PDA

View Full Version : IND is de weg kwijt....



knilles
30-09-2007, 01:36
'Enorm misbruik gezinshereniging'

DEN HAAG - Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht 'partners' naar Nederland hebben gehaald, meestal uit hetzelfde dorp.

Na drie jaar, als de partner recht had op een verblijfsvergunning, werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan: de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe 'partner', meestal weer uit dezelfde gemeente, naar Nederland.

Daarnaast blijkt dat Nederland in de loop der jaren duizenden criminele vreemdelingen een verblijfsvergunning heeft verstrekt, ook in het kader van de gezinshereniging.

Strafblad

Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederland woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen.

In het boek 'De Immigratieramp', dat komende maandag verschijnt, komt een verbijsterend beeld naar voren over een falend vreemdelingenbeleid en niet functionerende IND. Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte.

Fritsma put uit een groot aantal geheime IND-dossiers waaruit hij, geanonimiseerd, citeert. De chaos die hij bij de IND aantrof, was zó groot dat het hem motiveerde om in 2006 lid te worden van de Tweede Kamer voor de Partij voor de Vrijheid (PVV). In De Telegraaf staat morgen een exclusieve voorpublicatie van het boek 'De Immigratieramp', dat komende maandag in Nieuwspoort wordt gepresenteerd.

Biiyen
30-09-2007, 02:03
Tussen 1977 en 2006 ... is maar een hele korte periode. Je zou bijna denken dat die lui van de IND geld ervoor hebben ontvangen om het express te laten falen. Ze hebben gewoon express hun eigen huis tot aan de nok vol laten lopen met stront.

Wacht maar af mensen... America is al failliet, daar stort de zooi binnen nu en 10 jaar volledig in. Wij zijn de volgende, ons hele fundament zit vol met rottende poep.

Eric468
30-09-2007, 03:48
Wij zijn de volgende, ons hele fundament zit vol met rottende poep.

Maar volgens mij is dat bijna overal wel zo. Dus je kan ook het land niet uitvluchten om het te ontlopen.

Beter gewoon zandzakken voor de deur en met vuurwapen in de aanslag wachten tot de storm over is.

PigDog
30-09-2007, 07:12
Tussen 2000 en 2006? Is dat niet de periode dat Verdonk de baas van de IND was?
Ik dacht dat je dat zo'n geweldig wijf vond!

Trouwens de hele berichtgeving is raar: geanonimiseerd? Dus hij heet niet echt Fritsma? Dus lijkt me het ook niet te controleren.

Dus Wilders wil graag verdonk in de partij, de ex-baas van de IND en de maakster van het vreemdelingenbeleid anno 2000, die er verantwoordelijk voor is dat er 8 x zoveel bruiden uit vreemde landen hier in Nederland zijn? Inclusief de bruid van Wilders zelf? Ik dacht dat hij tegen buitenlanders was, maar nu blijkt dus van niet....
Tss tss...De wereld zit soms raar in elkaar :D

Muay Thai Elite
30-09-2007, 21:35
Zal allemaal wel weer een storm in een glas water zijn dit.. Zoals altijd.

knilles
30-09-2007, 21:46
De naam Sietse Fritsma is niet geanomiseerd, dit zijn de namen uit het boek en in de verslagen, waaruit hij quote.

Ik geloof niet dat Geert Wilders om de drie jaar een nieuwe vrouw trouwt en dat die vrouwen dan ook weer op zoek gaan naar een echtgenoot uit het land van herkomst, wat dus wel gebeurd onder de Turken en Marokkanen.

Ik geef toe, dat onder Verdonk ook fouten gemaakt zijn bij de IND, maar ik denk niet dat ze controle over alles had. Kijk nu ook maar naar de burgemeesters, die de namen van illegalen niet willen afstaan aan het kabinet. Ook was er geen generaal pardon onder Verdonk, zodra het nieuwe kabinet geinstalleerd was, was er plots ook een generaal pardon, m.a.w zet de grenzen maar weer vol open!

Nog een citaat van Fritsma:

2 halen....

C.K. is bijzonder geinteresseerd om een partner uit het buitenland te laten overkomen. Zelfs zo geinterreseerd dat ze er twee tegelijkertijd laat overkomen, een voor een huwelijksrelatie en een voor een partner relatie zonder huwelijk! Hoewel dit juridisch gezien onmogelijk is, heeft de IND beide partners in het gelukkige bezit gesteld van een verblijsvergunning voor verblijf bij dezelfde vrouw.

Ook zijn de meeste mensen die bij ons aankloppen geen asielzoekers. In 2004 kreeg de IND 9800 asielaanvragen te verwerken tegenover 125.800 overige aanvragen voor een verblijsvergunning. In 2005 was deze verhouding 12.350 tegenover 99.200.

Het aantal vreemdelingen dat asiel aanvraagt is dus 10 keer kleiner dan het aantal dat op andere gronden een verblijsvergunning aanvraagt. Gezinshereniging en gezinsvorming zijn de belangrijkste. De Marokkaanse en Turkse gemeenschappen zijn in korte tijd enorm gegroeid.

Dit alles heeft tot gevolg dat inmiddels van de 16 miljoen mensen in Nederland 3 miljoen allochtoon zijn....

MB667
30-09-2007, 22:06
amerika failliet? zolang er oorlogen zijn gaat amerika niet failliet

Muay Thai Elite
30-09-2007, 23:09
amerika failliet? zolang er oorlogen zijn gaat amerika niet failliet

Zolang jij er bent gaat Pampers niet failliet

PigDog
01-10-2007, 01:43
De naam Sietse Fritsma is niet geanomiseerd, dit zijn de namen uit het boek en in de verslagen, waaruit hij quote.

Ik geloof niet dat Geert Wilders om de drie jaar een nieuwe vrouw trouwt en dat die vrouwen dan ook weer op zoek gaan naar een echtgenoot uit het land van herkomst, wat dus wel gebeurd onder de Turken en Marokkanen.

Ik geef toe, dat onder Verdonk ook fouten gemaakt zijn bij de IND, maar ik denk niet dat ze controle over alles had. Kijk nu ook maar naar de burgemeesters, die de namen van illegalen niet willen afstaan aan het kabinet. Ook was er geen generaal pardon onder Verdonk, zodra het nieuwe kabinet geinstalleerd was, was er plots ook een generaal pardon, m.a.w zet de grenzen maar weer vol open!

Nog een citaat van Fritsma:

2 halen....

C.K. is bijzonder geinteresseerd om een partner uit het buitenland te laten overkomen. Zelfs zo geinterreseerd dat ze er twee tegelijkertijd laat overkomen, een voor een huwelijksrelatie en een voor een partner relatie zonder huwelijk! Hoewel dit juridisch gezien onmogelijk is, heeft de IND beide partners in het gelukkige bezit gesteld van een verblijsvergunning voor verblijf bij dezelfde vrouw.

Ook zijn de meeste mensen die bij ons aankloppen geen asielzoekers. In 2004 kreeg de IND 9800 asielaanvragen te verwerken tegenover 125.800 overige aanvragen voor een verblijsvergunning. In 2005 was deze verhouding 12.350 tegenover 99.200.

Het aantal vreemdelingen dat asiel aanvraagt is dus 10 keer kleiner dan het aantal dat op andere gronden een verblijsvergunning aanvraagt. Gezinshereniging en gezinsvorming zijn de belangrijkste. De Marokkaanse en Turkse gemeenschappen zijn in korte tijd enorm gegroeid.

Dit alles heeft tot gevolg dat inmiddels van de 16 miljoen mensen in Nederland 3 miljoen allochtoon zijn....

OK, wat is nu je punt?

Virus
01-10-2007, 03:02
Zolang jij er bent gaat Pampers niet failliet
Damn gozert...

Jij legt het er wel erg duidelijk bovenop dat je Menno niet mag...
Daardoor slaan je reacties soms als een tang op een varken... ... en ik vind het raar dat je daar bewust voor kiest...

Muay Thai Elite
01-10-2007, 06:19
Damn gozert...

Jij legt het er wel erg duidelijk bovenop dat je Menno niet mag...
Daardoor slaan je reacties soms als een tang op een varken... ... en ik vind het raar dat je daar bewust voor kiest...

Au contraire, mon frere.. Het is de disser die nu gedisst wordt. Mijn trainer zegt altijd: een aanval is de beste verdediging. Check eerdere topics en kijk wie er begint met hatelijk bejegenen.

MB667
01-10-2007, 17:03
ik verlaag me alleen maar tot jouw niveau in onze discussies.

knilles
01-10-2007, 17:51
AMSTERDAM -
De PVV van Geert Wilders wil een parlementaire enquête naar het Nederlandse vreemdelingenbeleid. De VVD sluit zich hierbij aan.

Volgens de PVV deugt het beleid niet en worden er tot op de dag van vandaag grote fouten gemaakt bij de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND), waardoor jaarlijks tienduizenden buitenlanders zich eenvoudig in ons land kunnen vestigen.

"Nederland kent een falend immigratiebeleid", stelt Wilders. " De IND is een beerput van ellende. Opeenvolgende bewindslieden van PvdA tot VVD hebben te weinig gedaan, zelfs Rita Verdonk heeft steken laten vallen."


Serieus

Wilders kan in ieder geval rekenen op steun van de VVD. "De onderste steen moet boven", zegt het liberale Kamerlid Halbe Zijlstra. "Er komt zoveel ellende op tafel dat we het ons niet kunnen veroorloven dit niet te onderzoeken. Anders neem je als parlement je controlerende taak niet serieus."


Aanleiding voor de enquêtewens is de publicatie van het boek 'De Immigratieramp' door Wilders' partijgenoot Sietse Fritsma, een voormalig IND-medewerker, waarover De Telegraaf vrijdag en zaterdag berichtte. Daarin schetst de vroegere beslismedewerker van de dienst een onthutsend beeld van het Nederlandse immigratiebeleid, waarbij grote groepen Turken en Marokkanen ons land binnenkomen in het kader van gezinsvorming of -hereniging.


"Ik wil weten hoe het zover heeft kunnen komen, wie ervoor verantwoordelijk is en hoe we het kunnen stoppen. Want het wanbeleid gaat gewoon door", aldus Wilders, die een motie zal indienen met het enquêteverzoek. "Iedereen weet dat de immigratie hier een grote puinhoop is."

Hij wijst daarbij op IND-cijfers, waaruit blijkt dat vorig jaar 30.603 verblijfsvergunningen zijn verstrekt voor gezinsmigranten. Dat is een toename van dik 25 procent ten opzichte van 2005. Bovendien is deze instroom veel groter dan die van asielzoekers, waar de aandacht van de samenleving doorgaans op is gericht.

Een parlementaire enquête is een zwaar middel van de Eerste of Tweede Kamer om informatie over zaken van maatschappelijk belang boven water te krijgen. Getuigen kunnen onder ede worden gehoord en zijn verplicht te verschijnen voor de commissie. In het verleden heeft de Tweede Kamer onder meer enquêtes gehouden over de IRT-affaire, Srebrenica en de Bijlmerramp.

Sjaak
01-10-2007, 18:23
Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht 'partners' naar Nederland hebben gehaald, meestal uit hetzelfde dorp.

Daarnaast blijkt dat Nederland in de loop der jaren duizenden criminele vreemdelingen een verblijfsvergunning heeft verstrekt, ook in het kader van de gezinshereniging.

Strafblad

Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederland woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen.



Hoop niet dat het waar is wat ik hier allemaal lees want dit is te gek om los te lopen. Dit moet worden uitgezocht, verantwoordelijken gestraft en figuren die gelogen hebben over hoe en wat, (zeker de zware criminelen)
moeten gelijk worden uitgezet zonder aanziens des persoons.

Leve het systeem pfff

PigDog
06-10-2007, 23:21
@ Knilles: Je kan wel citaten blijven knippen en plakken, maar wat is nu eigenlijk je punt? Heb je een hekel aan buitenlanders? Heb je er last van in Bolsward? Wat vind je nu echt - ongecensureerd- van deze hele samenleving? Ik lees kranten en kijk naar het nieuws, dus heb ik die stukjes van jou niet nodig, wel lijkt het me leuk om te discussieren over jouw persoonlijke standpunten in deze zaken.
Je lijkt Guru wel.