ligt mij wel, dat constant aanvallen. In mijn hoofd ben ik de beste zwaargewicht MMA vechter van Nederland. Zou dat graag willen bewijzen.
Er zijn hier jammer genoeg niet zoveel zwaargewichten die MMA vechten op dit moment. Best raar als je verhalen hoort dat MMA weer erg in opkomst is.
Dus Gilbert,, let's get it on man! wanneer?

Oesh,
J.Gibbs

In AHOY won Jessie Gibbs overtuigend van Milco Voorn.
Ik zou 'm ook wel wat vaker willen zien vechten maar ik denk dat bijvoorbeeld Yvel niet snel tegen Jessie wil vechten omdat Gilbert niks te winnen heeft in zijn ogen ;)
Aantal tegenstanders waar hij tegen gematched zou kunnen worden zijn o.a. Hakim Gouram, Michael Knaap, Valentijn Overeem, Rodney Faverus, Dave Dalgliesh
Wat vind jij zelf van deze tegenstanders Jessie ?

Justinian
08-07-2007, 00:24
Ik zou hem ook wel tegen Gilbert willen zien vechten. Met name, omdat Jessie voor zover ik weet ook staand goed uit de voeten kan. Ben benieuwd hoe Jessie het er staand tegen Gilbert vanaf brengt (als hij niet meteen voor het grondgevecht gaat natuurlijk).

Fasada
08-07-2007, 00:25
Vind het een beetje overdreven om het op 'politiek' te gooien..
Een vechter boek je niet alleen om dat die persoon goed is maar ook om zijn marktwaarde en wat hij kost om hem te boeken.

Kost een vechter als voorbeeld 10.000 euro dan moet dat geld worden terug verdiend, kaartverkoop en viptafels hoort daar gewoon eenmaal bij.
Klinkt misschien niet helemaal eerlijk maar zo is het nou eenmaal, in de auto of motorsport zijn ook genoeg talenten maar als die geen geld hebben dan kunnen zij ook moeilijk doorbreken in de formule 1 bijvoorbeeld.

Als ik dan opmerkingen hoor over dat Mourad iedereen sloopt en dat Badr Hari geen kans maakt en zie dat hij Saki niet kan afstoppen vraag ik mij gewoon af hoe goed is hij dan eigenlijk wel en gooit zijn trainer dan niet zijn eigen glazen in???

Wil beide heren graag vaker zien vechten want ben wel van menig dat zij zich zeker kunnen meten met de top en dat zij op basis van hun kunnen weldegeljik thuis horen op de "grotere" gala's...

The Bulldog
08-07-2007, 00:53
Jessie GIbs pakt Yvel aan...ben ik zeker van...
en geloof me dan ion ene is het een publiekstrekker....

Ik zeg Jessie pakt op Allistair na een ieder denk ik...

Fight Master
08-07-2007, 01:58
Ik denk dat Gibs zich eerst maar eens moet bewijzen tegen de subtop voordat hij vechters als Yvel uitdaagt voor een partij. Ik denk dat hij tegen jongens als Knaap en Staring zich moet bewijzen om hoger op te komen

Strange Cutbean
08-07-2007, 02:26
Ik denk dat Gibs zich eerst maar eens moet bewijzen tegen de subtop voordat hij vechters als Yvel uitdaagt voor een partij. Ik denk dat hij tegen jongens als Knaap en Staring zich moet bewijzen om hoger op te komen

Dan moeten Knaap en Staring wél willen en dan geef ik ze weinig kans.
Het lijkt mij trouwens wel dat Jesse een stukje zwaarder is.

Ik zou trouwens Hans Stringer ook wel vaker in de Nederlandse MMA ring willen zien. Maar dat is ook een vechter die "graag over het hoofd gezien wordt". Let maar op, ooit staat hij in de UFC en dan lopen ze in Nederland te klagen dat "we hem nooit in Nederland kunnen zien knokken".

Fight Master
08-07-2007, 02:38
Dan moeten Knaap en Staring wél willen en dan geef ik ze weinig kans.


Waarom zouden ze niet willen die jongens gaan geen gevecht uit de weg ;) Ik las hier ook eens dat Dave Dalgliesh niet zou durven maar volgens Dave klopt daar niks van

Sjaak
08-07-2007, 02:51
Vind het een beetje overdreven om het op 'politiek' te gooien..
Een vechter boek je niet alleen om dat die persoon goed is maar ook om zijn marktwaarde en wat hij kost om hem te boeken.

Kost een vechter als voorbeeld 10.000 euro dan moet dat geld worden terug verdiend, kaartverkoop en viptafels hoort daar gewoon eenmaal bij.
Klinkt misschien niet helemaal eerlijk maar zo is het nou eenmaal,

Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat en ben bang dat een mindere vechter met een grotere aanhang (VIP tafels) veel antrekkelijker is voor een promotor dan een hele goeie vechter met een kleine aanhang

Niet eerlijk maar wel realiteit.

Osu

Sjaak
08-07-2007, 02:54
Als ik dan opmerkingen hoor over dat Mourad iedereen sloopt en dat Badr Hari geen kans maakt en zie dat hij Saki niet kan afstoppen vraag ik mij gewoon af hoe goed is hij dan eigenlijk wel en gooit zijn trainer dan niet zijn eigen glazen in???



Ik weet niet of die iedereen sloopt maar dat Mourad een wereldtopper is die heel veel mensen in zijn klasse kan hebben staat als een paal boven water.

En ik vond dat hij de winst had moeten krijgen tegen Saki maar dat is mijn mening, was een hele goeie partij.

Osu

Sjaak
08-07-2007, 03:00
Ik denk dat Gibs zich eerst maar eens moet bewijzen tegen de subtop voordat hij vechters als Yvel uitdaagt voor een partij. Ik denk dat hij tegen jongens als Knaap en Staring zich moet bewijzen om hoger op te komen

Waarom ???

Ik zie zoveel vechters die deze stappen overslaan dus waarom geld dat dan wel voor Jesse ?

Om nog effe op Roy te reageren, ja Jesse kan staand ook "redelijk" overweg want jaren geleden toen die nog jong was ;) werd die met 3 vingers in zijn neus Nederlands Kampioen Kyokushin in het zwaargewicht, hij is gewoon een beer !!!

osu

Strange Cutbean
08-07-2007, 04:08
[QUOTE=

Om nog effe op Roy te reageren, ja Jesse kan staand ook "redelijk" overweg want jaren geleden toen die nog jong was ;) werd die met 3 vingers in zijn neus Nederlands Kampioen Kyokushin in het zwaargewicht, hij is gewoon een beer !!!

osu[/QUOTE]

Nu geef je zelf het antwoord op jouw vraag, niemand wil vechten tegen de beer!!!

Strange Cutbean
08-07-2007, 04:10
Waarom zouden ze niet willen die jongens gaan geen gevecht uit de weg ;) Ik las hier ook eens dat Dave Dalgliesh niet zou durven maar volgens Dave klopt daar niks van

Nou dat hoop ik dan maar als het er ooit van dreigt te komen, want ik kom dan wel kijken!

Hammerkick
08-07-2007, 09:15
Name: Jessie Joseph Gibbs

Born: 05-07-1979 (28 years)
Place : Den Hague ( Holland )
Weight : 110 - 120 kilogram (Heavy Weight)
Nickname : The Pressure

MMA Fights: 6 wins 0 losses 0 draw
4 submission
2 K.O.'s

8 mans-tournament in Deventer (Holland) 2005.
final vs Ralf 'underdog' Wonink . win by K.O. (mawashi Jodan)

Heat FC in Heesch (Holland) 2006
vs Ahmed Cift (team schreiber) win by submission (armbar)

2h2h in Badhoevedorp (Holland)
vs Komodo (team ammoussou) win by T.K.O.

2h2h & Pride Ahoy, Rotterdam (Holland)
vs Milco Voorn (team schreiber) win by submission (kimura)

Brazilian jiu jitsu : Brown Belt brazilian jiu jitsu

Dutch Champion 2005 , 2006
Belgium Champion 2004, 2005, 2006
European Champion 2004
American Champion in Washington 2005
Short Circuit Champion 2004, 2005, 2006
Amsterdam open kampioen 2006 , 2007

120 fights . 116 wins... 4 losses

Muay Thai:

3 fights: 2 wins 1 loss

Kyokushin Karate:

Dutch Champion 1992
Dutch Champion 1993
Dutch Champion 1994
European Champion 1995
European Champion 1996
European Champion 2003

50 fights: 47 wins 3 losses

Experience:

10 years kyokushin karate
4 years boxing
5 years brazilian jiu jitsu
2 years tea kwon do
2 years MMA training

For more info
call/mail Richard
telno. +31-642 223230
[email protected]

http://img379.imageshack.us/img379/2430/headshot2zn6.jpg (http://imageshack.us/)

Sjaak
08-07-2007, 09:44
De lijst is niet helemaal compleet hoor want in 1998 werd Jesse Nederlands kampioen zwaargewicht Kyokushin en in 2002 verloor hij nipt de finale op het NK Kyokushin.

koral27
10-07-2007, 00:42
WHEELIE:
"Aantal tegenstanders waar hij tegen gematched zou kunnen worden zijn o.a. Hakim Gouram, Michael Knaap, Valentijn Overeem, Rodney Faverus, Dave Dalgliesh
Wat vind jij zelf van deze tegenstanders Jessie ?"

Ik vecht graag, dus het maakt niet zoveel uit wie het is ! want heb vertrouwen in mijn eigen kunnen. Weeg op dit moment 110 kg.(met de mogelijkheid om een paar kilo kwijt te raken). weet niet wie van de genoemde vechters een zwaargewicht is en/ of geen probleem heeft om tegen mij een partij te vechten. Aan mij zal het in ieder geval niet liggen.
Denk toch dat ze allemaal te kort zullen komen, buiten het feit dat sommigen wat lichter zijn.

Het staat er nu wat beter voor kwa partijen, want als het goed is vecht ik 21 juli a.s. in St. Petersburg, waar ook Brian Lo-An-Joe en mijn trainingsmaatje Gegard Mousasi een partij vecht. Dit word in ieder geval een belangrijke partij voor mij. Hier kan ik mezelf echt ff gaan bewijzen

gr,
Gibbs

MB667
10-07-2007, 00:52
mma vs jordan!

Strange Cutbean
10-07-2007, 01:18
WHEELIE:
"Aantal tegenstanders waar hij tegen gematched zou kunnen worden zijn o.a. Hakim Gouram, Michael Knaap, Valentijn Overeem, Rodney Faverus, Dave Dalgliesh
Wat vind jij zelf van deze tegenstanders Jessie ?"

Ik vecht graag, dus het maakt niet zoveel uit wie het is ! want heb vertrouwen in mijn eigen kunnen. Weeg op dit moment 110 kg.(met de mogelijkheid om een paar kilo kwijt te raken). weet niet wie van de genoemde vechters een zwaargewicht is en/ of geen probleem heeft om tegen mij een partij te vechten. Aan mij zal het in ieder geval niet liggen.
Denk toch dat ze allemaal te kort zullen komen, buiten het feit dat sommigen wat lichter zijn.

Het staat er nu wat beter voor kwa partijen, want als het goed is vecht ik 21 juli a.s. in St. Petersburg, waar ook Brian Lo-An-Joe en mijn trainingsmaatje Gegard Mousasi een partij vecht. Dit word in ieder geval een belangrijke partij voor mij. Hier kan ik mezelf echt ff gaan bewijzen

gr,
Gibbs

Nou, zou ik tegen de hier genoemde vechters zeggen; "Put your money where your mouth is!" Jullie gaan toch zeker geen gevecht uit de weg. Mits de gewichten een beetje overeenkomen natuurlijk.
Promotors, maak het waar.

RNLMC
10-07-2007, 01:47
mma vs jordan!

jordan is rond de 85kg.

Justinian
10-07-2007, 07:49
jordan is rond de 85kg.
De suggestie kwam waarschijnlijk doordat Jordan Jessie Gibbs een keer heeft verslagen. Ik geloof dat het op BJJ-regels was en dat Jordan op een beenklem won (zo uit m'n hoofd).

cholitzu
10-07-2007, 11:41
Justinian Quote:


De suggestie kwam waarschijnlijk doordat Jordan Jessie Gibbs een keer heeft verslagen. Ik geloof dat het op BJJ-regels was en dat Jordan op een beenklem won (zo uit m'n hoofd).

Dit was op de amsterdam open begin 2006 volgens mij op grappling regels.


Jessie hou ons op de hoogte...:thup:

Justinian
10-07-2007, 17:31
Justinian Quote:


De suggestie kwam waarschijnlijk doordat Jordan Jessie Gibbs een keer heeft verslagen. Ik geloof dat het op BJJ-regels was en dat Jordan op een beenklem won (zo uit m'n hoofd).

Dit was op de amsterdam open begin 2006 volgens mij op grappling regels.


Jessie hou ons op de hoogte...:thup:
Volgens mij heb je gelijk. Ik kan me er nog een foto van herinneren. Ik heb nog even op de Kops-pagina gekeken, maar kon de foto niet meer vinden.

new_world_order
10-07-2007, 20:40
http://www.sportcentrumkops.nl/images/Grapling%20amsterdam%20061015/2e_amsterdamse_toernooi_2006_037.jpg


Hier

Justinian
10-07-2007, 20:40
http://www.sportcentrumkops.nl/images/Grapling%20amsterdam%20061015/2e_amsterdamse_toernooi_2006_037.jpg


Hier
Die bedoelde ik idd, thanks.

citygym
11-07-2007, 02:26
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat en ben bang dat een mindere vechter met een grotere aanhang (VIP tafels) veel antrekkelijker is voor een promotor dan een hele goeie vechter met een kleine aanhang

Ik Denk dat Mourad genoeg patijen vecht. En weet ook zeker dat hij goed betaalbaar is vergeleken met de rest van de vechter van zijn nivo!
Ik heb hem 2 keer op mijn gala gehad en vind Mourad een topper zowel, als vechter, persoonlijk en zakelijk!

Osu Dennis
Niet eerlijk maar wel realiteit.

Osu

Sjaak
12-07-2007, 06:08
Ik Denk dat Mourad genoeg patijen vecht. En weet ook zeker dat hij goed betaalbaar is vergeleken met de rest van de vechter van zijn nivo!
Ik heb hem 2 keer op mijn gala gehad en vind Mourad een topper zowel, als vechter, persoonlijk en zakelijk!

Osu Dennis


Osu Dennis, klopt helemaal, ik vind hem persoonlijk ook een wereldgozer maar vind alleen dat die te weinig kansen krijgt op de grote gala's

Osu Sjaak

BJJCORE
12-07-2007, 09:56
21 juli vecht Jessie tegen Alexander Emelianenko in Rusland als invaller voor Gilbert want die heeft pijn aan zijn hand of zoiets ..... in ieder geval valt Jessie in. Als hij wint hoop ik dat hij wat makkelijker aan de bak komt.
:rolleyes:

Justinian
12-07-2007, 17:25
21 juli vecht Jessie tegen Alexander Emelianenko in Rusland als invaller voor Gilbert want die heeft pijn aan zijn hand of zoiets ..... in ieder geval valt Jessie in. Als hij wint hoop ik dat hij wat makkelijker aan de bak komt.
:rolleyes:
Dat is een hele mooie kans. Ik hoop voor hem dat hij er klaar voor is.

@ILKO’s: ik begrijp wat je bedoelt en zo is het volgens mij ook: het heeft zeker te maken met hoe graag het publiek iemand wil zien. Ik heb Jessie twee keer zien vechten, 1 keer in Oss en 1 keer op 2h2h tegen Milco Voorn. Als liefhebber van het grondgevecht vond ik het beide leuke partijen om te zien. Ik denk echter dat het ‘grote publiek’ een andere mening is toegedaan. Het grondgevecht wordt – afgezien van Ground ’n Pound – niet hetzelfde gewaardeerd als het staande gevecht.

The Bulldog
12-07-2007, 18:11
Super kans voor Jessie natuurlijk..

Ik mag lijen dat hij hem pakt..

zou wel wat wezen zeg...poeh

Sjaak
12-07-2007, 19:13
21 juli vecht Jessie tegen Alexander Emelianenko in Rusland als invaller voor Gilbert want die heeft pijn aan zijn hand of zoiets ..... in ieder geval valt Jessie in. Als hij wint hoop ik dat hij wat makkelijker aan de bak komt.
:rolleyes:

Gave kans zeg

osu

Sjaak
12-07-2007, 20:39
Ben ik nou de enige die vond dat Mourad in de Arena zijn partij had gewonnen ?? Nog meer mensen met een mening ?

Osu

mossad
12-07-2007, 21:17
Ben ik nou de enige die vond dat Mourad in de Arena zijn partij had gewonnen ?? Nog meer mensen met een mening ?

Osu


Nee vond ik ook. Hoewel hij in de laatste ronde zich een beetje de kaas van het brood eten. Maar hij is veelbelovend.

Fight Master
13-07-2007, 01:49
Saki heeft terecht gewonnen.

Sjaak
14-07-2007, 08:59
Saki heeft terecht gewonnen.

Dacht het niet :confused:

The Bulldog
14-07-2007, 21:35
Saki heeft op tactische wijze de pot terecht gewonnen imo.

Maar Wat betreft vechten en vechtstijl dacht ik ook dat saki zou verliezen..

Hendy
14-07-2007, 21:48
Ben ik nou de enige die vond dat Mourad in de Arena zijn partij had gewonnen ?? Nog meer mensen met een mening ?

Osu
1e en 2e ronde mourat, 3e ronde saki. split decesion 2-1 mourat !