PDA

View Full Version : Babalu vs Heath (bruut gevecht) Filmpje



Wheelie
31-08-2007, 19:19
Door dit gevecht is Babalu ontslagen bij de UFC

http://nl.youtube.com/watch?v=YLzj_Eg3puo

bryan
31-08-2007, 19:24
en terrecht

chief108
31-08-2007, 19:28
thnx...

wat een smeerboel zeg...

fedor
31-08-2007, 20:00
Onvoorstelbaar dat Mazagatti het gevecht niet stopte om in ieder geval de cut te bekijken...z'n snor zat zeker in de weg...

ijsbier
31-08-2007, 20:09
Ja wel echt een brakke scheids die materazzi. en terecht dat babalu er uit is geschopt.

ValeTudo
31-08-2007, 20:09
Bloodbath,,scheids moet idd veel eerder ff een arts laten kijken,dit gaat nergens over. Of het ontslag na de choke terecht is? Twijfelachtig.Er was toch al een boete van 25k$ betaald?

thnx voor filmpje btw,,,wat zijn reps en hoe werkt het pcies ?

ijsbier
31-08-2007, 20:12
op t weegschaaltje drukken en kiezen of je + of - wilt geven, heb je alvast reps gegeven, had je wel nodig....

ValeTudo
31-08-2007, 20:17
op t weegschaaltje drukken en kiezen of je + of - wilt geven, heb je alvast reps gegeven, had je wel nodig....
Een niet nader te noemen iemand heeft me in de min gezet.
Beetje kinderachtig maar ok :)

thnQ ijsbier :thup:

(ijsbier si teh pwn ole ole:lol:)

edit : reps added, en voor jou ook ijsbier

detje
31-08-2007, 20:46
toch zie je dat wel meer, dat er niet meteen losgelaten wordt wanneer een tegenstander aftikt

Fr3ddy
31-08-2007, 21:27
Wat een bloedbad

ValeTudo
31-08-2007, 21:27
toch zie je dat wel meer, dat er niet meteen losgelaten wordt wanneer een tegenstander aftiktEr gebeurt idd wel meer in het heetst van de strijd,als ze elke voetballer moeten ontslaan die de regels niet helemaal naleeft?? omg..

Zware geldboete en berisping lijkt mij iig meer dan voldoende

Tony
31-08-2007, 21:36
Ik kan babalu wel begrijpen..

Wat veel mensen niet weten is dat david heath bij opkomst een tshirt droeg met daarop de mug-shot (politie foto) van sobral...

dit is gewoon pure provocatie.. Daarom hield sobral zijn choke ff 3 seconden langer vast. eigen schuld dikke bult..

jammer dat ie weg moet bij de ufc.

Justinian
31-08-2007, 21:47
Er gebeurt idd wel meer in het heetst van de strijd,als ze elke voetballer moeten ontslaan die de regels niet helemaal naleeft?? omg..

Zware geldboete en berisping lijkt mij iig meer dan voldoende
Het gebeurde in het heetst van de strijd inderdaad. Ontslag is m.i. daarom een iets te zwaar middel; een geldboete en evt. schorsing lijkt mij voldoende. Check trouwens ff het canvas waar ze liggen op het moment dat Babulu de choke aanzet: "Death sentence" :D

Tony
31-08-2007, 21:56
toepasselijke sponsoring ;)

Angelco
31-08-2007, 22:05
Ik kan babalu wel begrijpen..

Wat veel mensen niet weten is dat david heath bij opkomst een tshirt droeg met daarop de mug-shot (politie foto) van sobral...

dit is gewoon pure provocatie.. Daarom hield sobral zijn choke ff 3 seconden langer vast. eigen schuld dikke bult..

jammer dat ie weg moet bij de ufc.

idd ... tijdens de staredown van de weight-in had Heath ook iets in de aard van "motherfucker" tegen Babalu gezegd. maarja, het is een spijtige zaak dat Babalu uit de UFC is gezet na zo'n gevecht.

FOCUS
31-08-2007, 22:07
ze moeten de scheids ontslaan

Tony
31-08-2007, 22:43
Voor mij maakt het geen ene fuck uit hoeveel bloed er rond vloeit...
Volgens mij wordt er puur gekeken of de persoon in kwestie kan doorvechten zonder dat ie bloed in zijn ogen krijgt (verminderd zichtvermogen)..

Maar ik heb die partij nu al een paar keer gezien en die david heath krijgt toch echt wel bloed in zijn ogen.. of ben ik nu scheel?

F@dur
31-08-2007, 22:46
toch zie je dat wel meer, dat er niet meteen losgelaten wordt wanneer een tegenstander aftikt
+1 Vind ik ook wel hoor dat er regelmatig niet echt onmiddelijk losglaten word als er afgeklopt word:Royce Gracie deed het ook wel eens heb ik gezien in paar gevechten vroeger en er zijn er nog.T is echt wel verkeerd natuurlijk want zoiets is mss niks voor degene die hem zet maar dat "iets" langer afklemmen kan fataal zijn of toch wel heel erg voor degene die afklopt.Maar wat ik wel vind van deze partij is is dat niet alleen Babalu maar ook de scheidsrechter moet geschorst worden voor het niet tijdig ingrijpen bij het gevecht want de bloed stroomde er wel uit.

ValeTudo
31-08-2007, 22:50
"iets" langer afklemmen kan fataal zijn of toch wel heel erg voor degene die afklopt.
Je ziet ook wel eens dat iemand niet eens de kans meer krijgt om af te kloppen (dus out gaat ) en dat de scheids het pas een paar sec later echt in de gaten heeft. Of het nou echt zo erg is? Moet idd geen tientallen secondes gaan duren :p

edit: Je weet natuurlijk niet hoe een en ander contractueel is vastgelegd wat betreft straf en boetes

Justinian
31-08-2007, 22:58
Je ziet ook wel eens dat iemand niet eens de kans meer krijgt om af te kloppen (dus out gaat ) en dat de scheids het pas een paar sec later echt in de gaten heeft. Of het nou echt zo erg is? Moet idd geen tientallen secondes gaan duren :p

edit: Je weet natuurlijk niet hoe een en ander contractueel is vastgelegd wat betreft straf en boetes
Er zijn zelfs mensen die het leuk vinden om 'out gechoked' te worden ;)
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=74569

ValeTudo
31-08-2007, 23:04
Er zijn zelfs mensen die het leuk vinden om 'out gechoked' te worden ;)
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=74569Werkt helaas niet bij mij,,had ik wel willen zien :lol:

FOCUS
31-08-2007, 23:10
ik kan me goed voorstellen dat als je bezig bent met knokken, het niet direct doordringt dat je los moet laten. Of je hebt zo'n bloodlust dat je het gewoon niet wilt. Is niet eens zo erg imo. Twee mensen die elkaar willen afmaken zijn niet echt optimaal aanspreekbaar, dat weet je als scheids.
En daarom moet de scheids gewoon op elk moment adequaat in kunnen grijpen!
...die knakker die in het goede oude UFC scheidste (are YOU ready!!?), die sprong er bovenop, sleurde vechters van elkaar vandaan, was met stemvolume zwaar overtuigend, kalmeerde berserkers als het moest..dat soort acties zijn nodig bij dit soort partijen.

dimitri
31-08-2007, 23:13
Sobral heeft na het gevecht toegegeven dat hij het opzettelijk deed en dat het niet in het heetst van de strijd is.

Het eerste dat de ref tegen de vechters zegt is "obey my commands at all time".

Sobral is daar duidelijk niet in geslaagd.

Ontslag is natuurlijk wel wat overdreven, zeker als hij al zo'n boete moet betalen.

ValeTudo
31-08-2007, 23:17
ik kan me goed voorstellen dat als je bezig bent met knokken, het niet direct doordringt dat je los moet laten. Of je hebt zo'n bloodlust dat je het gewoon niet wilt. Is niet eens zo erg imo. Twee mensen die elkaar willen afmaken zijn niet echt optimaal aanspreekbaar, dat weet je als scheids.
En daarom moet de scheids gewoon op elk moment adequaat in kunnen grijpen!
...die knakker die in het goede oude UFC scheidste (are YOU ready!!?), die sprong er bovenop, sleurde vechters van elkaar vandaan, was met stemvolume zwaar overtuigend, kalmeerde berserkers als het moest..dat soort acties zijn nodig bij dit soort partijen.
R U Ready? R U Ready! .. Lets bring it on..

Big John McCarthy is ook wel indrukwekkend ;)

Justinian
31-08-2007, 23:21
Sobral heeft na het gevecht toegegeven dat hij het opzettelijk deed en dat het niet in het heetst van de strijd is.
Maar is het volgens jou zo dat wanneer het in het heetst van de strijd gebeurde, er geen sprake was van opzet? Volgens mij sluit het een het ander namelijk niet uit; er kan heel goed sprake zijn van opzet en een geval van heetst van de strijd. Enige wat je je volgens mij af kunt vragen is of het ook met voorbedachte rade was... In dat geval zou het niet 'in het heetst van de strijd' zijn gebeurd.

MMA Davy
31-08-2007, 23:39
Vette ground and pound! Alleen een schandalig einde..Hij heeft zich op laten naaien van te voren...

cholitzu
31-08-2007, 23:48
F@durQuote:
Originally Posted by detje http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=443170#post443170)
toch zie je dat wel meer, dat er niet meteen losgelaten wordt wanneer een tegenstander aftikt

+1 Vind ik ook wel hoor dat er regelmatig niet echt onmiddelijk losglaten word als er afgeklopt word:Royce Gracie deed het ook wel eens heb ik gezien in paar gevechten vroeger en er zijn er nog.T is echt wel verkeerd natuurlijk want zoiets is mss niks voor degene die hem zet maar dat "iets" langer afklemmen kan fataal zijn of toch wel heel erg voor degene die afklopt.Maar wat ik wel vind van deze partij is is dat niet alleen Babalu maar ook de scheidsrechter moet geschorst worden voor het niet tijdig ingrijpen bij het gevecht want de bloed stroomde er wel uit.

Royce was altijd zo laat met loslaten omdat het al een paar keer was voorgekomen dat zijn tegenstander afklopte zonder dat de scheids het zag, waarop royce dan losliet en zijn tegenstander dan weer doorwou gaan.

Sommige vechters wachtten gewoon totdat de scheids ze uit elkaar haalt om zeker te zijn dat de scheids het gezien heeft.


Van babalu weet ik niet wat er heeft plaats gevonden, maar dat had ie in ieder geval niet de kooi in mogen nemen. dus een boete is wel terecht....

ontslag vind ik eigenlijk weer net iets te ver gaan, maar aan de andere kant krijgen de andere organisaties er weer een goede vechter bij...

PigDog
01-09-2007, 00:12
Babalu rulezzz!

stiffler
01-09-2007, 00:58
Babalu rulezzz!

Zeker wat een GnP hij domineerde echt !! jammer dat het zo'n einde moet hebben. Op naar een andere organisatie dan maar.

Evilman
01-09-2007, 01:17
s idd zonde zeg.
nu liet ie zien wat hij kan.. en dan gaat t zo.
ik denk dat hij heath met n gnp al flink gepunished heeft.
damm.. dik gedomineerd!

die ref moeten ze ook zn salaris van die keer afpakken.

Biiyen
01-09-2007, 02:59
Ach zo werelsschokkend is het nu ook weer niet, imo had die boete volstaan. Die scheids is veel fouterder

micha
01-09-2007, 07:20
ontslag vind ik een beetje vreemd

cornelus
03-09-2007, 07:34
bruut gevecht?? ... volslagen zinloos geweld

Biiyen
03-09-2007, 08:02
bruut gevecht?? ... volslagen zinloos geweld

zinloos geweld ?? De laatste 3 seconde misschien... Ik heb een mooi gevecht gezien met een waanzinnige alligator choke. Zal wel aan mij liggen dan :D

topfighter
03-09-2007, 08:16
mooie kamp, klote scheidsrechter,

tap-out
03-09-2007, 21:34
hmmm wellicht kan hier iets positiefs uitkomen.
UFC heeft nu zowat alle goede lhw's:
liddel,shogun,wanderlei,tito,rashad,jardine,jackso n,herderson,machida,bisping,nakamura
Nu Sobral weg moet bij UFC kan hij naar bijvoorbeeld hero's,bodog of deep.

Dat zorgt weer voor een klein beetje spreiding zodat UFC weer net iets minder monopolie heeft op MMA

sportfan
03-09-2007, 22:24
Ongeacht provocatie tegenstander; ontslag is niet meer dan logisch.

Ik snap overigens, en dan afgezien of er wel/geen bloed in de ogen van de vechter komt, waarom de scheidsrechter laat doorgaan. Volgens mij verweerde de tegenstander vanaf hij op de grond lag zich bijna niet en deed zeker geen aanvalspogingen. Dit is wachten op ongelukken.

De man van 14K
04-09-2007, 08:32
brute knokpartij!
die Heath werd echt vernerderd snap niet dat die schieds dat zo door liet gaan.
Als die babalu zo pissed was snap ik wel dat hij tot het gaatje gegaan is, alhoewel het niet slim was door te chocken.
maar aan de andere kant hij had hem ook dik buiten westen kunnen rammen, die scheids greep toch niet in

bloody
04-09-2007, 08:43
terecht dat hij is weggestuurd, en man wat een bloed zeg

Christophe
04-09-2007, 11:05
Maar is het volgens jou zo dat wanneer het in het heetst van de strijd gebeurde, er geen sprake was van opzet? Volgens mij sluit het een het ander namelijk niet uit; er kan heel goed sprake zijn van opzet en een geval van heetst van de strijd. Enige wat je je volgens mij af kunt vragen is of het ook met voorbedachte rade was... In dat geval zou het niet 'in het heetst van de strijd' zijn gebeurd.

Mooie analyse! :thup:

Volgens mij is dit inderdaad 95% de verantwoordelijkheid van de scheids! Het is ook zijn taak zo goed als mogelijk aan te voelen of er "bad blood" is (hetgeen meestal niet moeilijk is) en dit soort acties dan zo veel mogelijk te vermijden! Ontslag is zwaar overdreven!

Remco
04-09-2007, 17:59
Ahum, "let's get it on", is Big John McCarthy. Anderen wijken daar schijnbaar bewust van af, Mazzagatti zegt "let's bring it on". Kwestie van intellectueel eigendom, net als dat Michael Buffer het patent heeft op "Are you ready to rumble".

Remco
04-09-2007, 18:16
"Let's get ready to rumble" that is.

Wheelie
04-09-2007, 19:44
Ik denk dat het met Big John McCarthy als scheids dit niet gebeurd was

Tony
04-09-2007, 19:56
x2 inderdaad... Het is toch de beste scheids ooit in de historie van mma... kan je zeggen wat je wil..

Remco
04-09-2007, 21:24
Helemaal mee eens, nog nooit op een fout kunnen betrappen. Onzichtbaar, maar zeer adequaat als het nodig is en eigenlijk al vanaf dag 1 dat deze sport bestaat. (oke dag 2: UFC 2)

fedor
04-09-2007, 21:31
Vind die hoofd-ref van Pride ook een topper...die kan goed "reffen" en filmen tegelijk :) ! (weet helaas z'n naam niet)..