PDA

View Full Version : BJJ: terugblik 1ste Eifel Cup te Prüm



Christophe
09-10-2007, 01:56
Afgelopen zaterdag hebben we met Team Exit deelgenomen aan de 1ste editie van de Eifel Cup, in het gezellige Duitse plaatsje Prüm (zie ook BJJ-tornooi in Prüm, Duitsland - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=74708&highlight=pr%FCm)). Ondanks het feit dat de opkomst niet was wat we ervan verwacht hadden (en de organisatie met ons), is het toch een erg leuke dag gebleken met meerdere BJJ-partijen die behoorlijk de moeite waren.

Team Exit was er met “maar” 7 man, Team Pardoel was iets uitgebreider aanwezig met een groep van ongeveer 20 man onder leiding van Black Belt Remco Pardoel himself! Tel daar de groep van Bart Creemers uit België nog bij en de Nederlandstalige meerderheid was een feit. Ik weet niet of het hier aan lag, maar het was erg gezellig en er werd veel gelachen. Doordat de massale opkomst was uitgebleven, was de organisatie misschien een beetje te “relax” met het toewijzen van partijen aan de drie matten, maar dat kon de pret niet drukken!

Over de gevechten kan ik natuurlijk alleen berichten over wat ik zelf heb gezien, en dat zijn vooral veel goede Exit-vechters! ;) Ik herinner me vooral hoe Tamerlan Khoetyev (bij ons ook wel bekend als Capoeira Tim) zijn gewichtsklasse zeer vlot kon winnen door zo goed als al zijn tegenstanders te armbarren. In de Open klasse van de witte gordels liet hij een paar zware jongens liet zien dat techniek superieur is aan kracht bij BJJ door hen kennis te laten maken met– natuurlijk - zijn beruchte armbar. Hij geraakte tot in de finale waar hij een perfecte triangle kon maken op zijn tegenstander (van 3 gewichtscategorieën hoger) die – vanuit deze positie – even leunde op Tamerlan’s nek waardoor deze voor een wurging moest afkloppen. Jammer, maar supergoed gevochten … we zijn er bij Exit erg trots op! :D

Nog een erg mooie en technische partij was de superfight van Black Belts Remco Pardoel en Augusto Ferrari. De jongere en meer beweeglijke Augusto Ferrari kon goed druk zetten en hield het tempo vrij hoog. Hij ving Remco Pardoel zelfs in een omoplata, maar kon deze niet aanzetten. De partij werd enkele keren stilgelegd zodat de heren hun gordels opnieuw konden ombinden, en de laatste keer (3 minuten voor het einde van de 10 minuten durende partij) vond Remco het goed geweest. Tijdens de medaille-uitreiking op het einde van de dag kreeg hij een groot applaus omdat hij deze partij had aanvaard zonder enige voorbereiding.

De organisatie had enkele mooie geldbedragen voorzien voor verschillende categorieën: €75 voor de Open Blauwe en Paarse klasse, €100 voor de Open klasse van de vrouwen, €75 voor de Master klasse (alle vechters boven de 30 jaar, black belts mochten niet meedoen) en €250 voor de Super Open klasse (de 4 beste vechters van de afzonderlijke Open klassen met uitzondering van de zwarte gordelcategorie). Dit was zo geadverteerd op de (grotendeels vrij onduidelijke) website en daar heeft de organisatie zich aan gehouden wat – gezien de opkomst – bewonderenswaardig is. Als ik me niet vergis is de geldverdeling als volgt gegaan: de Open Blauwe klasse heb ik gewonnen*, de Open Paarse klasse heeft Jochem Branderhorst van Team Pardoel gewonnen, de vrouwen Open klasse heeft Jilly Lathouwers van Team Exit gewonnen, de Master klasse heeft Bart Creemers gewonnen en de Super Open klasse heeft Team Pardoel overtuigend gewonnen door met 4 vechters in de halve finales te komen.

De organisatie liet me weten dat de volgende editie van deze Eifel Cup zeker zal doorgaan, wellicht begin oktober 2008, en dat ze dit nog voor het einde van het jaar zouden adverteren. Ik ben er absoluut zeker van dat de opkomst de volgende keer enorm zal zijn. De ligging is super, in hetzelfde gebouw waar de competitie doorgaat is ook een jeugdherberg gevestigd waar men voor zo’n €18 kan overnachten. Als dan ook nog een paar kleine kinderziektes worden weggewerkt heeft dit tornooi alles om een jaarlijkse vaste waarde te worden. Team Exit zien ze er in ieder geval zeker terug

* En daar ben ik behoorlijk trots op, zeker omdat ik m’n tegenstander (een Duitse reus met de bijnaam “Godzilla” en een ongelooflijke kracht) kon submitten! :D Als het iemand interesseert hoe die partij verliep kunnen ze dat hier zien:

YouTube - Final Open Blue - 1st Eifel Cup (http://www.youtube.com/watch?v=pOVclZE69_4)

BJJCORE
09-10-2007, 02:02
Respect ;-)

Jeru
09-10-2007, 02:34
Lekker hoor Christophe!! Reps ;)

Jochem
09-10-2007, 02:35
Oh, en als jilly de open klasse vrouwen heeft gewonnen... heb ik haar beker :D.

check dit topic:

Wat klopt hier niet - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=75496)

Tony
09-10-2007, 02:50
boh goed bezig man :)

tof tof tof.

Briant
09-10-2007, 02:57
mooie verwurging. "du bist sterker" zegt iemand uit het publiek... die heeft het spelletje lekker begrepen.

Rammy
09-10-2007, 03:15
Mooie partij Christophe!!
Die duitser is idd een reus hij was ook bij het Asterdam Open.

Greetz Rammy

Christophe
09-10-2007, 03:16
mooie verwurging. "du bist sterker" zegt iemand uit het publiek... die heeft het spelletje lekker begrepen.


Geloof me, die kerel was ook sterker! Ongelooflijk wat een kracht die had! Maar de kracht van BJJ zit in techniek. En die van mij was - toch op dat precieze moment - net iets beter! ;)

cholitzu
09-10-2007, 03:46
Damnn, Christophe , heel netjes hoor.:thup:

Atama
09-10-2007, 04:06
mooi man

Ronald
09-10-2007, 04:09
Mooi verslag Christophe. Gefeliciteerd :) .

Hoe verliep jouw tournooi Jochem? (afgezien van de winst dan ;) )

Christophe
09-10-2007, 05:00
Mooi verslag Christophe. Gefeliciteerd :)
Thanks Ronald! :D


Hoe verliep jouw tournooi Jochem? (afgezien van de winst dan ;) )
Zal ik je vertellen wat Jochem heeft gedaan?! Buiten de Open Paarse klasse, en - samen met z'n vriendjes van Team Pardoel - de Super Open klasse winnen heeft onze goede vriend Jochem mij eventjes lekker gesubmit! :confused:

Ik heb het op video, ik heb alleen nog "motivatie" nodig om het up te loaden. Let the bribing begin! :deal:

Justinian
09-10-2007, 05:44
Strak werk Christophe!

Ronald
09-10-2007, 05:48
Ik heb het op video, ik heb alleen nog "motivatie" nodig om het up te loaden. Let the bribing begin! :deal:
Motivatie zou uiteraard kunnen zijn dat je voor een volgende keer meer gemotiveerd bent als dit moment hier op Mixfight vereeuwigd wordt... dus kom op met die video :D

cholitzu
09-10-2007, 05:59
Hier wat quotes voor wat motivatie....


‘Jiu Jitsu is a martial art developed in Japan and came to Brasil, we
transformed it and made it like this.
It's the gentle art, it's the art that a small guy without hitting you or trying to humiliate you is gonna prove that it no matter how strong you are no matter how mad you get, you're gonna
have to except defeat.

That's what Jiu Jitsu is.'
– Saulo Ribeiro


When you tap is when you die,
but it's a fake death,
because we tap everyday.'
-Saulo Ribeiro

Jochem
09-10-2007, 06:14
Ik heb echt een geweldig tournooi gehad. De sfeer was top, de wedstrijden spectaculair.

Al de partijen in mijn klasse en de open klasse heb ik gewonnen, en in de finale met Jordy besloten de 1e prijs (250,-) te delen ipv ervoor te knokken. we trainen zoveel samen dat het "not done" is op een wedstrijd tegen elkaar te staan. En op de route erheen, inderdaad Christophe mogen submitten. En ja, Christophe submitten voelde stiekem wel goed ;) .

Maar het vetste is eigenlijk hoe de anderen het deden. We waren met 20 man, en iedereen presteerde top. Gesprongen sankaku gemaakt door Jordy op Maurice Goffart, dat was zo gaaf om te zien. Voor ons dan iig :D

Oh ja, en we zijn de avond vantevoren daar in de buurt gaan pitten in een jugendherberg. Nu waren er een 4-tal mensen, waaronder Willem Peters, die wat eerder waren. Hebben ze een aantal biertjes zitten drinken, en bij elk Biertje proostte ze op een gesprongen armklem. Dit omdat ze die ochtend de Aoki instructional video gekeken hadden en hem welgeteld 2x geoefend hadden. En wat denk je, hij probeert hem in een wedstrijd, en hij lukt perfect. Ik geloof tegen een Nederlander van Rickson Gracie, echt iedereen ging uit zijn dak. Ik hoop dat daar een filmpje van is, zo gaaf om te zien.

Nu alleen hopen dat de blessures van een aantal andere teamgenoten lekker vlot genezen!

Enne Christophe, post die wedstrijd maar niet, ik zag op de fotos alweer dat ik weer veel te laat mijn kop had geschoren, ik wordt zo kaal als een biljartbal :D .

remco pardoel
09-10-2007, 06:20
Ik heb een mooie foto van je Christophe!!
Duane springt guard bij je en je lacht van oor tot oor... (stuur me even een pm en ik zal m doorsturen aan je)

Ik heb ook genoten van de pauze waar we een mooie gelijke strijd kregen met Belgen vs Nederlanders moppen en Nederlanders vs Belgen

Volgende editie wordt het ned& be vs Duitsland moppen.

Het was een mooie dag voor het Jiu Jitsu!

Wheelie
09-10-2007, 06:22
Stuur mij die foto ook Remco;)

Christophe
09-10-2007, 06:57
Motivatie zou uiteraard kunnen zijn dat je voor een volgende keer meer gemotiveerd bent als dit moment hier op Mixfight vereeuwigd wordt... dus kom op met die video :D

Geloof me ... voor die volgende pot ontbreekt het me niet aan motivatie! :lifting:

Het probleem is alleen dat we al zo lang hebben moeten wachten voor we elkaar op een competitie tegen kwamen, en ik vrees dat het weer een hele tijd gaat duren! Maar de volgende keer ... ;)

Christophe
09-10-2007, 07:04
Ik heb echt een geweldig tournooi gehad. De sfeer was top, de wedstrijden spectaculair.
x 2




Al de partijen in mijn klasse en de open klasse heb ik gewonnen, en in de finale met Jordy besloten de 1e prijs (250,-) te delen ipv ervoor te knokken. we trainen zoveel samen dat het "not done" is op een wedstrijd tegen elkaar te staan. En op de route erheen, inderdaad Christophe mogen submitten. En ja, Christophe submitten voelde stiekem wel goed ;) .
Mooi zo, dat verdien je! Je hebt goed gevochten! :thup:
Maar volgende keer pak ik je amigo! ;)



Maar het vetste is eigenlijk hoe de anderen het deden. We waren met 20 man, en iedereen presteerde top. Gesprongen sankaku gemaakt door Jordy op Maurice Goffart, dat was zo gaaf om te zien. Voor ons dan iig :D

Dat was inderdaad mooi gedaan. En het zat er aan te komen, Jordy was elk tornooi sterker en sterker aan 't vechten tegen Maurice! Maar ook Maurice will be back! :power:



Oh ja, en we zijn de avond vantevoren daar in de buurt gaan pitten in een jugendherberg. Nu waren er een 4-tal mensen, waaronder Willem Peters, die wat eerder waren. Hebben ze een aantal biertjes zitten drinken, en bij elk Biertje proostte ze op een gesprongen armklem. Dit omdat ze die ochtend de Aoki instructional video gekeken hadden en hem welgeteld 2x geoefend hadden. En wat denk je, hij probeert hem in een wedstrijd, en hij lukt perfect. Ik geloof tegen een Nederlander van Rickson Gracie, echt iedereen ging uit zijn dak. Ik hoop dat daar een filmpje van is, zo gaaf om te zien.

Ik was toen net even naar toilet gerend, en ik hoorde de zaal helemaal op z'n kop gaan. Ik hoop echt dat er een filmpje van is, want ik vind het erg klote dat ik het gemist heb!



Enne Christophe, post die wedstrijd maar niet, ik zag op de fotos alweer dat ik weer veel te laat mijn kop had geschoren, ik wordt zo kaal als een biljartbal :D .
Dit is dus het soort motivatie waar ik het over had! En misschien nog wat Mixfight-voordelen?! :p

Christophe
09-10-2007, 07:06
Ik heb een mooie foto van je Christophe!!
Duane springt guard bij je en je lacht van oor tot oor... (stuur me even een pm en ik zal m doorsturen aan je)

Ik heb ook genoten van de pauze waar we een mooie gelijke strijd kregen met Belgen vs Nederlanders moppen en Nederlanders vs Belgen

Volgende editie wordt het ned& be vs Duitsland moppen.

Het was een mooie dag voor het Jiu Jitsu!

Hahahahaha ... super Remco! Volgende editie zorg ik voor zo'n collectie Duitser-moppen dat je vergeet waarvoor je daar bent! ;)

Het was inderdaad een bijzonder mooie Jiu Jitsu-dag, eentje om later met weemoed aan terug te denken! :D

mdk
09-10-2007, 07:46
Christophe gefeliciteerd met het bedwingen van "Godzilla"

Daar hadden ze in de film toch iets langer voor nodig!

Maupie
09-10-2007, 07:57
klasse Christophe!!

Richelieu
09-10-2007, 16:46
Leuk verslag om te lezen. Nadat ik in Ede ben geweest heb ik wel meer inzicht gekegen in technische moeilijkheid van de hele sport. Soms lijkt het wel een schaakspel. Had toch een vooroordeel dat het luie gasten waren in veel te grote trunks met hawaimotiefjes.

Wel jammer dat ik geen groepsfoto hier @ Mixfight zie van Team Exit met
mixfight flyers..;)

qball
09-10-2007, 20:14
dikke proficiat stoffel ..

fireblade900
10-10-2007, 03:47
Het was idd een leuk dagje bjj. Op en top genoten van bijna iedere wedstrijd. Ook wel lekker om met het hele team bijna alle prijzen mee naar huis te nemen. Christophe je was weer meesterlijk! Die partij die je gepost hebt was echt geweldig en je moppen waren ook niet slecht......

Nu nog even de blessures laten helen en door naar het volgende toernooi!

Christophe
10-10-2007, 07:58
Het was idd een leuk dagje bjj. Op en top genoten van bijna iedere wedstrijd. Ook wel lekker om met het hele team bijna alle prijzen mee naar huis te nemen. Christophe je was weer meesterlijk! Die partij die je gepost hebt was echt geweldig en je moppen waren ook niet slecht......

Nu nog even de blessures laten helen en door naar het volgende toernooi!

:D Same here amigo, same here! ;)

Christophe
10-10-2007, 07:59
Bedankt voor de felicitaties jongens!

En Harm ... ik heb de flyers er wel verspreid, ik vrees alleen wel dat zo goed als iedereen die er was Mixfight al kende! Zal in Oss een foto met de flyer nemen! ;)