PDA

View Full Version : Nikko sportsvideo zomerstunt bij free recordshop



Hammerkick
08-08-2007, 18:11
https://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/free-12.jpghttps://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/showtime1.jpghttps://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/2H2H1dvd.jpghttps://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/ramon2.jpg
Nikko sportsvideo komt met een geweldige zomerstunt bij Free recordshop. Alle 2H2H, It's showtime, Freefight en Cage fighting dvd's zijn nu 6,99 € per stuk. En als je er 3 neemt, zijn deze 3 voor 15 €. De allerlaatste nieuwe dvd's zijn 9,99 € per stuk, maar weer 3 voor 25 €. Ook zijn bijvoorbeeld, de dvd's van Ramon Dekkers, Peter Aerts en Lucia Rijker, voor een prikkie te koop !! Je hoeft je dus, niet langer te vervelen, in deze slechte zomer, ga als een speer naar Free recordshop, of kijk op de website van ze.

Khanom Thom
08-08-2007, 19:25
Thanx voor de info :thup:

Zijn altijd wel een paar titels die we nog niet hebben...!

Paganstars
08-08-2007, 19:26
hahah je lijkt wel een infomercial hammerkick :P Maar thnx iig!

Highline
08-08-2007, 22:09
ik had ze al zien liggen, kon alleen free fight 21 niet vinden :(

F@dur
08-08-2007, 23:30
Paar nadeeltjes aan Nikko Sports Dvd's en Video'tjes(spreek uit ervaring):

1.geen originele opkomstmuziek(vervangen door een belachelijk zelfgemaakte dreuntje waarschijnlijk omdat ze de rechten niet kunnen/willen kopen.Zonde want sommige vechters hebben eig toch wel een bangelijk opkomst gelijk Yvel,Schreiber.... en dan ne fucking belachelijk dreuntje).
2.Meestal geen commentaar en als er Engels commentaar is is die geluidskwaliteit te slecht(als er echt actie is gaat het zo luid dat ge telkens moet stiller zetten).
3.Sommige Dvd functies werken helemaal niet.
4.Publiek geluid is gewoon standaard gemaakt of gepikt ergens die bij meeste gevechten gewoon erin geplakt is(dus hoort ge bij meeste gevechten hetzelfde publiek zogezegd,omdat er waarschijnlijk in't echt helemaal niet genoeg gejuiched word!!!!!)

CONCLUSIE:BLIJF VAN DIE DVD'S AF WANT ZE ZIJN HET HELEMAAL NIET WAARD!!!!!!!!NA 1X KIJK JE DIE NOOIT MEER!!!!!!!!!HOE GOEDKOOP DAT ZE HET OOK VOORSTELLEN!!!!!!!

Highline
08-08-2007, 23:45
beetje overdreven f@dur, ik heb ecth een hele shitload aan nikko sports dingen (vraag maar aan jarno van het forum die er ook veel heeft) en ik heb niets te klagen hoor, blijf ze geweldig vinden en kijk ze zeer zeker meerdere keren

TOON
08-08-2007, 23:48
ze kunnen inderdaad niet tippen aan de originele pride dvd's bijvoorbeeld, maar vind ze toch altijd nog het kijken waard...en zeker voor zo'n prijs!!

Iggy
08-08-2007, 23:51
Nou ik heb 2h2h van 1/16 en ook al hebben ze de orginele opkomst muziek er niet bij je haalt zo een dvd toch niet voor de opkomst. Als ik even niks te doen heb pik ik er zo een dvdtje uit en kijk er nog met plezier naar.

Tot welk nummer gaat 2h2h dan? Zou mooi zijn als ik er nog wat bij kan kopen.

Biiyen
09-08-2007, 00:18
Paar nadeeltjes aan Nikko Sports Dvd's en Video'tjes(spreek uit ervaring):

1.geen originele opkomstmuziek(vervangen door een belachelijk zelfgemaakte dreuntje waarschijnlijk omdat ze de rechten niet kunnen/willen kopen.Zonde want sommige vechters hebben eig toch wel een bangelijk opkomst gelijk Yvel,Schreiber.... en dan ne fucking belachelijk dreuntje).
2.Meestal geen commentaar en als er Engels commentaar is is die geluidskwaliteit te slecht(als er echt actie is gaat het zo luid dat ge telkens moet stiller zetten).
3.Sommige Dvd functies werken helemaal niet.
4.Publiek geluid is gewoon standaard gemaakt of gepikt ergens die bij meeste gevechten gewoon erin geplakt is(dus hoort ge bij meeste gevechten hetzelfde publiek zogezegd,omdat er waarschijnlijk in't echt helemaal niet genoeg gejuiched word!!!!!)

CONCLUSIE:BLIJF VAN DIE DVD'S AF WANT ZE ZIJN HET HELEMAAL NIET WAARD!!!!!!!!NA 1X KIJK JE DIE NOOIT MEER!!!!!!!!!HOE GOEDKOOP DAT ZE HET OOK VOORSTELLEN!!!!!!!

Waar jij het over hebt zijn de haedache serie van een hele tijd terug. Die zijn inderdaad niet zo goed ja. Komt waarschijnlijkomdat ze die gewoon van Videoband lukraak naar DVD hebben gezet. De nieuwere DVD's zijn goed te doen hoor. Heb er best een aantal van en vind ze OK, zeker voor dat geld waarvoor je ze zo nu en dan krijgen kan.

F@dur
09-08-2007, 00:45
Waar jij het over hebt zijn de haedache serie van een hele tijd terug. Die zijn inderdaad niet zo goed ja. Komt waarschijnlijkomdat ze die gewoon van Videoband lukraak naar DVD hebben gezet. De nieuwere DVD's zijn goed te doen hoor. Heb er best een aantal van en vind ze OK, zeker voor dat geld waarvoor je ze zo nu en dan krijgen kan.
Waar ik het over heb zijn de headache series van een tijd terug????Nee man,echt niet want die vond/vind ik nog het beste van allemaal van Nikko Sports.Heb er nog een paar liggen.Ma goed,smaken verschillen precies weer.... .De beste DVD's vind ik van Pride van Fightsport.Fr. .Nu hebben ze ook al de oude UFC's en Prides op DVD gezet.2 voor de prijs van 1.

http://www.dragonbleu.fr/~dragonbl/home.php

Jarno
09-08-2007, 04:06
Heb een het gevoel f@dur dat jij die pride shit beter vind omdat je de organisatie beter vind,if i'm wrong my bad...
Ik heb idd samen met highline wel het 1 en ander aan nikko spullen en heb ook is van Maupie wat van die pride dvd's bekeken maar wat vind je daar nu zo goed aan ?? Het opkomst nummertje?? Leuk voor de compleetheid maar als ik zo'n ouwe videoband opzet en die gitaar rock hoor van nikko weet ik dat ik naar NEDERLANDSE vechtsport historie ga kijken.En de beeldkwaliteit van die pride dvd's is nou soms ook niet echt HDtv te noemen.Ieder z'n ding maar ik ben blij dat er een zaak als nikko is die z'n nek uitsteekt door al die dingen uit te brengen.Bij een ouwe video boeit het me toch niks waarmee ze opkwamen,ik kijk ze voor de partijen die dr opstaan.

@Highline: Die fight of the decade band is echt top !! Perry vs Ivan met stip 1 van de klassiekers.

Glen
09-08-2007, 05:34
Rotzooi gewoon.........
Ben gisteren naar het Nikko hoofdkwartier in Eindhoven gereden ervoor.....
Ik heb 29 videobanden gekocht en een DVD'tje....
Echt klote hoor € 2,50 per stuk.
Ben het lekker zelf aan het omzetten naar DVD, voor in de kast, kan ik later aan mijn kleinkinderen laten zien....

The Maniac
09-08-2007, 06:30
hahahaa glen you lucky bastard heb ook best veel staan van nikko en andere old school shiiiit


2h2h 1-5 (yvel, allister, bob, martijn de jong, pele, dagliesh)
M-1 MFC 1999-2000/russia vs world 3, 4, 5
headache 1-8

Nog old school videobanden van de WVC 1-8 Marco Ruas,Pedro rizzo, Igor en Heath toendertijd gezien als bijna onverslaanbaar

En de IVC vcd's

Rings Holland stuk of 7 tapes met gilbert yvel, dick vrij, jopie kasteel, dave van der veen.

natuurlijk de its showtime videobanden stuk of 3 heb ik liggen

zo is de liefde voor alles wat te maken heb met vechtsport begonnen

F@dur
09-08-2007, 09:29
Heb een het gevoel f@dur dat jij die pride shit beter vind omdat je de organisatie beter vind,if i'm wrong my bad...
Ik heb idd samen met highline wel het 1 en ander aan nikko spullen en heb ook is van Maupie wat van die pride dvd's bekeken maar wat vind je daar nu zo goed aan ?? Het opkomst nummertje?? Leuk voor de compleetheid maar als ik zo'n ouwe videoband opzet en die gitaar rock hoor van nikko weet ik dat ik naar NEDERLANDSE vechtsport historie ga kijken.En de beeldkwaliteit van die pride dvd's is nou soms ook niet echt HDtv te noemen.Ieder z'n ding maar ik ben blij dat er een zaak als nikko is die z'n nek uitsteekt door al die dingen uit te brengen.Bij een ouwe video boeit het me toch niks waarmee ze opkwamen,ik kijk ze voor de partijen die dr opstaan.

@Highline: Die fight of the decade band is echt top !! Perry vs Ivan met stip 1 van de klassiekers.
Idd geef ik toe Jarno dat ik de Pride"Shit"beter vond omdat ik de Pride organisatie beter vond/vind dan alle andere grote vechtorganisaties MAAR wilt ook niet zeggen dat ik ELK partij top vind van hun,zeker niet.Er zijn heus wel partijen bij die ik kijkend vooruitspoelde of gewoon helemaal niet keek maar je moet ook toegeven dat zo'n gevechten bij elk organisatie plaatsvinden,willen of niet,vandaar de beruchte "Yellow Cards"bij Pride en dat vind ik echt wel een goed ding hoor.Maar wat jij zegt van wat ik nou aan Pride DVD's vind???!!!!Kom op eh Jarno,ge kunt niet ontkennen dat er historische top top avonden waren bij Pride en partijen zoals Ricardo Arona vs Wanderlei,Fedor vs Cro Cop en zeker de toernooien van Pride waren echt wel af.Geen enkele organisatie kan op 1 DVD zoveel toppartijen erop zetten dan hun.Kijk naar UFC,amper 1 toppartij'tje en de rest tja.... .En wat je zegt van die kwaliteit van sommige originele Pride Dvd's:ik heb die altijd van Fightsport.Fr gekocht dus niet echt rechtstreeks van Pride en die hebben echt wel een haarscherp beeld en een perfect geluid,heb er ook eens een originele gekocht uit de US en die veel wel serieus tegen,alleen had je bij de originele natuurlijk de perfecte commentaar van Bas Rutten maar idd beeld viel wel tegen.Maar aaaach,wa maakt het uit,zolang gij zelf maar kontent zijt met wat ge koopt.

Jarno
09-08-2007, 16:15
Idd geef ik toe Jarno dat ik de Pride"Shit"beter vond omdat ik de Pride organisatie beter vond/vind dan alle andere grote vechtorganisaties MAAR wilt ook niet zeggen dat ik ELK partij top vind van hun,zeker niet.Er zijn heus wel partijen bij die ik kijkend vooruitspoelde of gewoon helemaal niet keek maar je moet ook toegeven dat zo'n gevechten bij elk organisatie plaatsvinden,willen of niet,vandaar de beruchte "Yellow Cards"bij Pride en dat vind ik echt wel een goed ding hoor.Maar wat jij zegt van wat ik nou aan Pride DVD's vind???!!!!Kom op eh Jarno,ge kunt niet ontkennen dat er historische top top avonden waren bij Pride en partijen zoals Ricardo Arona vs Wanderlei,Fedor vs Cro Cop en zeker de toernooien van Pride waren echt wel af.Geen enkele organisatie kan op 1 DVD zoveel toppartijen erop zetten dan hun.Kijk naar UFC,amper 1 toppartij'tje en de rest tja.... .En wat je zegt van die kwaliteit van sommige originele Pride Dvd's:ik heb die altijd van Fightsport.Fr gekocht dus niet echt rechtstreeks van Pride en die hebben echt wel een haarscherp beeld en een perfect geluid,heb er ook eens een originele gekocht uit de US en die veel wel serieus tegen,alleen had je bij de originele natuurlijk de perfecte commentaar van Bas Rutten maar idd beeld viel wel tegen.Maar aaaach,wa maakt het uit,zolang gij zelf maar kontent zijt met wat ge koopt.

Ontken niet dat er een dvd met toppartijen van pride valt te maken. Maar dat kunnen we hier ook van It's Showtime,2H2H etc etc...Zoals je zelf al zegt, zolang je zelf maar kontent bent.Maar probeer anderen dan niet zoals in je eerste post van nikko spullen te afhouden,omdat hun wel genoegen nemen met de kwaliteit en er de replay waarde van inzien.

Hammerkick
09-08-2007, 17:25
Pride Dvd's:ik heb die altijd van Fightsport.Fr gekocht dus niet echt rechtstreeks van Pride en die hebben echt wel een haarscherp beeld en een perfect geluid,heb er ook eens een originele gekocht uit de US en die veel wel serieus tegen,alleen had je bij de originele natuurlijk de perfecte commentaar van Bas Rutten maar idd beeld viel wel tegen.Maar aaaach,wa maakt het uit,zolang gij zelf maar kontent zijt met wat ge koopt.
Je zegt, dat je altijd de Pride dvd's koopt van Fightsport.Fr. En dat de Amerikaanse dvd's van Pride, de orginele zijn. Wat is orgineel ?De dvd's van Fightsport.Fr zijn eigenlijk, de Japanse pride dvd's, maar dan ook met Frans Commentaar erbij. Maar in wezen, is het een kopie, van de orginele Japanse Pride dvd. En, dan is er nog iets, je besteld bij Dragonbleu, maar dat is helemaal de website niet van Fightsport, dat is http://www.fightstore.fr/
Dus betaal je altijd teveel, Fightstore heeft ook weleens aanbiedingen, kijk maar op deze post : http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=73220&highlight=dvd Maar ja, jij hou je liever bezig met afkraken van de Nikko dvd's. En betaal liever teveel voor dvd's. Een zo'n dvd, die jij koopt, kost 25€, daar heb je er bij Nikko 5 voor !! Je doet of je er heel veel verstand van heb, maar dat heb je niet, dus hou je mond eens met dat afkraken !!

Remco
09-08-2007, 18:24
Ach, het is natuurlijk niet top of the bill maar net als maniac ben ik opgegroeid met die banden. Vroeger betaalde ik rustig 80, 90 gulden voor zo'n band. Liet ik er zes komen en kreeg je wat korting. Dan keek ik mijn ogen uit met delen uit de WVC en Freefight-serie. Wekelijks informeerde ik bij de Free Recordshop en Fame of ze (naast delen 1-3) al nieuwe UFC banden hadden. Tegenwoordig is het aanbod zo veel groter, dat we verwend zijn geraakt.

Toch is het mooi die ouwe, duistere old school shit te zien. Bij de Russian NHB-banden vind ik die zolderkamer-house zelfs juist wel cool.

Italian*Berlusconi*
09-08-2007, 18:53
Ach, het is natuurlijk niet top of the bill maar net als maniac ben ik opgegroeid met die banden. Vroeger betaalde ik rustig 80, 90 gulden voor zo'n band. Liet ik er zes komen en kreeg je wat korting. Dan keek ik mijn ogen uit met delen uit de WVC en Freefight-serie. Wekelijks informeerde ik bij de Free Recordshop en Fame of ze (naast delen 1-3) al nieuwe UFC banden hadden. Tegenwoordig is het aanbod zo veel groter, dat we verwend zijn geraakt.

Toch is het mooi die ouwe, duistere old school shit te zien. Bij de Russian NHB-banden vind ik die zolderkamer-house zelfs juist wel cool.

idem dito... als ik het kon had ik al mijn tapes omgezet naar dvd van Nikko... heb in die tijd voor ufc banden 90 gulden per stuk betaald.. en ze toch tot volgens mij UFC 15 gekocht maandelijks samen met een maatje van mij. Idem met WVC, IVC, russische shit, etc.

Ik heb het wel met F@dur eens.. de kwaliteit is echt bagger.. Idd door de opkomsten maar dat heeft met rechten te maken... Maar het nep publiek daar irriteer ik me aan. Ik kijk soms met een groep op een avond een paar tapes / dvd's achter elkaar en je hoort gewoon hetzelfde gejuich en publiek op meerdere verschillende NIkko producten. (dus bij zowel RINGS als BVT)
Met engels commentaar op sommige 2h2h dvd's van Rutten en Quadros geven de commentators terecht veel commentaar op een scheids die ik niet zal noemen bij naam op zijn slechte scheidsrechter werk, komt toch ook onprofessioneel over voor als de dvd's in het buitenland verkocht worden.
Voor Nikko mooi verdienen natuurlijk in die tijd met die spullen.

Ik vind het toch een beetje nostalgie om te hebben en heb de meeste ook op tape maar de kwaliteit is echt bagger in vergelijking met andere organisaties / dvd's. En voor deze prijs kan je ze bijna niet laten liggen ondanks bovenstaande redenen.

Wheelie
09-08-2007, 19:57
90 gulden voor een videoband ??? zieke shit ;)

payap
09-08-2007, 20:09
90 gulden voor een videoband ??? zieke shit ;)

Ha ha weet nog dat ik in 1986 de videoband kocht van het gala waar fred Royers wereldkampioen werd tegen yasuo tabata. Of ik even 75 gulden wou neer tikken (en dat was toen meer dan nu 75 euro naar verhouding). En dan had je alleen de band met de aprtijen en geen commentaar en hoorde je alleen het publiek.

En wat was ik trots op die band. De halve sportschool kwam langs om met zn allen te kijken.

Wat dat betreft worden we tegenwoordig goed verwend.

Remco
09-08-2007, 20:31
Ik herinner me vooral de onduidelijkheid over de prijzen. De eerste banden waren WCC en Freefight III. Die lagen voor 10 gulden bij Free Record en aangezien ik bij laatstgenoemd gala (mijn eerste gala) was, wilde ik het wel eens terugzien. WCC zag er spektaculair uit. Na het zien van deze tape (die overigens wel vrij professioneel was), was ik verslaafd en begon de zoektocht naar meer banden.

Toen bleek dat Nikko gigantisch veel aanbood, waaronder UFC, maar in sommige gevallen zelfs voor 99 gulden per band. K-1 was destijds nog kostbaarder maar erg moeilijk te krijgen (niet bij Nikko). Kocht je er zes, dan maakte je een dealtje in de winkel en betaalde je bijvoorbeeld 60 gulden per stuk. Ik weet nog dat daar toen ooit een aanbieding lag: de beroemde band met de partij van Van Os-Payap voor 5 gulden. Dat dan weer wel! Mooi waren ook de UFC's met Duits commentaar die Nikko toen aanbood (99 piek). Ik weet nog een quote over Oleg Taktarov: "Er gibt nicht auf, er klopft nicht ab".

Kortom: Nikko-banden zijn van wisselende kwaliteit, maar liggen aan de basis van de populariteit van de hardere vechtsporten. Voor mensen die vandaag de dag geïnteresseerd raken is er veel meer en kwalitatief beter materiaal te vinden en zijn ze misschien minder interessant, maar de door Nikko aangeboden beelden zijn vaak van historische waarde. Nu de prijzen inmiddels onverkort laag zijn, zou de liefhebber ze niet moeten kunnen versmaden. Persoonlijk zou ik naast de vaderlandse muay thai/kickboksgeschiedenis vooral WVTC, BVT en RNHB aanraden. Goede banden uit de bare knuckle-tijden!

Gemonteerd gejuich is wel heel erg storend, idd maar komt niet op voornoemde banden voor.

Hammerkick
09-08-2007, 21:49
Ha ha weet nog dat ik in 1986 de videoband kocht van het gala waar fred Royers wereldkampioen werd tegen yasuo tabata. Of ik even 75 gulden wou neer tikken (en dat was toen meer dan nu 75 euro naar verhouding). En dan had je alleen de band met de aprtijen en geen commentaar en hoorde je alleen het publiek.
En wat was ik trots op die band. De halve sportschool kwam langs om met zn allen te kijken. Wat dat betreft worden we tegenwoordig goed verwend.

http://img369.imageshack.us/img369/2843/img039oz6.jpg (http://imageshack.us/)

Ja, Chris. Zo begon mijn collectie ook ooit. Ik had eerst 2 huis en tuin videobandjes, van 2 gala's, waar Peter Smit op stond. Toen ik voor het eerst, in de Jaap Edenhal kwam, kocht ik mijn 1e orginele videoband bij Henk Kessler van Kena Import, die met een kraampje, altijd in de hal stond. Ook bestelde ik bij Antraco, daar betaalde je ook, flink veel, voor een videoband. (Hier is zo'n oude reclame van Antraco.) Eind 1988, begon Nikko met de videobanden en ik weet nog goed, dat ik mijn eerste bestelling binnenkreeg. Ik had 6 videobanden, maar ik hoefde er maar 4 te betalen. Ik dacht dit klopt niet, dus belde met Bas Boon. Ja, het klopte wel, het was 6 halen, 4 betalen !! Zulke acties, had ik daarvoor nooit eerder meegemaakt en het scheelde heel wat in me portemonnee.

Italian*Berlusconi*
09-08-2007, 22:40
Klopt remco.. ik heb nog wat UFC 's met duits commentaar.. :( hahaha..
volgens mij ufc 4 t/m 11 ofzo hadden ze enkel in duits.. voor 90gulden idd!!!!
Heb er echt een vermogen aan uitgegeven toen der tijd..

Italian*Berlusconi*
09-08-2007, 22:42
Forummember ST kan hier over mee praten.. wij gingen maandelijks 2 of 3 tapes halen toen.

Remco
10-08-2007, 03:04
Grappig! Ik ging ook echt heen en weer met de trein vanuit Adam. Vantevoren nauwkeurig uitgezocht wat ik wilde hebben. Rustig een hele middag mee zoet! Dat Duitse commentaar was niet om aan te horen, respect!

Jochem
10-08-2007, 03:43
en dan klagen mensen over de euro? als ik die prijzen zo zie mogen we er blij mee zijn :D