PDA

View Full Version : Nieuws dat je raakt....



PigDog
28-07-2007, 10:41
NOC*NSF erkent petanque als topsport

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 27-jul-2007 15:21

NOC*NSF heeft de Nederlandse Jeu de Boules Bond (NJBB) reden tot een feestje gegeven. De sportkoepel heeft petanque, een variant van Jeu de Boules, erkend als topsport. De NJBB krijgt daardoor meer financiële steun van NOC*NSF, maar is nog blijer met de subsidie van de overheid bij het binnenhalen van grote evenementen.

In 2008 heeft in Maastricht het EK jeugd plaats, waar ongeveer 25 landen aan deelnemen. De Limburgse stad is op dit moment ook de enige kandidaat-organisator voor het 'grote' WK van een jaar later. Daar geven minimaal 65 landen acte de présence.



Ik word altijd zo droevig van dit soort dingen. De MMA/ Thaibox- sport kan een halve Arena uitverkocht laten zijn, meer dan 100 grote gala's per jaar draaien, maandelijks meer dan 200.000 mensen naar fightclub op Eurosport NL laten kijken, 49 wereldkampioenen hebben in één land, afkomstig van tig sportclubs in datzelfde landje.

Hetr doet er allemaal niet toe. Jeu de fucking Boulle is een topsport in Nederland, en die dikke Smeets zend nog liever programma's uit waarin mensen live een hartaanval krijgen dan ook maar enige aandacht te verstrekken aan een sport die wekelijks ergens in het land een aantal duizend bezoekers trekt.....

zucht......

Jeru
28-07-2007, 16:56
lol... zag het gisteren op Studio Sport hahaha het is inderdaad erg triest.

ijsbier
28-07-2007, 20:25
Het feit dat vechtsporten zo ondergewaardeerd worden wil nog niet zeggen dat je je frustratie daarover moet botvieren op andere sporten.
Als jij wilt dat mensen mma of thaiboksen als topsport zien, ook al houden zij helemaal niet van dat soort sporten, zul je ook sporten als petanque en tafeltennis moeten respecteren.

Jeru
28-07-2007, 20:27
Oh jee een 65 plusser in the house ;)

ijsbier
28-07-2007, 20:44
Oh jee een 65 plusser in the house ;)

KANKER JEU DE BOULE FUCKING HOMO SPORT, MART SMEETS IS EEN KANKER EIKEL!- zo beter ;)?

Jeru
28-07-2007, 20:46
Hehehe was al bijna bang dat je je gevoel voor humor was verloren ;)

PigDog
28-07-2007, 22:44
Het feit dat vechtsporten zo ondergewaardeerd worden wil nog niet zeggen dat je je frustratie daarover moet botvieren op andere sporten.
Als jij wilt dat mensen mma of thaiboksen als topsport zien, ook al houden zij helemaal niet van dat soort sporten, zul je ook sporten als petanque en tafeltennis moeten respecteren.

Ik gooi elk weekend een jeu de boulesbal door mijn beeldbuis als ik die vette pad van een Mart Smeets zie..........
Wat dat betreft heb ik meer respect voor jeu de boules als voor tafeltennis.
Tijdens de tour kost het me een fortuin aan tv's.

:D

FOCUS
29-07-2007, 01:12
top·sport (de ~) 1 sport op het hoogste niveau

jeu de boule is niet bepaald het summum van sport
Het is geeneens sport, het is spel

Biiyen
29-07-2007, 04:46
Tja ik lees het bericht en denk "bullshit" ik wil schrijven over sport en wil een definitie geven van sport... en plots wordt het best wel warig in me bovenhuis. Probeer eens een definitie van "sport" te geven!? Mij lukt het niet.

In eerste instantie schreef ik "Met je lichaam een prestatie leveren" Maar als je er dan over denkt dan is "een bal naar een klein balletje gooien" ook een prestatie leveren met je lichaam.... Zelfs "Pijltjes gooien op een bord, terwijl je bier drinkt" is een prestatie leveren met je lichaam.

Dus ja...? Als ze dat topsport willen noemen dan moet je niet raar opkijken dat een tiener zegt "Ik sport" terwijl hij een pijl gooit om vervolgens een slok bier te nemen.

Maar ik begrijp de frustratie heel goed Pig Dog en ik denk hetzelfde als jij ook denkt. De uitzendingen op de NOS van Paardesport en Korfballen hebben al 10 jaar lang dezelfde 5 trouwe kijkers... Dus tja!?!.... Wat moet je daar mee? Ja, ze krijgen subsidie en dus hebben ze recht op zendtijd. Is dat eerlijk? Nee, natuurlijk niet. Maar ja... that is the order of things.

Maar ik ben ook wel blij dat de K1 niet op de NOS komt... Je moet er toch niet aan denken dat een Mart Smeets de K1 moet gaan doen, of nog erger die ene flip... (Kale kop, dik en vet en altijd zeuren over een of andere amateur voetbal club die het helemaal is en waar hij elke dag op doet rukken)

Chico
29-07-2007, 04:54
ik denk toch dat het voornamelijk de verdeeldheid (in bondjes) enzo dat het voornaamste probleem is voor media aandacht.. je kunt niet zeggen die en die is nederlands kampioen.. of die en die is europees kampioen met kickboksen of mma...

migyur
29-07-2007, 05:54
ik denk toch dat het voornamelijk de verdeeldheid (in bondjes) enzo dat het voornaamste probleem is voor media aandacht.. je kunt niet zeggen die en die is nederlands kampioen.. of die en die is europees kampioen met kickboksen of mma...

Volgens mij ook + dat er een "invloedrijke lobbyer" aan te pas moet komen..

Jeru
29-07-2007, 06:10
Volgens mij ook + dat er een "invloedrijke lobbyer" aan te pas moet komen..

Snel de Olympische Spelen in Bangkok houden. Dan krijgen we Muay Thai als demonstratiesport :D

thrillseekah
29-07-2007, 06:25
leuk, weer een reden om maastricht in een grote chaos te veranderen, wordt een dure grap voor mij (heeft nog niet zo lang geleden zijn bumper gesloopt door de drukte ontstaan door een of ander fietsevenement)

ik vind jeu de boules idd ook niet eens sport, maja wie ben ik (wij, whatever). Zolang het mensen voor de tv krijgt is het sport, kijk idd maar eens naar darten, hoe zon stel zwetende stamgasten een ''prestatie'' leveren. Van mij hoeft mma ook niet op tv te komen, krijg je weer dat gezeik van gewelddadig, etc.

PigDog
29-07-2007, 09:28
Volgens mij ook + dat er een "invloedrijke lobbyer" aan te pas moet komen..

Anton Geesink heeft na zijn goud nog een paar wedstrijden gedraaid in de japanse WWF-scene. Ik kan me nog een pot worstelen herinneren tegen de japanse voorloper van Nacho Libre......
Dat zou qua NOC wel een goeie lobby zijn.

De dikke nudist
29-07-2007, 10:22
Wat is er nou mooier dan een sport door de liefhebbers. voor de liefhebbers?

Wil je echt onder de invloed komen van mensen die om te beginnen
al niks met de sport te maken wilden hebben?


De MMA/ Thaibox- sport kan een halve Arena uitverkocht laten zijn, meer dan 100 grote gala's per jaar draaien, maandelijks meer dan 200.000 mensen naar fightclub op Eurosport NL laten kijken, 49 wereldkampioenen hebben in één land, afkomstig van tig sportclubs in datzelfde landje.


En dat allemaal zonder die bobo's van het NOCNSF.

If something ain't broken don't fix it.

Of niet?

Fok ze, save your love for someone who loves you.

FOCUS
30-07-2007, 01:02
vergeet niet dat een heleboel sportliefhebbers het kickboksen, MMA enz, absoluut NIET ALS SPORT BESCHOUWEN. En dan is de noble art of selfdefense een uitzondering.
Je gaat elkaar toch niet een beetje verrot lopen schoppen en slaan!!!
Die MArt Smeets deelt die mening, met hem de NOS en dus kijken we nog eerder naar een potje derde klasse handbal, dan een wereldtitel kickboksen.

Sjaak
30-07-2007, 01:34
NOC*NSF erkent petanque als topsport

zucht......

Inderdaad zucht en zelfs een hele diepe zucht, leuk he die NOC*NSF pfff

Khanom Thom
30-07-2007, 02:59
KANKER JEU DE BOULE FUCKING HOMO SPORT, MART SMEETS IS EEN KANKER EIKEL!- zo beter ;)?

HAHAHAHAHAHA... veel beter!! :thup:

redjuh
30-07-2007, 03:24
als het wk JDB in de arena wordt gehouden, zal die voor het eerst worden uitverkocht. JDB roeleert! http://www.coeur-de-provence.org/IMG/cache-520x347/11-_Coupez_l_oncle_Jules_s_est_trompe_de_boules-520x347.jpg