PDA

View Full Version : UFC in London



micha
10-09-2007, 18:55
Ik vond het echt een geweldige ervaring. Crocop viel een beetje tegen maar de opkomst van Michael Blisping gaf me echt kippevel.
Ook het respect voor Randy Couture was zo'n moment.
De O2 arena is echt een fantastisch complex. maar ook hier hoorde ik het publiek boe roepen bij het grondgevecht dat is niet alleen bij ons.
Ook vond ik het heel leuk om Forum broeders tegen te komen. Al met al een groot sucses en dit ga ik zeker vaker doen maar dan wel ringseats.
Misschien komt de ufc volgend jaar wel naar Parijs er zaten iig genoeg fransen in het publiek voor Kongo en die zijn niet voor niks gekomen.

chief108
10-09-2007, 19:14
Misschien komt de ufc volgend jaar wel naar Parijs
:rolleyes:
yeah right....

moeten ze eerst de wetten weer ff aanpassen
zou opzich wel een goed iets zijn, want dan kan pleurosport tenminste ook weer MMA uitzenden

micha
10-09-2007, 19:28
oja die klote regels in frankrijk mischien in Duitsland?

mama
10-09-2007, 19:34
Amsterdam?

Italian*Berlusconi*
10-09-2007, 19:38
Amsterdam?

Kooigevechten zijn helaas nog verboden in NL
Engeland heeft net als de US een ppv systeem, hebben wij niet dus denk niet dat Zuffa gaat investeren in iets waar ze weinig geld van terug krijgen.
Engeland staat bekend om een grote groep mma fans te hebben en verkopen dus heel goed qua kaartjes, is in NL heel onzeker op MMA gebied, helemaal als je zo'n groot opgezet spectakel wilt gaan doen.

Ik hoop echt dat het er ooit van komt, zoals Pride dat deed ism 2H2H.....

mama
10-09-2007, 19:40
ohja dat was ik ff vergeten
naja Engeland is opzich niet zo heel ver. Maar Parijs kan je helemaal wel op je buik schrijven ben ik bang.

micha
10-09-2007, 19:51
volgende keer ben ik zeker weer van de partij

Ronald
10-09-2007, 19:53
Kooigevechten zijn helaas nog verboden in NL
Je moet toch vaker de artikelen van Justi in de Ringsports lezen Italian ;) .

Justinian
10-09-2007, 19:57
Kooigevechten zijn helaas nog verboden in NL
Engeland heeft net als de US een ppv systeem, hebben wij niet dus denk niet dat Zuffa gaat investeren in iets waar ze weinig geld van terug krijgen.
Engeland staat bekend om een grote groep mma fans te hebben en verkopen dus heel goed qua kaartjes, is in NL heel onzeker op MMA gebied, helemaal als je zo'n groot opgezet spectakel wilt gaan doen.

Ik hoop echt dat het er ooit van komt, zoals Pride dat deed ism 2H2H.....
Er staat nergens expliciet dat 'kooigevechten' verboden zijn; het is puur op basis van plaatselijke apv's dat geen evenementenvergunning wordt verleend. Het argument is dan strijd met 'openbare orde' of 'zedelijkheid'. Volgens mij is een UFC best haalbaar, mits je de aanvraag goed aanpakt. Termen als 'kooivechten' zou ik in ieder geval vermijden in de aanvraag ;)

micha
10-09-2007, 20:04
he nog gefeliciteerd Justinian

Italian*Berlusconi*
10-09-2007, 20:13
Er staat nergens expliciet dat 'kooigevechten' verboden zijn; het is puur op basis van plaatselijke apv's dat geen evenementenvergunning wordt verleend. Het argument is dan strijd met 'openbare orde' of 'zedelijkheid'. Volgens mij is een UFC best haalbaar, mits je de aanvraag goed aanpakt. Termen als 'kooivechten' zou ik in ieder geval vermijden in de aanvraag ;)

dat bedoel ik eigenlijk.. ;) (gefeliciteerd nog!!)
Niet verboden dus, maar reken maar dat je geen vergunning krijgt als het om het woord kooigevechten gaat... zie Henk Kuipers zijn pogingen. Maar wie weet lukt dat toch nog wel is.


Je moet toch vaker de artikelen van Justi in de Ringsports lezen Italian ;) .

niks voor mij om dat te lezen.. vaak verouderd etc.. sinds internet er is heeft italian geen abbo's meer op dat soort bladen. Lees ze soms wel bij een maatje op de wc ;)

chief108
10-09-2007, 20:14
kan henk niet wat regelen met de UFC? :whistling:

UFC in Emmen...
klinkt goed :p

mama
10-09-2007, 20:16
pff Emmen is bijna net zo ver fietsen als Londen.
Maar weet alleen niet of ze zo'n volle zaal kunnen trekken als in Engeland.
Met alleen een stel gekken van mf heb je nog geen arena vol

paspoes
10-09-2007, 20:30
pff Emmen is bijna net zo ver fietsen als Londen.


Wel goedkoper;)

chief108
10-09-2007, 20:48
pff Emmen is bijna net zo ver fietsen als Londen.

daar ben ik het niet mee eens... :rolleyes:


Maar weet alleen niet of ze zo'n volle zaal kunnen trekken als in Engeland.
Met alleen een stel gekken van mf heb je nog geen arena vol
och vergeet niet dat Emmen lekker dicht bij Duitsland ligt
en voor hun is het dan helemaal een stuk dichterbij als London

nou ik er zo over nadenk.....
denk dat Emmen eigenlijk wel de ideale plek is voor de UFC....

Italian*Berlusconi*
10-09-2007, 20:50
nou ik er zo over nadenk.....
denk dat Emmen eigenlijk wel de ideale plek is voor de UFC....

denk het niet....... :cool2: :pimp: Hou het maar in de randstad dan!! :)

ValeTudo
10-09-2007, 21:21
denk het niet....... :cool2: :pimp: Hou het maar in de randstad dan!! :)
Maastricht jongens,,Maastricht :whistling:

MJOKKIE
10-09-2007, 21:24
Justi, heb even zitten nadenken over de term 'kooivechten'. FF de van Dale erop nageslagen.

Kooi: Met traliewerk of gaas afgesloten(!) of daarmee geheel(!) omgeven, ruimte, hok.
Symbool van gevangenschap (is wel oneigenlijk gebruik van de term).

Nu, de octagon is niet afgesloten of geheel met gaas omgeven, evenmin dient het als symbool van gevangenschap (alhoewel..maar daar zeggen we lekker niets over)
In ons land zijn al tientallen MMA-evenementen gesanctioneerd, met min of meer dezelfde regels als in de kooi gelden. Dus wat maakt het nou uit of je het in een ring, op een voetbalveld, een tennisbaan of een octagon doet. Uit een kooi jun je tenminste niet vallen. Over die boeg zou je het moeten gooien denk ik. Maar ik ben al drie jaar geen profi jurist meer.

Emilio
10-09-2007, 21:32
UFC Amsterdam lijkt me wel wat idd. ik zou er 100% zeker heen gaan iig.

MJOKKIE
10-09-2007, 21:33
Top evenement, top organisatie(!). Die Amerikanen weten echt hoe ze een show neer moeten zetten. Bij de weging waren zeker tweeduizend fans aanwezig en ook daar maakt de UFC een show van. Met Joe Rogan in de gelederen is dat ook niet zo moeilijk. Die gozer is een geboren entertainer. En wat een wereldstem! Wij moeten het doen met 'en geef een applaus voor de man die er ook hard voor heeft geknokt..'
Stadion was top, publiek was top, maar ging pas boe-en als het grondgevecht saai werd. Dat wordt het nu eenmaal snel. Er is gewoon geen moer aan als men een minuut ligt de wringen, duwen en trekken terwijl vlak daarvoor (staand) de stompen om je oren vliegen.
Het viel me op hoeveel staand er werd gevochten. Het niveau daarvan viel overigens tegen. Beter twee top strikers uit NL op mma in de kooi. Mooi Muay Thai is toch het mooist.
Michael Bispinck is wat mij betreft door de mand gevallen. Wat een marketing product. Precies wat de UFC in Engeland nodig had. Staat ie onder druk, vecht ie als een bang wezeltje achteruit. Totaal niet van onder de indruk.
Cro cop viel tegen. Maar opkomst was wel kippevel, net als die van bispinck.

Justinian
10-09-2007, 21:47
In ons land zijn al tientallen MMA-evenementen gesanctioneerd, met min of meer dezelfde regels als in de kooi gelden. Dus wat maakt het nou uit of je het in een ring, op een voetbalveld, een tennisbaan of een octagon doet. Uit een kooi jun je tenminste niet vallen. Over die boeg zou je het moeten gooien denk ik. Maar ik ben al drie jaar geen profi jurist meer.
Dat is precies zoals ik het zie!

chief108
10-09-2007, 22:06
en met die insteek ga je met Henk op stap om in Klazienaveen of Emmen het eerste UFC gala op het europese vaste land te organiseren?

Ralph
11-09-2007, 01:32
Het was echt super! Mooi om een keer mee te maken. De O2 Arena is echt een mooi complex en die Amerikanen hadden het, zoals Mjokkie al zei, echt super strak geregeld. En die van tevoren opgenomen introducties op de grote schermen en geen gelul tussen de rondes door beviel me ook best. En leuk om wat forummembers te leren kennen!