PDA

View Full Version : Man overleden na aanval met bijl



Highline
11-09-2007, 02:12
De man die gisteravond met een bijl werd aangevallen (http://frontpage.fok.nl/nieuws/81444) op het station van Roosendaal, is overleden. Waarom de man werd bewerkt met de bijl kan de politie nog niet zeggen. Wel is inmiddels bekend dat het om een 22-jarige man uit Bergen op Zoom gaat.

De politie heeft inmiddels ook een dader aangehouden: een 41-jarige man. Naar zijn woon- of verblijfplaats wordt nog een nader onderzoek ingesteld. Over een mogelijke relatie tussen slachtoffer en dader is nog niets bekend.

Het gebeurde gisteren allemaal rond 19.30 uur. Het slachtoffer zat in een wachtruimte. "De verdachte kwam de ruimte binnenlopen en begon met de bijl op het slachtoffer in te slaan", aldus een politiewoordvoerder. Hulpdiensten hadden daarna een uur nodig het slachtoffer te stabiliseren zodat hij met een helikopter naar het St.Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg gebracht kon worden. Daar is hij overleden.

Ondanks dat er wat sporen op het Brabantse station afgesloten werden, heeft het treinverkeer weinig hinder ondervonden van het incident.

Highline
11-09-2007, 02:12
De tennisvereniging waar de 22-jarige Thijs Geers uit Bergen op Zoom lid van was, is erg geschrokken van het nieuws dat hij dood is gehakt op het station van Roosendaal. De politie gaat ervan uit dat de 41-jarige man die dat gisteravond deed (http://frontpage.fok.nl/nieuws/81449) het slachtoffer niet kende.

Rond half acht kwam de verdachte een wachtruimte op het station van Roosendaal binnen. Daar begon hij meteen in te hakken op de jongeman met een bijl. Geers overleed later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

De politie heeft een stuk of vijf getuigen gehoord, maar is op zoek naar nog meer mensen die er iets van hebben gemerkt.

Het slachtoffer was lid van tennisvereniging Smash in Bergen op Zoom. Op de website (http://www.smashboz.nl/) van de vereniging is een condoleanceregister geopend. Voorzitter Jeroen van Dooremalen kende Thijs als een uiterst vriendelijke en sympathieke jongen. "Hij was aan het afstuderen in Breda geloof ik. Hij was echt op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats."

aliendwurf
11-09-2007, 02:33
Ongelofelijk,ik ben eigenlijk tegen de doodstraf maar soms twijfel ik wel eens,dit is zo'n moment.....

Ralph
11-09-2007, 03:24
WTF? Dit heb ik niet meegekregen in Londen. Echt te ziek voor woorden.

ICON
11-09-2007, 04:13
kan ie wel bij mij op de nhtv gezeten hebben. echt et ziek voor woorden

Arno verbraak
11-09-2007, 05:21
schrok me ook de pleuris, kom zelf uit bergen op zoom en heb nog les gehad van zn vader. freaky shit man

Muay Thai Elite
11-09-2007, 06:23
Wat de fok is dit nou weer? Rust In Vrede!

Iwan
11-09-2007, 06:41
schrok me ook de pleuris, kom zelf uit bergen op zoom en heb nog les gehad van zn vader. freaky shit man

Die vader van die jongen is een collega van mij...

Kim
11-09-2007, 06:58
Toen ik het hoorde ben ik echt een paar uur misselijk geweest!

ROIDRAGE
11-09-2007, 07:45
wtf, zieke wereld

Paganstars
11-09-2007, 07:45
wtf?? waar gaat het naar toe met deze wereld?

D_K
11-09-2007, 08:33
ik kom zelf uit roosendaal, ik heb begrepen dat de dader een dakloze amerikaan is. en ik weet ook niet of het waar is maar ik had gehoord dat ie de gevangenis in wilde omdat ie daar onderdak heeft ofzo. Ik had ook gehoord dat er veel meer klachten waren over deze dakloze, hij scheen mensen bedreigt te hebben, maar de politie heeft niet gereageert..

Octavius
11-09-2007, 14:47
Ik las het in de tram op de LCD schermen. Vreselijk gewoon. Die amerikaan mag van mij idd zijn geliefde gevangenis krijgen. Enkeltje EBI en Mo B. een bijl geven.

Jeru
11-09-2007, 17:42
Sick fucker!!! RIP.
Check ook zijn motief :wacko:

'Bijlmoord wraak voor Irak-missie'

ROOSENDAAL - De 41-jarige Amerikaanse verdachte die zaterdagavond op het station van Roosendaal een 22-jarige student met een bijl doodsloeg, wilde eigenlijk een Nederlandse commando van de lokale kazerne treffen. Carlos H. wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak.

Dat heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie. Advocaat Peter Dirven van het advocatenkantoor dat de verdachte bijstaat, bevestigde dinsdagochtend de strekking van de eerste bekentenis en verklaring.

Volgens de krant heeft de verdachte bij de Amerikaanse luchtmacht gewerkt. Familie van hem zegt dat hij niet in Irak heeft gediend, geen trauma heeft en zelf ontslag heeft genomen.

Wel bestaan er bij de familie al langere tijd zorgen over Carlos H., die omschrijft hem als een 'very troubled man'. De problemen begonnen in zijn studententijd in de Verenigde Staten.

"Hij kwam in aanraking met verkeerde mensen", citeert BN/De Stem een familielid. Sinds het overlijden van Carlos' jongere broer koestert hij een wrok tegen alles wat met de Amerikaanse overheid te maken heeft en dus ook de invasie van Irak.

Carlos H. kwam in 2002 naar Nederland. Een lange tijd bewoonde hij een appartement in Groningen.

BN/De Stem reconstrueerde het verblijf van de man in Roosendaal sinds zijn aankomst op donderdagavond. Volgens zijn eigen zeggen met een uitgewerkt plan om de commando's te treffen. De verdachte sliep de eerste nacht in een hotel. De politie heeft zijn hotelkamer doorzocht en enkele boeken meegenomen.

Vrijdag bracht hij de nacht door in de bosjes rond de commandokazerne. Toen zijn primaire missie daar mislukte werd zijn alternatieve doel het treffen van het overheidsdienaar. Uiteindelijk werd op zaterdagavond de 22-jarige jongeman uit Bergen op Zoom op het station zijn waarschijnlijk willekeurige slachtoffer. De man kon op het station worden gearresteerd.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat tot de voorgeleiding van de verdachte in de loop van dinsdag niet in op zijn verklaringen.

B3 lik3 M3
11-09-2007, 17:50
Echt treurig dit...

Sjaak
11-09-2007, 17:53
Doodstraf d.m.v. een nekschot

Iwan
11-09-2007, 18:45
Doodstraf d.m.v. een nekschot


Inderdaad, maar geen nekschoot maar een bijl...

De man van 14K
11-09-2007, 19:02
kan ie wel bij mij op de nhtv gezeten hebben. echt et ziek voor woorden

heb jij op NHTV gezeten? ik ben daar een nieuwe campus in Breda voor aan het ontwikkelen.


maar ontopic: bizar nieuws.. je zal maar in het wachthokje zitten.

of die gozer zijn

Evilman
12-09-2007, 06:34
tja.. woorden schieten voor zoiets eigenlijk te kort.
dit kun je niet voorstellen.. en zo dichtbij.
damn.

ben ook benieuwd hoe het gebeurt is eigenlijk..
stiekem van achter of aan zien komen, en hoelang
dit duurde voor er ingegrepen werd enzo.

Sjaak
12-09-2007, 06:38
Zo iets kan je toch niet voorstellen, zit je gewoon op je trein te wachten komt er een gestoorde randdebiel en die hakt je aan mootjes

Te ziek voor woorden en die randdebiel de doodstraf geven

Mickey
12-09-2007, 16:12
W..T..F..

Duijm
12-09-2007, 18:48
deze kerel moeten ze ook gewoon bewerken met een bijl