PDA

View Full Version : Beginnen met BJJ (omg. Rotterdam)



Ralph_N
02-10-2007, 03:05
Hallo allemaal,


Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen. Ik heet Ralph, ben 18 jaar en woon in Papendrecht (regio Dordrecht). Ben eigenlijk heel me leven al bezig/geïnteresseerd in vechtsporten. Heb zelf een tijd Wado Ryu Karate gedaan en ik ga nu verder met Muay Thai. Echter door het vele kijken naar MMA ben ik erg geïnteresseerd geraakt in het BJJ, heb zelf ook al veel info opgezocht naar verschillende scholen enzo en kwam op het internet 2 sites tegen. Die van de Gracies in Rotterdam en die van Team 010.

Ik vroeg me nu af of iemand ervaring heeft (of nog beter, zelf traint) bij 1 van deze 2 scholen ? Ik heb al gezocht hier, maar ik kon geen ervaringen vinden over deze twee scholen. Ik neem aan dat het qua kwaliteit bij de Gracie's altijd goed is, maar dat team 010 zag er ook leuk uit, vooral omdat het zonder Gi is. Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van jullie (weet iemand toevallig ook wat het lesgeld is bij beide ?).

Alvast bedankt !

Team_CBC
02-10-2007, 03:15
Ralph,

Als je over eigen vervoer beschikt, is de sportschool Kime (Sportinstituut Kim (http://www.kime.nl)) in Hellevoetsluis ook een optie. Daar trainen ook wat mensen van Team-010.
Op Dinsdag is het standaard BJJ met pak en op Donderdag is het grappling/mma.
Kime is aangesloten bij het BTT (::::: Brazilian Top Team ::::: (http://www.braziliantopteam.com)) en daar komen ook regelmatig zwarte banders een seminar geven.
Over een paar weken komt Ze Marcello weer een seminar verzorgen en we zijn bezig met Ricardo Arona.
Je kan ook wat meer info vinden op: Team CBC (http://team-cbc.spaces.live.com/)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes met het vinden van de juiste school

Sportieve groeten,

Charly

yim
02-10-2007, 03:44
Ha Ralph,

Ik train zelf bij Team 010 en kan je vertellen dat je van harte welkom ben. Het niveau van Team 010 ligt tussen beginner en vergevorderd in. Echter zijn er een week of twee een paar nieuwe jongens bij gekomen. Er is een klein beginners groepje ontstaan. Dus het is een uitstekende tijd om te beginnen bij Team 010.

Voorlopig trainen we 1 keer in de week op een vaste tijd maandagavond, maar regelmatig worden er extra trainingen georganiseerd in de vorm van een avond alleen maar rollen, looptrainingen of extra technieken.

Graag zien we je langskomen en meedoen.

Remco

Bel voor meer informatie naar het telefoonnummer wat op de website staat.

FOCUS
02-10-2007, 04:56
is team 010 toevallig van Edje sensei?
dan zit je in ieder geval bij een bikkel:thup: ('ouwe' wolf, die kerel)

Nopain85
02-10-2007, 06:02
Ik train zelf bij gracie , nu even niet door een aantal blessures, het niveau zit tussen beginners en gevorderd in en er word les gegeven door danny kruithof een blauwe bander die volgens mij al paars zou kunnen zijn.

Trainings tijden

Maandag 20:15-22:00
Woensdag 20:30-22:00
Zondag 12:30-14:15


Ik raad je deze school zeker wel aan , denk zelf dat hier het niveau het hoogst ligt in rotterdam en je krijgt les van een goeie bjj'er!

suc6

MikeEp3
02-10-2007, 06:26
ik ben zelf ook vorige week bij team010 geweest en vond het erg leuk. Kom vandaag helaas niet vanwege blessure met fitness maar ik hoop dat ik volgende week weer kan gaan.

bryan
02-10-2007, 08:18
Team 010 ? best erg zelfs als rotterdammer nooit van gehoord..

je hebt trouwens ook MMA bij sportschool ommoord , wordt ook leuk les gegeven en is redelijk druk

waar zit team010 eigenlijk ?

Boutsen83
02-10-2007, 18:58
Op maandag is er MMA les bij Gym International in Vlaardingen.
Deze les wordt gegeven door Ricardo Wondel.
Van 17:30 tot 19:30

mdk
03-10-2007, 01:50
Op maandag is er MMA les bij Gym International in Vlaardingen.
Deze les wordt gegeven door Ricardo Wondel.
Van 17:30 tot 19:30

Van 17:45 tot 19:15...

The Persian Killer
03-10-2007, 01:52
MMA OMMOORD ...

Chico
03-10-2007, 02:30
vragen waar ze je de guard jump zullen leren..

dan ga je naar de andere ;)

Christophe
03-10-2007, 04:08
vragen waar ze je de guard jump zullen leren..

dan ga je naar de andere ;)

Chico, je vergist je ... deze jongen wil BJJ leren, geen judo! Herinner me er de volgende keer dat we rollen aan dat:

1) we rechtstaand beginnen
2) ik elke partij dat we vechten met een guardjump (of -zit) begin
3) ik me deze keer wat minder inhou

;)

sebastiaan
03-10-2007, 05:18
Ik train zelf bij gracie , nu even niet door een aantal blessures, het niveau zit tussen beginners en gevorderd in en er word les gegeven door danny kruithof een blauwe bander die volgens mij al paars zou kunnen zijn.

Trainings tijden

Maandag 20:15-22:00
Woensdag 20:30-22:00
Zondag 12:30-14:15


Ik raad je deze school zeker wel aan , denk zelf dat hier het niveau het hoogst ligt in rotterdam en je krijgt les van een goeie bjj'er!

suc6

Danny doet het nu al bijna 8 jaar,volgens mij had ie zowat bruin kunnen hebben als er een blackbelt was geweest van Rickson Gracie om die banden ook echt uit te loven:P

Maareh, Rickson Gracie Rotterdam is ook een erg leuke school inderdaad.
En drie keer in de week trainen scheelt een end, als je dan nog een keertje judo of MMA(zoals bij ommoord!) mee pakt heb je redelijk veel te trainen.

Heb inderdaad nog nooit van team 010 gehoord,zijn die nieuw?

Chico
03-10-2007, 05:59
Chico, je vergist je ... deze jongen wil BJJ leren, geen judo! Herinner me er de volgende keer dat we rollen aan dat:

1) we rechtstaand beginnen
2) ik elke partij dat we vechten met een guardjump (of -zit) begin
3) ik me deze keer wat minder inhou

;)
ik hou ook van jou :kus:

Christophe
04-10-2007, 16:57
ik hou ook van jou :kus:

En zo'n dingen worden door de gay-politie hier niet opgemerkt?! Neuh, die zijn veel te hard op guardjumpen aan 't letten! :rolleyes:

Tony
04-10-2007, 18:32
ik hou ook van jou :kus:

ik voel een rear naked poke aankomen :lol:

RtoDeep
04-10-2007, 21:31
hoe groot is die groep eigenlijk bij gracie in rotterdam??

ben aan het twijfelen of in naast mijn mma/thaiboks training ook BJJ er bij gaat doen, alleen zal ik dan geen bodybuilding meer kunnen doen aangzien het dan wel erg duur wordt voor mij

nicolas the red
05-10-2007, 00:56
ben aan het twijfelen of in naast mijn mma/thaiboks training ook BJJ er bij gaat doen, alleen zal ik dan geen bodybuilding meer kunnen doen aangzien het dan wel erg duur wordt voor mij
lol bodybuilding is enkel maar een nadeel in BJJ dus dat kan je al laten vallen :)

Nopain85
05-10-2007, 02:20
lol bodybuilding is enkel maar een nadeel in BJJ dus dat kan je al laten vallen :)


Ik dee ook bodybuilden voordat ik met bjj begon 3 jaar geleden , en het was nadeel ja , kracht is altijd handig maar je moet weten hoe je je kracht moet gebruiken , Maar flexibel en snel zijn en dan maar wat minder kracht is imo veel beter ja.

RtoDeep
05-10-2007, 09:07
ik train tegenwoordig veel op explosiviteit en veel herhalingen, mij lijkt het dat krachttraining in het MMA altijd wel een voordeel is, maar op de grond is snelheid explosieviteit en flexibel wel uiterst nuttig, maar ben nog niet zo heel lang bezig met het grond gevecht dus , moet nog zat leren op dat vlak

BJJCORE
05-10-2007, 10:27
Persoonlijk denk ik dat ieder zo zijn stijl heeft die het beste bij hem of haar past. Als je sterk bent en goede conditie hebt zitten veel klemmen wel puur omdat je ze op kracht aanzet. Ben je wat slapper maar technisch heel goed dat zal je de techniek goed moeten uitvoeren.
Ik ben geen explosieve vechter maar heb een goede balans en laat me niet gek maken. Dat is wat bij mij past. Maar iemand anders zal weer wel explosief vechten. Je moet gewoon kijken wat het beste bij jou past.

De man van 14K
05-10-2007, 17:50
ik hou ook van jou :kus:


this is disturbingly gay..

FOCUS
05-10-2007, 19:02
zwakke punten continu blijven verbeteren, totdat het geen zwak punt meer is. Dan het volgende zwakke punt... imo een van de redenen waarom Fedor de man is...