PDA

View Full Version : Gala's te laat



micha
16-09-2007, 18:36
Het is mij opgevallen dat veel gala's te laat beginnen en dat het publiek ook steeds later binnen komt met de gedachte :"het begint toch altijd later". Ik vind dit irritant en onprofessioneel en velen met mij. Zorg gewoon dat je op tijd bent en anders mis je gewoon een paar partijen. De uitzondering is Ultimate Glory volgens mij zijn ze daar tot nu toe altijd op de afgesproken tijd begonnen.
Wie heeft hier nog meer goede of slechte ervaringen mee?

Khanom Thom
16-09-2007, 18:43
Ik denk dat alle sportscholen die slechte ervaring (weleens) heeft meegemaakt ;)

Italian*Berlusconi*
16-09-2007, 18:47
tja zullen meerdere redenen voro zjin denk ik.
oa sportscholen die te laat met vechters komen, vechters die niet komen opdagen en waar snel een vervanger voor gezocht moet worden, niet aan het afgesproken gewicht voldoen etc etc.
Lijkt mij lastig om een gala goed door te laten stromen zeg maar.. komen zoveel factoren bij kijken... vind wel dat mbt bovenstaande de organisatoren wel strenger mogen zijn tegen sportscholen die zich niet aan de regels houden.

Jeru
16-09-2007, 18:49
Gewoon alles live op televisie laten uitzenden. Dan moeten ze wel ;)
Ooit weleens een UFC, Pride of K-1 te laat zien beginnen?

remco pardoel
16-09-2007, 18:53
Heat FC in Heesch was ook op tijd..
Ook al vielen last minute rie vechters weg..

Gewoon een kwestie van je zaken voor elkaar hebben

Eric468
16-09-2007, 18:56
Is idd een punt waar ik me aan erger...

Vooral als je met vechters meekomt en dus extra vroeg al aanwezig bent. Dan is het helemaal een lange zit!

Maar ik ga ook nergens meer naartoe in NL tegenwoordig, niet voor die prijzen die ze hier rekenen met die slechte organisatie!

Iwan
16-09-2007, 20:21
Yup, dat liep supergesmeerd!


Heat FC in Heesch was ook op tijd..
Ook al vielen last minute rie vechters weg..

Gewoon een kwestie van je zaken voor elkaar hebben

Influcted
16-09-2007, 21:29
Ik vind als je niet op tijd begint een blijk van onprofessionaliteit.

Joop Kasteel
16-09-2007, 21:39
Het is mij opgevallen dat veel gala's te laat beginnen en dat het publiek ook steeds later binnen komt met de gedachte :"het begint toch altijd later". Ik vind dit irritant en onprofessioneel en velen met mij. Zorg gewoon dat je op tijd bent en anders mis je gewoon een paar partijen. De uitzondering is Ultimate Glory volgens mij zijn ze daar tot nu toe altijd op de afgesproken tijd begonnen.
Wie heeft hier nog meer goede of slechte ervaringen mee?Je hebt helemaal gelijk maar vlak de vechters ook niet uit! Een aantal heren die toch al minimaal 2! partijen hebben gevochten, komen vaak op 't laatste moment binnenwandelen. Vooral met local-gala's waar de "sterren" uit de buurt komen, is 't vaak raak. Het gebeurt regelmatig dat ik de matchmaking (als ringspeaker) 5 of 10 minuten voor de geplande aanvang in handen krijg. Soms nog later of alvast de eerst 5 partijen. Van de geplande aanvangstijd komt dan ook niet veel meer. Dat is niet de schuld van de organisatie.

Joop Kasteel
16-09-2007, 21:40
Ik vind als je niet op tijd begint een blijk van onprofessionaliteit.Correct!

Justinian
16-09-2007, 23:01
Rings is overigens ook altijd op tijd.

Eric468
16-09-2007, 23:56
Laat iedereen gewoon een borg betalen als ze mee willen doen. Voor lokale gala's betaal je bv 100 euro vooraf borg wat je terug krijgt als je op de afgesproken tijd aanwezig bent op het juiste gewicht (aangezien je dat zelf in de hand hebt).
Ben je te laat, dan ben je je geld kwijt.

Hendy
17-09-2007, 00:05
Laat iedereen gewoon een borg betalen als ze mee willen doen. Voor lokale gala's betaal je bv 100 euro vooraf borg wat je terug krijgt als je op de afgesproken tijd aanwezig bent op het juiste gewicht (aangezien je dat zelf in de hand hebt).
Ben je te laat, dan ben je je geld kwijt.
goed plan !

micha
17-09-2007, 00:57
Dus ik was niet de enige die zo denkt. Thanks Guys

Ellen
17-09-2007, 03:03
Laat iedereen gewoon een borg betalen als ze mee willen doen. Voor lokale gala's betaal je bv 100 euro vooraf borg wat je terug krijgt als je op de afgesproken tijd aanwezig bent op het juiste gewicht (aangezien je dat zelf in de hand hebt).
Ben je te laat, dan ben je je geld kwijt.

Een leuk bedacht iets maar denk niet dat het echt gaat gebeuren......

Verder sluit ik me aan bij JK! En er zijn sommige gala's die wél op tijd beginnen...... ;-)

Biiyen
17-09-2007, 03:38
Dit is een verschijnsel dat hier in NL een eigen traditie is gaan leiden. Jammer maar helaas...

Als een gala op zondag is dan overweeg ik al helemaal niet meer om te gaan. Dan begint een gala gewoon pas om 18.00 uur en om een uur of 1 is het afgelopen, dan moet je nog gaan eten, want eten en gala's is een combo die niet helemaal schijnt te werken. En dan helemaal naar Limburg, hoppa 3 half 4 naar bed.... 7 uur PEEEP PEEEP PEEEP werken..... en dit heb ik al zo vaak gedaan onderhand, dat is gewoon niet meer leuk.

Joop Kasteel
17-09-2007, 03:39
Laat iedereen gewoon een borg betalen als ze mee willen doen. Voor lokale gala's betaal je bv 100 euro vooraf borg wat je terug krijgt als je op de afgesproken tijd aanwezig bent op het juiste gewicht (aangezien je dat zelf in de hand hebt).
Ben je te laat, dan ben je je geld kwijt.Helemaal mee eens, goed plan!

Thaigod Hanuman
17-09-2007, 06:32
Geen goed idee om een borg te vragen. Wanneer de vechter geen match heeft maar wel op gewicht is, moet hij terugbetaald worden. Wie betaald de borg? De vechter of de sportschool? .... gaat niet werken.

Zo zal er een tal van vragen ontstaan. Geen extra regels verzinnen, maar de huidge strakker houden. En dat begint bij de sportscholen. En dat is nou precies de groep die zo enorm zeurt over de bonden! Een goed milieu begint bij jezelf..geldt ook binnen de vechtsportwereld. Keep that in mind! Hier ligt een schone taak voor de sportscholen. Waaronder ikzelf.

Khanom Thom
17-09-2007, 07:02
Mailtje WFCA;


Nu we aan het nieuwe seizoen beginnen zijn er een paar wijzigingen in de reglementen en de kosten betreffende de WFCA

Aangezien we het laatste seizoen hebben gezien dat er veel te veel partijen op de evenementen zijn en hier de vechters, sportscholen, publiek en de mensen van de bond helemaal niet blij mee zijn als de gala's veel te lang duren en soms zelfs om 3 uur in de nacht pas zijn afgelopen .

Hebben wij als WFCA besloten dat er maximaal 25 partijen mogen zijn.

We gaan hier ook streng mee om dus geen 26 of meer en er worden geen uitzonderingen gemaakt.

We denken ook dat er dan meer aandacht aan de matchmaking word besteed en er zijn ook vechters voor meerdere gala's beschikbaar.

En de regel zal ten goede komen aan de kwaliteit van de partijen

Met vriendelijke sportgroet

Team WFCA



WFCA is al goed bezig m.b.t. de tijden, zeker al een stap in de goede richting...

Stallion
17-09-2007, 07:35
Ik vind het gewoon belachelijk als een spotschool of vechters niet op tijd aankomen en daardoor een gela later moet beginnen. Een file kan altijd maar zelfs een file zou je kunnen plannen door gewoon een uur eerder weg te vertrekken. Ik zou bijna zeggen dat men gewoon een puntenoverwinning moet bijschrijven voor de tegenstander van degene die een kwartier ofzo te laat is.

micha
17-09-2007, 15:00
op tijd beginnen is dus echt een punt waarmen rekening mee moet houden.

Lof voor Ultimate Glory en FC heat dus

Dragon Tail
17-09-2007, 16:55
Je hebt helemaal gelijk maar vlak de vechters ook niet uit! Een aantal heren die toch al minimaal 2! partijen hebben gevochten, komen vaak op 't laatste moment binnenwandelen. Vooral met local-gala's waar de "sterren" uit de buurt komen, is 't vaak raak. Het gebeurt regelmatig dat ik de matchmaking (als ringspeaker) 5 of 10 minuten voor de geplande aanvang in handen krijg. Soms nog later of alvast de eerst 5 partijen. Van de geplande aanvangstijd komt dan ook niet veel meer. Dat is niet de schuld van de organisatie.

Laatst op een WFCA-gala begonnen ze gewoon zonder de laatkomers.
Die mochten niet meer mee doen. En terecht.
En.... helemaal als je bijv. om de hoek woont en dan andere sportscholen die van heel ver komen en op tijd vertrekken laat wachten.

Ronald
17-09-2007, 17:16
Ooit weleens een UFC, Pride of K-1 te laat zien beginnen?
Ik zat zonet dus om 9.00 uur te wachten tot K-1 Hero's begon... maar dat begint nu plotseling om 12.00 uur :wacko: (ik vermoed dat dat alleen niet aan de K-1 begint maar aan de vermelding op de website ;) )


Mailtje WFCA;
"Hebben wij als WFCA besloten dat er maximaal 25 partijen mogen zijn."

Top, da's tenminste een concreet besluit in de goeie richting.

Richelieu
17-09-2007, 17:22
Top, da's tenminste een concreet besluit in de goeie richting.

25 partijen is ook meer van voldoende !!!

Khanom Thom
17-09-2007, 17:47
Laatst op een WFCA-gala begonnen ze gewoon zonder de laatkomers.
Die mochten niet meer mee doen. En terecht.
En.... helemaal als je bijv. om de hoek woont en dan andere sportscholen die van heel ver komen en op tijd vertrekken laat wachten.

Gekke is juist dat de sportscholen die om de hoek wonen juist diegene zijn die vaak te laat komen.
Net als vroeger op school... Sjakie die naast de school woonde kwam altijd te laat op school, nog ff 5 minuten liggen, nog ff 5 minuten liggen... ;)

Joop Kasteel
17-09-2007, 19:06
WFCA is sowieso goed bezig. Ik denk dat 't goed is om regels af en toe te evolueren, m.a.w als iets niet (goed) werkt is verandering/vernieuwing op zijn plaats. 25 partijen max. = goed plan.

Thaigod Hanuman
19-09-2007, 06:57
Tja, mens eigen hè, dat laat komen! Maar door dit onderwerp vaak genoeg aan te snijden, houden we elkaar 'ook' scherp! ; ) Het zou daadwerkelijk niet mogen! Ben helemaal mee eens!