PDA

View Full Version : Dana White: UFC 76 -> SHOGUN VS FORREST GRIFFIN!!!



Biiyen
27-07-2007, 04:09
Damn dat is vet!!!

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/4394-headline.jpg

Today the UFC officially announced the match-up that will feature the debut of MMAWeekly’s current #1 light heavyweight fighter, Mauricio “Shogun” Rua as he takes on former Ultimate Fighter winner, Forrest Griffin in September at UFC 76.

Originally, UFC President Dana White had announced that Shogun would debut against fellow Brazilian heavy hitter, Lyoto Machida, but this is the official news that Shogun will now take on Griffin instead.

Mauricio “Shogun” Rua has been on a collision course with the UFC’s 205lb division for some time now and after months of speculation as to who the former Pride Grand Prix winner would take on, that task belongs to Forrest Griffin.

Biiyen
27-07-2007, 04:40
http://img255.imageshack.us/img255/8513/ufcknockoutja7zh7.jpg


-Mauricio "Shogun" Rua vs. Forrest Griffin
-Chuck Liddell vs. Keith Jardine
-Diego Sanchez vs. Jon Fitch
-Tyson Griffin vs. Thiago Tavares
-Jason Lambert vs. Wilson Gouveia
-Matt Wiman vs. Michihiro Omigawa
-Evan Tanner vs. TBA
-Justin McCully vs. TBA

MilfhunterMMA
27-07-2007, 05:08
SHOGUN SHOGUN SHOGUN SHOGUN!!!!:thup:wat vet deze pot.

cholitzu
27-07-2007, 06:41
SHOGUN winner by gruwelijke KO:thup:


Niet echt een top match naar mijn mening....maar ja.

leks
27-07-2007, 07:42
Leuke binnenkomer voor shogun, griffin is een leuke gedreven vechter maar duidelijk nivo of 2 minder.

Ergens het gevoel dat ufc erg makkelijk pride toppers tegen elkaar uitspeelt, maar shogun krijgt iets wat ie goed moet kunnen hebben, hopelijk issie in goede vorm.

F@dur
27-07-2007, 08:18
SHOGUN winner by gruwelijke KO:thup:


Niet echt een top match naar mijn mening....maar ja.
x10 Is zeker geen topmatch,zeker weten.Is eig helemaal geen match voor Shogun.Ma ja.... .Zal toch ergens fijn zijn om Shogun in de UFC te kijken.En tegen wie moet Liddel???!!!!Die ken ik helemaal niet!!!!!

cholitzu
27-07-2007, 08:37
Op de poster lijkt het wel of shogun z'n haar heeft geverfd....

of is het slechte fotoshop...

ashi76
27-07-2007, 08:53
Shogun zal wel winnen, maar het lijkt me wel een vette pot !! :thup:

@ Cholitzu: lijkt mij idd een slechte ps.

Evilman
27-07-2007, 09:21
x10 Is zeker geen topmatch,zeker weten.Is eig helemaal geen match voor Shogun.Ma ja.... .Zal toch ergens fijn zijn om Shogun in de UFC te kijken.En tegen wie moet Liddel???!!!!Die ken ik helemaal niet!!!!!

jardine won van griffin in ufc66

denk dat winnaar tussen jardinee/liddell tegen shogun mag,
of verliezer.. iets in die trant. wordt weer zon tak waarbinnen
iemand zich omhoog kan werken.

redjuh
27-07-2007, 11:11
arme forrest... arme keith

kickboxer1987
27-07-2007, 15:13
wanneer mogen we wedden?:whistling:

amilster
27-07-2007, 16:32
En waar kunen we dat doen (wil ook wel eens een golje wagen :) )

bryan
27-07-2007, 16:40
shogun door slachting !

54321
27-07-2007, 17:06
mensen...vergeet niet dat we in het jaar van de upsets zitten he!

Tony
27-07-2007, 17:54
mannen mannen mannen...

natuurlijk gaat shogun winnen... maar denk eraan...

we hebben t over forest griffin.. het boeit me niet wat zijn niveau is. Ik heb wel zijn hart gezien tijdens zjin slugfest met stephan bonnar (tuf 1 finale). Niveau minder of niet.. Zijn cardio is minstens net zo goed als shogun. Forest is een tikje gekker dan shogun (alhoewel hij zeer strategisch vocht tijdens zijn laatste partij).

Ik zou hem niet zomaar uitrekenen. Het zou me deze keer helemaal niks verbazen als de uitslag een "griffin op KO" wordt..

maargoed..

we weten allemaal dat shogun gaat winnen :)


toch?

Marco (scheids)
27-07-2007, 19:24
all in op Shogun

Evilman
27-07-2007, 19:42
mannen mannen mannen...

natuurlijk gaat shogun winnen... maar denk eraan...

we hebben t over forest griffin.. het boeit me niet wat zijn niveau is. Ik heb wel zijn hart gezien tijdens zjin slugfest met stephan bonnar (tuf 1 finale). Niveau minder of niet.. Zijn cardio is minstens net zo goed als shogun. Forest is een tikje gekker dan shogun (alhoewel hij zeer strategisch vocht tijdens zijn laatste partij).

Ik zou hem niet zomaar uitrekenen. Het zou me deze keer helemaal niks verbazen als de uitslag een "griffin op KO" wordt..

maargoed..

we weten allemaal dat shogun gaat winnen :)


toch?

MEe eens, ben ff wat dingen gaan kijken van forrest omdat k r niet zo
bekend mee ben. maar hij gaat er wel voor en is niet erg slecht.
Hij ZOU voor een verrassing kunnen zorgen.
Maar ik denk dat shogun onderhand ook wel doorheeft dat de nieuwe
vechters in de kooi op hun hoede moeten zijn en niet ala crocop moeten
gaan doen.

qball
27-07-2007, 19:54
ligt het nu aan mij of is er hier duidelijk sprake van enige vergelijking....

http://users.telenet.be/thaqball/Kratos.JPG

Emilio
27-07-2007, 21:55
Ik ga voor Griffin. Majority decision.

redjuh
27-07-2007, 22:33
Ik ga voor Griffin. Majority decision.

LOL

Biiyen
28-07-2007, 01:18
Punt 1 is dat Forrest voor, tijdens en vlak na TUF gek was en zich helemaal gaf tijdens gevechten.

Punt 2 is dat nadat Forrest heeft geproeft aan KO gaan hij ineens niet meer zo gedreven is. Hij was zelfs berekenend, afwachtend en leek mij zelfs angstig tegen Hector Ramirez. De angst voor een KO zit er bij Forrest goed in...

Punt 3 is dat Shogun nog steeds bij punt 1 zit en op Griffin gaat jagen als een stuk wild.

Shogun by brutal KO, ik verwacht niet anders.

Emilio
28-07-2007, 01:31
ik bedoelde split decision trouwens :D

2-1.

Rua was bijvoorbeeld tegen alistair helemaal niet dominant totdat hij die vernietigende gesprongen stoot maakte toen alistair lag.

Verder was hij tegen die nakamura ook niet echt heel impressive.

Griffin is absoluut geen walkover.

redjuh
28-07-2007, 01:37
ik bedoelde split decision trouwens :D

2-1.

Rua was bijvoorbeeld tegen alistair helemaal niet dominant totdat hij die vernietigende gesprongen stoot maakte toen alistair lag.

Verder was hij tegen die nakamura ook niet echt heel impressive.

Griffin is absoluut geen walkover.

nogmaals... LOL

TheSkindo
28-07-2007, 04:14
Rua heeft staande een beetje de zelfde stijl als Alistair. Hard, snel en naar voren, alleen heeft Alistar het voordeel dat hij ook nog eens een stuk langer is. Vandaar dat hij het waarschijnlijk "rustig aan" deed...
Anyway ik zie die gozer absuluut niet winnen van Shogun....

Vale Tudo
28-07-2007, 04:29
Shogun wint 1e ronde KO!!

Tony
28-07-2007, 06:45
zien jullie ook niet een gelijkenis tussen shogun en michael bisbing?

Kwa vechtstijl en postuur lijken ze echt wel op elkaar vind ik (afgezien van het feit dat bisbing nog niet op het niveau van shogun zit)

Biiyen
28-07-2007, 06:56
zien jullie ook niet een gelijkenis tussen shogun en michael bisbing?

Kwa vechtstijl en postuur lijken ze echt wel op elkaar vind ik (afgezien van het feit dat bisbing nog niet op het niveau van shogun zit)

Bisping is een goede knokker, alleen is Sinosic eigenlijk pas zijn eerste echte krachtmeting geweest. Maar Bisping komt er wel! Er zijn in ieder geval genoeg mogelijkheden in de LHW, tegenstanders te over in de UFC :thup:

Tony
28-07-2007, 07:06
helemaal mee eens ja..

was trouwens een erg vette partij tegen elvis :)

dreamone
28-07-2007, 11:16
zien jullie ook niet een gelijkenis tussen shogun en michael bisbing?

Kwa vechtstijl en postuur lijken ze echt wel op elkaar vind ik (afgezien van het feit dat bisbing nog niet op het niveau van shogun zit)

Daar kan ik me helemaal in vinden.. Ik heb ook altijd een gelijkenis tussen die 2 gezien.. Alleen Shogun is wat onvoorspelbaarder en speelser, hij komt wel weg met dingen zoals uit het niets een draaiende vliegende trap of zoiets :-D Dat maakt het ook erg leuk om naar hem te kijken, en hij is gewoon bruut.. Die trappen/stomps naar het hoofd van een liggende tegenstander :-S Damn.. Gelukkig voor Griffin dat hij daarvan gespaard zal blijven met de unified (eeh UFC) rules..

fedor
29-07-2007, 17:54
Punt 2 is dat nadat Forrest heeft geproeft aan KO gaan hij ineens niet meer zo gedreven is. Hij was zelfs berekenend, afwachtend en leek mij zelfs angstig tegen Hector Ramirez. De angst voor een KO zit er bij Forrest goed in...


Punt 2 is m.i. onzin..Forrest traint volop met Randy en Randy heeft zelf nog VOOR het gevecht van Forrest gezegd op de PPV wat zijn strategy zou gaan zijn..dat het een boring fight werd, is klaar als een klontje,Forrest was meer aan denken dan aan het knokken. (deed 'ie voor het eerst dus ik neem 't 'm niet kwalijk :) )
Forrest moest volgens Randy gewoon wat slimmer gaan vechten en niet altijd the "go-for broke" instelling hanteren.
Ik vind de match-up ook niet echt handig...Forrest is een fan-favoriet en heeeel veel Amerikanen kennen Shogun niet, kan voor beide verkeerd uitpakken.

Evilman
29-07-2007, 23:25
Ik snap die bullshit niet hoor..
mensen kennen shogun niet..
mensen kennen niet-amerikaanse vechters niet.

mensen die altijd al UFC hebben gekeken..
en dan komt bijv Fedor naar de USA..
en mensen als nogueira/chute boxe..

en dan zijn ze voor die lui nog onbekend?
Misschien ligt het aan de amerikaanse houding
dat ze niet verder kijken dan de UFC kort is..
maar als ze willen kunnen ze alle pride events kijken
en zien hoe fkng goed de rest vd wereld wel niet is.

Daarnaast zijn er zat mensen in t publiek die geen mma fans
zijn maar sensatie zoekers. die hebben dan trouwens wel
weer een goeie aan shogun.

Mike
30-07-2007, 01:01
Ik snap die bullshit niet hoor..
mensen kennen shogun niet..
mensen kennen niet-amerikaanse vechters niet.

mensen die altijd al UFC hebben gekeken..
en dan komt bijv Fedor naar de USA..
en mensen als nogueira/chute boxe..

en dan zijn ze voor die lui nog onbekend?
Misschien ligt het aan de amerikaanse houding
dat ze niet verder kijken dan de UFC kort is..
maar als ze willen kunnen ze alle pride events kijken
en zien hoe fkng goed de rest vd wereld wel niet is.

Daarnaast zijn er zat mensen in t publiek die geen mma fans
zijn maar sensatie zoekers. die hebben dan trouwens wel
weer een goeie aan shogun.

de UFC organisatie heeft zelf jarenlang gedaan alsof Pride niet bestond, er was zelfs sprake van censuur. Je kan het de amerikaanse nieuwe UFC fans(zeg maar de spiketv/tufgeneratie) ook niet kwalijk nemen dat ze Pride en de bijbehorende vechters niet kennen. De schok zal straks des te groter zijn als hun ufc favorieten liggend de octagon verlaten:D

Bovendien vind ik het amerikaanse publiek tienduizend keer enthousiaster en sportiever dan het gemiddelde nederlandse gala publiek. Ook voor het grondspel hebben ze in de states meer respect dan hier. De sensatiezoekers die jij noemt zie ik vooral in NL bij bijv. Its Showtime waar grondgevechten worden afgedaan door "fans" als knuffelpotjes en kreten als:"We willen bloed zien" standaard zijn geworden. Ook het massaal uitfluiten van twee k1 kampioenen/legends is iets wat only in Holland kan gebeuren.

UFC doet echt aan "fan education" en dat begint zn vruchten af te werpen. iedereen begint langzaam maar zeker in te zien hoe mooi deze sport is :D

ik denk dat we als nederlandse mma fans eerst onze eigen rotzooi moeten opruimen voordat we commentaar mogen geven op de amerikaanse mma fanbases en de "fightkennis" van amerikaanse galabezoekers.........

Fasada
30-07-2007, 01:26
Nou Mike ben daar niet helemaal mee eens... Wij zien de UFC op tv en kunnen vaak dus niet mee krijgen hoe zij reageren. Zij zijn net zo erg als het publiek in Nederland hoor.... De UFC in - volgens mij - Sacremento was echt bedroevend voor woorden en werd er constant gefloten, zelfs vechters werden uitgefloten na hun partij...Daar is het publiek echt niet beter of slechter dan hier...

Waar je wel een voorbeeld aan kan nemen is het engelse publiek, althans toen ik bij de UFC in Manchester was schrok ik echt van het publiek en dan op een positieve manier.. Geweldig gewoon, zaten wel een hoop bierdrinkers maar zij bleven hun sporters steunen.
Zelfs toen Randy Couture werd aangekondigd als special quest kreeg hij een applause waar hij zelf verlegen van werd.

Wat je de amerikaanse publiek wel kan aanrekeningen is dat zij voornamelijk zijn voor amerikanen en niks willen weten van buitenlanders althans dat gevoel had ik vooral. Als Anderson Silva geen normaal engels kan spreken lopen zij te piepen dat hij engels moet leren....Net alsof de Amerikanen in Pride Japans moeten spreken...

Maar goed Shogun sloopt Forrest!!!

Mike
30-07-2007, 01:32
Maar goed Shogun sloopt Forrest!!!


daar zijn we het wel over eens!

Tony
31-07-2007, 01:48
maar toch....

griffin ;)