PDA

View Full Version : N-Klasse, B-Klasse, C-Klasse?



Arik
27-08-2007, 21:30
Hallo,

Ik ben over het algemeen een MMA fan maar ik volg MT ook wel redelijk goed. Het enige wat ik nooit heb gesnapt is het klasse systeem. Hoe werkt dat en wat zijn de kwalificaties en betekenissen van elke klasse? NL is ook het enige land waar ik dit ben tegengekomen (misschien met België erbij).

Hagelslag
27-08-2007, 22:20
Je begint in de nieuwelingen en na 3 gewonnen partijen ga je naar de C. Als je er daar 6 wint ga je naar de B. Na 8 gewonnen partijen ga je naar de A. Gelukkig houdt (bijna) niemand zich aan deze klasses en lopen er vaak mensen met veel te veel gewonnen partijen in lagere klasses rond. En niet te vergeten jeugdvechters met tientallen partijen die bij de senioren gewoon in de nieuwelingen starten. Stelt dus eigenlijk niet zo heel veel voor.

RtoDeep
27-08-2007, 23:07
ff gauw over de gewichtsklassen

bij MMA is het toch zo dat er een gewichts verschil mag zijn van max 5 kilo?

of is dat bij elke bond weer verschillend, tot hoeveel zitten die klassen in elkaar?

Arik
27-08-2007, 23:22
Max. 5 kg? Ik heb toch echt wel veel meer verschil gezien bij sommige pride gevechten, vooral in de super heavyweight klasse. Bv. Fedor tegen Zulu. Fedor weegt zo rond de 106-103KG terwijl Zulu zo tegen de 150 aanzit of zelfs nog meer.

Verder heeft elke league weer andere regels volgens mij. PrideFC heeft niet de zelfde regels als UFC en die ook weer niet dezelfde als M-1, bodog etc.

Oh en bedankt voor de uitleg!!