PDA

View Full Version : Meest ondergewaardeerde vechter?



bladetrinity
16-07-2007, 05:29
Wie vinden jullie de meeste ondergewaardeerde vechter uit
Nederland. Iemand die al veel heeft gepresteerdt maar
die nog niet veel erkening krijgt van vechtsportminded Nederland.

Mijn stem gaar naar Gegard Mousasi. Hij heeft al een paak keer in Pride
gestaan met veel sucses. Ook laat hij in Nederland geen tegenstander heel.

Toch krijgt hij niet zo veel erkeing in ons land (hij stond bijvoorbeeld niet bij de ringsports top 25). Ik hoop dat we hem nog veel te zien krijgen en dat hij nog veel wint.

micha
16-07-2007, 07:51
Ronald Wustenberg

The Bulldog
16-07-2007, 07:56
Jessie Gibbs

Björn Breggy

A-team
16-07-2007, 08:37
Misschien schilt wel!

Tsuki
16-07-2007, 08:43
idd Schilt .............

Tsuki
16-07-2007, 08:45
oh en rickson gracie de meest overschatte ..........

* staat op rent weg en trekt de forumdeur achter hem op slot * ;-)

pwie
16-07-2007, 08:46
Misschien schilt wel!

Ehm denk ook Bjorn Bregy, Badr Hari,Hendry Akdeniz, Sem Schilt die heb ik trouns vandaag gezien bij de race go wat een reus.

niels
16-07-2007, 11:49
valentijn Overeem
Heeft skills !!!

redjuh
16-07-2007, 12:51
Jessie Gibbs

Björn Breggy

jesse is geenszins ondergewaardeerd, hij is immers nog maar net bezig met vechten. bregy is zeker niet ondergwaardeerd, hij is geen to, en zal er ook nooit bij komen, dus staat in de subtop goed op ze plek..... IMO

redjuh
16-07-2007, 12:52
oh en rickson gracie de meest overschatte ..........

* staat op rent weg en trekt de forumdeur achter hem op slot * ;-)

wanneer heeft hij voor het laatst gepretendeerd de beste te zijn? stfu man.

micha
16-07-2007, 15:58
Valentijn heeft Randy Couture laten kloppen

Glen
16-07-2007, 17:24
Siyar, maar dat gaat nu veranderen !!!!!

Mickey
16-07-2007, 17:28
Idd.. Siyar werd altijd ontzettend ondergewaardeerd.

@ Red.. LOL! Dont feed the Trolls, dumbass.

*Geef Tsuk een koekje voor een goed uitgevoerde guerilla troll actie*

Sammy
16-07-2007, 17:39
Een vechter die niet meer actief is (als wedstrijdvechter), maar wel enorme prestaties heeft neergezet: Gilbert Ballentine. Hij heeft tegen alle groten der aarde gestaan onder verschillende soorten regels (muay thai op thaise regels, WKA, ISKA etc.), maar heeft echter nooit de waadering gekregen. Als je nagaat dat hij tot 42-jarige leeftijd nog in de ring heeft gestaan (freefight). In tegenstelling tot bijvoorbeeld Ramon Dekkers, hoor of lees je zelden iets over hem. Heel jammer !

Tsuki
16-07-2007, 18:18
@ Red.. LOL! Dont feed the Trolls, dumbass.

*Geef Tsuk een koekje voor een goed uitgevoerde guerilla troll actie*

dank u dank u en idd reactie van diegene waar je het van verwacht :thup:

ik zeg ook niet dat hij zichzelf de beste vind dus ik S niet TFU

De man van 14K
16-07-2007, 18:27
Ronald Wustenberg

hehe....:cool2:

Illest
16-07-2007, 18:39
valentijn Overeem
Heeft skills !!!

Maar die schijnt niet zo populair te zijn bij de meeste mensen..
(attitude)

Verder is er inderdaad niet zoveel waardering voor Schilt, maar dat kun je de mensen ook niet kwalijk nemen. Het heeft gewoon te maken met z'n vechtstijl.
Als je jaren lang verwend bent met het combinatie-vermogen van Hoost, de lowkicks van Aerts en de knieen van Bonjasky dan is de stijl van Schilt wel ff wennen natuurlijk.

Gelukkig voor hem zijn er genoeg mensen die hem wel waarderen.;)

chief108
16-07-2007, 18:45
Valentijn heeft Randy Couture laten kloppen

http://www.youtube.com/watch?v=HQ5mzXFMUKg

Floris
17-07-2007, 23:15
Zeker Gegard...

Hij is zonder twijfel relatief een van de meest succesvolle MMA-vechters van Nederland met een prima record en menig winstpartij in o.a. DEEP en PRIDE.

Desondanks krijgt hij niet de erkenning die hij verdient, maar daar komt naar mijn mening nog wel verandering in.

Mickey
17-07-2007, 23:27
Zeker Gegard...

Hij is zonder twijfel relatief een van de meest succesvolle MMA-vechters van Nederland met een prima record en menig winstpartij in o.a. DEEP en PRIDE.

Desondanks krijgt hij niet de erkenning die hij verdient, maar daar komt naar mijn mening nog wel verandering in.

Ik heb juist het idee dat Gegard wel degelijk wordt gezien als een van Nederlands volgende toppers.

Khanom Thom
17-07-2007, 23:39
Ryan Simson...!

Hendy
17-07-2007, 23:56
henri akdeniz..

bryan
18-07-2007, 00:05
Ryan Simson...!

eens.. hij heeft ook tegen alle grote gestaan en krijgt te weinig erkenning..
Zoals hij zelf zegt... hij zit bij de verkeerde sportschool voor die dingen..
geen melkhuisje van rutz... dus ben je de sjaak...

redjuh
18-07-2007, 00:54
Over wustenberg gesproken... tijdens fightclub van Zaterdag heeft Rooijers gezegd dat dat vrouwtje van de K1 veel beter bij het gala zou passen, en nog een paar dingetjes. toch een beetje een sneertje in de richting van bovenstaande persoon

Floris
18-07-2007, 10:47
Ik heb juist het idee dat Gegard wel degelijk wordt gezien als een van Nederlands volgende toppers.

Misschien, maar dit denkbeeld vertaald zich dan niet in daarbijbehorende credit en media coverage.

Denk zoals genoemd aan zijn onbegrijpelijke afwezigheid in de top 25, of het feit dat zijn prestaties nagenoeg ombesproken blijven op Fora zoals deze.

Floris
18-07-2007, 10:47
Ik heb juist het idee dat Gegard wel degelijk wordt gezien als een van Nederlands volgende toppers.

Misschien, maar dit denkbeeld vertaald zich dan niet in daarbijbehorende credit en media coverage.

Denk zoals genoemd aan zijn onbegrijpelijke afwezigheid in de top 25, of het feit dat zijn prestaties nagenoeg ombesproken blijven op Fora zoals deze.

TheSkindo
18-07-2007, 12:29
Nog een: Perry Ubeda...

Slome
18-07-2007, 12:33
Bas Rutten: deze beste man heeft lang niet al het respect wat het toebehoord bij iedereen. In USA is hij een grootheid.

jackscofield
18-07-2007, 14:33
rickson gracie
Gegard Moushasi

PigDog
18-07-2007, 16:22
Schilt for sure!
Veel mensen vinden zijn houterige vechtstijl niet mooi, en vergeten dan gemakshalve dat er nog niemand antwoord heeft op zijn stijl.

Ballantine werd door vechtsportminnend nederland wel degelijk geeerd en gerespecteerd. Hij was een van de beste vechters.

bami112
18-07-2007, 18:30
idd ballentini hoorde zeker bij de top van NL in die tijd, maar heeft nooit het gene behaald waar ramon dekker wel slaagde!!

Khanom Thom
18-07-2007, 19:04
Schilt for sure!
Veel mensen vinden zijn houterige vechtstijl niet mooi, en vergeten dan gemakshalve dat er nog niemand antwoord heeft op zijn stijl.

x2 :)

Richelieu
18-07-2007, 20:44
Joeri Mes !!!

Karsten
18-07-2007, 22:09
Faldir Chahbari...klaar voor het grote werk maar (te) weinig kansen...

Sammy
19-07-2007, 01:34
Nog iemand (naast Gilbert Ballentine) die me te binnen schiet: Ronnie Rivano. Iemand die zich zijn hele sportleven bezig heeft gehouden met semi-contact karate maakt in een korte tijd een switch naar freefight (open hand) en later MMA. Is daar ook vrij succesvol in geweest, is verder ook niemand uit de weg gegaan. Ik ken verder niemand die dat ook gepresteerd heeft. Hij is overgens wel ko gegaan tegen Gilbert Ballentine.

Overigens vind ik vechters als Perry Ubeda, Ryan Simson en Faldir C. bepaald niet ondergewaardeerd. Zij zijn regelmatig terug te vinden in de bladen, worden veel besproken op de fora, mogen commentaar geven bij Eurosport (Perry). Met alle respect voor hun geleverde prestaties overigens !

Biiyen
19-07-2007, 03:33
De meest ondergewaardeerde is Rayen Simson. De man krijgt al 10 jaar veel te weinig. Had hem in 2003/04 naar de K1 Max gestuurd en hij had de boel van voor tot achter geowned.

The Bulldog
19-07-2007, 04:26
Faldir Chahbari...klaar voor het grote werk maar (te) weinig kansen...

ook mee eens..

Vale Tudo
19-07-2007, 07:31
faldir chahbari inderdaad. hij kan zo aan de bak in de K1-max!

detje
19-07-2007, 07:46
Gerard Gordeau...

Italian*Berlusconi*
19-07-2007, 07:48
Gerard Gordeau...

???????????

detje
19-07-2007, 08:18
Loopbaan:
vanaf 1977 Meervoudig nederlands Kampioen Kyokushin Karate
vanaf 1977 Meervoudig europees kampioen Kyokushin Karate
1979 1e Kyokushin Karate Teamkampioen o.a. gewonnen van Dolf Lundgren en Andy Hug
1979 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
1983 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
1987 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
vanaf 1988 Meervoudig Savate wereld-kampioen super zwaar gewicht (Frankrijk)
vanaf 1988 Meervoudig Savate europees-kampioen super zwaar gewicht (Frankrijk)
1989 1e Mixed fighter Tokyo Dome (Japan)
1989 1e Vale Tudo - Shooto kampioen Tokyo Dome (Japan)
1990 1e Ultimate Fight (U.F.C.-1) te Denver (U.S.A.) finaleplaats
1991 1e K1-kampioen Tokyo Dome (Japan)
1991 1e Rings kampioen Ariake Colosseum Tokyo (Japan)
1993 Kampioen Thai-Boxing Ramadajin (Thailand)
1994 wereld-kampioen Seido-Kan Karate

Hiernaast heeft Kancho Gerard Gordeau vanaf 1994 tot heden vnl. voor U.F.O.-Japan een flink aantal matches gedraaid, waaronder tegen Inoki-San, Brian Johnson, Murakami, Ogawa, Fredik Helm en Nagai. In 1994 heeft Kancho de 3-voudig wereldkampioen Seido (Satake) verslagen in Seido, Kick Boxing en freefight. In 2003 is Kancho Gerard gepromoveerd tot de 9e dan in de Kyokushin Karate

Jeru
19-07-2007, 08:42
Ryan Simson...!

x 10.000.000!

Ralph
19-07-2007, 09:00
Gordeau heeft inderdaad ook een imposante loopbaan achter de rug en is een ware vechtsportpionier, maar ik moet bij zijn naam toch altijd denken aan die Japanner die door hem nu aan één oog blind is...

Italian*Berlusconi*
19-07-2007, 09:02
Gordeau heeft inderdaad ook een imposante loopbaan achter de rug en is een ware vechtsportpionier, maar ik moet bij zijn naam toch altijd denken aan die Japanner die door hem nu aan één oog blind is...

x2.
en bij Gracie in zn oor gebeten??!! (dat is wat Gracie zegt over UFC 1 en waarom hij die choke daarom langer aanzette)

detje
19-07-2007, 10:30
x2.
en bij Gracie in zn oor gebeten??!! (dat is wat Gracie zegt over UFC 1 en waarom hij die choke daarom langer aanzette)
ach, kleinigheidje hou je toch....en dat hij die japanner aan 1 oog blind heeft getrapt, is natuurlijk nooit zijn bedoeling geweest, alhowel de trap wel bedoeld was maar de gevolgen uiteraard niet te overzien waren op dat moment en ik mag aannemen dat gordeau daar ook aardig spijt van heeft gehad

Italian*Berlusconi*
19-07-2007, 18:55
ach, kleinigheidje hou je toch....en dat hij die japanner aan 1 oog blind heeft getrapt, is natuurlijk nooit zijn bedoeling geweest, alhowel de trap wel bedoeld was maar de gevolgen uiteraard niet te overzien waren op dat moment en ik mag aannemen dat gordeau daar ook aardig spijt van heeft gehad

kwam niet door trappen hoor tegen Nagai.... maar goed, verleden tijd.

Ralph
19-07-2007, 19:16
Idd.... Bekijk die wedstrijd nog maar eens. Een trap was daar niet de oorzaak van. Maar, zoals Italian al zei, verleden tijd!
Een andere ondergewaardeerde vechter: Ricardo Arona!

Sammy
19-07-2007, 19:18
Ik denk dat er in deze thread een aantal dingen door elkaar beginnen te lopen. Krijgt een vechter waar die recht op heeft qua vechtsportloopbaankansen óf krijgt een vechter (on)voldoende publiciteit voor de prestaties die hij heeft geleverd. Qua publiciteit heeft bijv. Perry Ubeda met columns, interviews, gastcommentator bi Eurosport bepaald niet te klagen. Ik denk Gerard Gordeau evenmin, want die is inmiddels als wedstrijdvechter al een hele tijd gestopt.
Dat bijvoorbeeld Faldir Chabari een kans moet krijgen in de K 1- Max vind ik ook, maar of hij tekort wordt gedaan qua publiciteit ? Ik zie nog wel eens interviews in de bladen van hem.

Nogmaals, degene die in de loop der jaren echt tekort is gedaan qua publiciteit is (naar mijn mening) Gilbert Ballentine. Meer dan 10 jaar de dienst uitgemaakt aan de top en zelden iets over gelezen in de bladen. Vechters als El Geubli, Tekin, Vierra, Menis, Chanoy, Dekkers, Mamadeus (op PKA-regels) en weet ik veel wie nog meer moesten allemaal hun meedere erkennen in deze vechter met ongekende reflexen en een ongekend arsenaal aan technieken.

Hammerkick, als je dit leest, heb jij misschien nog een artikel liggen over deze vechter ?

Hammerkick
20-07-2007, 19:24
Nogmaals, degene die in de loop der jaren echt tekort is gedaan qua publiciteit is (naar mijn mening) Gilbert Ballentine. Meer dan 10 jaar de dienst uitgemaakt aan de top en zelden iets over gelezen in de bladen. Vechters als El Geubli, Tekin, Vierra, Menis, Chanoy, Dekkers, Mamadeus (op PKA-regels) en weet ik veel wie nog meer moesten allemaal hun meedere erkennen in deze vechter met ongekende reflexen en een ongekend arsenaal aan technieken.

Hammerkick, als je dit leest, heb jij misschien nog een artikel liggen over deze vechter ?
Ooh, vast wel !! Ik zal voor je zoeken.

bryan
20-07-2007, 19:44
Loopbaan:
vanaf 1977 Meervoudig nederlands Kampioen Kyokushin Karate
vanaf 1977 Meervoudig europees kampioen Kyokushin Karate
1979 1e Kyokushin Karate Teamkampioen o.a. gewonnen van Dolf Lundgren en Andy Hug
1979 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
1983 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
1987 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
vanaf 1988 Meervoudig Savate wereld-kampioen super zwaar gewicht (Frankrijk)
vanaf 1988 Meervoudig Savate europees-kampioen super zwaar gewicht (Frankrijk)
1989 1e Mixed fighter Tokyo Dome (Japan)
1989 1e Vale Tudo - Shooto kampioen Tokyo Dome (Japan)
1990 1e Ultimate Fight (U.F.C.-1) te Denver (U.S.A.) finaleplaats
1991 1e K1-kampioen Tokyo Dome (Japan)
1991 1e Rings kampioen Ariake Colosseum Tokyo (Japan)
1993 Kampioen Thai-Boxing Ramadajin (Thailand)
1994 wereld-kampioen Seido-Kan Karate

Hiernaast heeft Kancho Gerard Gordeau vanaf 1994 tot heden vnl. voor U.F.O.-Japan een flink aantal matches gedraaid, waaronder tegen Inoki-San, Brian Johnson, Murakami, Ogawa, Fredik Helm en Nagai. In 1994 heeft Kancho de 3-voudig wereldkampioen Seido (Satake) verslagen in Seido, Kick Boxing en freefight. In 2003 is Kancho Gerard gepromoveerd tot de 9e dan in de Kyokushin Karate

eerste K-1 kampioen ? right.... dacht dat de voorlopers anders heten en we weten allemaal wie de eerste echte k-1 heeft gewonnen... Branco !

detje
21-07-2007, 04:14
eerste K-1 kampioen ? right.... dacht dat de voorlopers anders heten en we weten allemaal wie de eerste echte k-1 heeft gewonnen... Branco !
dat was in 93...

detje
21-07-2007, 04:15
Idd.... Bekijk die wedstrijd nog maar eens. Een trap was daar niet de oorzaak van. Maar, zoals Italian al zei, verleden tijd!
Een andere ondergewaardeerde vechter: Ricardo Arona!
ïk kan die wedstrijd niet terugvinden, dus vertel eens...

The Bulldog
21-07-2007, 04:25
Arona ondergewaardeerd?

Hmmmm

Ralph
21-07-2007, 06:17
Ik zal thuis eens kijken of ik die partij nog kan vinden.

En Arona vind ik echt wel ondergewaardeerd!! Iedereen roept maar dat hij zo saai en eentonig vecht, maar op de grond is hij gewoon master. En zijn laatste partijen waren allemaal vuurwerk; winst of verlies.

Chico
21-07-2007, 07:00
gordeau heeft toch nooit een k1 gewonnen of ben ik nou gek?

en die shit tegen nagai was vies..

Italian*Berlusconi*
21-07-2007, 09:46
Loopbaan:
vanaf 1977 Meervoudig nederlands Kampioen Kyokushin Karate
vanaf 1977 Meervoudig europees kampioen Kyokushin Karate
1979 1e Kyokushin Karate Teamkampioen o.a. gewonnen van Dolf Lundgren en Andy Hug
1979 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
1983 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
1987 Deelname wereldkampioenschappen Kyokushin Karate te Tokyo (Japan)
vanaf 1988 Meervoudig Savate wereld-kampioen super zwaar gewicht (Frankrijk)
vanaf 1988 Meervoudig Savate europees-kampioen super zwaar gewicht (Frankrijk)
1989 1e Mixed fighter Tokyo Dome (Japan)
1989 1e Vale Tudo - Shooto kampioen Tokyo Dome (Japan)
1990 1e Ultimate Fight (U.F.C.-1) te Denver (U.S.A.) finaleplaats
1991 1e K1-kampioen Tokyo Dome (Japan)
1991 1e Rings kampioen Ariake Colosseum Tokyo (Japan)
1993 Kampioen Thai-Boxing Ramadajin (Thailand)
1994 wereld-kampioen Seido-Kan Karate

Hiernaast heeft Kancho Gerard Gordeau vanaf 1994 tot heden vnl. voor U.F.O.-Japan een flink aantal matches gedraaid, waaronder tegen Inoki-San, Brian Johnson, Murakami, Ogawa, Fredik Helm en Nagai. In 1994 heeft Kancho de 3-voudig wereldkampioen Seido (Satake) verslagen in Seido, Kick Boxing en freefight. In 2003 is Kancho Gerard gepromoveerd tot de 9e dan in de Kyokushin Karate

Veel van de partijen die jij noemt zijn 'works' of puroresu wrestling matches geweest. Dus de winnaar van te voren al beslist. Veel RINGS veteranen uit NL zoals Willie Peeters, Dolman, Dick Vrij, Bert Kops ea hebben dit soort wedstrijden gedraaid in Rings Japan in die tijd.
K1 kampioen klopt ook niet helemaal, in die tijd was K1 enkel nog Kyokshin (sp?) karate style ipv het kickboxen van nu.


ïk kan die wedstrijd niet terugvinden, dus vertel eens...

Uit mn hoofd was het gewoon ordinair eye gouchen / oogje prikken met vingers, helaas maar waar. Als ik de dvd kan vinden zal ik deze partij uploaden.

Slome
21-07-2007, 23:16
Faldir Chahbari...klaar voor het grote werk maar (te) weinig kansen...

geloof ik ook!

detje
21-07-2007, 23:47
die info over z'n loopbaan heb ik gecopieerd van de website van de sportschool van gordeau in den haag, kamakura

Sjaak
25-07-2007, 19:41
Wim Ruska,

ik denk dat die man nooit de waardering heeft gekregen die deze wereldkampioen eigenlijk verdiend, in mijn ogen was hij zelfs groter als Anton Geesink