PDA

View Full Version : UFC 74 - Antoni Hardonk vs Frank Mir



Ralph
19-07-2007, 02:25
http://www.ufc.com/

07/18/2007
Mir-Hardonk Added to UFC 74 Card

By Thomas
Gerbasi ([email protected])


Former UFC heavyweight champion Frank Mir returns to the Octagon for the first time in nine months when he takes on dangerous Antoni Hardonk in a bout on August 25th’s UFC 74 card at the Mandalay Bay Events Center in Las Vegas, Nevada.

UFC 74 is headlined by the UFC Heavyweight Championship bout between champion Randy Couture and challenger Gabriel Gonzaga, and the welterweight showdown between former UFC champion Georges St-Pierre and Josh Koscheck.

Las Vegas’ Mir (9-3) is making his first start since a TKO loss to Brandon Vera at UFC 65 in November of 2006. After winning the UFC heavyweight title with a 50 second submission win over Tim Sylvia in June of 2004, Mir suffered serious injuries in a motorcycle accident and was eventually stripped of his title as he rehabbed his broken leg. Mir returned to the Octagon almost two years later in February of 2006, but was stopped by Marcio Cruz in the first round. A subsequent decision win over Dan Christison put Mir in the win column once again, but the loss to rising star Vera put Mir back on the comeback trail. On August 25th, he makes what he hopes is a triumphant return.

Standing in his way is Holland native Antoni Hardonk (5-3), who is on a comeback trail of his own after an upset decision loss to Justin McCully in April. Before that though, the 31-year old Hardonk showed how dangerous he can be in the Octagon when he knocked out Sherman Pendergarst at 3:15 of the opening round last November. A win over Mir will propel this protégé of Ernesto Hoost and Rickson Gracie up the heavyweight ranks.


Ik dacht in een interview gelezen te hebben dat Antoni nog even wilde wachten voordat hij de Octagon in zou stappen, maar een partij tegen Mir is natuurlijk wel vet. Ik hoop dat hij zijn vorige optreden een beetje recht kan zetten.

Italian*Berlusconi*
19-07-2007, 03:21
dit zou eigenlijk al eerder gebeuren maar toen viel McCully in voor Mir en heeft Hardonk helaas verloren op punten die wedstrijd... lag niet aan Antoni trouwens.
Lijkt me een vette pot, Antoni kan redelijk op de grond vechten en Mir natuurlijk bekend dat hij sterk is op de grond. Staand Hardonk all the way dus ik gok op Hardonk op TKO!

Biiyen
19-07-2007, 03:22
Ruig! Ik was al me aan het afvragen wanneer Antoni weer eens een wedstrijd kreeg. Hopelijk valt zijn pot in de PPV.

marcelt
19-07-2007, 03:51
Je zou toch denken dat rickson en Ernesto het ideale trainerskoppel zijn.....................

Ronald
19-07-2007, 05:45
Lijkt me een hele mooie partij. Mir is niet meer de Mir die hij geweest is. Dit moet Hardonk kunnen winnen in mijn ogen.

bryan
19-07-2007, 06:49
hopen dat hij het beter doet dan vorige keer.. anders is het echt afgelopen met hem in de UFC....

Influcted
19-07-2007, 06:50
Komop Hardonk!

Vale Tudo
19-07-2007, 07:18
hardonk pakt m!! tko 1e ronde denk ik

Jochem
19-07-2007, 07:20
dit zou eigenlijk al eerder gebeuren maar toen viel McCully in voor Mir en heeft Hardonk helaas verloren op punten die wedstrijd... lag niet aan Antoni trouwens.
Lijkt me een vette pot, Antoni kan redelijk op de grond vechten en Mir natuurlijk bekend dat hij sterk is op de grond. Staand Hardonk all the way dus ik gok op Hardonk op TKO!

Met alle respect naar Antoni, maar het lag toch echt wel aan hem.

detje
19-07-2007, 07:39
Wanneer die Gorgonza ook Couture weet te verslaan is hij de reuzendoder van de UFC, na zijn winst op cro-cop...dat zullen niet veel mensen hem nadoen, zal mij benieuwen of hij voor nog zo'n upset kan zorgen...

Hardonk vs Mir is voor beide vechters een erg belangrijk gevecht, ze kunnen het zich allebei niet permiteren om tegen een nederlaag aan te lopen..
Ik zou zeggen Antoni zet hem op en laat je niet op de grond verrassen, hopelijk kun je het staand beslissen..go for it and show them what you are worth...:thup:

micha
19-07-2007, 17:35
ben benieuwd

Mickey
19-07-2007, 17:37
<-- Rooting for Anothony

Tony
19-07-2007, 18:17
Met alle respect naar Antoni, maar het lag toch echt wel aan hem.

x2....

hardonk op zijn rug is geen succes. Ik hoop dat ie veel geleerd heeft in de tussentijd.

Frank mir op submission.

Emilio
19-07-2007, 18:35
dat lag dus idd wel aan Antoni zelf.

Antoni nam veel te veel risico met high kicks etc. Dan eindig je vroeg of laat op je rug.

Als ik Antoni was zou ik flink op mijn takedown defense trainen en het schoppen beperken tot low kicks. Voor de rest gewoon met de vuist en dan moet Frank Mir makkelijk te pakken zijn.

Yamato Damashii
19-07-2007, 18:41
Met alle respect naar Antoni, maar het lag toch echt wel aan hem.

X2

Mooi dat Antoni nog een kans krijgt! Menig vechter wordt meteen geloosd door de UFC na een verliespartij.

Mir is niet meer dezelfde vechter als voor zijn ongeluk, maar hij is nog wel een sterke grondvechter. Als Antoni het staand weet te houden moet hij zeker kunnen winnen, maar als het gevecht op de grond belandt zal hij het waarschijnlijk moeilijk krijgen.

Maar natuurlijk hoop ik dat hij wint!

Italian*Berlusconi*
19-07-2007, 18:56
Antoni kan er niks aan doen dat McCully een Lay n Pray gevecht wou.... maar idd zn eigen fout door te trappen en zo naar de grond te gaan in die pot.

Remco
19-07-2007, 19:07
Dat McCully het wilde was niet aan Antoni te wijten, dat ie het kreeg wel.

Emilio
19-07-2007, 20:43
tja als je tegen iemand van team punishment staat dan weet je dat het voornamelijk richting de grond zal gaan met ground en pound. Ortiz wint ook bijna nooit op een submission...

Fight Master
19-07-2007, 21:45
Hardonk is een amateur op de grond dus hij moet het gevecht staande houden

mdk
20-07-2007, 04:19
Met alle respect naar Antoni, maar het lag toch echt wel aan hem.


Ben dit toch niet met je eens.

Antoni heeft een blauwe band BJJ en Mc Cully een zwarte band!
Mc Cully wilde duidelijk niet het staande gevecht aangaan (natuurlijk begrijpelijk).
Maar nadat Mc Cully Antoni naar de grond trok vond ik dat hij maar weinig deed om het proberen af te maken.
Ook ik zou proberen tegen een zwarte bander hem op te sluiten en alleen wanneer het echt mogelijk is proberen een techniek aan te zetten, je zou wel erg dom zijn om zo iemand een kans op de grond te geven.
Antoni zette zelfs aan het eind van de 1e ronde Mc Cully's arm zo vast dat hij daar uiteindelijk aan geopereerd moest worden.
De enige reden waarom Justin niet tikte was omdat zijn hoek aan gaf dat de ronde er binnen enkele secondes op zat.
Als een blauwe bander dit voor elkaar krijgt bij een zwarte bander dan vindt ik dit toch erg voor Antoni pleiten.

Kortom dat Mc Cully naar de grond wilde is te begrijpen maar dan had hij er wel wat meer voor mogen doen om het af te maken.
En dat Antoni dan tegen zo'n sterke gondvechter eerst zijn eigen hachie probeert te redden alvorens iets terug te doen, vind ik niet meer dan begrijpelijk.

redjuh
20-07-2007, 11:27
Ben dit toch niet met je eens.

Antoni heeft een blauwe band BJJ en Mc Cully een zwarte band!
Mc Cully wilde duidelijk niet het staande gevecht aangaan (natuurlijk begrijpelijk).
Maar nadat Mc Cully Antoni naar de grond trok vond ik dat hij maar weinig deed om het proberen af te maken.
Ook ik zou proberen tegen een zwarte bander hem op te sluiten en alleen wanneer het echt mogelijk is proberen een techniek aan te zetten, je zou wel erg dom zijn om zo iemand een kans op de grond te geven.
Antoni zette zelfs aan het eind van de 1e ronde Mc Cully's arm zo vast dat hij daar uiteindelijk aan geopereerd moest worden.
De enige reden waarom Justin niet tikte was omdat zijn hoek aan gaf dat de ronde er binnen enkele secondes op zat.
Als een blauwe bander dit voor elkaar krijgt bij een zwarte bander dan vindt ik dit toch erg voor Antoni pleiten.

Kortom dat Mc Cully naar de grond wilde is te begrijpen maar dan had hij er wel wat meer voor mogen doen om het af te maken.
En dat Antoni dan tegen zo'n sterke gondvechter eerst zijn eigen hachie probeert te redden alvorens iets terug te doen, vind ik niet meer dan begrijpelijk.

exact! reps

appelsap
20-07-2007, 19:53
Zullen we het gewoon weer hebben over zijn pot tegen Mir.
McCully was gewoon een slechte matchup voor Antoni, waarbij hij zelf ook nog eens slecht vocht en slecht naar zijn hoek luisterde. Dan wordt het lastig.

Als Antoni staand wat bewegelijker vecht moet hij Mir kunnen pakken. Die houdt helemaal niet van klappen. Links direct en rechts lowkick is misschien al genoeg.
Hij zal ongetwijfeld een keer naar de grond gebracht worden. Daar explosief proberen op te staan en anders afklemmen tot stand up. Niet guard gaan vechten en kijken of je een upset submission kan veroorzaken.

Helaas kan ik er dit keer niet bij zijn, maar ik denk dat het goed gaat komen.................... Next up....Sylvia of CroCop:-)

bryan
20-07-2007, 20:04
Zullen we het gewoon weer hebben over zijn pot tegen Mir.
McCully was gewoon een slechte matchup voor Antoni, waarbij hij zelf ook nog eens slecht vocht en slecht naar zijn hoek luisterde. Dan wordt het lastig.

Als Antoni staand wat bewegelijker vecht moet hij Mir kunnen pakken. Die houdt helemaal niet van klappen. Links direct en rechts lowkick is misschien al genoeg.
Hij zal ongetwijfeld een keer naar de grond gebracht worden. Daar explosief proberen op te staan en anders afklemmen tot stand up. Niet guard gaan vechten en kijken of je een upset submission kan veroorzaken.

Helaas kan ik er dit keer niet bij zijn, maar ik denk dat het goed gaat komen.................... Next up....Sylvia of CroCop:-)


sylvia -> mogelijk
CC -> No way in hell dat hij dat red...

NormaR
20-07-2007, 21:51
Leuk interview met Antoni op de UFC site: HIER (http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=6853)

Jochem
20-07-2007, 23:31
Ben dit toch niet met je eens.

Antoni heeft een blauwe band BJJ en Mc Cully een zwarte band!
Mc Cully wilde duidelijk niet het staande gevecht aangaan (natuurlijk begrijpelijk).

Ik zie het zo, dat Antoni het gevecht niet staande kon houden.

Maar nadat Mc Cully Antoni naar de grond trok vond ik dat hij maar weinig deed om het proberen af te maken.

Mee eens, maar wie scoorde de punten?

Ook ik zou proberen tegen een zwarte bander hem op te sluiten en alleen wanneer het echt mogelijk is proberen een techniek aan te zetten, je zou wel erg dom zijn om zo iemand een kans op de grond te geven.

ze lagen op de grond, dus die kans was er al. Mccully was duidelijk aan het lay-en prayen, takedowns beetje stoten vanuit de guard en dan maar hopen dat de jury-beslissing voor jou is. klote als je zo iemand tegen je hebt.

Antoni zette zelfs aan het eind van de 1e ronde Mc Cully's arm zo vast dat hij daar uiteindelijk aan geopereerd moest worden.
De enige reden waarom Justin niet tikte was omdat zijn hoek aan gaf dat de ronde er binnen enkele secondes op zat.
Als een blauwe bander dit voor elkaar krijgt bij een zwarte bander dan vindt ik dit toch erg voor Antoni pleiten.

Antoni zij zelf dat hij een fout maakte door positie te verliezen tijdens het aanzetten van die armklem, doordat hij overhaastte. Hij had em verdomme moeten breken en die partij moeten winnen, gelul over "hij zat bijna" heeft niemand iets aan.

Kortom dat Mc Cully naar de grond wilde is te begrijpen maar dan had hij er wel wat meer voor mogen doen om het af te maken.

zekersteweten

En dat Antoni dan tegen zo'n sterke gondvechter eerst zijn eigen hachie probeert te redden alvorens iets terug te doen, vind ik niet meer dan begrijpelijk.

Zon god was die vent echt niet op de grond, gewoon een oke worstelaar en een beetje jiu jitsu ervaring.



Ik ben echt een fan van Antoni en ik hoop dat hij wint van Mir. Maar wat jij zegt is bekeken vanuit de verkeerde hoek. Een MMA-vechter wint niet als hij de sterke punten van zijn tegenstander aan zich laat opleggen. Dat Antoni het gevecht niet staande kan houden is maar aan 1 man toe te wijzen. Wat heb je aan een sterk punt als je dit niet aan je tegenstander kan opleggen?

Hij kan ook zeker wat op de grond, beter als die mccully. Daarom is die loss ook zo klote. Misschien dat dit verhaal mijn standpunt wat nuanceert, ik ben zekers voor antoni, en ik denk ook dat hij het in zich heeft om tot de topvechters in de UFC te behoren. Hij moet alleen nog wat dingen leren/verbeteren en wat ervaring opdoen.Niks mis mee toch.

remco pardoel
20-07-2007, 23:32
Antoni had de partij kunnen en moeten winnen
Hij heeft m echt weg gegeven...

Deze pot moet hij ook kunnen winnen.. net als de wedstrijd van McCully..
Go Antoni!

mdk
21-07-2007, 01:35
@Jochem:

Kan begrip opbrengen voor jou standpunt.
Mooi om te zien dat we elkaar ruimte geven om onze eigen kijk op deze partij te geven.

Zie je nou een forum kan ook leuk zijn,
Zal ik voortaan geen vragen meer over patches stellen... lol.

detje
21-07-2007, 04:13
Wat betreft Couture vs Gonzaga: ik hoop echt zo erg dat Couture dit dik wint!
waarom?

jackscofield
31-07-2007, 19:20
lol @ dat mensen hier nog steeds zeuren over de armklem.

Even jullie wat basis feitjes bijbrengen

Name: Justin McCully Fight Name: The Insane One

Let op de bijnaam The insane one.. Justin had NOOIT maar dan ook NOOIT getikt op de armklem van antoni..Dus paar seconde of niet in de ring. antoni had om de partij te stoppen justin ze arm totaal onbruikbaar moeten maken

Als we terug gaan naar het jaar 1999 vocht justin tegen Mikhail Illoukhine (http://www.mmauniverse.com/fighters/SS1741), voor de gene die de wedstrijd gezien heb, justin ze achilles werd tot het uitsterste uitgerekt.. Justin gilde en schreeuwde maar tikken nee. Weigerde op te geven.. Niet dat een armklem en achilles klem het zelfde zijn..

The insane one heet niets voor niets de insane one. Vergeet niet dat ie ook maar heel kort van de voren invie (geloof 3 dagen)l. En dikker dan dik was, maar geloof me de boy kan rollen.. Een kneebar winst over sukata bijvoorbeeld.
Voor de gene die de partij tegen de kruif wil opbrengen.. kijk eerst de partij...

Vond het trouwens raar dat hardonk in zjin interview zei dat ie zo weinig info had over mccully.. misschien iets beter onderzoek doen volgende keer.. Want geloof dat iemand bij kops voorsteld had dat ie 3 rondes tegen het hek zou liggen....
Des ondanks denk ik zeker dat antoni van mir kan winnen, mir wil hem submitten midden in de ring, waar de andere een g en p strategie kiezen.
Ik gok op hardonk op tko eerste ronde.

jackscofield
31-07-2007, 19:40
Posted: Thu Mar 08, 2007 1:47 pm Post subject: http://www.sportcentrumkops.nl/forum/templates/subSilver/images/lang_english/icon_quote.gif (http://www.sportcentrumkops.nl/forum/posting.php?mode=quote&p=34937) lol @ de partij tegen de kruijf.

Hardonk wint hopelijk , maar justin is VERSCHRIKKELIJK taai, zoals je op ze record kan zien... zijn de andere loses technical subs waar de scheids de partij stopte tijdens de klem. Tikt niet af.
Tevens is hij de main sparring partner van tito ortz


Het is niet of ik graag me eigen hoorn blaas, maar....

Jochem
31-07-2007, 21:28
lol @ dat mensen hier nog steeds zeuren over de armklem.

Even jullie wat basis feitjes bijbrengen

Name: Justin McCully Fight Name: The Insane One

Let op de bijnaam The insane one.. Justin had NOOIT maar dan ook NOOIT getikt op de armklem van antoni..Dus paar seconde of niet in de ring. antoni had om de partij te stoppen justin ze arm totaal onbruikbaar moeten maken

Als we terug gaan naar het jaar 1999 vocht justin tegen Mikhail Illoukhine (http://www.mmauniverse.com/fighters/SS1741), voor de gene die de wedstrijd gezien heb, justin ze achilles werd tot het uitsterste uitgerekt.. Justin gilde en schreeuwde maar tikken nee. Weigerde op te geven.. Niet dat een armklem en achilles klem het zelfde zijn..

The insane one heet niets voor niets de insane one. Vergeet niet dat ie ook maar heel kort van de voren invie (geloof 3 dagen)l. En dikker dan dik was, maar geloof me de boy kan rollen.. Een kneebar winst over sukata bijvoorbeeld.
Voor de gene die de partij tegen de kruif wil opbrengen.. kijk eerst de partij...

Vond het trouwens raar dat hardonk in zjin interview zei dat ie zo weinig info had over mccully.. misschien iets beter onderzoek doen volgende keer.. Want geloof dat iemand bij kops voorsteld had dat ie 3 rondes tegen het hek zou liggen....
Des ondanks denk ik zeker dat antoni van mir kan winnen, mir wil hem submitten midden in de ring, waar de andere een g en p strategie kiezen.
Ik gok op hardonk op tko eerste ronde.

Dus wij zeuren over een armklem, maar jij weet het wel allemaal beter... En vervolgens geef je hetzelfde antwoord, om te winnen had Antoni zijn arm moeten breken voor een ref stoppage. Justin is echt niet de enige vechter die liever zijn arm laat breken als klopt.

jackscofield
01-08-2007, 00:42
Nee, mensen zeuren er over dat de armklem close was etc.. En dat hij het weggeven heb.. En het antoni niet zijn schuld is dat ie verloor.

Ben het eigelijk met je eens, maar ik weet dat je nog boos bent omdat ik tuf gespoiled ben.. Net als met mijn voorspelling dat justin niet zou tikken. Maarja.. zoals wat mijn punt was, de schuld geven aan lay and pray en bijna armklem schiet je weinig op... en zeker omdat dit te verwachten was van een vechter die 3 dagen van te voren invalt..

Jochem
01-08-2007, 01:41
Nee, mensen zeuren er over dat de armklem close was etc.. En dat hij het weggeven heb.. En het antoni niet zijn schuld is dat ie verloor.

Ben het eigelijk met je eens, maar ik weet dat je nog boos bent omdat ik tuf gespoiled ben.. Net als met mijn voorspelling dat justin niet zou tikken. Maarja.. zoals wat mijn punt was, de schuld geven aan lay and pray en bijna armklem schiet je weinig op... en zeker omdat dit te verwachten was van een vechter die 3 dagen van te voren invalt..

Tja je voorspelling was wel dead on. Dan begrijp ik je eerste post echt niet goed denk ik, NFM.

Oh en TUF spoilen is gewoon kut! Maar "boos" word ik er niet van, ik stook gewoon wat terug.

jackscofield
01-08-2007, 01:46
Geen probleem jochem, ik spoil tuf 6 ook wel voor je..en 7.. 8..

Ik bedoelde met me eerste post dat het belachelijk is dat het niet aan antoni lag dat hij de partij verloren heb....

En nee voor de andere ben geen antoni hater.. wenst hem het aller beste....