PDA

View Full Version : stukje in de telegraaf vandaag over de K1



Barang
26-09-2007, 19:53
K-1-vechters klaar voor kwalificatie
AMSTERDAM-SCHIPHOL - De K-1-vechters zijn klaar voor het eliminatietoernooi in Seoel. In de hoofdstad van Zuid-Korea kunnen de beste vechters van dit moment zich zaterdag plaatsen voor de prestigieuze K-1 World Grand Prix Final in de met ruim 60.000 toeschouwers gevulde Tokyo Dome.


De K-1-vechters Remy Bonjasky (l) en Paul Slowinski zijn klaar voor het eliminatoernooi in Seoel.
Foto: Jens Olde Kalter



Een groot aantal kemphanen staat gezamenlijk bij de incheckbalie op Schiphol, waaronder tweevoudig K-1-wereldkampioen Remy Bonjasky en Paul Slowinski, de winnaar van de Grand Prix in Amsterdam die het in Seoel moet opnemen tegen regerend kampioen Sem Schilt uit Zuidlaren.

Bonjasky wil begin december zijn titel terugpakken. Dan moet hij zaterdag eerst de Duitser Stefan Leko verslaan om plaatsing voor de grote finale in Tokio af te dwingen. Bonjasky had liever tegen iemand anders gestaan. ,,Ik vind Leko geen interessante vechter en daarmee maakt hij mij dus ook oninteressant.” Volgens de goedlachse ‘Flying Gentleman’ gaat Leko in de tweede ronde neer. ,,Dat heb ik gedroomd. Maar eerst gaan we gezellig met z’n allen aan boord.”

Op Schiphol staat Ernesto Hoost, de K-1-grootheid die vorig jaar zijn actieve carrière beëindigde, zijn businessclass-stoel af aan zijn pupil Slowinski. De Australiër van Poolse komaf kijkt uit naar het gevecht met de 2.12 meter lange Schilt, volgens Hoost de lastigste vechter uit het K-1-circuit. ,,Sem gebruikt voornamelijk zijn benen en knieën. Dat heb ik liever dan een echte bokser”, aldus Slowinski.

Ook Melvin Manhoef maakt onderdeel uit van het reisgezelschap. Amper terug uit Japan, waar hij vorige week nog met succes vocht, neemt hij zaterdag de plaats in van Ruslan Karaev. De Nederlander ontmoet de Fransman Jerome Le Banner. ,,Ach, deze reis is in elk geval goed voor de airmiles”, grapt Manhoef.

Seoel. Loting Nederlanders. Final Elimination, zaterdag 29 september: Remy Bonjasky-Stefan Leko (Dui), Sem Schilt-Paul Slowinski (Aus), Peter Aerts-Ray Sefo (Nze), Badr Hari (Mar)-Doug Viney (Nze), Melvin Manhoef-Jerome Le Banner (Fra).

Dragon Tail
26-09-2007, 19:56
wow... Manhoef. Gaat goed met zijn carriere.

Richelieu
26-09-2007, 19:58
Positief dat de Telegraaf aandacht schenkt aan de Final Elimination!! De kans dat een Nederlander uiteindelijk wint is natuurlijk best groot!

bryan
26-09-2007, 20:02
ook goed om te zien dat hoost lekker actief is...

MJOKKIE
26-09-2007, 22:09
ook goed om te zien dat hoost lekker actief is...


Ja, lekker met samengeknepen billetjes in die veel te kleine stoel. Paul zat bovenin lekker te chillen met zijn inboard entertainmentsystem. En zwaaien naar Sem, die een rij voor hem zat.

MJOKKIE
26-09-2007, 22:10
telesport.nl (http://www.telesport.nl/2211481/___K-1-vechters_klaar_voor_kwalificatie.html)

kmr
27-09-2007, 03:07
Gaat dit uitgezonden worden?

Wheelie
27-09-2007, 03:32
Leuk stukje :thup: