PDA

View Full Version : Betekent kracht ook massa?



mit16
08-09-2007, 03:05
hallo,

hier ben k weer met misschien wel een hele domme vraag.

betekent toename van de spierkracht ook automatisch toename van de spiermassa???

mvg

ValeTudo
08-09-2007, 04:40
Neej,,,niet perse,,,massa heeft meer met voeding te maken, dus het aantal calorien dat je per dag eet ( zie je dus bij body-builders die zeker 6x per dag eten en minimaal 3500 Kcal per dag veroberen, en dan eet ie nog matig :p) spierkracht betekend wel een atletische bouw en definitie.
Ik ken BB-ers die vol gepompt zijn maar niet perse sterk en pezige mannekes die je versteld doen staan van hun kracht.

edit : ben jij dat menneke met die rare vragen en die grote mond ¿ :p

Gulo gulo
08-09-2007, 04:50
spierkracht betekend wel een atletische bouw en definitie.


Klopt niet helemaal, hier presst Tank ongeveer 270 KG. Hij heeft dus veel spierkracht maar zou niet zeggen dat hij atletisch gebouwd is en over definitie hoeven we het al helemaal niet te hebben :D

http://www.youtube.com/watch?v=vZsx-IQrkME

ValeTudo
08-09-2007, 04:53
Ok,,,ik praat ook in algemene term,sommige zijn van nature sterk.
Powerlifters zijn in de meeste gevallen een uitzondering op de regel.

270kg,,omFg

edit : wat doet die tandenstoker achter hem ¿ :p

Evilman
08-09-2007, 06:27
Denk jij dat tank onder zn vet geen athletisch lichaam heeft???

Gulo gulo
08-09-2007, 06:29
Deep, deep down....

mit16
08-09-2007, 07:36
Neej,,,niet perse,,,massa heeft meer met voeding te maken, dus het aantal calorien dat je per dag eet ( zie je dus bij body-builders die zeker 6x per dag eten en minimaal 3500 Kcal per dag veroberen, en dan eet ie nog matig :p) spierkracht betekend wel een atletische bouw en definitie.
Ik ken BB-ers die vol gepompt zijn maar niet perse sterk en pezige mannekes die je versteld doen staan van hun kracht.

edit : ben jij dat menneke met die rare vragen en die grote mond ¿ :p
ja helaas wel :whistling::rolleyes:

PigDog
09-09-2007, 06:00
Ik ken BB-ers die vol gepompt zijn maar niet perse sterk en pezige mannekes die je versteld doen staan van hun kracht.



Ken jij die echt wel?
Grappig, ik heb jaren bij een hardcore bodybuildingschool gewerkt (op wereldniveau) en ik ken werkelijk niemand die wel spieren heeft maar geen kracht.
Waarmee denk je trouwens dat ze volgepompt zijn, dan?
Als je syntol bedoeld kan ik met je meegaan, maar als je zulke freaks kent, zoek dan een andere vriendenkring.
Ik ken BBérs die gewoon met powerlift wedstrijden meedoen, en zelfs eentje die de sterkste man deen (Rens Vrolijk)

Paganstars
09-09-2007, 06:44
ach ja je ziet af en toe bb waar je je vraagtekens bij zet... maar ja dat is overal!

Ulis-E
09-09-2007, 19:00
hangt ookwel van je eigen bouw af natuurlijk.. sommige mensen zijn van zichzelf heel pezig en sterk.... maarrr je kan specifiek trainen op kracht en specifiek op massa..

maarjah, als je veel pompt (puur voor kracht) zul je automatisch ook massa winnen.. en over Tank, als je dat vet wegstript zie je waarschijnlijk een beer van een kerel.. definitie heeft niets te maken met spiermassa

BB-ers zijn overigens bere-sterk.. zijn misschien geen powerlifters maar de gewichten die zij wegzetten, dat zul je echt niet 1 2 3 nadoen...

ValeTudo
09-09-2007, 20:39
Ken jij die echt wel?
Grappig, ik heb jaren bij een hardcore bodybuildingschool gewerkt (op wereldniveau) en ik ken werkelijk niemand die wel spieren heeft maar geen kracht.
Waarmee denk je trouwens dat ze volgepompt zijn, dan?
Als je syntol bedoeld kan ik met je meegaan, maar als je zulke freaks kent, zoek dan een andere vriendenkring.
Ik ken BBérs die gewoon met powerlift wedstrijden meedoen, en zelfs eentje die de sterkste man deen (Rens Vrolijk)
Als je die BB-ers qua gewicht gaat vergelijken met die pezige mannekes zijn ze idd niet sterk,pieken in een kuurtje kunnen we allemaal wel lijkt me.
Synthol? is dat hier te krijgen dan :lol:

mit16
09-09-2007, 23:36
maar ik weet niet of het so is dat massa je erg sloom maakt, maar iniedergeval train ik een beetje op kracht en massa, de massa is natuurlijk mooi meegenomen, ik doe nu elke dag 4* een setje van 18, en dan morgen 4*19, overmorgen 4*20. tot op de 30 en dan begin ik bijv met armen wijdt. tips??

ValeTudo
09-09-2007, 23:51
tip?
heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel eten

mit16
10-09-2007, 05:34
nog andere tips?

schurem
10-09-2007, 12:05
nog meer eten, en wel vlees! nyarrr!

Bud S
10-09-2007, 16:03
maar ik weet niet of het so is dat massa je erg sloom maakt, maar iniedergeval train ik een beetje op kracht en massa, de massa is natuurlijk mooi meegenomen, ik doe nu elke dag 4* een setje van 18, en dan morgen 4*19, overmorgen 4*20. tot op de 30 en dan begin ik bijv met armen wijdt. tips??


rare setjes als je op kracht en massa wilt trainen
en je opbouw klopt ook niet
kan me niet voorstellen dat een instructeur je zo'n schema heeft voorgelegd.
ik zou me d'r eerst eens in verdiepen als ik jou was

mit16
11-09-2007, 02:39
rare setjes als je op kracht en massa wilt trainen
en je opbouw klopt ook niet
kan me niet voorstellen dat een instructeur je zo'n schema heeft voorgelegd.
ik zou me d'r eerst eens in verdiepen als ik jou was
licht me voor !!

Bud S
11-09-2007, 03:33
licht me voor !!

ok

kracht m.n. explosieve kracht is niet zo zeer afhankelijk van veel spiermassa als wel van het zo snel mogelijk kunnen aanspreken van zoveel mogelijk spiervezels tegelijk. dit noemen we het synchroon recruteren van motor-units. een motor-unit zou je kunnen omschrijven als een verbinding zenuwstelsel met een spiervezel(s). een spier bestaat dus uit vele motorunits en afhankelijk van de kracht die geleverd moet worden schakelen we er meer of minder in.

hoe kun je er nou voor zorgen dat je zo veel mogelijk motorunits tegelijk kunt aanspreken ?

antwoord: explosieve setjes van 1 tot 6 reps met gewichten tussen de 80-100% 1 R.M. (wat je maximaal 1 x kunt drukken)

let wel voor pure krachttraining wil je geen pomp, dus niet verzuren !

tussen de setjes neem je dan ook een ruime rustpauze van 1,5 a 2 minuten.

het essentiele verschil met bodybuilding is dat bij bodybuilding er gedurende de meestal iets langere sets (8-12 herhalingen) langzaam aan steeds meer motorunits bijgetrokken worden.
bij bodybuilding is de pomp juist wel belangrijk. men neemt aan dat de verzuring die bij deze vorm van trainen optreedt wel eens een belangrijke factor kan zijn in de beoogde toename van de spiermassa

bij een maximale krachtsexplosie gaat het er juist om zoveel mogelijk mototrunits ineens aan te spreken. dus m.n. een aansturingskwestie vanuit het zenuwstelsel.
de spiermassa is hier iets minder belangrijk. (vergelijk een bodybuilder van 80 kg met een powerlifter van 80 kg qua spiermassa)


etc. etc. op internet kun je enorm veel vinden op dit gebied

succes !

Bud S
11-09-2007, 03:33
licht me voor !!

ok

kracht m.n. explosieve kracht is niet zo zeer afhankelijk van veel spiermassa als wel van het zo snel mogelijk kunnen aanspreken van zoveel mogelijk spiervezels tegelijk. dit noemen we het synchroon recruteren van motor-units. een motor-unit zou je kunnen omschrijven als een verbinding zenuwstelsel met een spiervezel(s). een spier bestaat dus uit vele motorunits en afhankelijk van de kracht die geleverd moet worden schakelen we er meer of minder in.

hoe kun je er nou voor zorgen dat je zo veel mogelijk motorunits tegelijk kunt aanspreken ?

antwoord: explosieve setjes van 1 tot 6 reps met gewichten tussen de 80-100% 1 R.M. (wat je maximaal 1 x kunt drukken)

let wel voor pure krachttraining wil je geen pomp, dus niet verzuren !

tussen de setjes neem je dan ook een ruime rustpauze van 1,5 a 2 minuten.

het essentiele verschil met bodybuilding is dat bij bodybuilding er gedurende de meestal iets langere sets (8-12 herhalingen) langzaam aan steeds meer motorunits bijgetrokken worden.
bij bodybuilding is de pomp juist wel belangrijk. men neemt aan dat de verzuring die bij deze vorm van trainen optreedt wel eens een belangrijke factor kan zijn in de beoogde toename van de spiermassa

bij een maximale krachtsexplosie gaat het er juist om zoveel mogelijk mototrunits ineens aan te spreken. dus m.n. een aansturingskwestie vanuit het zenuwstelsel.
de spiermassa is hier iets minder belangrijk. (vergelijk een bodybuilder van 80 kg met een powerlifter van 80 kg qua spiermassa)


etc. etc. op internet kun je enorm veel vinden op dit gebied

succes !

mit16
11-09-2007, 04:50
ok

kracht m.n. explosieve kracht is niet zo zeer afhankelijk van veel spiermassa als wel van het zo snel mogelijk kunnen aanspreken van zoveel mogelijk spiervezels tegelijk. dit noemen we het synchroon recruteren van motor-units. een motor-unit zou je kunnen omschrijven als een verbinding zenuwstelsel met een spiervezel(s). een spier bestaat dus uit vele motorunits en afhankelijk van de kracht die geleverd moet worden schakelen we er meer of minder in.

hoe kun je er nou voor zorgen dat je zo veel mogelijk motorunits tegelijk kunt aanspreken ?

antwoord: explosieve setjes van 1 tot 6 reps met gewichten tussen de 80-100% 1 R.M. (wat je maximaal 1 x kunt drukken)

let wel voor pure krachttraining wil je geen pomp, dus niet verzuren !

tussen de setjes neem je dan ook een ruime rustpauze van 1,5 a 2 minuten.

het essentiele verschil met bodybuilding is dat bij bodybuilding er gedurende de meestal iets langere sets (8-12 herhalingen) langzaam aan steeds meer motorunits bijgetrokken worden.
bij bodybuilding is de pomp juist wel belangrijk. men neemt aan dat de verzuring die bij deze vorm van trainen optreedt wel eens een belangrijke factor kan zijn in de beoogde toename van de spiermassa

bij een maximale krachtsexplosie gaat het er juist om zoveel mogelijk mototrunits ineens aan te spreken. dus m.n. een aansturingskwestie vanuit het zenuwstelsel.
de spiermassa is hier iets minder belangrijk. (vergelijk een bodybuilder van 80 kg met een powerlifter van 80 kg qua spiermassa)


etc. etc. op internet kun je enorm veel vinden op dit gebied

succes !
ik ben nu net 15 en ben niet van plan om met dumbels te trainen, maar alleen met eigen lichaamsgewicht. dus ik heb denk ik meer adviesen nodig.

chief108
11-09-2007, 16:08
dan moet je ff goed rondkijken op deze site
staat genoeg over bodyweight exercises

Briant
11-09-2007, 18:39
Ik denk dat de vraag niet helemaal klopt. Je vraagt of meer (spier)kracht ook meer (spier)massa betekend. Dit is natuurlijk in 100% gevallen correct. Echter hoeveel massa erbij komt na mate je sterker wordt is afhankelijk van een aantal factoren, waaronder Hoe je je kracht opbouwt, genetische factoren, voeding etc etc.
Maar je lijkt de vraag of meer massa ook meer kracht oplevert te willen beantwoorden (de omgekeerde versie van de titel). Trainen voor meer spiermassa is niet de meest efficiente manier om kracht te ontwikkelen. Bovendien zou ik met 16 jaar nog een beetje rustig aan doen met de gewichten, een fitness-instructeur vragen om advies is geen slecht idee. Dan nog iets, wil je kracht opbouwen ter ondersteuning van een bepaalde sport of wil je "gewoon sterk" worden?

mit16
11-09-2007, 21:15
Ik denk dat de vraag niet helemaal klopt. Je vraagt of meer (spier)kracht ook meer (spier)massa betekend. Dit is natuurlijk in 100% gevallen correct. Echter hoeveel massa erbij komt na mate je sterker wordt is afhankelijk van een aantal factoren, waaronder Hoe je je kracht opbouwt, genetische factoren, voeding etc etc.
Maar je lijkt de vraag of meer massa ook meer kracht oplevert te willen beantwoorden (de omgekeerde versie van de titel). Trainen voor meer spiermassa is niet de meest efficiente manier om kracht te ontwikkelen. Bovendien zou ik met 16 jaar nog een beetje rustig aan doen met de gewichten, een fitness-instructeur vragen om advies is geen slecht idee. Dan nog iets, wil je kracht opbouwen ter ondersteuning van een bepaalde sport of wil je "gewoon sterk" worden?
kijk da gaat de juiste richting op, ik ben thaiboxer vandaar.
maar over oefeningen weet ik genoeg alleen niiet hoe de sets eruit moeten zien, etc...

PigDog
15-09-2007, 01:08
Als je die BB-ers qua gewicht gaat vergelijken met die pezige mannekes zijn ze idd niet sterk

Ja, zo ken ik er nog wel een paar: vergelijk een leeuw met een mier en je zal zien dat de mier sterker is.
Ik merk al dat je er misschien toch niet zoveel verstand van hebt aan de volgende antwoorden....



pieken in een kuurtje kunnen we allemaal wel lijkt me.

Dat is echt een domme quote!



Synthol? is dat hier te krijgen dan :lol:

Alles is hier te krijgen......


Op zich geeft het niet hoor, maar als je er niet zoveel van af weet, doe dan niet alsof.....

:D

FOCUS
15-09-2007, 01:57
ik ben nu net 15 en ben niet van plan om met dumbels te trainen, maar alleen met eigen lichaamsgewicht. dus ik heb denk ik meer adviesen nodig.


weet je wat je moet doen.
ff zelf gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt weten.
vervolgens boekje erover kopen, of op internet kijken.
Of blijf je net zolang dezelfde vragen stellen tot je het antwoord krijgt wat je wilt horen...


http://www.woutkist.nl/krachttraining.htm

http://www.eigenkracht.nl

www.purekracht.nl (http://www.purekracht.nl)


http://www.westside-barbell.com/articles.htm

deze laatste is GOUD, maar ook wel wat ingewikkeld (krachttraining voor gevorderden)

nou ff zelf gaan lezen en nadenken voor je weer in herhaling valt;)