PDA

View Full Version : dennis vd geest



bquiroga
25-09-2007, 09:35
van: JudoInside.com, Nare blessure Dennis van der Geest (http://www.judoinside.com/ned/?today/view/2259)


RIO DE JANEIRO

Dennis van der Geest is opnieuw geblesseerd geraakt. Nog maar nauwelijks hersteld van een liesblessure die hem twee maanden parten heeft gespeeld, liep de zwaargewicht dit weekeinde in Birmingham opnieuw een nare blessure op. Ditmaal is het een buikspier die hem zondag afhield van de strijd om de bronzen medaille van de wereldbeker. Na een nederlaag tegen de Est Martin Padar gaf Van der Geest op voor zijn duel tegen de Italiaan Paolo Bianchessi.

Omdat hij op het WK niet bij de eerste vijf kwam, kan Van der Geest zch alleen nog maar kwalificeren op basis van een plek bij de eerste negen op de EJU ranglijst. In de wereldbekercyclus kan Van der Geest zijn punten bijeen sprokkelen waarbij de beste vier resultaten tellen. De wereldbekers lopen tot het EK volgend jaar in Lissabon, maar de nieuwe kwetsuur is opnieuw een tegenslag voor de familie Van der Geest.
Het is dan ook onzeker of hij meedoet aan de World Cup in Rotterdam aanstaand weekend. Volgens zijn zaakwaarnemer is de judoka nog altijd in Birmingham en laat hij zich ter plekke onderzoeken in het ziekenhuis.

het gaat dus niet al te best met dennis :( zou het echt jammer vinden als ie door blessures zich niet meer zou kunnen kwalificeren voor de OS..

hopelijk valt de blessure aan z'n buikspier mee en kunnen we hem in rotterdam zien, wie gaan er allemaal heen?

mossad
25-09-2007, 10:48
Het wordt tijd dat Dennis eens een kijkje in de UFC gaat nemen.

mama
25-09-2007, 17:48
Wij gaan er waarschijnlijk op zondag naar toe.
Zaterdag is er grappling en vrijdag moeten we gewoon werken enz.....
Zou wel leuk zijn als we hem daar in aktie kunnen zien. Hoop dat zijn blessure mee valt en dat hij zich alsnog kan kwalificeren

Briant
25-09-2007, 20:10
Ik ga zondag ook kijken :) Jammer dat hij er dan niet bij is maar er komen vast nog wel andere goede partijen.

Nopain85
25-09-2007, 20:40
Het wordt tijd dat Dennis eens een kijkje in de UFC gaat nemen.


Met alleen judo als achtergrond ?

De man van 14K
25-09-2007, 20:44
het is wel een taaie knakker hoor, beetje Boksen erbij en gaan met die banaan ;)

YoMarK
25-09-2007, 20:47
Beer van een vent, sterk, super judoka...al met al niet slecht als MMA basis lijkt me.

Nopain85
25-09-2007, 20:47
het is wel een taaie knakker hoor, beetje Boksen erbij en gaan met die banaan ;)

Haha nu is het net als de ufc 1 , erin gaan met 1 vechtsport als achtergrond .

Je moet alles kunnen op dat niveau + hij is het niet gewend om klappen te krijgen en jouw style van judo moet maar net werken in mma , vind karo alleen wel cool .

Hoe oud is dennis eigenlijk?

Nopain85
25-09-2007, 20:48
Beer van een vent, sterk, super judoka...al met al niet slecht als MMA basis lijkt me.

Ik blijf erbij dat judo troep is voor mma en zeker als je geen boks of thai achtergrond hebt .

YoMarK
25-09-2007, 20:55
Genoeg voorbeelden dat het kan: Parisian, Yoshida, Sokoudjou(en eigenlijk ook Fedor).
Er zijn ook niet verschirikkelijk veel topniveau judokas die gaan MMA-en, in tegenstelling tot b.v. de BJJ-ers.

mama
25-09-2007, 20:57
Ik geef toe dat je met alleen judo er niet thuis hoort
Maar als je er idd bij gaan boksen/kickboksen dat je een eind kan komen.

Wrom is het troep Nopain85?

Nopain85
25-09-2007, 21:04
Ik geef toe dat je met alleen judo er niet thuis hoort
Maar als je er idd bij gaan boksen/kickboksen dat je een eind kan komen.

Wrom is het troep Nopain85?


K troep is misschien een beetje overdreven .

Maar judo is toch heel veel heupenwerk en om bij je tegenstander te komen moet je kunnen incasseren of aardig kunnen boksen , en als je hem eenmaal op de grond hebt en het is een goeie bjj vechter heb je toch aardig wat problemen en als judo pro zie ik je geen top wrestler naar de grond halen.

Maar ik zie van der geest gewoon niet als mma vechter sorry :D ( misschien heb ik wel ongelijk ) .

Geweldige judoka dat is het zeker .

detje
25-09-2007, 21:19
Haha nu is het net als de ufc 1 , erin gaan met 1 vechtsport als achtergrond .

Je moet alles kunnen op dat niveau + hij is het niet gewend om klappen te krijgen en jouw style van judo moet maar net werken in mma , vind karo alleen wel cool .

Hoe oud is dennis eigenlijk?

Volledige naamDennis van der GeestGeboortedatum27 juni 1975

Marco
25-09-2007, 22:14
Ik hoop dat Vd Geest blessurevrij blijft en nog wat prijzen pakt, ik zie hem niet als MMA vechter, eerder als Bekende Nederlander op de tv, feestjes, columns schrijven, Dj, etc. wat hij dus nu al met plezier doet.

el bastardo
25-09-2007, 22:50
Ik zie hem ook niet 1,2,3 kickboxen moet ik zeggen. Maar das puur het beeld dat ik van m heb. Ik zou wel zeker geen klap tegen mn kop van m willen hebben.
Zonde dat ie op zo'n belangrijk moment weer geblesseerd raakt.

Briant
25-09-2007, 23:30
K troep is misschien een beetje overdreven .

Maar judo is toch heel veel heupenwerk en om bij je tegenstander te komen moet je kunnen incasseren of aardig kunnen boksen , en als je hem eenmaal op de grond hebt en het is een goeie bjj vechter heb je toch aardig wat problemen en als judo pro zie ik je geen top wrestler naar de grond halen.

Maar ik zie van der geest gewoon niet als mma vechter sorry :D ( misschien heb ik wel ongelijk ) .

Geweldige judoka dat is het zeker .

judo is meer dan alleen maar werpen. bovendien kun je op zo veel verschillende manieren werpen. Ik ben juist van mening dat Judo een uitstekende basis is voor MMA. Je moet inderdaad wel leren boksen en werpen zonder pak wil je het effectief krijgen.

Maar ik zie Dennis van der Geest ook niet zo snel MMA doen, daar ben ik het met je mee eens.

mossad
26-09-2007, 00:27
Dennis heeft een tijdje geleden bij Kops getraind. Misschien weet Bert Kops er meer van.

HUNTER
26-09-2007, 01:19
Ik zie hem eerder nog wat pro wrestling partijen doen in Japan dan dat hij MMA gaat doen.

Maar laten we hopen dat hij nog een keer kan vlammen op de OS