PDA

View Full Version : 24 november: Andy Souwer VS Nicky Holzken



payap
26-09-2007, 22:24
Op 24 november is de autotron is Rosmalen gastheer van een groot shootboxing gala met vele topvechters uit de wereld. Namen als Faldir Chahbari, Germaine de Randamie, Ogata Kenichi, Chahid El Ouladhadj, Ali Gunyar, Rodney Faverus enz zullen hier hun kunnen tonen in de ring.

Een van de hoofdpartijen zal zijn tussen K-1 Max en Shootboxing kampioen Andy Souwer en de rising star Nicky Holzken.


WIE ZAL ALS OVERWINNAAR DE RING VERLATEN OP 24 NOVEMBER?

De ervaren kampioen Andy Souwer of de jonge gretige Nicky Holzken?

http://img406.imageshack.us/img406/6695/voorkantlaatsteversiegw0.jpg



ANDY SOUWER

In de aanloop naar dit gevecht heeft Andy Souwer een zwaar programma met een toernooi en een partij in Japan. Afgelopen maandag, de 24e september werd Andy nog de trotse vader van een zoon. Veel tijd om hier van te genieten heeft hij echter niet. In Japan wacht op 3 oktober de finale van de K-1 MAX!

Als kampioen van 2005 en finalist van 2006 is Andy ook dit jaar weer een van de favorieten en veel kenners voorspellen dan ook uit van een finale tussen Andy en de 2004 en 2006 kampioen en titelhouder Buakaw Por. Pramuk.

In het slechtste geval zal Andy hier minimaal een partij vechten en wel tegen Drago. Een echte knokker die bekend staat om zijn fighting spirit en aanvallende stijl. In het gunstigste geval vecht Andy maar liefst drie loodzware partijen deze avond. Drago en bij winst wacht dan Albert Kraus of evt Sato. Twee vechters met verschillende stijlen maar allebei geduchte tegenstanders. En dan als het goed gaat is er de kans aanwezig dat niemand minder dan Buakaw Por Pramuk in de finale op hem wacht.

Nog geen 4 weken later wacht dan al weer de volgende tegenstander op shootboxing regels: Andy Olugun. Ook dit gevecht zal plaatsvinden in Japan en wel op het de 28e van die maand op het Tokyo Ground Zero event.

Een druk programma dus voor Andy naar die 24e november toe wanneer hij tegen Nicky Holzken zal aantreden!

http://img80.imageshack.us/img80/3979/024ve4.jpg
Andy Souwer trainen met Tyrone spong in Suriname


NICKY HOLZKEN

Nicky Holzken is een jonge vechter uit de stal van Ramon Dekkers die zich met grote stappen richting de top van de -70 kg vecht. De K-1 MAX finale wist hij helaas niet te halen. In de final eliminations had Holzken de pech net de regerende kampioen Buakaw Por. Pramuk te treffen. Ondanks dat hij op punten verloor zette hij een knappe partij neer tegen dit Thaise fenomeen.

Zijn laatste gevecht vocht hij op 9 september tegen de stugge Barakat uit Duitsland in Amersfoort. Een partij die Holzken compleet domineerde en ruim op punten won. In de aanloop naar zijn partij op 24 november tegen Andy Souwer wacht hem nog een geduchte tegenstander echter! In Antwerpen zal hij op 27 oktober aantreden tegen de kampioen van Thailand, het Lumpinee stadion en van de WBC muaythai : Yodsaenklai Fairtex. Een vechter die door insiders wordt gezien als de beste muaythai vechter ter wereld in de -70 kg klasse.

Op 24 november is het dan Andy Souwer die de krachten gaat meten op shootboxing regels met Nicky. Een zware partij voor Nicky die echter tegen die tijd zich wel een aardige gerenomeerde vechter mag noemen. Hij kan dan bogen op het feit dat hij de twee beste vechters van Thailand in de 70kg al heeft bevochten. Iets wat maar weinigen hem kunnen zeggen.

http://img237.imageshack.us/img237/8716/1305dr8.jpg
Nicky Holzken superieure overwinning tegen Barakat

Richelieu
26-09-2007, 22:30
Yodsaenklai Fairtex....:eek:

Een enorme uitdaging. Een vechter die op MT regels zeker één van de beste vechters van de wereld is onder de 70 kilogram !!!

JeMalleMoer
26-09-2007, 22:51
Klinkt misschien lullig maar vinden jullie dat Nicky een partij tegen Andy heeft verdiend?

Ik vind dat hij zich nog niet heeft bewezen in de top van -70 en mag nu al tegen buakaw en Andy uitkomen. GG heeft het natuurlijk heel slim gespeeld door hem in een toernooi te krijgen die voor een nederlandse a-klasser redelijk makkelijk te winnen is.

Joerie Mes vond ik bijvoorbeeld een waardige tegenstander voor Andy want die heeft zich bewezen om bij de top te horen.

Hoe staan jullie daar tegenover?

Sjaak
27-09-2007, 00:28
Souwer op KO 1e ronde

Highline
27-09-2007, 00:42
ik denk niet dat nieky ko gaat hoor sjaak ;)...over een eventuele winst durf ik niets te zeggen maar ik denk dat dit een harde mooie wedstrijd gaat worden! succes nieky

Oltje
27-09-2007, 01:09
Over hoeveel rondes gaat SB? 3 of 5?

payap
27-09-2007, 04:37
Wat ik begrijp gaat deze partij over 3 x 3 minuten.

bryan
27-09-2007, 05:40
andy.. easy

Oltje
27-09-2007, 06:51
Wat ik begrijp gaat deze partij over 3 x 3 minuten.

Andy zowiezo dan.

MMA Davy
27-09-2007, 07:48
Misschien leuk om erop te wedden in het wedkantoortje....

Fightchick
27-09-2007, 18:16
Leuk dat Andy met regelmaat ook nog in NL vecht. Ik denk dat deze partij technisch prachtig zal worden, maar de winnaar is 100% Souwer. Hier is Niecky nog niet klaar voor. Maar complimenten voor hem; hij laat zien dat hij niet voor de makkelijkste weg kiest en niemand uit de weg gaat.

A-team
27-09-2007, 20:07
Andy zekers.......

payap
18-11-2007, 13:40
Nog een kleine week te gaan tot dit gevecht op wellicht HET gala in Nederland van deze seizoenshelft.

Nicky heeft ondertussen in Antwerpen gevochten. Niet tegen Yodsaenklai maar tegen Lamsongkram. In een mooie partij versloeg Nicky deze Thaise kampioen op K-1 regels en wist hem zelfs in de 3e ronde 8 tellen te bezorgen.

Andy heeft in Japan gevochten op een Shootboxing gala tegen Andy Olugun. Nog niet helemaal met zijn kop erbij na het winnen van de K-1 MAX titel moest hij in de 1e ronde 8 tellen nemen. Gelukkig was het vanaf de 2e ronde weer Souwer Power en ging Olugun de hele ring door waardoor Andy alsnog ruimschoots won.

Volgende week 24 november dus Andy Souwer vs Nicky Holzken op het Shootboxing gala in Rosmalen

smike
18-11-2007, 13:52
Souwer is nog een volle maat te groot, zal een makkelijke overwinning voor hem worden.

rafi
18-11-2007, 13:58
ik denk dat het niet echt een spectakulaire pot wordt. andy heeft zich al bewezen in de max. ik denk dat het een punten overwinning wordt voor souwer. en ik denk dat nicky alleen op een harde rechtse gaat loeren.:pimp:

Effective
18-11-2007, 14:46
Makkie voor Souwer!

Peete
18-11-2007, 17:01
weet iemand soms of je ergens nog gewoon kaartjes kan halen of is het alleen mogelijk aan de deur en via die internetsite van dat gala?

Ralph
18-11-2007, 17:07
Andy moet dit gemakkelijk kunnen winnen.... Ik denk ook wel dat hij dat zal doen. Hij is echt in vorm. Zelfs toen hij in zijn laatste wedstrijd tegen Ologun aangeslagen was, wist hij toch nog op indrukwekkende manier te winnen. En Holzken is denk ik nog een maatje te klein; al weet je het nooit, want hij heeft wel een KO in de vuisten. Het zal sowieso een mooie pot worden!

MB667
22-11-2007, 11:05
denk dat souwer wint op ko in de 3de ronde na een slooppartij van beide kanten

Christophe
23-11-2007, 13:50
Wim en ik gaan hier ook naar toe, wie nog allemaal?!

paspoes
23-11-2007, 13:56
Wim en ik gaan hier ook naar toe, wie nog allemaal?!

ik niet zit in Ter Apel als het goed is en welke wim ?

Christophe
23-11-2007, 13:59
ik niet zit in Ter Apel als het goed is en welke wim ?

Wim Deputter ... Exit Freefighter en Grappling-/BJJ-expert! ;)

Christophe
23-11-2007, 14:00
Shootboxing rules is pretty much the same as Muay Thai with the addition of throws and standing submissions. A throw must be at least waist height to be scored and when it is scored the referee will shout "shoot". A shoot is equivalent to a knockdown in shootboxing scoring. A successful standing submission is equivalent to a KO/ TKO. Only top level professional shootboxing rules allow elbows. Usually against western foreigners elbows are not allowed. A fighter under the Shootboxing organisation usually wear the shootboxing pants, which are long tight pants with thin shin pads. It reminds me of some of the Japanese cartoon/ comic heroes.

Bron:
YouTube - Jens Pulver vs Dai Chang Liang (http://www.youtube.com/watch?v=sKd-mB2vIdI&feature=related)

De man van 14K
24-11-2007, 09:51
ik wil ook wel die kant op maar dan moet ik wel zeker weten of er nog kaarten zijn tís niet echt om de hoek zeg maar..

Christophe
24-11-2007, 14:16
ik wil ook wel die kant op maar dan moet ik wel zeker weten of er nog kaarten zijn tís niet echt om de hoek zeg maar..

En voor mij dan ... ik kom uit België! ;)

Kom wel even iets zeggen als je er bent, dan heb ik je nog gezien voor je aankomende "avontuur"! ;)

Peete
24-11-2007, 16:05
Wel als je er niet te laat bent kan je nog kaarten aan de deur kopen was mij verteld, ik ga iig ook zo die kant op.

meneer
24-11-2007, 19:07
nieky gaat ons verassen let maar op........(over 2uurtjes)

BJJCORE
24-11-2007, 20:00
Ik heb een vrijkaart maar zit midden in een verhuizing .... volgens maatje van me die meewerkt met de organisatie is het hartstikke gezellig :(
Damnit.... baal als een stekker:twak: