PDA

View Full Version : Dummy training



Llorente-Aiki
30-07-2007, 03:25
Na vele jaren diverse vechtsporten te hebben beoefend, train ik sinds enige tijd BJJ, het niveau is daar hoog waardoor je bij bijna altijd iedere geoefende leerling moet afkloppen. Als er weer een nieuwe binnenkomt weet je weer hoeveel je alweer hebt geleerd…..

Ik had wel eens gelezen dat MMA-Profs met dummies / bokszakken (op grond) trainden. Nu ben ik sinds enige tijd ook bezig met een bokszak “randori” ebi’s / mount / guard etc en ik heb het idee dat mijn skills vooruit gaan, maar omdat het niveau waar ik train nogal hoog is, kan bijna niet zien of je echt vooruit gaat t.o.v. gasten die meer en langer trainen. Echt randori/sparren is uiteraard de beste oefening en ik zie dit dan ook als een aanvulling.

Nu zijn mijn vragen:
Heeft een van jullie ook ervaring met dummy / bokszak (op grond) training?
En gaan je randori grondwerk skills hier (uiteraard na uren en uren training) ook van omhoog? (kan je er op den duur profijt van hebben):)
Zijn er sites waar bepaalde oefeningen staan die je kunt doen om je skills te verbeteren?

thrillseekah
30-07-2007, 05:27
ik weet wel dat er een boek van op mikado.nl staat, zelf nooit gedaan

Llorente-Aiki
30-07-2007, 07:07
OK thanks

jopke
30-07-2007, 07:32
zet dit anders ff bij techniek en trainen, dan reageren er denk ik ook wat meer mensen op..

HUNTER
30-07-2007, 08:15
ik gooi of submit liever levende en of bewegende objecten... maar ieder zijn ding.

Freek
30-07-2007, 08:39
Er is een DVD van verkrijgbaar, bij Mikado.nl.
"Floor bag workout" van Mark Hatmaker. 36,50 euro, exclusief verzendkosten.
Ik heb deze dvd nooit gezien, maar je zou een gok kunnen wagen.

Je kunt bij Mikado.nl zoeken op auteur en op titel, en anders is de bestelcode 2257

succes ermee

Freek

Llorente-Aiki
31-07-2007, 06:27
Perfect, daar kan ik denk ik wel wat mee. :thup:
Uiteraard is gewoon sparren op de grond de beste oefening, dit is slechts als aanvulling thuis.:D