PDA

View Full Version : Combat Ground Fighting with and Against a Knife



KO TKO
20-09-2007, 10:51
YouTube - 10) Combat Ground Fighting with and Against a Knife (http://www.youtube.com/watch?v=QNowKE2FtRE&NR=1)

JeMalleMoer
20-09-2007, 11:57
:rotflmao: is dit serieus?

Mickey
20-09-2007, 16:36
Breakdancing for the win dus?

Emilio
20-09-2007, 18:31
ja en na je eerste koprol wordt je al helemaal lens geschopt door 3 man.

phranq
20-09-2007, 18:46
wat een stierepoep

TheSkindo
20-09-2007, 19:33
tja, het was te verwachten dat dit soort crap zou opduiken.......

FOCUS
20-09-2007, 20:55
voor mesvechten moet je bij Frans Stroeven zijn

MJOKKIE
20-09-2007, 21:30
Of bij Branimir Tudjan of Itay Gil

jopke
20-09-2007, 21:43
wat een onzin...

Noel
20-09-2007, 21:48
Of bij Branimir Tudjan of Itay Gil
x2 Amen!

De vent gaat koprollen lopen maken met zn fokking helm op. TUURLIJK!
Ik weet niet hoe het met jullie richting/orientatie gevoel zit, maar de trap laten ''connecten'' met de arm/vuist nadat je al volop aan het rollen bent, met een HELM (!!!) en een assault/kogelwerend vest... dan ben je een behoorlijk baasje!
Wat is trouwens het nut van een assault vest aandoen als je geen vuurwapen hebt. ( assault vest heeft patroonhouder tassen, waar... JUIST: Patroonhouders ( magazijnen) ingaan. Dus: waar is z'n vuurwapen uberhaupt? Kwijtgeraakt tijdens het koprollen?

Noel
20-09-2007, 21:56
Het filmpje ERNA:
Grappling Against A Knife Is Suicide
MAAAARRR: als je Ki-Chuan-Do "kicking principles" tegen n mes gebruikt dan oveleef je t wel of je geld terug ;)

http://www.youtube.com/watch?v=DXvx8HBMTYA

( spoedcursus Ki-Chuan-Do "kicking principles": voorwaartse trap L/R afwissellend , herhalen tot falen.
Vergeet niet op t afgesproken teken beide te gaan liggen!!)

KO TKO
20-09-2007, 23:07
Als ze logische nadenken dan snappen ze zelf toch ook wel dat je anderen mensen niet omver kan rollen of liggend anderen die staan om ver kan trappen.

MJOKKIE
20-09-2007, 23:48
In een lift knokken tegen iemand met een mes... I wish you luck.

Ik weet nog goed wat Itay Gil zei. 'Every martial arts instructor who shows you fancy tricks about nive fighting is a liar. When you fight with knives, you're going to get hurt, no matter who you are. The only thing you can influence is where you're gonna get hurt. In your arm or in your neck...

Mickey
21-09-2007, 01:33
Tering.. en de bullshido award gaat naar..........

Ben
21-09-2007, 05:30
mickey

appelsap
22-09-2007, 07:11
In een lift knokken tegen iemand met een mes... I wish you luck.

Ik weet nog goed wat Itay Gil zei. 'Every martial arts instructor who shows you fancy tricks about nive fighting is a liar. When you fight with knives, you're going to get hurt, no matter who you are. The only thing you can influence is where you're gonna get hurt. In your arm or in your neck...

Ja Stoeven had dezelfde filosofie. Veel blokken met de achterkant hand arm om je slagader niet te laten raken. Damn zou eigenlijk weer eens een lesje moeten volgen was altijd top.

Tony
22-09-2007, 21:55
Waardeloze technieken (die filmpjes hierboven)...
In die technieken van Bas Rutten (lethal streetfighting) kan ik me tenminste nog enigzins een beetje in vinden.. (dus bv in een cafe een barkruk grijpen en dat soort gedoe :lol: )

maar breakdancing in een panieksituatie.. :rotflmao:.

FOCUS
23-09-2007, 01:12
Ik heb een paar keer Pablo Percival in actie gezien. Ik heb nog nooit iemand zo snel een mes zien gebruiken.
Maar ook Stroeven had het aardig onder de knie (meer dan aardig..), en die kon op de gekste momenten tijdens ongewapend oefenen opeens een mes opduikelen en dan razendsnel je aan alle kanten opensnijden of hem in je maag ploffen (of beiden:rolleyes:).
Tegen de tijd dat je doorhebt dat er een mes is gebruikt, ligt er een paar meter darmen op straat (of in de lift).

Maar ik heb wel weer ff gelachen om dat filmpje