PDA

View Full Version : World Martial Arts Games: Pardoel/Gracie Barra



Justinian
29-07-2007, 09:17
Ik kreeg net een sms'je van Remco met de resultaten van zijn jongens. Top gedaan, gefeliciteerd!
BJJ/Grappling
Jordy Peute en Frans van Casteren eerste plaats
David Haagsma en Wiggert Meerman derde plaats

Jiu Jitsu
Jordy Peute eerste plaats
David Haagsma tweede plaats
Frans van Casteren derde plaats

ROIDRAGE
29-07-2007, 09:22
congratz

Chico
29-07-2007, 17:20
gefeliciteerd.... waar was dit?

jiujitsu? jbn jj of bjj?

Justinian
29-07-2007, 17:58
gefeliciteerd.... waar was dit?

jiujitsu? jbn jj of bjj?
Het was in Duitsland. Het Jiu Jitsu was volgens mij fighting system.

Christophe
29-07-2007, 19:26
Gefeliciteerd jongens!

Jammer dat hier niet gepost werd dat er ergens een BJJ/Grappling competitie was, daar waren misschien nog wel meer geïnteresseerden voor. Of was het enkel voor de traditionele jiu jitsuka's?!

Spike_tm
30-07-2007, 00:44
Volgends mij was het JBN, internationaal JJIF het jiu jitsu want volgends mij herken ik een naam. Ik ben zelf talfel jury lid bij JBN jiu jitsu wedstreiden (Dutch open, NK etc..)
Mooie resultaten in ieder geval, congratz :thup:

Christophe
30-07-2007, 03:53
Volgends mij was het JBN, internationaal JJIF het jiu jitsu want volgends mij herken ik een naam. Ik ben zelf talfel jury lid bij JBN jiu jitsu wedstreiden (Dutch open, NK etc..)
Mooie resultaten in ieder geval, congratz :thup:

En die hebben een BJJ/grappling-onderdeel?!

Spike_tm
30-07-2007, 04:17
En die hebben een BJJ/grappling-onderdeel?!
Nee, die hebben het in de openings post als tweede genoemde jiu-jitsu fighting system onderdeel. En volgens mij heeft in ieder geval 1 van de daar genoemde sporters ook mee gedaan aan het afgelopen NK jiu jitsu fighting system van de JBN.
Vandaar dat ik vermoed dat de genoemde uitslagen onder het kopje jiu jitsu fighting system wedstreiden zijn geweest op JJIF regels.

*edit: er is ook een site http://www.worldmartialartsgames.com/disciplines.php# waar staat sports jiu jitsu, alleen ik kan d'r op klikken wat ik wil maar krijg verder niks op m'n scherm aan extra info..

remco pardoel
30-07-2007, 05:04
het was in Regensburg, Duitsland
Ook andere nederlanders zijn in de prijzen gevallen

Nicolaas en zijn zoon hebben ook een paar hele mooie podiumplaatsen verorverd!

Chico
30-07-2007, 07:52
Volgends mij was het JBN, internationaal JJIF het jiu jitsu want volgends mij herken ik een naam. Ik ben zelf talfel jury lid bij JBN jiu jitsu wedstreiden (Dutch open, NK etc..)
Mooie resultaten in ieder geval, congratz :thup:
cool.. dan ben ik je ook ergens wel eens tegen gekomen :D

Marco (scheids)
30-07-2007, 17:01
Jordy, Frans, David , Wiggert, Jordy Peute en uiteraard ook Remco gefeliciteerd !!!!

Spike_tm
30-07-2007, 20:57
cool.. dan ben ik je ook ergens wel eens tegen gekomen :D
Zou best kunnen, ik doe al heel lang Zuid Hollands open en Dutch open, sinds 2001 alle NK's achter de tafel gezeten en ook afgelopen WK in Rotterdam achter de tafel gezeten. Ik ben zo'n beetje de jongste achter de tafel denk ik, ben nu 21 :)
Ik kon door blessures zelf geen wedstreiden meer draaien en omdat er nogal wat mis ging achter de tafels ben ik er zelf maar gaan zitten om te proberen dat te verbeteren zodat de mensen die nog wel wedstreiden doen eerlijke uitslagen krijgen. We zijn nu wel zo ver dat er achter de tafels vrijwel geen fouten meer worden gemaakt, toch blijf je afhankelijk van beslissingen van de scheidsrechters die de punten geven. Daar zijn we het niet altijd mee eens, maar wij moeten dan de punten wel schrijven. Dat wil niet zeggen dat we voor tijdens en na wedstreiden geen feedback geven aan de scheidrechters. Er is wel degelijk overleg. Inmiddels, omdat het vanuit ZH een vaste groep is die de bovenstaande toernooien draaien, is er een best goede samenwerking met de scheidsrechters en hebben wij ook echt inbreng en word er ook naar ons geluisterd.
Dan heb je nog de hoofdjury/wedstreidleiding.... Tja... Afgelopen NK was een drama omdat de bobo's van het judo gedeelte van de judo bond dachten het beter te kunnen dan het jiu jitsu gedeelte van de judo bond die de NK's ervoor hadden georganiseerd. Dat is meestal wel een strijd. Best jammer omdat de samenwerking op het WK in Rotterdam wel goed liep.

Jochem
30-07-2007, 22:12
breek me de bek niet open over afgelopen NK...

Marco (scheids)
30-07-2007, 23:21
En ook niet op t afgelopen WK .... was er voor t eerst maar vond de uitslagen en scheidsrechters niet echt een rol hebben ... nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik van het JJ niet echt op de hoogte ben, maar wel wat ervaring met gevechten scheidsrechteren/jureren.

Spike_tm
31-07-2007, 05:06
breek me de bek niet open over afgelopen NK...
Nee klopt, dat was een drama, ook voor de mensen achter de tafel. Iedereen zit daar als vrijwilliger en zit daar op zo'n vrije dag om te zorgen dat het toernooi gedraait kan worden. Dan is het erg frustrerend als je judo bobo's denken het allemaal beter te kunnen organiseren en je min of meer behandelen van daar is je tafel, zit schrijf de punten op en hou verder je bek. De zaal was helemaal klote. Als te scheidsrechters dan ook nog beginnen met matige beslissingen dan zit je achter de tafel echt te balen.
Ook waren de zaken buiten het toernooi voor de mensen achter de tafel heel slecht, iedereen komt uit zuid holland naar de zaal gereden, daar aangekomen blijkt het gebruikelijke eten na afloop (meestal moet je nog opruimen en ben je rong 18:00 klaar, is er wat te eten) geschrapt en de reiskosten vergoeding was al helemaal niks meer bekend. Iedereen zit daar als vrijwilliger voor z'n plezier om een zo'n goed mogelijk toernooi neer te zetten, als dan de scheidsrechters in onze ogen matige beslissingen nemen, wat bij de deelnemers, logisch het is toch een NK, nogal wat frustraties oproept en de organisatie als geheel is ook matig dan heb je het echt niet meer naar je zin achter de tafel.


En ook niet op t afgelopen WK .... was er voor t eerst maar vond de uitslagen en scheidsrechters niet echt een rol hebben ... nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik van het JJ niet echt op de hoogte ben, maar wel wat ervaring met gevechten scheidsrechteren/jureren.
Ik zal proberen uit te leggen wat de rol is van de scheidsrechters en de mensen achter de tafel bij de mat, voor het fighting system.
Er staan 3 scheidsrechters op de mat die de punten die ze zien aangeven en 1 scheidsrechter achter de tafel. Wanneer 2 van de 3 scheidsrechters op de mat een score aangeven voor een vechter moet de scheidsrechter achter de tafel deze score melden. Pas dan mogen de mensen achter de tafel de score schrijven. Daar zit ook nogal wat frustratie, als de scheidsrechter achter de tafel een punt mist, ookal zien alle 4 of 5 de tafel jury mensen het wel, mag je het punt gewoon niet schrijven.
Wat er achter de tafel gebeurt is dat er 1 persoon de wedstreid en houtgreep tijd bijhoud, 1 persoon geeft de namen van de vechters voor de partijen door en schrijft de uitslagen op het poule of afval systeem op. 1 persoon voert de door de scheidsrechter achter de tafel gegeven punten in op de computer zodat het direct zichtbaar is op het scherm en de mensen in de zaal en 1 persoon schrijft de scores op papier als backup en check.
Je bent dus als mensen achter de tafel volledig afhankelijk van de kwaliteit van de scheidsrechters. Wat wij achter de tafel moeten doen is zorgen dat alle punten en straffen die gegeven door de scheids achter de tafel ook echt worden verwerkt in de score.
Wat wij wel kunnen doen is ingrijpen als het echt fout gaat, bij het WK werd er met scheidsrechters uit alle landen gewerkt, daarbij gebeurde het dat er een verkeerde vechter door een fout punt een partij won. Wij zagen dat, net als het hele publiek maar de scheids ho maar. Dat hebben we toen wel recht gezet bij de wedstreid leiding. Tijdens het WK 2 keer aan de tafel waar ik zat.
Ook is het wel eens voorgekomen op een NK dat een blunderende scheidrechter op een finale werd gezet, waarop wij naar het hoofd van de scheidsrechters zijn gelopen om te zeggen dat dat niet kon waarop deze meneer werd vervangen.
Maargoed zoals ik al zei, als tafeljury ben je in princiepe net zo afhankelijk van de kwaliteit van de scheidsrechters als de vechters, ik hoop dat jullie begrijpen dat wij achter de tafel soms net zo gefrustreerd raken bij foute beslissingen maar dat wij daar niet altijd wat aan kunnen doen.

Paganstars
31-07-2007, 06:48
duidelijk verhaal... wel jammer zoiets....

Spike_tm
31-07-2007, 20:51
duidelijk verhaal... wel jammer zoiets....
Tja, overigens zou ik de mensen hier die bij het afgelopen NK of WK zijn geweest en daar een duidelijke mening over hebben willen vragen om dat of hier in deze thread te posten of in een nieuwe thread, PM'en mag ook. Ik kan er misschien direct op reageren, vanaf de andere kant vertellen van dat ging zo en zo. Op en aanmerkingen kan ik ook meenemen naar een volgends toernooi waar ik achter de tafel zit. Ik ben zeker niet te beroerd om m'n bek open te trekken en te zeggen van goh, zou dat en dat niet anders kunnen. Het word me niet altijd in dank afgenomen maar de bedoeling is toch om voor de vechters een zo goed en eerlijk mogelijk toernooi neer te zetten. Die trainen er tenslotte het hele jaar voor.

Dus heb je op of aanmerkingen over een JBN toernooi, laat het me weten. Misschien dat ik er wat aan kan doen, ik kan er in ieder geval over beginnen bij de mensen die direct invloed hebben op hoe het gaat.

Chico
31-07-2007, 22:55
tja... mijn ervaring met jiujitsu scheidsen is ook niet echt best... paar keer straffen gekregen voor dingen die wel mogen.... of bij de ene scheids mag het wel en de ander niet.. etc etc..

daarnaast hebben ze ook niet echt inzicht in hoe een gevecht vaak verloopt.. heb wel eens straffen gekregen voor het te snel pakken.. (kregen beide straf).. ik gaf een stoot en wou afstand maken.. tegenstander pakt vast... wat moet ik dan doen.. niet vast pakken en gegooid worden? of los maken en dan een straf krijgen voor ontwijken fase 2... het is nooit goed..

of een keer dat ik tegen iemand stond in fase 2 en ik kon hem niet werpen en hij kon mij niet werpen... maar we waren actief bezig met aanvallen, blokken en counteren... kregen we beide drie keer een straf vanwege ontwijken fase 3.. als je nou maté zegt en de boel overnieuw laat beginnen ok.. maar je ziet toch wel als er twee gelijkwaardige vechters voor je neus staan die elkaar niet op hun rug krijgen...

remco pardoel
04-08-2007, 05:55
Ik zal je vertellen in Regensburg was dat probleem er helemaal niet...
en de juiste mensen op de juiste podiumplaatsen zoals het hoort!

bedankt voor jullie reacties en felicitaties!

Boem Boem
04-08-2007, 18:05
Goede prestaties!!

proficiat allemaal....

Osu
Chris

Spike_tm
05-08-2007, 19:06
Ik zal je vertellen in Regensburg was dat probleem er helemaal niet...
en de juiste mensen op de juiste podiumplaatsen zoals het hoort!

bedankt voor jullie reacties en felicitaties!
Ook wel eens lekker, dat de uitslagen gewoon zijn zoals ze horen te zijn :thup:

fireblade900
10-08-2007, 23:26
http://www.kliknieuws.nl/kliknieuws.asp?ID=24C1C239-3274-49D4-BF63-FF10429576F4&stijl=2&login=&regid=&rubriekid=undefined&flash=99&wdt=1024&hgt=750

Richelieu
11-08-2007, 00:45
Gefeliciteerd allemaal met de goede prestaties !!!