PDA

View Full Version : Genki sudo grappling



gymalkmaar1
09-08-2007, 05:38
http://www.youtube.com/watch?v=aIUWH-tuGGk&mode=related&search=

Fantastische vechter, charisma,stijl en een super groundgame.

Leuk om te zien dus:thup:

Ralph
09-08-2007, 05:46
Die vierde match is te bruut! Pakt ie even wat posities achter elkaar zeg.

gymalkmaar1
09-08-2007, 05:52
de guardjumpers kunnen hier wat van leren ;)

Justinian
09-08-2007, 06:25
de guardjumpers kunnen hier wat van leren ;)
Reps :thup:

Christophe
09-08-2007, 19:17
de guardjumpers kunnen hier wat van leren ;)

Volgens mij kan IEDEREEN hier wat van leren! ;)

Trouwens, die gesprongen traingle die hij 3 keer doet is een variatie van de guardjump, dus ...!!! :p

joost
09-08-2007, 19:21
super vechter!! vond het gebaar ook altijd erg vet van hem..

'' we are all one ''

Yamato Damashii
09-08-2007, 19:24
super vechter!! vond het gebaar ook altijd erg vet van hem..

'' we are all one ''

x2! Jammer dat hij ermee gekapt is :(

gymalkmaar1
09-08-2007, 19:26
Volgens mij kan IEDEREEN hier wat van leren! ;)

Trouwens, die gesprongen traingle die hij 3 keer doet is een variatie van de guardjump, dus ...!!! :p

heb je ook verkering met een mier of neuk je ze alleen graag?

geintje hoor :)

Justinian
09-08-2007, 19:44
Volgens mij kan IEDEREEN hier wat van leren! ;)

Trouwens, die gesprongen traingle die hij 3 keer doet is een variatie van de guardjump, dus ...!!! :p
Zonder ook deze topic te willen laten verzanden in een 'guardsprongdiscussie', moet ik zeggen dat hier niks mis mee is; dat is functioneel springen :thup:

Paganstars
09-08-2007, 20:35
Echt heel vet om te zien! Ook vet in partij 5 hoe hij die triangle aanzet!

Mickey
09-08-2007, 21:32
Poetry in motion!

The Bulldog
09-08-2007, 22:45
fantastisch om te zien...

bloody
10-08-2007, 05:18
this why i love the game

kruikenstad goes bjj
10-08-2007, 08:28
wat betreft persoonlijkheid een van mijn favoriete vechters,maar gezien zijn tegenstanders heb ik wel mijn twijfels over het niveau dat hij tijdens dit"westside tournament"heeft gehad,maar misschien was het niveau wel behoorlijk,maar zekers geen abdu dhabi!!
maar toch een grappler.

Khanom Thom
10-08-2007, 08:31
Poetry in motion!

Lijkt je hyves wel... ;)

Tony
10-08-2007, 18:35
meesterlijke video hoor.. reps voor jou.

Briant
10-08-2007, 19:28
Trouwens, die gesprongen traingle die hij 3 keer doet is een variatie van de guardjump, dus ...!!! :p

In het BJJ misschien...

Rammy
10-08-2007, 19:47
Wat een skilzz heb deze gast zeg. Nog een lange weg te gaan als ik dat zo zie.
idd die gesprongen triangle gruwelijk!!

Christophe
10-08-2007, 20:52
heb je ook verkering met een mier of neuk je ze alleen graag?

geintje hoor :)

Het is inderdaad veel leuker om op guardjumpers af te geven als ze niet antwoorden hé ... kan ik me inbeelden!

Jammer! :p

Christophe
10-08-2007, 20:54
Zonder ook deze topic te willen laten verzanden in een 'guardsprongdiscussie', moet ik zeggen dat hier niks mis mee is; dat is functioneel springen :thup:

Een worp waarbij je een arm blijft controleren zodat je naadloos kan overgaan naar een armbar vind ik ook "functioneel werpen", dus daar is ook niks mis mee! ;)

Christophe
10-08-2007, 20:57
In het BJJ misschien...

Nope ... overal ... zeker! Met je heup (en dus benen) naar voren springen is in mijn boekje guard springen. Als je dan rond het hoofd zit en je hebt er een arm bij kan je triangle aanzetten ... en maakt dit dus een variatie! En omdat "hoge guardsprong waarbij je een arm kan isoleren en die dus naadloos overgaat in een triangle" een nogal technisch en onnodig lange benaming is, noemen ze deze variatie een "gesprongen triangle"!

Briant
10-08-2007, 21:31
Nope ... overal ... zeker! Met je heup (en dus benen) naar voren springen is in mijn boekje guard springen. Als je dan rond het hoofd zit en je hebt er een arm bij kan je triangle aanzetten ... en maakt dit dus een variatie! En omdat "hoge guardsprong waarbij je een arm kan isoleren en die dus naadloos overgaat in een triangle" een nogal technisch en onnodig lange benaming is, noemen ze deze variatie een "gesprongen triangle"!

Hoe oud is het Guardspringen en hoe oud is het sankaku/juji gatame springen? De klassieke manier van het aanzetten van een Mae-Sankaku is namelijk via de gesprongen manier. Het Guardspringen is volgens mij pas echt ontwikkeld door de brazilianen, terwijl de gesprongen sankaku al eeuwen bestaat.

Maar laten we er geen ellenlange discussie van maken, ik weet dat jouw opmerking grappend bedoeld is en ik ben er al weer te lang over doorgegaan ;)

kmr
10-08-2007, 21:38
Als Genki springt voor zn traingle , dan zegt Bas dat je dit moet doen:
http://www.dailymotion.com/relevance/search/bas+rutten+triangle/video/xkmc1_triangle-escape_extreme

:twak:

Christophe
10-08-2007, 23:12
Hoe oud is het Guardspringen en hoe oud is het sankaku/juji gatame springen? De klassieke manier van het aanzetten van een Mae-Sankaku is namelijk via de gesprongen manier. Het Guardspringen is volgens mij pas echt ontwikkeld door de brazilianen, terwijl de gesprongen sankaku al eeuwen bestaat.

Maar laten we er geen ellenlange discussie van maken, ik weet dat jouw opmerking grappend bedoeld is en ik ben er al weer te lang over doorgegaan ;)

Probeer ... je me te vertellen ... dat guardjumpen ... eigenlijk ... uit het JUDO komt?!

Justi, what about them apples?!

:p

Briant
11-08-2007, 01:59
Probeer ... je me te vertellen ... dat guardjumpen ... eigenlijk ... uit het JUDO komt?!

Justi, what about them apples?!

:p

"judo" heeft ook vrij weinig uitgevonden qua technieken.

Kato
11-08-2007, 02:13
@ Christophe..... Dude ik denk dat men je een beetje aan het 'uitlokken' is (ik zeg het nog netjes) door steeds weer te revereren aan 'guardjumpen' waarom laat je je zo opnaaien man? ;)

ff ontopic: Volgens mij was het een wrestling-achtig toernooi waar Genki aan meedeed, ik denk dat als daar een paar ervaren Bjj'ers cq Grapplers waren het lang niet zo makkelijk 'leek' om die submissions aam te zetten als nu bleek. Niet dat ik nou een ervaren BJJ'er ben :( maar dit is slechts mijn nederige mening

Briant
11-08-2007, 02:27
ff ontopic: Volgens mij was het een wrestling-achtig toernooi waar Genki aan meedeed, ik denk dat als daar een paar ervaren Bjj'ers cq Grapplers waren het lang niet zo makkelijk 'leek' om die submissions aam te zetten als nu bleek. Niet dat ik nou een ervaren BJJ'er ben :( maar dit is slechts mijn nederige mening

x2 op de ADCC deed hij het een stuk minder goed (verloor twee maal)

bquiroga
11-08-2007, 04:10
@ Christophe..... Dude ik denk dat men je een beetje aan het 'uitlokken' is (ik zeg het nog netjes) door steeds weer te revereren aan 'guardjumpen' waarom laat je je zo opnaaien man? ;)

ff ontopic: Volgens mij was het een wrestling-achtig toernooi waar Genki aan meedeed, ik denk dat als daar een paar ervaren Bjj'ers cq Grapplers waren het lang niet zo makkelijk 'leek' om die submissions aam te zetten als nu bleek. Niet dat ik nou een ervaren BJJ'er ben :( maar dit is slechts mijn nederige mening

wrestling achtig? kijk nog 'ns naar de ref, dat is Chris "The Westside Strangler" Brennan! zie ook de fucking braziliaanse vlag op de muur :D.. en een beetje worstelaar kan volgens mij veel beter shooten dan die gasten op het filmpje..

Chico
11-08-2007, 05:01
Probeer ... je me te vertellen ... dat guardjumpen ... eigenlijk ... uit het JUDO komt?!

Justi, what about them apples?!

:p
ik denk dat ie bedoelt dat het uit het jiujitsu komt...

Briant
11-08-2007, 07:28
ik denk dat ie bedoelt dat het uit het jiujitsu komt...

nog niet eens, alleen dat gesprongen sankaku geen variatie is op de guardjump.